Til ingens sjokk kan nevnes at jeg var akkurat like intenst begeistret og nerdete i prosessen med å bygge denne gitaren, som i det denne tråden ellers handler om
Telefonen nå er full av hifi-bilder, fra den tiden er den full av gitarbilder.
Jeg spiller ingenting, men så er den nedbetalt ogsåEr ikke så opptatt av akustisk gitar lenger, mest elektrisk. Var bluegrass-frelst for 15-20 år siden, og da testet jeg mye fint. Fikk blant annet omvisning på fabrikken til Santa Cruz i California. Savner en skikkelig akustisk gitar, men jeg spiller så lite nå at det ikke helt kan forsvares he-he
Hadde vært gøy å teste din engang ved anledning.
Sier hjertelig takk for detJeg spiller ingenting, men så er den nedbetalt ogsåDu er mer enn velkommen innom, når det skulle passe!
Ingen fare!Sier hjertelig takk for detMå huske på å øve litt først
![]()
Gjorde jeg, Veleik?Du sa da det, Atle?
Nettopp!Raga på synergihornene til Danley var drittøft. Hifi korrekt?.. nei, men likevel eneste på messen som fikk fram smilet.
Synes vel de hadde noen svakheter også, men det fikk jeg bekreftet av eieren, at ikke var noe tema der han har de stående til daglig. Det de gjorde godt var jo så inn i helvete riktig i mine ører. Rock skal jo høres ut som rock^ Så kan man jo alltids drøfte hva som er mest hifi-korrekt - det som låter på en viss måte eller det som gjør lytteren glad og engasjert?
Har alltid tenkt at de to godt kan være være sammenfallende.^ Så kan man jo alltids drøfte hva som er mest hifi-korrekt - det som låter på en viss måte eller det som gjør lytteren glad og engasjert?
Var vel akkurat det som var meningen. Eieren brukte dem faktisk til PA. Men likte det bedre enn det meste jeg har hørt av PA i mine ører.Danley låt som mini-PA.
Det er artig, sånn ca en halv time for min del.
Men den halvtimen er verdt å få med seg.
Hyggelig å treffe deg igjen.
Takker så meget. Liker den ganske godt, selvLiker den nedskalerte nye stereobenken dinJinro får virkelig skinne der
![]()
Høres nesten ut som når jeg har hørt store Avantgarde systemer på messer. Sprudlende, engasjerende med en avsindig dynamikk og smekk, men ville jeg hatt det selv (om jeg hadde plass nok)…………kun innimellomVar vel akkurat det som var meningen. Eieren brukte dem faktisk til PA. Men likte det bedre enn det meste jeg har hørt av PA i mine ører.
Jeg sa vel til de jeg hørte sammen med, at jeg neppe ville hatt dette selv, som hovedanlegg. Det er forholdsvis sjelden dagsform og -humør tilsier den type lyd med tilhørende musikk. Men igjen - det var den helt klart mest engasjerende og sprudlende opplevelsen på messa!
Sånn cirka det samme, jaHøres nesten ut som når jeg har hørt store Avantgarde systemer på messer. Sprudlende, engasjerende med en avsindig dynamikk og smekk, men ville jeg hatt det selv (om jeg hadde plass nok)…………kun innimellom![]()
…….da hadde jeg kommet på besøk til stadighetSånn cirka det samme, jaMen hadde jeg hatt en garasje med et gutterom på toppen hvor jeg kunne hatt et nummer-to-anlegg….
Det siste der står på ønskelisten min ogsåSånn cirka det samme, jaMen hadde jeg hatt en garasje med et gutterom på toppen hvor jeg kunne hatt et nummer-to-anlegg….
Nå fikk jeg enda mer lyst på garasje! 🫶…….da hadde jeg kommet på besøk til stadighet![]()
Ja, må si at de Ø’ene virkelig overrasket positivt! Hvis de får til det det virket som at de ønsker å få til, er det faktisk lyd jeg kunne hatt i hovedanlegget. Lydmessig. Men, dessverre ikke utseendemessig. På garasjen, derimot…Det siste der står på ønskelisten min også
Enig i dine betraktninger over - Rogers spilte stort til å være så små. Blir også spennende å høre de ferdige versjonene av Ø Audio sine Verdande, selv om jeg absolutt syns det ga gåsehudfaktor når man satt i sweetspot. Fikk også fanget opp litt ny demomusikk som skal spilles før minnet om gårsdagens opplevelsers forsvinner, så messer gir også mulighet for litt nye musikalske opplevelser man kan ta med seg videre![]()
Og jeg som var helt sikker på at Lee Ritenours Six string theory var Hifi-messe-plingplong-musikk. Så feil kan man taSå hyggelig å høre fra deg, @woodrand! Det var virkelig en fin kveld.
Tror nok du hørte meg litt feil, eller at jeg overspilte min aversjon mot jazz. Jeg er nemlig glad i mye jazz. Hifi-messe-plingplong-musikk kan jeg derimot alltid styre meg for![]()
Det er nok mer svisker enn plingplong, muligens. Kanskje ikke så mye bedre detOg jeg som var helt sikker på at Lee Ritenours Six string theory var Hifi-messe-plingplong-musikk. Så feil kan man ta![]()