JohnnyH
Hi-Fi freak
Takk Ulf-B det var bare denne typen betraktninger jeg ønsket.Mitt utvalg:Hvis en kan stille et vennligsinnet spørmål til kabel skeptikerne om hvilke kabler de bruker og hvilken parameter var viktig ved dette valg.
Asbjørn fortalte relativt tidlig i tråden om hans kabler og ved å ha følgt endel av hans innlegg i ander tråder så føler jeg også at jeg forstår hans strategi og valg.
Andre snakker litt som om "hvis kabelen leder signalet er det godt nokk", og da farer mine tanker litt spøkefullt til slike "lakris snorer".
Vis vedlegget 232072
Siden vi tross alt er på HFS går jeg ut fra at lista ligger noe over dette.
Strømkabler: De kablene som produsenten sender med eller tilsvarende som jeg nasker med meg på jobben fra avdankede PCer og slikt. Begrunnelse: Tror ikke strømkabler gjør noe fra eller til.
Digitalkabler: Fra nederste hylle fra Clas Ohlson e.l. med unntak av optiske kabler, hvor jeg graver litt dypere i lommeboken for å få plugger som ikke løsner så lett. Begrunnelse: Tror heller ikke digitalkabler gjør noe fra eller til.
Signalkabler: Kjøper gjerne sølvkabler i prisklasse 500-1.500 pr. sett på bruktbørsen. Sikkert overtro, men jeg har råd til det. Lakrissnører er helt uaktuelt - det skal se LITT tøft ut. Begrunnelse:Jeg synes jeg hører forskjell. If you twist my arm.
Høyttalerkabler: Jeg har for tiden Wireworld i det ene anlegget, og Chord i det andre. Kjøpt brukt for en 1.500 kroner pr. sett. Kjøpte disse settene først og fremst p.g.a. lengden og p.g.a. bananplugger - ProAc og spader er en dårlig kombinasjon.
Synes det er lettere å sette ting i perspektiv ifb personlige opplevelser.