En lydmanns bekjennelser - i stua til atlerovik

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    11.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    19
    All good things must come to an end…

Denne skjønnheten må klargjøres og legges ut for salg i løpet av helgen. Litt vemodig. Den har virkelig tatt meg inn i vinylens verden. Det var ikke før denne kom at det var mulig å skjønne hvor bra vinyl kan låte. Og jeg synes fremdeles den er vakrere enn nykomlingen.

4EA33DBF-58DD-468C-A4BB-A10D412E35E2.jpeg

A5E2FDF6-A308-4DD4-88C8-DB573220599B.jpeg

3C7046BB-9C9A-4F65-B2E3-177DD2145709.jpeg

rotecop

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    1.048
    Torget vurderinger
    2
    Egentlig vanskelig å slå klassisk stilrent design. Oljeplattform blir liksom ikke det samme i stua. Fordelen er at du har valgt sort, så det er så diskré som mulig. Noen offer må tåles for bedre lyd:) Ikke at jeg forstår at det kan bli så mye bedre enn det du hadde fra før. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.480
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Selv om forgjengeren er aldri så fin, holder jeg en knapp på nykommeren.

Ser fronten benevnes flere ting, eksempelvis pølse. Selv er jeg av den formening at det er et oppbevaringsetui for en røslig cubansk sigar. Såpass bør det være i denne divisjonen 😆😄

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.146
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Jeg synes begge er vakre spillere, på hver sin måte. TT-two spiller utrolig musikalsk, med driv, rytme og timing i fokus.
    TT-three er bygget på en helt annen måte både hva gjelder motorer, reim og fjæroppheng. TT-three spiller med autoritet. Alle instrumenter klinger bedre ut. Musikken får et driv, med smekk og dynamikk du ikke finner igjen i TT-two.
    Må ta med at PSUene selvfølgelig er med på å fremkalle all godlyden.
    Lysten til å spille lp-plater øker for hver plate man spiller. 🤗

Jeg har en anelse av at det spiller fantastisk hos deg med nye spilleren, ANmc, psu3 og S8. 🤩

Sist redigert:

Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    11.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    19
    Selv om forgjengeren er aldri så fin, holder jeg en knapp på nykommeren.

Ser fronten benevnes flere ting, eksempelvis pølse. Selv er jeg av den formening at det er et oppbevaringsetui for en røslig cubansk sigar. Såpass bør det være i denne divisjonen 😆😄
    Hahaha! 🤣🤣 Jeg har ikke funnet åpningen ennå. Uansett, jeg har ikke råd til sigarer, hverken cubanske eller andre, lenger.

Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    11.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    19
    Jeg synes begge er vakre spillere, på hver sin måte. TT-two spiller utrolig musikalsk, med driv, rytme og timing i fokus.
    TT-three er bygget på en helt annen måte både hva det gjelder motorer, reim og fjæroppheng. TT-three spiller med autoritet. Alle instrumenter klinger bedre ut. Musikken får et driv, med smekk og dynamikk du ikke finner igjen i TT-two.
    Må jo ta med at PSUene selvfølgelig er med på å fremkalle all godlyden.
    Lysten til å spille lp øker for hver plate man spiller. 🤗

Jeg har en anelse av at det spiller fantastisk hos deg med nye spilleren, ANmc, psu3 og S8. 🤩
    Dette var mer eller mindre som om jeg skulle skrevet det selv! 😀

Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    11.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    19
    Midt i all ståheien rundt ny platespiller, er det dukket opp et lite skår i gleden.

7F7ABECF-F916-4E84-B50F-9A89CFBFB593.jpeg

Jeg visste om det, men det har blitt tydeligere de siste dagene. Min venn, Jinro, trenger en liten innleggelse. Virker ikke som om det er noe alvorlig, det er sjeldent vanskelig å reparere noe i disse enkle kretsene, særlig når originale - og til og med bedre - komponenter er tilgjengelige for kjøp. Utfordringen er å tørre å stikke hendene sine inn i disse høyspente beistene som trenger uker på å lade seg ut. Heldigvis finnes det slike mennesker blant oss, så om ikke lenge blir det ut på tur, Jinro og meg.

Det kjipeste med det, er at jeg da blir uten forsterker. Og selvsagt er P2 akkurat solgt. Om noen har en fin forsterker å låne meg en liten stund, blir jeg ikke lei meg. Helst integrert og en av Audio Note sine andre integrerte hadde jo vært veldig gøy å teste ut, men åpen for det meste, selvsagt.

Edit: Pre/Effekt funker selvsagt også.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.480
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tror du jeg er å regne som Audio Note eier med denne platen (litt usikker på om den er signert VB eller PQ) 🤔🤪

B94A9511-3E17-4138-BB14-0EFBF82AA7EA.jpeg

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.724
    Torget vurderinger
    2
    Midt i all ståheien rundt ny platespiller, er det dukket opp et lite skår i gleden.

Jeg visste om det, men det har blitt tydeligere de siste dagene. Min venn, Jinro, trenger en liten innleggelse. Virker ikke som om det er noe alvorlig, det er sjeldent vanskelig å reparere noe i disse enkle kretsene, særlig når originale - og til og med bedre - komponenter er tilgjengelige for kjøp. Utfordringen er å tørre å stikke hendene sine inn i disse høyspente beistene som trenger uker på å lade seg ut. Heldigvis finnes det slike mennesker blant oss, så om ikke lenge blir det ut på tur, Jinro og meg.

Det kjipeste med det, er at jeg da blir uten forsterker. Og selvsagt er P2 akkurat solgt. Om noen har en fin forsterker å låne meg en liten stund, blir jeg ikke lei meg. Helst integrert og en av Audio Note sine andre integrerte hadde jo vært veldig gøy å teste ut, men åpen for det meste, selvsagt.

Edit: Pre/Effekt funker selvsagt også.
    Om ingen andre melder seg, så kan du få låne en integrert Heed Obelisk III med separat strømforsyning. Det blir en gedigen nedtur, selvsagt, men det er fortsatt bedre enn ingen musikk i det hele tatt! :)
    Eller kanskje ikke, forresten, for boksene er kritthvite!! :eek:

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.792
    Sted
    oslo
    Siden jeg akkurat har oppgradert til ny amp, har jeg noen Holton NXV300r2 monoblokker stående ubrukt du kan låne.
    dårlig med pre'er her da, bortsett fra en gammel kenwood 700c :sneaky:

rotecop

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    1.048
    Torget vurderinger
    2
    Skulle være sjelsettende. Men ordboka på mobilen rota det til for meg:).
    Elsket bare trøkket og dynamikken som var i din vinyl rigg:)

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.724
    Torget vurderinger
    2

IvarT

Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Antall liker
    5.028
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Om @rotecop har fellestrekk med RoboCop så vil jeg tro at det vil være svært skjellsettende å møte ham :D

Uansett, fantastisk å se slik entusiasme og dedikasjon til anlegget som man ser i denne tråden! Dette er virkelig en tråd jeg setter pris på :)

rotecop

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    1.048
    Torget vurderinger
    2
    Litt av utfordringen med å være ekstrem dyslektiker er at man kun kan stole på det man hører:) Hos Atlerovik er det veldig mye bra å høre :)

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    1.790
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Vanskelig å ikke like hva du skriver rotecop..Tviler ikke hva du hører i den gården.

Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    11.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    19
    Takk for hyggelige ord, @IvarT og @Thomasd :love:

Og @rotecop, jeg håper og tror du skjønner at jeg spøker med deg! :) Meget hyggelig å ha besøk av mennesker man trives i lag med, og enda bedre når man liker mye av det samme. Og hvis du likte trøkket og dynamikken i TT2, kan du virkelig glede deg til neste gang! 🤩

rotecop

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    1.048
    Torget vurderinger
    2
    Takk for hyggelig tilbud Atlerovik.Og takk for god hjelp i foregående år. Er ikke sikkert jeg klarer registre noe forskjell:) Dynamikken og signaturen i anlegget ditt er så anderledes fra hva jeg har prioritert selv. Kommer med glede på besøk en gang det passer.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.618
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Du kan låne min DECWARE SE84CW-S. Kan brukes både som effekttrinn og integrert, dog da med kun en inngang.

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.107
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Dette må vel være restauranten for deg @Atlerovik 😊 Tar jeg ikke helt feil så ser det vel ut som om det er to Audio Note monoblokker bak på hylla! Restauranten heter Panu og de åpnet i dag. De lover matopplevelse med god lyd🔊 Ligger på St. Olavs plass.

C0CEDAE2-59E4-49D3-BA66-34F361CBEED5.jpeg

CD86216C-34F9-43BE-A93D-D6F9873E552C.jpeg

Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    11.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    19
    Har allerede tenkt på et besøk her 😍

Det er monoblokkversjonene av Jinro som ses i hyllene - Ankoru. I tillegg har de en M6 pre og Fyne Vintage høyttalere. Heftig anlegg for bakgrunnsmusikk i en restaurant 😄

De har vel en mer enn solid platesamling, også...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn