U
Utgatt24668
Gjest
Jeg tror nok at de fleste som er skeptikere med tanke på kabler ikke vil vedkjenne seg noen fordommer - og noen med litt for mye støtte fra vitenskapelig hold. Så lenge man hører forskjell er det nok likevel en forskjell - men alle n antall variabler som påvirker utfallet er forvirrende som strømnettet, sammensetning av utstyr osv.På ingen måte.. .. Men jeg kjenner noen av de. Og sett på kablene deres. Svært dyre kabler virker å være et slags mellomstadie for noen, uten at det kan sies at det øker noen status annet enn en mer tømt lommebok hos vedkommende.Jeg antar da at du da representerer en av de store gutta med råeste anlegg ?Litt pussig at de gutta med de råeste anleggene stort sett har godt konstruerte kabler, men ikke nødvendigvis dyre. Tror du må justere verdensbildet ditt litt ja..Jeg tenker selv å gå til innkjøp av noen strømkabler. Jeg regner med å høre noe forskjell - og hvis ikke skal jeg være ærlig på det også. Ettersom jeg tenker å teste kablene på svært avslørende elektrostater med aktiv sub så tenker jeg at det er et godkjent testanlegg.
Det som jeg tror vi uansett KAN være enige om er følgende:
- Mye av hifi-hobbyen dreier seg åpenbart ikke om musikk - men om å eie de "feteste" og beste anleggene. En dyr kabel som også ser dyr ut gjør seg bra i stuen og ikke minst i underliggende signatur på hifisentralen. Vi kan derfor enes om at en dyr kabel åpenbart har sine positive sider - selv om man ikke bryr seg om hvorvidt kabelen FAKTISK gjør en forskjell.
- Ikke minst - man glir godt inn i hifi-verdenens klubb og samhold. Selv om dette er en litt udødende rase på snittalder over 50/60+ som ikke evner å få med seg yngre generasjoner - så varer den enn så lenge. Flotte og dyre kabler gir deg med andre ord litt av et statussymbol.
- Så får vi håper at de faktisk gjør en forskjell da. Jeg tror personlig på dette - om ikke en revolusjon - så en justering av lydbildet.
Nå må Jeg få lov til å fleipe litt med fordommene mot de som kjøper hifi kabler - ettersom jeg selv vurderer å kjøpe noen ( og derfor er irrasjonell i henhold til teorien )
Fordommer er helt greit det, bare at en ser og innrømmer at det er det det er..Fordommer..