I går var det tid for hifi-glede og begeistring igjen. Etter en tid med ensidig fokus på jobb, og lite overskudd til andre ting, var jeg så heldig å få besøk av disse to sommerlige karene fra det glade Vestfold (ellerhvanådettefylketheteromdagene).
@JanOlav og
@cardas og obligatoriske lyttebilder
Utrolig hyggelig besøk, med oppriktig musikk- og lydinteresserte gutter(?). For min del var det en deilig avkobling fra jobb og godt å kjenne at man er i ferd med å komme litt ovenpå etter innkjøring i ny stilling. Opplever at vi søker mye av det samme, lydmessig. Det er alltid gøy å diskutere lyd med
@cardas, og
@JanOlav var et kjempefint nytt bekjentskap, som bekreftet den positive oppfatningen jeg allerede hadde av han fra skriverier her og Facebook.
Og toppen på kransekaka - de hadde med seg noe.
Denne.
Den observante leser vil kanskje innvende at jeg allerede hadde denne, og det er i og for seg riktig. Jeg kjøpte den for noen uker/måneder siden. Dette er «hemmeligheten» som
@Håkon_Rognlien etterlyste informasjon om for en tid tilbake. Saken var at den trengte en liten overhaling av
@Olof Lilja, for å komme opp til dagens standard - pluss litt til
Resultatet:
Todo-listen denne gang var som følger:
1. Fjerning av tidligere installert Tentlabs-klokke
2. Montering av helt nyombygget linjekort, tatt ut fra preamp, med Niobium og Kasei
3. Ny dac-chip og digital-chip
5. Ny netttrafo
6. Ombygging av strømforsyning
8. Bryter for valg av digitalinngang og dermed mulighet for å ha både CD-drivverk og streamer koblet til og skrudd på, samtidig
Lydmessig så ble dette så intenst bra, at jeg har småproblemer med å skjønne at et er mulig! Det låter så utrolig bra av digitaldelen nå, at det er vanskelig å beskrive. Så mykt, analogt, mørkt, oppløst, snappy. Nei, det er egentlig bare håpløst å prøve å beskrive. Rett og slett bare helt utrolig deilig! (Stikker og hører på litt digitalmusikk).