En lydmanns bekjennelser - i stua til atlerovik

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• _RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.858
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gromt! Gratulerer og lykke til med testing.
    Bare å håpe den ikke funker lydmessig sånn at du slipper all ombyggingen 😅😅😅

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.703
    Nydelig! Jeg har ingen erfaring med AN men den der er jo bare praktfull!!! Gratulerer!:cool:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.701
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    grattis, rovik.
    gøy å se folk smeller til skikkelig.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.618
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Very nice, Mr Rovik, congratulations!

Må bare finne en plass til å plassere den nå, forsåvidt det minste problemet, IMO.

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    5.869
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Lekker!
    Tror jeg må spørre pent om audiens neste gang jeg er østover for å besøke guttene mine 🤔😉
    Det anlegget ditt frister å få hørt, men frykter det litt også😆 Klarer jeg å finne roen med det jeg har selv etterpå? 😬

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Grattis! Den er griselekker.
    Spent på hvordan du mener den presterer opp i mot den andre kombinasjonen 😊

inpain1968

Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    7.935
    Gratulerer så mye med det som forhåpentligvis er en strålende forsterker :)
    Det bekymrer meg litt at Jinro’en er så utfordrende å plassere på en estetisk fin måte. Spesielt fordi du er over gjennomsnittet opptatt av estetikk. Klarer du å skape en tilsvarende visuell ro og harmoni som det var før nykommeren dukket opp? Jeg håper virkelig det, hvis ikke vil det nok fort mangle litt ro og harmoni inni deg selv også… Og det kan vi jo ikke ha noe av :D Uansett, masse lykke til!

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.731
    Torget vurderinger
    2
    GRATULERER, Atle!!

Igjen, jeg tror du kommer til å finne ut at a) P2 SE Signature er innmari god, og at b) til tross for dette, er det rent ut sagt utrolig hva AN kan få til, når de har en chassislengde på 60 cm å leke med...

Jeg tror så bestemt at du er klar for et nytt hakeslepp, og jeg unner deg det virkelig. Ditt nåværende oppsett er det virkelig klasse over!
    :)

Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    11.890
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    19
    Lekker!
    Tror jeg må spørre pent om audiens neste gang jeg er østover for å besøke guttene mine 🤔😉
    Det anlegget ditt frister å få hørt, men frykter det litt også😆 Klarer jeg å finne roen med det jeg har selv etterpå? 😬
    Du er mer enn hjertelig velkommen! :D Og det gjelder alle som har lyst å høre.

Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    11.890
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    19
    Gratulerer så mye med det som forhåpentligvis er en strålende forsterker :)
    Det bekymrer meg litt at Jinro’en er så utfordrende å plassere på en estetisk fin måte. Spesielt fordi du er over gjennomsnittet opptatt av estetikk. Klarer du å skape en tilsvarende visuell ro og harmoni som det var før nykommeren dukket opp? Jeg håper virkelig det, hvis ikke vil det nok fort mangle litt ro og harmoni inni deg selv også… Og det kan vi jo ikke ha noe av :D Uansett, masse lykke til!
    For en mann med din signatur, må jeg si at du overrasker med stort klarsyn 😁 Du treffer meg veldig godt her! Er ikke bekymret, akkurat, men ser at den visuelt trenger å «dempes» litt for at jeg skal trives med den i stuen. Vurderer for eksempel å ta ut vinylen fra en av hyllene, fjerne bakvegg og rygge den inn der, med fronten litt utenfor på gulvet. Er veldig mange som plasserer disse på gulvet. Hvis den skal stå oppå, som nå, må platespillerhylla flyttes. Vurderer også et slikt, i 50cm dybde:

Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    11.890
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    19
    GRATULERER, Atle!!

Igjen, jeg tror du kommer til å finne ut at a) P2 SE Signature er innmari god, og at b) til tross for dette, er det rent ut sagt utrolig hva AN kan få til, når de har en chassislengde på 60 cm å leke med...

Jeg tror så bestemt at du er klar for et nytt hakeslepp, og jeg unner deg det virkelig. Ditt nåværende oppsett er det virkelig klasse over!
    :)
    Tusen takk, Håkon! Jeg aner vel konturene av det du skriver her, allerede, selv med bare få minutters lytting i begrensende omgivelser. Det var du som satte meg på tanken om Jinro, allerede da jeg kjøpte P2 SE Signature av deg :D

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.053
    Sted
    Oslo
    For en mann med din signatur, må jeg si at du overrasker med stort klarsyn 😁 Du treffer meg veldig godt her! Er ikke bekymret, akkurat, men ser at den visuelt trenger å «dempes» litt for at jeg skal trives med den i stuen. Vurderer for eksempel å ta ut vinylen fra en av hyllene, fjerne bakvegg og rygge den inn der, med fronten litt utenfor på gulvet. Er veldig mange som plasserer disse på gulvet. Hvis den skal stå oppå, som nå, må platespillerhylla flyttes. Vurderer også et slikt, i 50cm dybde:
    Great men think alike!
    Hadde tenkt å foreslå en hylle løsning, med adekvat lufting rundt. Den ser jo ut som om den plays like a million, selv når den er avslått.

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.731
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk, Håkon! Jeg aner vel konturene av det du skriver her, allerede, selv med bare få minutters lytting i begrensende omgivelser. Det var du som satte meg på tanken om Jinro, allerede da jeg kjøpte P2 SE Signature av deg :D
    Og det er jo åpenbart at du tog'AN. ;)
    (Til utenforstående fra andre kanter av landet: Det e ikje sikkert at akkurat du tog'AN. For sånt seie de derane så AN Atle tjøme frå)

Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    11.890
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    19
    Godt forsøk, @Håkon_Rognlien! Men nesten, bare nesten 😁 "Komme fra", seie eg. Og de som snakke sånn som du prøvde deg på, seie "Kjeme frå"

Liten, men selvsagt viktig, detalj.

Sist redigert:

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.731
    Torget vurderinger
    2
    Godt forsøk, @Håkon_Rognlien! Men nesten, bare nesten 😁 "Komme fra", seie eg. Og de som snakke sånn om du prøvde deg på, seie "Kjeme frå"

Liten, men selvsagt viktig, detalj.
    Sukk, du har så rett. Alt for lenge siden jeg vanket i de kretser.
    Gjorde så godt jeg kunne, da. Legger meg flathetsorientert, og lover å gjøre det bedre neste gang.

Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    11.890
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    19
    Hehe. Som sagt, godt forsøk! Synes du kan få slippe å legge deg helt flat 😄

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.053
    Sted
    Oslo
    Og det er jo åpenbart at du tog'AN. ;)
    (Til utenforstående fra andre kanter av landet: Det e ikje sikkert at akkurat du tog'AN. For sånt seie de derane så AN Atle tjøme frå)
    Han får legge på Eggumens så er det på AN igjen!
    Selv om Eggumen hadde noe annet i tankene, han er visst på AN igjen ganske ofte.
    Men det er jo #Atlerovik òg.

Sist redigert:

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.731
    Torget vurderinger
    2
    Bare legg ham flat. Med blomsterspråket og som forvrengnings-elsker er han vant til å bli tråkket på 😎😄
    Du har min fulle forståelse, Kaimana. Jeg vet at jeg radbrakk din vakre fjellapedialekt i de sene nattetimer for en tid tilbake, og skammer meg moderat over det. I formildende retning bemerkes at det i Casa Krakamaka ble servert sterk gift til sakesløse østlendinger til langt utover normale grenser for skjenkestopp. I skjerpende retning bemerkes intet.
    Og Atles AN ruler, uansett.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.480
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du har min fulle forståelse, Kaimana. Jeg vet at jeg radbrakk din vakre fjellapedialekt i de sene nattetimer for en tid tilbake, og skammer meg moderat over det. I formildende retning bemerkes at det i Casa Krakamaka ble servert sterk gift til sakesløse østlendinger til langt utover normale grenser for skjenkestopp. I skjerpende retning bemerkes intet.
    Og Atles AN ruler, uansett.
    Ikke så unge, Fjaskar Pungsøkket, du har peiling på haifai, AN og blomsterspråk, men er en tragedie på mondene og forfinede dialekter!

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    26.960
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer Atlerovik!

Volumpoten tipper jeg bare trenger å «vekkes» til liv. Min tidligere Hovland HP-100 skurret i volumeteret om den hadde stått ubrukt og ikke var varm. Kjøre opp-ned-opp noen ganger og jeg tipper det gir seg. Elektrorens funker også.

Jeg synes den er flott. Jeg ville funnet ut om 1) jeg skulle beholdt den eller ikke og 2) om den i tilfelle skal brukes med eller uten pre. Når du har funnet ut av det over så kan planleggingen begynne. Selv er jeg glad i at ikke alt er helt symmetrisk hele tiden, så jeg tenker at dette finner du en flott løsning på uten problemer.

Et lite tips er forresten å sørge for mest mulig fleksibilitet i møbleringsløsningen. Det er korte hvileøkter mellom slagene.

God helg, gleder meg til å høre!

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.294
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Der er Jinro i hus ser jeg.
    2x20 watt og nærmere 40 kg. Ser fram til å høre dette systemet.
    Jeg har jo visst hva som var på vei en stund, men gratulerer igjen. 👍🥳🎈
    Så var det bare å få plassert spetakkelet ... 😊

Berka

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    462
    Sted
    Valnesfjord
    Torget vurderinger
    5
    Et rack-/hyllesystem med 60 cm dybde tar litt mere plass, men gir deg muligheter for rettvendt Jinro og skulte kabler...😀

Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    11.890
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    19
    Et rack-/hyllesystem med 60 cm dybde tar litt mere plass, men gir deg muligheter for rettvendt Jinro og skulte kabler...😀
    Definitivt! Hadde jeg bare funnet noe. Det nærmeste jeg har kommet foreløpig er 50cm dybde. Har du (eller noen andre) noen tips?

Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    11.890
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    19
    Gratulerer Atlerovik!

Volumpoten tipper jeg bare trenger å «vekkes» til liv. Min tidligere Hovland HP-100 skurret i volumeteret om den hadde stått ubrukt og ikke var varm. Kjøre opp-ned-opp noen ganger og jeg tipper det gir seg. Elektrorens funker også.

Jeg synes den er flott. Jeg ville funnet ut om 1) jeg skulle beholdt den eller ikke og 2) om den i tilfelle skal brukes med eller uten pre. Når du har funnet ut av det over så kan planleggingen begynne. Selv er jeg glad i at ikke alt er helt symmetrisk hele tiden, så jeg tenker at dette finner du en flott løsning på uten problemer.

Et lite tips er forresten å sørge for mest mulig fleksibilitet i møbleringsløsningen. Det er korte hvileøkter mellom slagene.

God helg, gleder meg til å høre!
    Du er velkommen, du også :D

Ellers er avsnitt to omtrent som jeg skulle sagt det/har sagt det selv ;) Jeg tolker det som at det er en god plan. Tror nok også at det stemmer, det du skriver om attenuatoren. Det er visst et kjent problem på AN, forårsaket av støv, og løses på måten du beskriver. Har prøvd noen runder opp og ned, men skal teste mer.

Mer fleksibilitet i møbleringen er et godt tips og på ønskelisten.

Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    11.890
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    19
    Grattis Atle 😊 jeg har din stroboskop/test plate her! hade den med til OVK treffen i Torsdag itilfelle du skulle dykke opp.
    Kjipt at jeg likevel ikke fikk vært med på torsdag! Satser sterkt på å komme friskt tilbake neste gang :D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn