Enkelt og greit hos janfrt på Høvik

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • clash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    2.261
    Antall liker
    3.427
    Sted
    Drammen
    Dette ser ut til å kunne bli dyrt for meg. Overraskende mye country, alt country, americana i lista, noe jeg er svært svak for.
    Har ingen av disse i hylla, men etter en liten spoty smak på fler av artistene, kan det tyde på at flere av disse kommer til å falle godt i smak.
    Hvor er beste plassen å få tak i Kiwi artistene på vinyl ? Har lenge vært ute etter Delaney skivene ( Sad but tru skivene står høyt på ønskelistene).
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Dette ser ut til å kunne bli dyrt for meg. Overraskende mye country, alt country, americana i lista, noe jeg er svært svak for.
    Har ingen av disse i hylla, men etter en liten spoty smak på fler av artistene, kan det tyde på at flere av disse kommer til å falle godt i smak.
    Hvor er beste plassen å få tak i Kiwi artistene på vinyl ? Har lenge vært ute etter Delaney skivene ( Sad but tru skivene står høyt på ønskelistene).
    Det meste av Delaney Davidson-vinylen tror jeg at jeg kjøpte gjennom Lyttleton Rec. Ellers finnes dette på Discogs. Denne kan også forsøkes. Og denne for Bad Luck Man.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.465
    Antall liker
    34.400
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Interessant liste, janfrt. Et par av skivene (Wood, McKenna) har jeg hørt nada på, McKenna en ren forglemmelse, liker jo det hun har gjort før, men glemte å sjekke ut denne. Også Fogus skal få en ekstra runde, den forsvant ut av sinn for meg etter en runde på jobben. Kan jo ikke stole på lytting der, forstyrrelsene står linet opp i kø, og dørvaktene tar iblant ferie.

    Et matnyttig liste, mao, slike kan man like:)
    (Selv om det betyr at spillelista øker enda mer, mellom alle julefestene, som jo stjeler så mye tid).

    et lite apropos til den country-byen:
    15589650_1282909865085861_7005707539642214726_n.jpg
     
    Sist redigert:

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Kom ikke lenger enn til sofaen med dagens usprettede gave. Bikkja ser småsur ut, men vet ikke helt hva det er før vinylen er spilt. For dette er bra for lange ører:

    IMG_1068.JPG


    Middagen bestod av lutefisk, Ringeriks, Colman´s sennep og baconfett (her har jeg et forslag og det er å skifte ut baconfettet med andefett, noe sunnere og finere smak. Fås hos Meny ihvertfall). Nedenfor hva man kjøpe. Holder seg godt:

    IMG_1074.JPG


    IMG_1089.JPG


    Bra saker det hele, men den belgiske juleølen var noe av det jævligste vi har smakt. Som en dårlig parfyme. Gikk rett og slett i vasken; det har ikke skjedd tidligere. 5,5 vol.%. Fy faen for noe dritt.

    Verdict: Bikkja stakk.

    Da var det bare å hente en ny juleøl. Denne er omtalt tidligere, belgisk, men her i en annen variant. Suverent skum, smaken og aromaen er sånn passe, temmelig bitter, så fin-fin til lutefisk med tilbehør. En del parfyrmert (noe som ikke spesifiseres på etiketten og det skal det). Takler den sterke sennepen. Uflaks med ølet i dag. 8 vol.%. Kr. 60,-.

    IMG_1077.JPG


    Verdict: Hale rett ned. Ikke mer av denne.
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.441
    Antall liker
    3.359
    Hvilket pol er det som har alle disse godsakene, om det er lov å spørre?
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Hvilket pol er det som har alle disse godsakene, om det er lov å spørre?
    Vel, polet er en statlig bedrift og har plikt til å skaffe alt du befaler av det som står i prislisten og i bestillingsutvalget. CC Vest på Lysaker er ovenstående innkjøpt fra. Bekkestua-polet er også meget bra. Sandvika-polet også. Her i Oslo og Bærum.

    Det er bare å rævvkjøre polfolkene; de skal skaffe det meste ilø. av 2 - 3 dager. Så du rekker det før julaften hvis du bestiller i morgen. Jeg går god for "Full logring-kjøp-mer"-anbefalingene.

    Da er det ikke annet å si enn: Skål! :)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    4. og dermed siste søndag i advent. Time flies.

    Da drar vi til Tromsø og Macks.

    En liten historie først (Tror jeg har fortalt den tidligere, men WTF): Jeg var i militæret (som kokk) i Rustaleiren i Bardufoss i 1974, vi hadde langfri, det var rundt 30 grader (pluss!) og en venn og jeg skulle dra til Senja for en langweekend, men vi var tomme for øl. Klokken var minst 1800. Alt var stengt. Da dro vi rett og slett hjem til sjefen, Haakon Bredrup i Tromsø, eieren av Macks, ringte på og spurte om han kunne skaffe oss noe øl? Han var elskverdigheten selv og vi fikk med oss en eller to kasser; antallet husker jeg ikke. Gratis. Skikkelig kar.

    Jeg har alltid sendt Bredrup en varm tanke.

    IMG_1094.JPG


    Vel, kona snekret omelett som rev bra i dag. Juleølen er sånn passelig, hadde ventet mer. OK skum, men fantastisk farge. Lukt og smak er glatt godkjent. Kunne revet mer, litt mer alkohol så hadde halen logret. Så:

    Verdict: Hale rett ut. Godkjent.

    IMG_1097.JPG


    6,5 vol.%. Kr. 50,-.

    Julegaven i dag har jeg på følelsen av å ha servert før i "Hva hører du på..........?". Har jeg to av denne óg? Bikkja begynner ihvertfall å få en grei samling. Bra skive er det, så tar denne videoen. En meget bra en, med kanskje året beste melodi og tekst:

     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Datteren vår kommer hjem i dag, tirsdag, efter et snaut halvår i Singapore og hun ønsket et juletre i stuen. Vekk fra varmt og fuktig vær. Og firfirsler. Kakerlakker og skorpioner. Bikkja ble helt forvirret da kona hengte opp noen kuler. Treet lukter godt og nå blir julen ekstra lang. Og det er lenge til påske (sen påske i 2017).

    Volum 7 fra denne suverene serien er i gang; dobbeltalbum:

    IMG_1119.JPG


    Dagens juleøl er fra Plankebyen, et bryggeri som vanligvis snekrer bra saker; men, dette blir tynt og igjen er det p.g.a. for lite alkohol. Man bælmer jo ikke disse sakene, men drikker det som vin til mat. Karakteristikk: litt skum. flott farge, men triste saker i nese og munn. Så her er det opp med alkoholgehalten og skum, enkelt å få til, men Stortinget må sette ned avgiftene. Flott etikett. Drittlei av at Taxes kill Quality. Stakkars Bryggerimester, han eller hun får jo ikke utøvd sitt yrke:

    IMG_1100.JPG


    6,5 vol.%. Kr. 40,-.

    Verdict: Hale rett ned. Ikke mer av denne.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du har ikke vurdert om bikkja reagerer negativt på å se bilder av bein hele tiden, men det er ikke mulig å få smakt på dem fordi de er trykket på papp? Synes jeg så denslags betutta uttrykk i ansiktet til hunden på et annet bilde der Back From The Grave-serien ble presentert. :cool:
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.746
    Antall liker
    2.367
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Denne tråden er et av julens høydepunkter som følges med stor interesse. Jeg hadde selv øldrikkende hund for en del år siden. Jeg pleier ikke blande meg inn i tråden, men av og til må jeg trå til når jeg ser at det dukker opp rene faktafeil. I innlegg no. 684 har du et bilde av et glass med "Graisse de oie". Det er gåsefett og ikke andefett som du skriver og det er neppe sunnere enn ribbefett. Men godt er det, særlig godt til å brune grønnsaker i slik franskmennene gjør og det smaker nok godt til lutefisken.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Du har ikke vurdert om bikkja reagerer negativt på å se bilder av bein hele tiden, men det er ikke mulig å få smakt på dem fordi de er trykket på papp? Synes jeg så denslags betutta uttrykk i ansiktet til hunden på et annet bilde der Back From The Grave-serien ble presentert. :cool:
    Denne bikkja tåler ikke bein. Forrige gang hun fikk et, ca. to mndr. siden, dreit hun på gulvet og spydde noe jævlig ilø. av natten. Sad but true. Nå er det kun bilder og et lite ben i ny og ne. Det går bra.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Dagens juleøl er ikke noe som gir meg julefeeling. Det er godt, det er dansk, OK skum, fin aroma og smaker flott bittert. Ufiltrert, som sees. IPA. Men, den gode Ahh, den satt, får jeg ikke. 6,9 vol.%. Kr. 60,-.

    Verdict: Hale rett ned. Ikke mer av denne.

    Kanskje noe bedre i morgen? Da "snur" solen. :cool:

    IMG_1122.JPG


    Gaven til hunden er i dag en bok som ramlet inn døren. Hun har jo lært seg å lese. Jeg sprettet den og kikket raskt igjennom. Lover meget godt. Vi skal lese den i julen. Hunden med meg i armkroken. Vi fikk begge tårer i øynene av bilder av Clark, kona hans og Townes. For en gjeng og alle er borte. Rart å tenke på.

    Forfatteren, Tamara Saviano, tilbragte mye tid med Clark, Whiskey, joner, musikk, mat og mye annet. Kommer tilbake med en omtale.

    IMG_1131.JPG


    I mellomtiden denne, som oppsummerer mye (avskrift fra boken):

    There ain´t nothin´like a Guy Clark song
    When you´re feeling fragile, afraid and you don´t belong
    If it´s a lonely road you´re traveling on
    There ain´t nothin´like a Guy Clark song

    Old friends, Boats and Stuff That Works
    A Randall Knife, an old blue shirt
    Strong and steady like Texas dirt
    A place to hide when you really hurt

    Coleman Bonner and his fiddler case
    Old skinny Dennis singing bass
    That workbench was a holy place
    His favorite picture, Susanna´s face

    Homegrown tomatoes and a Dallas whore
    Rita Ballou on a dancehall floor
    He rolled his own and loved to roar
    It´s been forty years since The Troubadour

    What do you do when your heroes die?
    You let him roll and you let him fly
    Desperados, don´t worry or wonder why
    Son of a bitch, we´re going to miss you, Guy

    There ain´t nothin´like a Guy Clark song
    When you feel abandoned and your friends are gone
    Whatever road you´re traveling on
    There ain´t nothin´but a Guy Clark song

    Sterke saker. Intet behov for analyser her. To the point, dette.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Denne tråden er et av julens høydepunkter som følges med stor interesse. Jeg hadde selv øldrikkende hund for en del år siden. Jeg pleier ikke blande meg inn i tråden, men av og til må jeg trå til når jeg ser at det dukker opp rene faktafeil. I innlegg no. 684 har du et bilde av et glass med "Graisse de oie". Det er gåsefett og ikke andefett som du skriver og det er neppe sunnere enn ribbefett. Men godt er det, særlig godt til å brune grønnsaker i slik franskmennene gjør og det smaker nok godt til lutefisken.
    Ja, selvfølgelig skal det skal være gås. Bra du bemerker slikt! And er Canard. Fine saker, uansett.

    Når det gjelder sunnhet mellom ande-/gåsefett kontra gris, så strides de lærde. Selv om fakta (egentlig) ligger på bordet.

    Her en bra artikkel som tilbakeviser at fett fra and og gås er best. Fra 2011, men fortsatt aktuell:

    Duck fat health claims are overstated, experts say - latimes

    Her litt mer:

    Skjermbilde 2016-12-21 02.27.53.jpg


    Tror vi kan konkludere, foreløpig, med at det er samme faen om det er gris eller fugl. Olivenolje er fortsatt best. Bon appetit.
    :)
     
    Sist redigert:

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Apropos Guy Clark. Fantastisk tekst til alle som elsker tomater og sannsynligvis dedikert til hobbydyrkere. Les teksten og særlig de siste linjene:


    Da har bikkja lagt seg, et signal om at jeg også bør kveile den.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Det har vært en del middelmådige juleøl i det siste, så vi trekker frem en kjenning (presentert 12. des) som krangler om årets førsteplass. Her til mat vi sjelden spiser, men det er fine saker når det er fra slakteren litt unna.

    IMG_1134.jpg


    Solen "snudde" for ca. 12 timer siden, så da er det bare å plage bikkja med mer 60´s. Det verste er at når jeg guffer på, så lees ikke et øyelokk. Et tegn, muligens, på at annen og heftigere musikk må spilles.:

    IMG_1140.JPG
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Endelig et meget godt juleøl fra Norge og Hansa/Borg. Her smalt kaffe og sjokolade inn som umiddelbare referanser. Man skal som kjent ofte stole på førsteinntrykket (det gjelder så mangt :)), blir man sittende å lure, kan det gå helt i surr. Jeg har smakt på mye vin, blindt, og det kan lett gå dit høna sparker, t.o.m. når spørsmålet er så enkelt som hvilken drue det er vi snakker om.

    Flott skum, som varer, elegant aroma og smak. Fin-fin farge. 6,5 vol.%. Kr. 40,-.

    IMG_1149.JPG


    Verdict: Full logring. Mer av denne.

    Her signerer bryggerimesteren på bak-etiketten, Åge Willy Olsen. Masse kred til ham.

    Bikkja pepres med 60-talls-musikk. Men igjen sovnet hun. Faen, nå MÅ jeg finne på noe annet. Får se i mårra.

    IMG_1153.jpg


    I slutten av oktober puttet vi to lammelår (fra Prima Jæren, ca. 3 kg. hver), fullstendig dekket av grovt salt, i en balje. En uke ute i +4 til +6 grader. Derefter, frem til nå, i kjøleskap. Jeg har tidligere hengt disse sakene i vedskjulet, men de jævla musene kommer seg frem over alt, selv på en tynn tråd. Kjøleskap fungerer, passe tørt, men kjøttet må snus ca. hver uke. Det er viktig å få en tørr hinne så raskt som mulig.

    Fenalårene er ikke heeelt ferdige efter sønnens smak, men jeg liker dem litt myke. Smak og behag.

    IMG_1168.jpg


    ---------------

    Beklager at disse innleggene kommer sent, men jeg jobber, som nevnt tidligere, med aktiviteter som skjer i en kjent gate på Manhattan, NY. Der må jeg følge med til kl. 2215.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Da er det siste runde med vinyl og test av juleøl; i morgen blir det mye styr.

    IMG_1176.JPG


    Nøgne Ø (Underlig Jul som den heter) er skikkelige saker. De brygger jo ikke noe dritt. Suveren farge og skum, minner nesten om en Stout. Det første som slår meg i smaken er hostesaft, men det er veldig svakt og ikke negativt. Derefter, som så ofte med juleøl som jeg foretrekker, kaffe og sjokolade. Bra saker m.a.o. 6,5 vol.%. Prisen husker jeg ikke, men disse karene selger seg dyrt.

    Verdict: Full logring. Mer av denne.

    Dagens vinyl er, efter min mening, årets beste utgivelse og da kunne den ikke doneres før nå. Bikkja sikler efter å få spilt denne, ikke efter Elizabeth. Tror jeg.

    IMG_1170.JPG



    Men, en gave til i morgen blir det; bikkja er alene noen timer i morgen og vokter huset. Da er serien med Back From the Grave avsluttet med vol. 10:

    IMG_1178.JPG


    God Jul til alle som har fulgt med og til alle andre óg.
     
    X

    X186841

    Gjest
    God jul , og bikkja ønsker seg sikkert en streamer til neste jul så den slipper å snu plata :)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Ha, ha, fin den der.

    Boksøl er noe uelegant dritt. Men, praktisk da. Spesielt på hytta, da dreper og banker jeg tomboksene flate med vedkubber.

    God Jul til deg óg!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.527
    Antall liker
    69.248
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tok litt tid før jeg fikk åpnet siste luken i julekalenderen. Har vært riktig så kjekt! Takk for innsatsen. Ha en fortsatt god jul, janfrt :)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.795
    Antall liker
    94.446
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Meget bra julekalender i år som i fjor. Nå kan du hvile på dine laubær og bare nyte. Tusen takk for innsatsen
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Jul er slitsomt hvis man ikke roer den ned. Rypemiddag, tining, flåing, bruning og mer til. Russiske erter og Ringeriks. Puhh. Nei, kona og sønnen gjorde heldigvis alt:

    IMG_1181.jpg
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Har du ikke spist de rypene en gang før? Eller var det noen andre? ;)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Hadde sannsynligvis ikke en idiotisk Dompap i bakgrunnen da. Ta en slurk til. :)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Tar 10 utgivelser til som har gjort mer enn et godt inntrykk. Litt blandet drops og rekkefølgen er nesten vilkårlig når jeg kommer nedover. Uansett her noe snacks:

    11. Dan Stuart - Marlowe´s Revenge

    a3237830926_5.jpg


    Mexico City. Marlowe Billings (55) følger opp forrige utgivelse med stilen i behold. Strøkne saker. Rock på sitt beste. Med melodier. Noe en god del musikere "glemmer", eller rett og slett ikke får til.

    12. Big Dave McLean - Better the Devil You Know

    1476371524_91akxoag8il._sl1500_.jpg


    Canadier, Saskatchewan. Jeg kan ørlite om ham (65), og dette er en fin-fin utgivelse; god blanding av Blues og Country. Fin Whiskey-stemme. Mye munnspill, fele og en feit steel (spesielt på Old Time Religion).

    13. Sarah Jarosz - Undercurrent

    SarahJarosz_Undercurrent_coverRGB_-1.jpg


    Texas. Hun (27) er stor i The Lone Star State, men ganske ukjent i Europa. Dette er en nydelig skive, noe de forrige også var. Ikke tenna-i-tapeten-vare, men fyr i peisen og et eller annet passelig i glasset.

    14. Seasick Steve - Keeping the Horse Between Me and the Ground

    WEB_Image Seasick Steve Keepin  the Horse Between -1454524007.Jpeg


    Her kan man med fordel ha øl i glasset. Han (75) bor i Sandefjord, av alle steder. Det skrangler avgårde som et one-man-band. En stil jeg liker. Her får han til melodiene, noe han fikk til på den forrige óg. John Paul Jones fra LZ på bass her og der. Steve holder nok noen år til.

    15. Zephire Andre Williams - Don´t Ever Give Up

    600-3.jpg


    Gamlingen (80) fra Alabama og Illinois gir ikke opp og utgir en suveren skive. Det tøffer avgårde i Blues og R´n´B. Behagelige saker med flotte kordamer. Fine melodier. Her er det bare å fyre litt mer.

    16. Eric Ambel - Lakeside

    Ambel.jpg


    NYC. Fyren (59) har jo vært med på det meste og her utgir han et suverent album som burde sitte i rockeroten hos de fleste. Bra melodier og fett spilt. Han utgir album for sjelden!

    17. Silver Lake 66 - Let´s Go Or Be Dragged

    a3235177742_10.jpg


    Portland, OR. De snekrer utsøkt Country med meget bra melodier. Ikke klissete. Topp melodier.

    18. Churchwood - Hex City

    0614511838924-0600px-001_600x600.jpg


    Austin, TX må alltid med. Dette river og røsker godt. Bare å guffe på. Slik R´n´R skal virke på sjelen. Vri og vrenge den. Småoriginalt.

    19. Julia Jacklin - Don´t Let the Kids Win

    Julia-Jacklin-Dont-Let-The-Kids-Win-album-cover-art600px.jpg


    En tur til kenguruland og til denne flotte stemmen og sannsynligvis til et stort talent (26). Hun synger som en engel og skriver meget bra melodier. Får god hjelp av dyktige musikere. Tipper neste utgivelse blir enda bedre.

    20. Sara Watkins - Young in All the Wrong Ways

    YounginAlltheWrongWays.jpg


    California. Hun (35) har skrudd sammen et helstøpt album, litt i samme stil som Sarah Jarosz og Aoife O´Donovan, m.a.o. topp melodier og tekster. Forsiktig fremført. Heldigvis er det bass og trommer her, man kan guffe på litt.

    --------------

    I og med at så mange avholdte musikere har forlatt oss i år, så har jeg tatt med alderen på de fleste ovenfor. Så vi vet hvor vi er.

    --------------

    Årets verste står jeg over. Det blir det bare bråk av.
     
    Sist redigert:

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.459
    Antall liker
    3.729
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Her var det bare ukjent musikk som må sjekkes:) Tusen takk!
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Høna skal du få ha ifred;)
    Sarah Jarosz og Sarah Watkins har jeg allerede plukket opp, Aoife O,Donovon er ny for meg.
    Mange flotte tips i tråden din, keep up the good work.
    Kanskje litt sent med en julehilsen og for tidlig med nyttårs men det for heller stå til:rolleyes:
    mvh
    v-m
     
    Sist redigert av en moderator:

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.747
    Antall liker
    4.597
    Sted
    Bartistan
    ...
    18. Churchwood - Hex City

    Vis vedlegget 418085

    Austin, TX må alltid med. Dette river og røsker godt. Bare å guffe på. Slik R´n´R skal virke på sjelen. Vri og vrenge den. Småoriginalt.
    Hahaha - er bare kommet ca halvveis i denne men dette er temmelig skeivt. Me likes ;)

    EDIT: Noen av riffene her er rein metal, reint musikalsk, men det bare skrangler avgårde :cool:
    Får også påminnelser om første Helldoradoskiva her og der
     
    Sist redigert:

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    ...
    18. Churchwood - Hex City

    Vis vedlegget 418085

    Austin, TX må alltid med. Dette river og røsker godt. Bare å guffe på. Slik R´n´R skal virke på sjelen. Vri og vrenge den. Småoriginalt.
    Hahaha - er bare kommet ca halvveis i denne men dette er temmelig skeivt. Me likes ;)

    EDIT: Noen av riffene her er rein metal, reint musikalsk, men det bare skrangler avgårde :cool:
    Får også påminnelser om første Helldoradoskiva her og der
    River det der, ja. Og det er meningen. What else?

    Rakettene er allerede i gang, noe bikkja ikke liker. Småharry disse rakettoppskyterne. Vi får heller guffe på anlegget noe jævlig ca. kl. 2345, sannsynligvis før det, og holde hunden inne.

    Det jeg spiller på den tiden er denne, så Devialetene går ekstra varme. Guff på:

    George Thorogood - 2120 South Michigan Ave. (Capitol, 2011)

    dbt_nero_800x800.png


    Feit skive. Coverlåter. Fin lyd. Og en av hans beste.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Høna skal du få ha ifred;)
    Sarah Jarosz og Sarah Watkins har jeg allerede plukket opp, Aoife O,Donovon er ny for meg.
    Mange flotte tips i tråden din, keep up the good work.
    Kanskje litt sent med en julehilsen og for tidlig med nyttårs men det for heller stå til:rolleyes:
    mvh
    v-m
    Godt Nytt År VM. Du er rå når det gjelder innkjøp av vinyl. Masse bra saker over et bredt spekter.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Godt nytt år i en sen nattetime, hører på Blue Rodeo´s siste og det er ikke bra. Men, men, OK her og der. For glatt.

    Trodde ellers det skulle gå rett til helvete med all nyttårsbombingen, men bikkja fikset dette heldigvis bra. Slik var det ikke med den forrige hunden.

    En annen ting: våren er jo rett rundt hjørnet, for oss optimister, og fuglene fra Cape Town og Sør-Afrika er jo på vei til Norge for å gyte, eventuelt pule. Da er det bare å bestille drivhus og flere skiver.

    Men, starten på året skulle starte med å kun anskaffe ett eksemplar av hver vinyl: jeg får det ikke til; jeg gjorde det igjen, med denne:

    IMG_1193.jpg


    Flott skive, så bikkja ble glad, men bikkjer liker dårlig at fuglen sitter på rifleløpet. Skjerpings.
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Godt nytt år, Jan. Mye spennende har du presentert i din adventskalender, og mer blir det vel utover året også. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn