Hjemme fra førstereis til Hi-fi-messen i Horten. Det var stas, rett og slett. En solid oppmuntring og energi-boost i en ellers noe traurig tid. Mye verdifullt utstyr, mye lyd og noe godlyd, men aller mest mange bra folk! Hi-fi-messe - eller hvilken som helst messe - uten kjentfolk er triste saker. Minuttene i starten før jeg traff noen av dem, hadde jeg mest lyst til å reise hjem igjen. Men det endret seg raskt, heldigvis.
For meg var lørdagens favoritter disse to oppsettene:
Det var gøy å høre Harbeth SHL5+ i ny versjon etter at jeg hadde forrige versjon selv. Det var lett å huske hvorfor jeg likte disse! Mest gøy lydmessig, hadde jeg det hos Terje, da Håkon Rognlien og jeg fikk fri tilgang til oppsettet over siste timen på lørdag. Det var et svært engasjerende og fint oppsett, som jeg kunne levd godt med. Og fint at det for en gangs skyld var de rimeligste høyttalerne som fristet mest.
Ellers bestod lørdagen av blant annet dette:
En av messens helt klart hyggeligste rom!
Indisk avslutning på dagen, med en haug med gale, middelaldrende menn.
Søndagen bragte med seg - i tillegg til en noe sliten kropp - denne karen:
Denne:
Og messens SOLEKLARE favorittter i mine ører:
Snakk om høyttalere!! Disse fikk pumpa i gang noe så voldsomt. Et av de beste hifi-øyeblikkene jeg har hatt. Glem rom. Glem hvilken type musikk som spilles. Glem høyttalerne, egentlig. Her var det bare godlyd, uansett hva som ble satt på. Ett elendig rom, med bare hifi-musikk, men du og du, så sinnsykt gøy! Rett og slett helt magisk
Disse må sjekkes nærmere ut på ett eller annet tidspunkt.
Men, som jeg begynte med, det største kicket er å treffe likesinnede, hyggelige mennesker. Stor stas å møte de jeg kjenner fra før, og litt ekstra spennende å møte de man føler man kjenner fra HFS selv om man ikke har møtt dem. Har lyst å nevne navn, men er sikker på jeg glemmer noen. Dere vet hvem dere er! Takk for utrolig hyggelig lag.