Distinctive
Æresmedlem
Du har ihvertfall den billigste overbevisningen, så kan du sove godt i natt ogsåBeste innlegg EVER ! Først når hifi folket forstår at vi lurer oss selv så går verden fremover
Du har ihvertfall den billigste overbevisningen, så kan du sove godt i natt ogsåBeste innlegg EVER ! Først når hifi folket forstår at vi lurer oss selv så går verden fremover
Det enkle er ofte det besteDu har ihvertfall den billigste overbevisningen, så kan du sove godt i natt ogsåBeste innlegg EVER ! Først når hifi folket forstår at vi lurer oss selv så går verden fremover
Hvis vi to kan bli enige om noe som helst, så finnes der håp!Det enkle er ofte det besteDu har ihvertfall den billigste overbevisningen, så kan du sove godt i natt ogsåBeste innlegg EVER ! Først når hifi folket forstår at vi lurer oss selv så går verden fremover
Beklager vis dette blir "god dag mann økseskaft"Det enkle er ofte det besteDu har ihvertfall den billigste overbevisningen, så kan du sove godt i natt ogsåBeste innlegg EVER ! Først når hifi folket forstår at vi lurer oss selv så går verden fremover
Rart dette..Dersom det er slik jeg har målt og hørt er f.eks kabelen
til Electrocompaniet en høykapasitans kabel.
Jeg måler også LMC fat høyere en komfyrkabelen.
Viss en er villig til å kjøpe dette:
Misconception #3: There is up to a hundred feet of wire in the walls, so the last 6 feet of power cord can't possibly make any difference.
Answer: “The power cord is not the last 6 feet, it is the first 6 feet from the perspective of the component. As stated in #1 the local current and electromagnetic effects directly affect the sonic performance of the component.”
Så kommer en muligens litt lenger.
Ved å bytte ut kablene LMC fat og Electrocompaniet
til 4 mm2 komfyrkabel som ligner svært mye på
den kritiker- roste kabelen fra DH-lab som er svart
minsket problemene.
Nå spiller forresten companiet sin kabel svært så bra,
muligens bedre enn komfyrkabelen.
"Resonanser på primærsiden er den forklaringen Shunyata gir på mulige forskjeller mellom strømkabler, og det sier ikke noe positivt om strømforsyningen i apparatet om dette skulle påvirke sekundærsiden og strømkvaliteten til forsterkerkortene."Nei, hva skal man svare? Det er en observasjon, og jeg kan jo ikke påstå at det ikke er som ymir sier. Derimot kan jeg ha synspunkter på både mulige årsaker og implikasjonene om det skulle være slik, men det har jeg jo skrevet mange ganger før. Resonanser på primærsiden er den forklaringen Shunyata gir på mulige forskjeller mellom strømkabler, og det sier ikke noe positivt om strømforsyningen i apparatet om dette skulle påvirke sekundærsiden og strømkvaliteten til forsterkerkortene. Det tilsier også at stereoanlegget vil låte forskjellig avhengig av all annen last i huset, eksempelvis om termostaten på kjøleskap og varmeovner slår inn eller ut. Jeg kan ikke se at det skulle være noen positiv egenskap. Se også den tekniske kabeltråden jeg har linket til tidligere: http://www.hifisentralen.no/forumet...-forskjeller-mellom-kabler-8.html#post1458019Vi ser jo som oftest at når noen, f.eks du nå, kommer her med noe som virkelig kan være årsaken, så svares det ikke på slikt fra skeptikerne.
(Jeg er selv delvis skeptiker, som har merket forskjell av og til, hvis noen lurte)
Hvorfor, vet jeg ikke..
Hvorfor de ikke svarer på slikt som er komt frem før og nå, vet jeg ikke.
De vil vel kanskje ikke innrømme at strømkabel er eller kan virke inn og at det kan være dette som kan gi forskjell på kabler.
Intressant dette med (antar EC og LMC sine kabler er større tverrsnitt) at støyen blir mer/forsterket med støy fra nettet, men det virker jo logisk sånn sett.
Jeg har aldrig fått et svar på min nordost kabel til 995 var bedre til cd spiller enn den svarte som følgte med.. Det er synd..for skulle vel være lett å forklare for skeptikerne da de kun er kjent fysikk i følge de selv om at alt kan måles.. Men neida, svar får vi ikkje.
Personlig mener jeg fortsatt at et apparat som låter forskjellig avhengig av hvilken strømkabel som brukes formodentlig hører hjemme i containeren for EE-avfall heller enn å være tilkoblet strømnettet, men det er nå meg.
Det står det ihvertfall ingen ting om i linken fra Shunyata som vi diskuterte for litt siden.En gang til:dette har ikke med høyfrekvent resonans å gjøre,MEN OM STRØMMENE PÅ LINJEAVGANG SOM MÅLINGEN VISER
Ja, kan ikke love noe annet.fortsette å mase om deffekte og feilkonstruert elektronikk
Takk, det samme.Ha en fortsatt god kveld.
Ikke etter å ha testet..heheNei - hvordan i all verden skulle noen uteforstående kunne forklare og gi et svar med to streker under på hva dine ører synes er "bedre"? Vi kan jo ikke engang vite om du - rent subjektivt - hører noen forskjell.Jeg har aldrig fått et svar på min nordost kabel til 995 var bedre til cd spiller enn den svarte som følgte med.. Det er synd..for skulle vel være lett å forklare for skeptikerne da de kun er kjent fysikk i følge de selv om at alt kan måles.. Men neida, svar får vi ikkje.Dette med driftstemp.,lydkvalitet og spenningskvalitet ser ut for meg
å ha en sammenheng.
Bra strømmkvalitet = lav (normal) tomgangstemp og driftstemp.
Ved fine forhold blir maks. temp ved hard belastning rundt 51-52 grader.
Volumpot Kl.3
Dårligere strøm = høyere tomgang og driftstemp,
har målt 76 grader og temp var fremdeles stigende når
jeg valgte å avslutte.
Tomgangstemp. kan hos meg variere fra ca. 44 - 48 grader
Det var da også mye forvrengning og potmeter ble bare satt
til kl.12
Romtemp er stabil med varmepumpe rundt 22 grader.
Spenningen er også stabil,og nå det siste halve året
neste urokkelig rundt 225V.
Ved bruk av nettkabel fra Electrocompaniet og LMC fat
blir problemet forsterket ved dårlig spenningskvalitet.
Dette gjelder ALLT av utstyr den har hvert brukt på
Er litt usikker på hvor mye/om lydkvaliten heves når
spenningskvaliteten er ok.
Fant derfor frem kabelen fra companiet i dag og satte
den på effetktrinnet.
Når en ser på tilbakemeldinger som går fra "drittkabel"
til å gi bedre resultat enn svært dyre kabler og ingen virkning
i det heletatt bør vel enkelte begynne å fundere på årsak.(LMC)
Bruk av jordet stikk har også gitt økende forvrengning.
Man kan jo forsøke seg med å GJETTE hva du vil lande på - men det er jo en ganske usikker øvelse - og det blir uansett ren gjetning - ikke noe fasitsvar med stor "F". For min egen del skal jeg ikke avskrive muligheten for at dine ører vil vurdere 995-kroners kabelen som bedre enn den foraktelige standardkabelen - men det får bli opp til din egen vurdering. Basert på mine egne - riktignok ganske beskjedne - erfaringer med å prøve forskjellige strømkabler, vil jeg GJETTE på at du klarer deg like bra med den medfølgende kabelen. Men det er altså min GJETNING.
Jeg henviste ikke til HELE innlegget fra Shunyata og presisertre dette muligens på en kjeitet måte.Det står det ihvertfall ingen ting om i linken fra Shunyata som vi diskuterte for litt siden.En gang til:dette har ikke med høyfrekvent resonans å gjøre,MEN OM STRØMMENE PÅ LINJEAVGANG SOM MÅLINGEN VISER
Ja, kan ikke love noe annet.fortsette å mase om deffekte og feilkonstruert elektronikk
Til sammenligning: Min Tesla Model S hadde ladeproblemer da det var mye jordfeil og annen ugreie på nettet i vinter. Flere andre eiere i Norge opplevde det samme. Tesla fløy over 12 ingeniører og teknikere fra Silicon Valley i romjula, tok frem ny programvare til bilen, testet den ut på norsk strømnett, og pushet oppdatert programvare til alle biler tidlig i januar. Problemet var løst, og har ikke kommet tilbake. I mellomtiden hadde ikke Hafslund engang rukket å fikse en åpenbar jordfeil på min lokale trafo-krets.
Omtrent hvor lurt tror du det ville vært av Tesla å insistere på at det var det norske strømnettet det var feil på, og kreve at NVE og Statnett i stedet bygde om sentralnettet for å løse problemet? Eller hva om de hadde hevdet at "høykvalitets el-biler må selvsagt ha best mulig strømkvalitet for å fungere optimalt" og anbefalt kundene å bruke tusenvis av kroner på magiske skjøteledninger som "nødvendig tilbehør"? Jeg mistenker at jeg i så fall fortsatt ville stått der med avbrutt lading enkelte morgener, og at Tesla ikke ville solgt spesielt mange biler. Tesla valgte altså i stedet å løse problemet ved å se til at produktet virker som forutsatt under de forholdene som må sies å være normale på norsk strømnett. Jeg synes det virker som en bedre tilnærming.
Takk, det samme.Ha en fortsatt god kveld.
Mange gode poeng herNei, hva skal man svare? Det er en observasjon, og jeg kan jo ikke påstå at det ikke er som ymir sier. Derimot kan jeg ha synspunkter på både mulige årsaker og implikasjonene om det skulle være slik, men det har jeg jo skrevet mange ganger før. Resonanser på primærsiden er den forklaringen Shunyata gir på mulige forskjeller mellom strømkabler, og det sier ikke noe positivt om strømforsyningen i apparatet om dette skulle påvirke sekundærsiden og strømkvaliteten til forsterkerkortene. Det tilsier også at stereoanlegget vil låte forskjellig avhengig av all annen last i huset, eksempelvis om termostaten på kjøleskap og varmeovner slår inn eller ut. Jeg kan ikke se at det skulle være noen positiv egenskap. Se også den tekniske kabeltråden jeg har linket til tidligere: http://www.hifisentralen.no/forumet...-forskjeller-mellom-kabler-8.html#post1458019Vi ser jo som oftest at når noen, f.eks du nå, kommer her med noe som virkelig kan være årsaken, så svares det ikke på slikt fra skeptikerne.
(Jeg er selv delvis skeptiker, som har merket forskjell av og til, hvis noen lurte)
Hvorfor, vet jeg ikke..
Hvorfor de ikke svarer på slikt som er komt frem før og nå, vet jeg ikke.
De vil vel kanskje ikke innrømme at strømkabel er eller kan virke inn og at det kan være dette som kan gi forskjell på kabler.
Intressant dette med (antar EC og LMC sine kabler er større tverrsnitt) at støyen blir mer/forsterket med støy fra nettet, men det virker jo logisk sånn sett.
Jeg har aldrig fått et svar på min nordost kabel til 995 var bedre til cd spiller enn den svarte som følgte med.. Det er synd..for skulle vel være lett å forklare for skeptikerne da de kun er kjent fysikk i følge de selv om at alt kan måles.. Men neida, svar får vi ikkje.
Personlig mener jeg fortsatt at et apparat som låter forskjellig avhengig av hvilken strømkabel som brukes formodentlig hører hjemme i containeren for EE-avfall heller enn å være tilkoblet strømnettet, men det er nå meg.
Tullpreik.Shunyata sier ikke noe i den rettningen.
Why Power Cords Make a Difference
Men det som viser seg med MÅLINGER er at når
strømmene ved linjeavgang ikke er fine så øker problemene.
Strømmene er foråsaket av industri som påvirker sentralnettet.
Kommentert og bekreftet av saksbehandler hos netteiger.
Selv om jeg til tider er beheftiget med resonans er dette noe som ikke
er konstant,også dette er fulgt opp med målinger over 2,5 år.
Som audiophil ville det vel vert unaturlig å ikke benytte anledingen
til å følge med på målingene og sammenligne disse med lytting.
Som audiophil og litt interessert i teknikk har jeg dermed fått en praktisk erfaring
som mange andre ikke hatt mulighet for.Det som er bra i denne sammenheng
er tilgang til variasjonene som hos meg er mye større en andre steder.
Det er korte perioder ,timer til uker med elende,og det samme er når det er normalt
MEN OG LANGE PERIODER med betydelig bedre forhold en folk kan drømme om å ha tilgang til.
Lengste periode varte ca. 3 mnd.
Hva angår belastingen i hjemmet har den meg erfart aldri hatt noen merkbar påvirkning på lyden.
Har spilt med alle sikringer ute,kun sikringen til stereoen inne.
Saksbehandler og undertegnede har sågar målt og sett på dimmere etc og sjekket dette opp mot
kurven på stikket til stereoen.
Og igjen kommer dette useriøse ang strømmforsyninger som jo kun trenger å koste noen få kr,
og at de fleste store konstruktører ikke evner å lage en ordtlig strømmforsyning.
Etter en slik uttalelse burde jo mesteparten av high end elektronikke vert på søppelfyllingen.
Hvorfor tar Krell,Mark Levinson etc. i bruk regenerering og Rowland batteridrift?
Fordi de ikke evner å lage en strømmforsyning som er imun mot nettproblemer?
USERIØRT så til der grader at det ikke kan taes alvorlig,da også sett i lys av at du selv bruker nettfilter på utstyret ditt.
HP snakker litt om dette,og problemene bare øker og er blitt et alvorlig samfunnsproblem i følge Sintef og andre
Ikke innstrålt RF, men du kan jo gjøre en overslagsberegning på hvor lang tid en slik hypotetisk refleksjon vil bruke på å gå nedover en meterlang strømkabel med ca halvparten av lysets hastighet, reflekteres fra stikkontakten, og gå tilbake igjen. Formodentlig vil en del av den refleksjonen reflekteres på nytt fra apparatkontakten og gjenta rundvandringen - en resonans. Så tar du 1/den rundetiden og ser hvilken frekvens det tilsvarer. Det er ikke akkurat DC, for å si det slik.Dette har ingen ting med RF å gjøre,og jeg gjenkjenner problemene andre steder enn hos meg.i varierende grad.
Og den delen av refleksjonen som eventuelt passerer stikkontakten og sprer seg videre i opplegget i huset vil skape nye refleksjoner fra hver klemme og annen impedansmismatch tilbake til sikringsskapet og ut igjen på andre kurser. (Det skriver Shunyata mindre om, kanskje fordi de ikke driver butikk som el-montører.)
I det siterte avsnittet kaller Shunyata dette "very high frequency noise" og sier at de fleste strømforsyninger filterer dårlig ved så høye frekvenser. Forklaringen på det igjen finner du i den tekniske kabeltråden min (som jeg nylig linket til), men handler kort sagt om parasittisk induktans i glattekondensatorer og strømbaner. Der finner du også noen mulige løsninger på problemet.
Hvis man først har utstyr som er så følsomt for driftsbetingelser at det ikke tåler å være tilkoblet en stikkontakt, så er en "bedre strømkabel" en snodig måte å prøve å løse problemet på. Riktig løsning er utstyr som fungerer normalt ved normale driftsbetingelser. Det inkluderer strømforsyninger med god undertrykkelse av høyfrekvent støy, lokale avkoblingskondensatorer ved audio-kretsene (koster noen ti-øringer stykket) og kretsløsninger med høy PSRR ved høye frekvenser.
Nei.Er det ikke litt rart at produsenter og konstruktører av elektriske duppeditter ikke vet hvilken kabel som er best til det aktuelle produktet? Særlig når dingsen koster en månedslønn eller 10.
Som rema.. helt til du oplever de får dritten fra Bama og kjøttprodusentene..du får det du betaler for ogsåDet enkle er ofte det besteDu har ihvertfall den billigste overbevisningen, så kan du sove godt i natt ogsåBeste innlegg EVER ! Først når hifi folket forstår at vi lurer oss selv så går verden fremover
Tesla burde krevd dette og gjerne saksøkt det norske nettet. Vi finn oss i alt mulig her i landet. Det koster for strøm og leie så kvalitet burde vi fått også.Det står det ihvertfall ingen ting om i linken fra Shunyata som vi diskuterte for litt siden.En gang til:dette har ikke med høyfrekvent resonans å gjøre,MEN OM STRØMMENE PÅ LINJEAVGANG SOM MÅLINGEN VISER
Ja, kan ikke love noe annet.fortsette å mase om deffekte og feilkonstruert elektronikk
Til sammenligning: Min Tesla Model S hadde ladeproblemer da det var mye jordfeil og annen ugreie på nettet i vinter. Flere andre eiere i Norge opplevde det samme. Tesla fløy over 12 ingeniører og teknikere fra Silicon Valley i romjula, tok frem ny programvare til bilen, testet den ut på norsk strømnett, og pushet oppdatert programvare til alle biler tidlig i januar. Problemet var løst, og har ikke kommet tilbake. I mellomtiden hadde ikke Hafslund engang rukket å fikse en åpenbar jordfeil på min lokale trafo-krets.
Omtrent hvor lurt tror du det ville vært av Tesla å insistere på at det var det norske strømnettet det var feil på, og kreve at NVE og Statnett i stedet bygde om sentralnettet for å løse problemet? Eller hva om de hadde hevdet at "høykvalitets el-biler må selvsagt ha best mulig strømkvalitet for å fungere optimalt" og anbefalt kundene å bruke tusenvis av kroner på magiske skjøteledninger som "nødvendig tilbehør"? Jeg mistenker at jeg i så fall fortsatt ville stått der med avbrutt lading enkelte morgener, og at Tesla ikke ville solgt spesielt mange biler. Tesla valgte altså i stedet å løse problemet ved å se til at produktet virker som forutsatt under de forholdene som må sies å være normale på norsk strømnett. Jeg synes det virker som en bedre tilnærming.
Takk, det samme.Ha en fortsatt god kveld.
Så lenge FoL følges er det ingen som kommer noen vei,og derved hadde Tesla ikke noe valg.Tesla burde krevd dette og gjerne saksøkt det norske nettet. Vi finn oss i alt mulig her i landet. Det koster for strøm og leie så kvalitet burde vi fått også.Det står det ihvertfall ingen ting om i linken fra Shunyata som vi diskuterte for litt siden.
Ja, kan ikke love noe annet.
Til sammenligning: Min Tesla Model S hadde ladeproblemer da det var mye jordfeil og annen ugreie på nettet i vinter. Flere andre eiere i Norge opplevde det samme. Tesla fløy over 12 ingeniører og teknikere fra Silicon Valley i romjula, tok frem ny programvare til bilen, testet den ut på norsk strømnett, og pushet oppdatert programvare til alle biler tidlig i januar. Problemet var løst, og har ikke kommet tilbake. I mellomtiden hadde ikke Hafslund engang rukket å fikse en åpenbar jordfeil på min lokale trafo-krets.
Omtrent hvor lurt tror du det ville vært av Tesla å insistere på at det var det norske strømnettet det var feil på, og kreve at NVE og Statnett i stedet bygde om sentralnettet for å løse problemet? Eller hva om de hadde hevdet at "høykvalitets el-biler må selvsagt ha best mulig strømkvalitet for å fungere optimalt" og anbefalt kundene å bruke tusenvis av kroner på magiske skjøteledninger som "nødvendig tilbehør"? Jeg mistenker at jeg i så fall fortsatt ville stått der med avbrutt lading enkelte morgener, og at Tesla ikke ville solgt spesielt mange biler. Tesla valgte altså i stedet å løse problemet ved å se til at produktet virker som forutsatt under de forholdene som må sies å være normale på norsk strømnett. Jeg synes det virker som en bedre tilnærming.
Takk, det samme.Ha en fortsatt god kveld.
Jeg mener det er IKKE Tesla som var problemet, men god service var det av de.
ja, var noke sånn jeg hadde lest ja.. men Chord fikk stå hos meg med dramatisk forbedring..Naim er konstruert på en litt annen måte, sitat: Naim amplifiers do not have extra inductance networks in the output, Naim prefer to use the speaker cable to provide the correct inductance and capacitance.
Kan kverke utgangen med en riktig lei kabel
Helt normalt dersom dere har et trefase nett.Nei.Er det ikke litt rart at produsenter og konstruktører av elektriske duppeditter ikke vet hvilken kabel som er best til det aktuelle produktet? Særlig når dingsen koster en månedslønn eller 10.
Jeg tenker det er strømnettet inn på huset som er årsaken.. det variere alle plassa, så ikke rart.
ja, var noke sånn jeg hadde lest ja.. men Chord fikk stå hos meg med dramatisk forbedring..Naim er konstruert på en litt annen måte, sitat: Naim amplifiers do not have extra inductance networks in the output, Naim prefer to use the speaker cable to provide the correct inductance and capacitance.
Kan kverke utgangen med en riktig lei kabel
Så da lager naim boss, i følge noen
Dersom det er slik jeg har målt og hørt er f.eks kabelen
til Electrocompaniet en høykapasitans kabel.
Jeg måler også LMC fat høyere en komfyrkabelen.
Viss en er villig til å kjøpe dette:
Misconception #3: There is up to a hundred feet of wire in the walls, so the last 6 feet of power cord can't possibly make any difference.
Answer: “The power cord is not the last 6 feet, it is the first 6 feet from the perspective of the component. As stated in #1 the local current and electromagnetic effects directly affect the sonic performance of the component.”
Så kommer en muligens litt lenger.
Ved å bytte ut kablene LMC fat og Electrocompaniet
til 4 mm2 komfyrkabel som ligner svært mye på
den kritiker- roste kabelen fra DH-lab som er svart
minsket problemene.
Nå spiller forresten companiet sin kabel svært så bra,
muligens bedre enn komfyrkabelen.
Helt normalt dersom dere har et trefase nett.Nei.Er det ikke litt rart at produsenter og konstruktører av elektriske duppeditter ikke vet hvilken kabel som er best til det aktuelle produktet? Særlig når dingsen koster en månedslønn eller 10.
Jeg tenker det er strømnettet inn på huset som er årsaken.. det variere alle plassa, så ikke rart.
Kan flytte "støy/ spenningskvaltets problemer ved å bytte stikk.
Den ene fasen hos meg har ALDRIG vert beheftiget med overharmoniske over tillat grenseverdi i henhold til FoL
Dette er FoL og den er UFRAVIKELIG
Lovdata - Forskrift om leveringskvalitet i kraftsystemet
Vi blir ikke direkte lurt,Kan jo se på dette også, vi vil bli lurt til å bruke dyre produkter.
Gjett hvilken som gir deg finest hud | ABC Nyheter
Hehe har jobbet med Renault og det er faktisk det merket jeg har opplevdt mest feil med og de fleste mekanikers marerittOk.. kan være litt Asbjørn jeg no..
Etter mange tyskere og litt annet har jeg nå min 2 Renault.
Beste bilmerket.
Dritnervøs i begynnelsen pga ryktet..
De siste åra (etter kjøp av renault) har jeg følgt med på veien til jobb (til og fra Knarvik-Mongstad) der det kjører tusen vis av biler.
Hvilke får motorstopp?
Flest tyskere og flest av de dyrere merka som BMW, Audi, VW, Ford og noen Merser.
Volvoer, nyere typer. Til og med en med brann i motoren på ny bil nå nylig.
Nokre Toyotaer faktisk..to på en dag sist uke. Og noen andre japanske + andre.
Og noen få franske av merket Pyssjapå og sitro..
Ikkje ein Renault på disse åra har jeg sett. Også forbausende mange Renault på veien utfra salgs talla som er lave.
Min gamle renault gikk nettopp gjennom EU for 2 gang uten merknad. (har skiftet et par styre stag i mellomtiden)
Så da er alt boss utenom Renault, Asbjørn?
Hvor mange nyere Renault'er finnes på norske veier, i forhold til BMW, Audi, VW, Ford, Merc, Volvo og Toyota?Ok.. kan være litt Asbjørn jeg no..
Etter mange tyskere og litt annet har jeg nå min 2 Renault.
Beste bilmerket.
Dritnervøs i begynnelsen pga ryktet..
De siste åra (etter kjøp av renault) har jeg følgt med på veien til jobb (til og fra Knarvik-Mongstad) der det kjører tusen vis av biler.
Hvilke får motorstopp?
Flest tyskere og flest av de dyrere merka som BMW, Audi, VW, Ford og noen Merser.
Volvoer, nyere typer. Til og med en med brann i motoren på ny bil nå nylig.
Nokre Toyotaer faktisk..to på en dag sist uke. Og noen andre japanske + andre.
Og noen få franske av merket Pyssjapå og sitro..
Ikkje ein Renault på disse åra har jeg sett. Også forbausende mange Renault på veien utfra salgs talla som er lave.
Min gamle renault gikk nettopp gjennom EU for 2 gang uten merknad. (har skiftet et par styre stag i mellomtiden)
Så da er alt boss utenom Renault, Asbjørn?
Kjøp heller en linær PSU til denne til NOK 6k og bruk en stock kabelJeg kjøpte en datamaskin (Raspberry Pi) til 349,- i dag.
>> En nettkabel til 6000,- er rimelig?
Vel....
Ja, jeg kjørte min tyske bil til butikken og kjøpte ferskt brød isted. Da var mer verdt, enn en kabel til 6000, for meg der og da. Tror jeg brukte 0,52 uten at det er noen rekord. Må jo ha med noen tall og målinger også..Når det gjelder Franske biler har jeg hatt Peugot 806 siden 2000 frem til 2014.
350 000 på telleren og ikke stoppet en eneste gang.
Har kjøpt ny Skoda nå, men kravene er høye etter å ha hatt fransk bil
Tråden sporer stadig av, men litt morsomt det også.
Det var jo bakgrunnen for tråden At en produsent mekker sammen en kabel til 6000 og markedsfører den som "budsjett kabel"Er det noen de siste 100 sidene her inne som sier at en strømkabel til 6000,- er RIMELIG..?? ZZZZzzzzzzzz
Det var jo bakgrunnen for tråden At en produsent mekker sammen en kabel til 6000 og markedsfører den som "budsjett kabel"Er det noen de siste 100 sidene her inne som sier at en strømkabel til 6000,- er RIMELIG..?? ZZZZzzzzzzzz
Ellers har jo tråden i stort gått i minnelige former da. Det skal alle deltakere ha ros for
Godt mulig at det norske strømnettet suger svett balle.
Spørsmålet er vel heller hvordan i huleste en meter med overpriset nettkabel kan ordne opp i alle feilene i nettet. Uavhengig av hva hi-fi kabel produsenter måtte gi ut av reklamemateriale.
"Komponentet ser bare den første meteren". Ja, sikkert...
Problemet er ikke så simpelt, en del er klarlagt , men tilsyneladende ikke alt , man kan eventuelt teknisk argumenterer for et kabels konstruktion som jeg har gjort her: http://www.hifisentralen.no/forumet...gste-kabelen-teknisk-sett-66.html#post1742571Som gamle Karl Marx sa :
Uvitenhet er roten til alt vondt.
Derfor er det viktigste ålære ALLE å lese og skrive.
Problemet er at kunnskapen finnest ikke i Se og hør,VG og Dagbladet
Stemmer og å å Audiophile - Arve ?
Jaja det er jo da dei seie og spesielt Laguna av den litt eldre typen..jeg fant ut av det via renaultforumet..loddet to kontakter i sikringsboksen og alt virket for alltid. At Volvo ikkje har peiling eller vil ikkje ha var synd for eierne.Hehe har jobbet med Renault og det er faktisk det merket jeg har opplevdt mest feil med og de fleste mekanikers marerittOk.. kan være litt Asbjørn jeg no..
Etter mange tyskere og litt annet har jeg nå min 2 Renault.
Beste bilmerket.
Dritnervøs i begynnelsen pga ryktet..
De siste åra (etter kjøp av renault) har jeg følgt med på veien til jobb (til og fra Knarvik-Mongstad) der det kjører tusen vis av biler.
Hvilke får motorstopp?
Flest tyskere og flest av de dyrere merka som BMW, Audi, VW, Ford og noen Merser.
Volvoer, nyere typer. Til og med en med brann i motoren på ny bil nå nylig.
Nokre Toyotaer faktisk..to på en dag sist uke. Og noen andre japanske + andre.
Og noen få franske av merket Pyssjapå og sitro..
Ikkje ein Renault på disse åra har jeg sett. Også forbausende mange Renault på veien utfra salgs talla som er lave.
Min gamle renault gikk nettopp gjennom EU for 2 gang uten merknad. (har skiftet et par styre stag i mellomtiden)
Så da er alt boss utenom Renault, Asbjørn?
Den har vi ikke hørt før da? Sant, men de må gå og gå for gidd du se etter skulle du trudd da var solgt ca like mange Renault for de får nå ikke motorstopp, selv om el-feil kan være frustrerende.Hvor mange nyere Renault'er finnes på norske veier, i forhold til BMW, Audi, VW, Ford, Merc, Volvo og Toyota?Ok.. kan være litt Asbjørn jeg no..
Etter mange tyskere og litt annet har jeg nå min 2 Renault.
Beste bilmerket.
Dritnervøs i begynnelsen pga ryktet..
De siste åra (etter kjøp av renault) har jeg følgt med på veien til jobb (til og fra Knarvik-Mongstad) der det kjører tusen vis av biler.
Hvilke får motorstopp?
Flest tyskere og flest av de dyrere merka som BMW, Audi, VW, Ford og noen Merser.
Volvoer, nyere typer. Til og med en med brann i motoren på ny bil nå nylig.
Nokre Toyotaer faktisk..to på en dag sist uke. Og noen andre japanske + andre.
Og noen få franske av merket Pyssjapå og sitro..
Ikkje ein Renault på disse åra har jeg sett. Også forbausende mange Renault på veien utfra salgs talla som er lave.
Min gamle renault gikk nettopp gjennom EU for 2 gang uten merknad. (har skiftet et par styre stag i mellomtiden)
Så da er alt boss utenom Renault, Asbjørn?
Du skal ikke se bort fra at det har noe med hvilke bilmerker du ser stående i grøfta.
De har skjønt det. Mot naive nordmenn som dilter etter staten som noen tullinger uten å kreve noe. Faktisk noen ja.. Mitt firma har kun Renault pga pris sikkert, men feilfrie er de faktisk og. At de ikke trives vet jeg ikke noe om.. Følger du med på Renault? Neppe..Apropos Renault: Deres elektriske Zoe trives heller ikke på norsk strømnett. Renault sier at problemet ligger i det norske nettet (IT, men bilen forstår bare TN) og at kundene må kjøpe en skilletrafo for å kunne lade den i Norge. Hvor mange ser du på veien?