Enkelt og greit hos janfrt på Høvik

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    OK, lille julaften.

Vis vedlegget 473076

Fra et storbryggeri. De andre store (Hansa, Mack og Aass) har falt litt igjennom. De minner om industriproduksjon i stor skala. Det liker jeg ikke, men mulig jeg er litt forutinntatt. CB greier seg:

Flott skum, gyllen farge, fin lukt og julesmak. Elegant bitterhet. Dette har bryggerifolkene på Sørlandet fikset. 6,5% og kr. 40,-.

Verdict: Logres bra her, så bare å skaffe mer.
    Jeg må si jeg var litt smånervøs for herren og fruens dom over CB Juleøl :confused:
    Som emigrert sørlending er jeg evig avhengig av noen CB produkter, og deres juleøl har avstedkommet en mang en god svir i oppvekst og voksen alder. Jeg synes de traff planken godt i år :cool:
    Dog må det sies at Mikkeller Santas Little Helper var særdeles god - hikk!

Ha en småsvimmel avbalansert høytid med god mat og drikke i rikelige mengder.
    Samme til deg.

Ellers er Kristiansand mitt valg av by her I landet som jeg liker best.

Husker jeg i 1980 ble intervjuet av Eivind Wigstøl (Adm.dir. i Falconbridge Nikkelverk på den tiden). Han spurte hvorfor jeg ville ha jobb på Falconbridge; hvorpå jeg svarte at jeg ønsket å bo i Kristiansand. Det var på huet ut døren. Og bortkastede penger til flybilletter. Fattig som jeg var.

Siden lærte jeg å juge under intervjuer og fikk jobb tvert.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.595
    Sted
    Sørlandet
    Siden lærte jeg å juge under intervjuer og fikk jobb tvert.
    :) Det kan være greit å pynte litt i visse sammenheng.

Takk for at deler dine inntrykk og jeg innrømmer tvert at jeg har stått på polet med mobilen og sjekket tråden din i forbindelse med innkjøp av juleøl. Dessverre har mitt lokale pol på Fornebu S noe redusert utvalg og CC Vest forsøker jeg å unngå i julerushet.

Ha en riktig fin jul.

Mvh
    BB - for tiden i Kristiansand

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.305
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for en strålende julekalender!

En riktig god jul til deg og dine, janfrt :)

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Tar en liten "hjemme hos" før det smeller:

IMG_2349.JPG

Champagne drikker kona og jeg før middag, det har vi gjort de siste årene. Det er slutt på sløsing med dyr og god drikke klokken 2400 når/hvis man er smådritings.

IMG_2354.JPG

Årets elg som var seig som faen. Suveren smak, men det ble til slutt russiske erter, saus og oster som ble redningen. Det elgkjøttet vi skaffet i år var ikke vellykket. Bikkja fryder seg; her i huset kastes aldri mat. Levende søppeldunk er tingen. Vår forrige setter ble 15. :)

Vinen er meget bra; Ole Martin Alfsen (OMA) lager blandingsviner, slik som også Christer Berens gjør. Dyktige karer sammen med Sigurd Wongraven fra Satyricon. De selger selvfølgelig mye på at de er kjendiser, men disse klarer seg bedre kvalitetsmessig enn andre.

IMG_2352.jpg

Kongen taler, men bikkja er mer interessert i og forbanna på folk som fyrer av raketter, noe de har gjort siden ca. kl. 15; greit for oss, men ikke for bikkja.

IMG_2357.JPG

Ikke helt bra dette; går nok ikke Platinum. En helt OK skive som kunne ha blitt mye bedre med gassen mer i bånn.

GODT NYTT ÅR!

Vinsnobben

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    441
    Sted
    Oslo
    Tar en liten "hjemme hos" før det smeller:

Vis vedlegget 474109

Champagne drikker kona og jeg før middag, det har vi gjort de siste årene. Det er slutt på sløsing med dyr og god drikke klokken 2400 når/hvis man er smådritings.

Vis vedlegget 474110

Årets elg som var seig som faen. Suveren smak, men det ble til slutt russiske erter, saus og oster som ble redningen. Det elgkjøttet vi skaffet i år var ikke vellykket. Bikkja fryder seg; her i huset kastes aldri mat. Levende søppeldunk er tingen. Vår forrige setter ble 15. :)

Vinen er meget bra; Ole Martin Alfsen (OMA) lager blandingsviner, slik som også Christer Berens gjør. Dyktige karer sammen med Sigurd Wongraven fra Satyricon. De selger selvfølgelig mye på at de er kjendiser, men disse klarer seg bedre kvalitetsmessig enn andre.

Vis vedlegget 474111

Kongen taler, men bikkja er mer interessert i og forbanna på folk som fyrer av raketter, noe de har gjort siden ca. kl. 15; greit for oss, men ikke for bikkja.

Vis vedlegget 474112

Ikke helt bra dette; går nok ikke Platinum. En helt OK skive som kunne ha blitt mye bedre med gassen mer i bånn.

GODT NYTT ÅR!
    Her er jeg helt enig med deg. Champagne er best tidlig på kvelden, nyttårsaften. Da får man tid til å nyte champagnen i stedet for å rave ute i kulda ved midnatt.

Ønsker dere et godt nytt vin-, musikk- og hifiår!

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Da smalt det!

IMG_2358.JPG

Bikkja forsvant opp på subwooferen, men stakk kjapt da jeg åpnet kjeften og beordet henne NED!. Prøvde å roe ned med Lee Ann Womack.

Mislykket.

IMG_2366.JPG

Vi kjøper ikke fyrverkeri lenger, det var artig da barna var yngre. Men, alle de fattigslige folkene i Bærum fyrer av så det holder.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Da går det i høstens ryper fra Troms, mandelpoteter, russiske erter, strøken saus, en helt enorm burgunder og Rock. Pluss Ole Einar Bjørndalen i 555, nei, 55 timer:

IMG_2416.jpg

Kjøpte 15 av disse fra en madam i fra nord. 120 kr. pr. stk. Fin pris og flotte saker. Bikkja går bananas.

IMG_2247.JPG

Vi har en liten samling med vin; kjøper inn 3 - 4 ad gangen og tester efter noen år. Denne satt som et skudd. Drikkes ved 16 grader. Et måltid som ikke glemmes.

71b15upe61L._SL1500_.jpg

Både uten og med musikk kan det meste gå til helvete. Denne river bra, jeg har den ikke på vinyl, men er nå bestilt.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.595
    Sted
    Sørlandet
    Utrolig men helt sant: her har vi akkurat drukket opp en De Montille Volnay og lyttet til mesterverket Dirty. Riktignok spiste vi Marokkansk lammegryte men vinen bøy opp til dans sammen med krydderet.

-BB-

• Liker
    Reaksjoner: TT.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Utrolig men helt sant: her har vi akkurat drukket opp en De Montille Volnay og lyttet til mesterverket Dirty. Riktignok spiste vi Marokkansk lammegryte men vinen bøy opp til dans sammen med krydderet.

-BB-
    Den produsenten kan jeg ikke. Øvelse må til. :)

Jeg kjøpte, for mange år siden, kanskje 30, en kasse Volnay 1982 til redusert pris (ikke spør meg hvorledes jeg fikk det til). Husker ikke produsenten, muligens Joseph Drohin.

Uansett, den var smått brunaktig rundt år 2000. Fantastiske saker.

------------------

Her en undervurdert plate:

G. Thorogood - 2120 Michigan Ave. (Capitol, 2011)

ecc47f52235ab03eb68d1e1680a27f9b.jpg

På tide med en ny skive? Du rev jo nesten ned Club 7 i sin tid. Her er det bare å kjøre på.

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.645
    Torget vurderinger
    23
    Glimrende artist med en rå røst. Bad to the Bone..

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Glimrende artist med en rå røst. Bad to the Bone..
    Fyren er jo suveren. Lurer på om noen tok opp konserten hans på Club 7? F.eks. NRK, de var jo gode til dette på den tiden. Børja, Harald Are og Kalle Fürst. Anyone?

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.624
    Torget vurderinger
    27
    Neimen om jeg vet. Men, jeg var så heldig å få komme inn i fjellhallen til Nasjonalbiblioteket for kort tid siden. Det er ikke få hyllemeter med bånd fra NRK de oppbevarer. Det var vanskelig å huske at man var på jobb og oppføre seg deretter.

Takk for vintips og flotte beskrivelser av mat og tilbehør.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Da er Bjørndalen-maraton snart slutt. Han er vel forunt med denne hyllesten. Litt av et slit å se på dette. Vi skrur av lyden nå og da og spiller musikk.

I dag er maten langt fra ryper og Burgund:

IMG_2431.JPG

Wiener fra Nortura. Den bedriften har jeg alltid mislikt, men efter at sønnen vår fikk seg trainee-jobb der i høst, så har forholdet til bedriftens produkter økt. Egentlig OK saker, men noe tilbehør er nødvendig. Bordeaux-vinen er av det enkle slaget; fin pølsevin. :)

IMG_2436.jpg

Jakthunden har tatt fullstendig kvelden. Hun har fått nok av pølser og ekle, siklende langrennsløpere som skyter.

120804-13.jpg

Bjørndalen: A Shooting Star!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    For et herlig scenario, wienerpølser ala skibakken men servert med rødvin i sofakroken. Og Ole Einar på skjermen samt ei bikkje som gir blaffen. ;)

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Vel, nå er det like før det smeller i Sør-Korea, baluba. Gleder meg, men skal trade aksjer i mellomtiden. Kommer tilbake med flere øl-, vin-, skiver- og matbetraktninger.

Her noen som ikke visste hva #metoo var for noe. Det gjorde vel heller ikke de fleste av oss, både kvinner og menn. Men, høflige karer var de i dette bandet. En suveren skive:

Steppenwolf - For Ladies Only (Dunhill, 1971)

20098p.jpg

Ikke helt bra i dag, muligens. Men, sånn går jo årene. Til det bedre. Sakte.

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.728
    Sted
    Hus
    ^Suveren skive det derre på linje med forgjengeren 7 :)

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    I år, eller siden september, har vi kjøpt 90 sekker med bjerkeved. Brenner på peisen hver kveld. Det sees vel av bildene. :):

IMG_2444.JPG

Fyren, en flott kar, driver også med poteter. Pottittbonde med suverene Kerrs Pink. Fine å bake, men også meget bra til koking. Melne, hvis man liker det.

IMG_2450.JPG

I dag måtte vi ha kjøtt, lenge siden sist. Entrecôte fra den lokale slakteren.

Ny skive fra denne madamen:

Brandi Carlile - By the Way, I Forgive You (Low Country Sound, 2018 )

075678659171.jpg

Litt småhard Country, bra melodier og ikke minst bra spilling og arrangementer. Stemmen sitter som et skudd. Produsert av Dave Cobb og Shooter Jennings.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Skal man kunne nyte musikken og anlegget må godkjent mat inntas.

IMG_2454.JPG

Her ytrefilet av hjort fra en bonde med en helvetes bra Burgund som tilbehør. Igjen. Russiske erter. Sitter som et skudd alt sammen. Burgunderen trenger noen år til, kanskje 3 - 5, før den er klar. Tok den for tidlig, men har et par til. Kjøpt to spekepølser også av denne fyren.

IMG_2456.JPG

Ost. Bikkja er klar, det er favorittføden. Dette er en norskprodusert Cheddar, skikkelig lagret, nesten råtten her og der, det sees på skorpen, men er suveren og river i munnen som feit musikk i ørene. Kjøpte en geitost av denne karen også, mørk, mørk brun. Den smelter ikke på tungen, men smaksløkene får kjørt seg. Fin kar. Sender i posten umiddelbart, så man har det efter én dag.

MI0003380210.jpg

En av hans beste. Her er han på sitt mest kreative. Og er det noen som fornekter tittelen på utgivelsen?

Ellers er det å bemerke at masse platecovere, for nedlasting, er stengt. Noen som har samme erfaring?

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Jeg må korrigere meg selv: Det er ikke noe som heter norskprodusert Cheddar; Cheddar er en engelskprodusert ost som ikke har en dritt med Norge å gjøre. Det er et egetnavn og har opphavsrett. Derfor må det hete cheddarlignende ost (og altså med liten "c").

TINE er jo de verste til å kopiere og ikke finne på noe selv: Camembert (som er et eget distrikt i Frankrike), Brie likeså, Port du Salut (fra Loire) og mange andre. Jeg har jobbet i TINE som IT-konsulent, slik at det er opplyst.

TINE, med Nortura, våre bondeeide selskaper, er i deep shit i disse dager, tjener niks med penger. Og gjett hvorfor?

Mitt svar er én ting: Elendig og feig ledelse, som stoler på subsidier til leverandørene og ikke tør å nedbemanne og rasjonalisere før seksløperen pirker deg i halsen. Nå strammer John Georg Dahle inn strikken. Jeg er ingen FrPer, men en stor tilhenger av norsk landbruk, men å sitte på ræva å ikke gjøre en dritt, bare vente på hjelp, det går ikke, men det gjør Hanne Refsholt (Tine) og Arne Kolberg i Nortura.

Nei, subsidier og tollbarrierer har aldri vært løsningen i lengden uansett bransje. Det ryker til slutt. Jeg holder med de uavhengige og der kjøper jeg: ØL, OST, KJØTT, FUGL og mye annet.
    -----------
    Tar to skiver fra en kar som tok kvelden så altfor tidlig:

FZ - Hot Rats (Bizarre, 1969)

R-1341594-1439323266-1228.png.jpg

Her en suveren skive som kom året efter:

FZ - Chungas Revenge (Bizarre)

R-543922-1380865242-2196.jpeg.jpg

I morgen er det geitostsmaking som ikke kommer fra TINE.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.088
    Det kom jo et ørlite knippe med god musikk fra Frank på 70-tallet også, synes jeg!
    Nevner i fleng ukronologisk fritt etter teflon:

One Size Fits All
    Over-Nite Sensation
    "apostrophe"
    Bongo Fury

....og Live in New York (the illenois Enema Bandit stooooooort...)

At han gikk bort så altfor tidlig er jeg helt enig med deg i :p

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det kom jo et ørlite knippe med god musikk fra Frank på 70-tallet også, synes jeg!
    Nevner i fleng ukronologisk fritt etter teflon:

One Size Fits All
    Over-Nite Sensation
    "apostrophe"
    Bongo Fury

....og Live in New York (the illenois Enema Bandit stooooooort...)

At han gikk bort så altfor tidlig er jeg helt enig med deg i :p
    Et nydelig knippe. Over-nite og Apostrophe' er mine favoritter. :)

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Zappa utgav jo hauger med bra album i sin korte levetid; dette er den jeg husker (tror jeg) best fra fyllefestene på begynnelsen av 70-tallet med Tandberg-, ITT-, B&O- og Radionetteanlegg:

FZ & the Mothers - Fillmore East (Reprise, 1971)

FillmoreEastJune1971.JPG

Spilt inn over to dager med Flo & Eddie som gode medmusikanter. Det er mye snakk om gjørmehaien her, men det er faktisk morsomt i dag óg. En tulleplate, men Frank drar gitaren bra her og der.

Og som alltid, en sarkastisk og alvorlig undertone. Men, hvem driter han ut? Der vred folk seg i sofaen.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Alle driver med alt nå om dagen for å dra inn en slant. Har man et navn, så virker det som om undertøy er det lureste man kan selge. Sett navnet ditt på et eller annet produsert av Dovre fabrikker, så renner pengene inn. Og det gjør de jo faktisk.

Her en annen variant, som han slettes ikke er alene om:

IMG_2459.JPG

Satyriconbassisten, -vokalisten og -gitaristen drikker? Vi får jo håpe det og at han konsumerer sine egne varer.

Det er første gang vi kjøper dette produktet, men det er greie saker. Han tjener jo bra på disse vinene og fint er dét. Men, går det ut over musikken? Vel, Satyricon er ikke det jeg liker best, heller noe av det jævligste som kan konsumeres gjennom ørene. Og alt treffer jo hjernen til slutt.

Satyricon - Deep Calleth Upon Deep (Napalm Rec., 2017)

Satyricon_CRED_Napalm Records.jpg.0x780_q85_upscale.jpg

Sigurd Wongraven, hold deg til vin.

-----------------

Apropos pappvin, denne forpakningen ble introdusert i 1992 i Norge (mange år efter f.eks. Australia, et monopol som i Norge vil alltid henge efter). Jeg jobbet i Vinmonopolet på denne tiden, vi satte prisen på en 3-liter til kr. 150,-, altså skikkelig billig sammenlignet med flasker. DA var det noen som fikk rævva i gir og det var Sosialdepartementet. OPP MED PRISEN! FOLK KOMMER TIL Å DRIKKE SEG I HJEL! Ordren var: Ingen 3-liter skal koste mindre enn 4 ganger den billigste flaskevinen.

Herre min hatt. Vi doblet nesten prisen over natten og jeg ble sendt i Dagsnytt 18 for å forsvare prisøkningen (som ikke kunne forsvares; det er jo mye enklere å transportere firkantete bokser enn runde, tunge flasker).

Vel, den dagen lærte jeg meg å lyve.

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fillmore East - June 1971 var blant mine første fem Zappa-album, og selv om jeg ikke dro det med meg på fyllefester (som forekom hver helg og de fleste hadde Zappa i hyllene) så fikk de underholde et og annet vorspiel i kjellerstuen. En spesielt fornøyelig og underholdende plate. :)

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Geitostsmaking må til i disse OL-tider: Med øl til. Smooth combination skulle det vise seg:

IMG_2471.jpg

Vi har kjøpt litt vilt, speket kjøtt pluss ost i det siste. Mye bra på nettet. Dere ser hvem som har produsert denne osten, som jo ikke er en ost.

IMG_2472.JPG

Denne er mørkebrun under voksen, men bildet ble faen meg borte. Uansett, en suveren smak, søtlig (det blir denne "oste"-typen når den blir varmebehandlet lenge).

Jeg kjenner en gammel dame (94 i disse dager) som drev med geiter på 40-, 50- og 60-tallet. Satt og så på henne røre i gryten over en vedfyrt ovn i Femundsmarka; fikk de første smaksprøvene og glemmer aldri den gleden.

Juleøl, en overligger, passer perfekt til geitost. Denne altså fra Aass, flott skum og smak. Fikk nesten julestemning.

1471.jpg

Mannen, som døde for tidlig, snekret her et suverent album. Hva ville han drevet med hvis han hadde levet lengre? Maling og malerkunst? Tror nok han hadde tatt opp musikken igjen. God knows.

T

TT.

Gjest
    Øl og geitost var en ny kombo. Det skal helt klart prøves i morgen. Tusen takk for tips

Vinsnobben

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    441
    Sted
    Oslo
    Alle driver med alt nå om dagen for å dra inn en slant. Har man et navn, så virker det som om undertøy er det lureste man kan selge. Sett navnet ditt på et eller annet produsert av Dovre fabrikker, så renner pengene inn. Og det gjør de jo faktisk.

Her en annen variant, som han slettes ikke er alene om:

Vis vedlegget 481649

-----------------

Apropos pappvin, denne forpakningen ble introdusert i 1992 i Norge (mange år efter f.eks. Australia, et monopol som i Norge vil alltid henge efter). Jeg jobbet i Vinmonopolet på denne tiden, vi satte prisen på en 3-liter til kr. 150,-, altså skikkelig billig sammenlignet med flasker. DA var det noen som fikk rævva i gir og det var Sosialdepartementet. OPP MED PRISEN! FOLK KOMMER TIL Å DRIKKE SEG I HJEL! Ordren var: Ingen 3-liter skal koste mindre enn 4 ganger den billigste flaskevinen.

Herre min hatt. Vi doblet nesten prisen over natten og jeg ble sendt i Dagsnytt 18 for å forsvare prisøkningen (som ikke kunne forsvares; det er jo mye enklere å transportere firkantete bokser enn runde, tunge flasker).

Vel, den dagen lærte jeg meg å lyve.
    Lurer på om det var mulig å kjøpe vin på kartong allerede i 1988? Mener å huske at jeg kjøpte en 5 eller 10 liters kartong med noe sørfransk skvip. Og du og du hvor jævlig det smakte.

Vinsnobben

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    441
    Sted
    Oslo

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Kommentarer er bra på et viktig :) emne:

1. Pappvinen, eller Bag-in-Boks, kom i 1988, tiden flyr. Jeg tok det fra hukommelsen, herregud, her er det bare å ta en tur til "The Shrink".

2. Mysen fra melken må være varmebehandlet lenge slik at karamelliseringen er der, altså sødmen, derefter skal den treffe en småbitter og sterk, mørk øl.

3. Vi spiste og drakk denne kombinasjonen på 70-tallet: Hummer og surkål. Bærum spesial.

Og en til, apropos Trøndelag ovenfor, der kona kommer fra:

4. Ingenting som lunkne småkaker og kald 60% på en søndag.

Ha en god aften og skål med denne efter å sett på nok en episode om Rolling Stone Magazine og magasinets utvikling. Meget bra serie:

R-1578896-1267743853.jpeg.jpg

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    For en påske!

Sist det var sammenhengende skyfritt var visst i 2013 (sjekket hytteboken) og sist det var så mye sne (syd i Norge) var i 1995. Her litt "Hjemme hos":

IMG_2526.jpg

Bagasje pluss undertegnede ble kjørt inn med scooter. Ca. 1,2 m. sne. Det hadde, naturlig nok, rast fra taket og sønnen måtte ut og spa. Sneen lå inntil vinduene.

IMG_2529.jpg

Vi kjøpte en Geneva Touring L og fikk endelig inn alt av radiostasjoner. Suveren lyd på denne, spesielt bassen. Oppladbare batterier. Bare å ta med ut i solveggen.

IMG_2537.JPG

Vin må man alltid ha. Fra Systembolaget.

IMG_2532.jpg

Irsksetteren kikker ut over vann og fjell mens jeg drikker øl og nyter stillheten.

IMG_2543.JPG

Endelig hjemme til en råtten Brie.

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.443
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Geitostsmaking

Vis vedlegget 482041

Denne er mørkebrun under voksen, men bildet ble faen meg borte. Uansett, en suveren smak, søtlig (det blir denne "oste"-typen når den blir varmebehandlet lenge).

Juleøl, en overligger, passer perfekt til geitost. Denne altså fra Aass, flott skum og smak. Fikk nesten julestemning.
    Et litet tips om en kombo som kanskje ikke er så kjent: BOKK Ølet fra samme bryggeri var populært i kombinasjon med napoleonskake, gjerne som dessert.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn