Enkelt og greit hos janfrt på Høvik

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    steelhead rc er en sjelden fugl på børsen.
    ingen vits i å dumpe prisen, den går nok før eller senere.
    og enda raskere går det hvis du gidder å legge den ut på bruktbørser i utlandet.
    det står et par titalls steelheader rundt omkring i norge (som jeg kjenner til), og det går år og dag mellom hver gang noen er tilgjengelig på børsen.
    heller ikke på hifishark svømmer det over av steelhead, særlig ikke rc-versjonen.

    Dette har du tydeligvis peiling på rama, jeg kan ikke dette bruktmarkedet. Får vente og se. Takk for innspillet.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Da har chili-plantene fra Lgrons & Co. blitt "pottet om". Det har vært mye drittvær her på Østlandet de siste ukene, småkaldt om nettene, så disse har stått inne frem til i dag. Noen frukter begynner å gulne. Flotte planter som vokser bra. Spent på styrken (Capsiacin).

    IMG_0204-1.jpg


    Sommermusikk? Oh, yes! McCartney fikser et suverent album som er lite omtalt. Her viser han igjen at John Lennon tok fullstendig feil da Lennon kjepphøy skrev: "The only thing you did was Yesterday". Han gikk tilbake på den uttalelsen.

    Paul McCartney- Flaming Pie (Parlophone, 1997)

    paul-mccartney-flaming-pie.jpg
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    Annonsene på Hifisentralen havner automatisk på HiFiShark

    Steelhead HiFiShark.jpg
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Tar en McCartney til; her trakterer han alle instrumenter selv. Fin sommermusikk.

    Fra 1970:

    01_big.jpg


     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.895
    Bra du engasjerer deg Powerpoint; de fleste som handler på Vinmonopolet ser jo på bedriften som "a blessing", men bedriften er i dag intet annet enn "a curse". Monopoler, enten det er alkohol eller annet, er jo bare....
    :cool: Vinmonopolet er slettes ingen velsignelse.
    Dyrt, trangsynt og tidvis en nødvendighet.
    Jeg er så heldig at jeg bor nær Strømstad, så jeg handler mye heller der en på polet i Særp.
    Ja, rent bortsett fra Juleølet og den lokale akevitten Sarpr da.
    Selv er jeg helt for egne vin og brennevinssutsalg, samt at gårder med gode lokale produkter av cider, hetvin og brennvin skal få lov til å selge dette i gårdsbutikken sin. Her nede på Solli Brug har godseierene vært i Italia og fått blandet sin egen vin.
    Blir så godt humør av den så :rolleyes:
    Selvfølgelig livsfarlig!

    I dag så jeg noe så rart som fylleblogg på Dvaskrevyen, et fenomen som griper om seg med at folk drekker seg fulle på direkten og prater tonnevis med fjas. Selvfølgelig hadde man funnet frem en moralsk pekefinger som fordømte det oppståtte internjet fenomenet hvor folk kan donere penger til mer øl på tullebokken så han kan drikke seg full neste fredag også? Du milde for noen grunne vesner vi er. Å så så lett og underholde!

    Derfor må vi selvfølgelig ha noen som beskytter oss med den onde alkoholen og alt dens vesen - VINMONOPOLET.
    Får vi tak i noe utenom polet drekker vi oss sanseløst drita med en gang må vite.
    Nei, fytti rakker`n, skru opp prisene og ja til ennå mer monopoler og dårligere utvalg.

    Kanskje vi skulle starte et nytt parti sammen? ALKOHOL LIKARADNE!
    Motto: FUTTI DRILL året rundt? (drita full)
    Kose seg med alkohol går jo som kjent ikke an.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Jeg mener jo at salget av vin og øl kan overlates til private pluss at Vinmonopolet gjerne må fortsette med salget av disse varene og dermed få konkurranse. Brennevin tror jeg at nordmenn ikke er klare for i private butikker. Men, jeg er ikke skråsikker. Dette må testes ut.

    Det som er "livsfarlig" med monopoler og monopollignende næringer er muligheten for bestikkelser. Denne uken ble en innkjøper i Norgesgruppen, Norges største innen dagligvarehandel, siktet for bestikkelser for ca. 28 mill. Det er ekstremt viktig for en leverandør å få ett eller flere produkter inn i detaljleddet. Da reddes omsetning og fortjeneste til leverandøren.

    Jeg har sett mye "rart" i de bedriftene jeg har jobbet for. Da jeg sluttet i Vinmonopolet i 1994 jobbet jeg som rådgiver i 14 år med dagligvarehandel/næringsmidler som mitt spesialfelt. Mye stygt å se, bl.a. i TINE, hvor adm.dir. og markedsdir. måtte slutte da man (butikk-kjeden og TINE) i samarbeid prøvde å utelukke en leverandør. TINE ble frifunnet, men på tvilsomt grunnlag.

    Det jeg vet egner seg ikke på trykk i dag, vi får vente til noen flere ligger 6" down in the ground. Men, at det må ryddes opp i monopoler og karteller, er det ingen tvil om.

    ---------------------

    Litt sommermusikk, d.v.s. inn det ene øret og ut av det andre uten å passere hjernen. Riktig så galt er det ikke med denne utgivelsen fra 1994. Bare bra melodier og feite gitarer:

    Allman Brothers:

    IMG_0207.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg mener jo at salget av vin og øl kan overlates til private pluss at Vinmonopolet gjerne må fortsette med salget av disse varene og dermed få konkurranse. Brennevin tror jeg at nordmenn ikke er klare for i private butikker. Men, jeg er ikke skråsikker. Dette må testes ut.

    Det som er "livsfarlig" med monopoler og monopollignende næringer er muligheten for bestikkelser. Denne uken ble en innkjøper i Norgesgruppen, Norges største innen dagligvarehandel, siktet for bestikkelser for ca. 28 mill. Det er ekstremt viktig for en leverandør å få ett eller flere produkter inn i detaljleddet. Da reddes omsetning og fortjeneste til leverandøren.

    Jeg har sett mye "rart" i de bedriftene jeg har jobbet for. Da jeg sluttet i Vinmonopolet i 1994 jobbet jeg som rådgiver i 14 år med dagligvarehandel/næringsmidler som mitt spesialfelt. Mye stygt å se, bl.a. i TINE, hvor adm.dir. og markedsdir. måtte slutte da man (butikk-kjeden og TINE) i samarbeid prøvde å utelukke en leverandør. TINE ble frifunnet, men på tvilsomt grunnlag.

    Det jeg vet egner seg ikke på trykk i dag, vi får vente til noen flere ligger 6" down in the ground. Men, at det må ryddes opp i monopoler og karteller, er det ingen tvil om.

    ---------------------

    Litt sommermusikk, d.v.s. inn det ene øret og ut av det andre uten å passere hjernen. Riktig så galt er det ikke med denne utgivelsen fra 1994. Bare bra melodier og feite gitarer:

    Allman Brothers:

    Vis vedlegget 544876
    Blir det ikke prinsipielt feil ift. ditt syn på monopoler at du er usikker på om ikke brennevin foreløpig bør beholdes på polet. Da tar du et moralistisk og formyndersk standpunkt på vegne av andre som vel er hovedargumentet for å beholde Vinmonopolet. Med forbehold om at jeg har misforstått noe :)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Jeg er tilhenger av å ta skrittet helt ut, d.v.s. å la private også selge brennevin. I Danmark er jo alt salg av alkohol overlatt til private. Finner du noen som er dritings der, så er det ofte nordmenn.

    Men, skal vi få til dette, så må fremgangsmåten være gjennomtenkt. Det er pinglete politikere i Stortinget som skal beslutte dette. Jeg har selv ingen tro på at dette vil bli virkelighet i min levetid. Vi har hatt vinmonopolordningen i 97 år, så da tar det vel 97 år å avvikle dette tullet.

    Derfor argumentere jeg mot monopoler med faren for bestikkelser og korrupsjon, ikke helsehensyn. Svenskene konsumerer ca. dobbelt så mye ren alkohol per capita enn nordmenn, uten at det er flere skader. Samme i Danmark.

    Se til Canada, som jeg har skrevet om tidligere, der er det en lett blanding av monopoler, men med konkurranse.

    --------------

    Tar en sommerplate som blir mye spilt:

    Tom Petty & The HB - Southern Accents (MCA, 1985)


    Southern-Accents1080.jpg


    Noe for oss pensjonistbønder. :cool: Kun bra komposisjoner. Spilte denne mye i Lillesand på 80- og 90-tallet. Barna kan den utenat.

     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Martin Scorsese og Netflix har nettopp lagt ut denne:

    Bob Dylan - Rolling Thunder Revue (1975/2019)


    IMG_0211.jpg


    IMG_0210.jpg


    Det ble en lysstripe på bildene, men WTF.

    65481_bd20ginsberg20kerouac20grave_r.jpg


    Her med Ginsberg i parken.

    Bra saker med filmkutt jeg aldri har sett. Masse bra intervjuer og kommentarer med bl.a. Allen Ginsberg, Sharon Stone, Ronnie Hawkins og en haug andre. Dylan selv er meget åpenhjertig og forteller i vei.

    Anbefaler denne sterkt.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Mat og musikk hører sammen. Fikk inn disse Beluga-sakene i dag:

    IMG_0214-1.jpg


    IMG_0215.jpg


    Kjøpt i det alkolåsen ikke fungerte. Tok ca. 14 dager til Norge. Tror dette er kjølevare, og hvis det er dét, så er dette ikke spiselig. Smakstesting i morgen. Orker ikke nå.

    IMG_0219.jpg


    Dagens ost. En Stilton som virkelig river. Helt suveren.

    IMG_0217.jpg


    Fikk denne fakturaen i dag fra FedEx på NOK 12k. Skrevet til dem og forklart reglene for privatimport. Vi får se.

    IMG_0220.jpg


    Dagens sommerplate. Rocker bra.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Da kom lyn og torden.

    Kona og jeg sjekket disse sakene før middag og det fungerte utmerket. Men, jeg synes både Beluga, Sevruga og flere andre rognarter er oppskrytt. Sikkert 30 år siden dette ble testet sist:

    IMG_0224.jpg


    IMG_0221.jpg


    Dagens norske. Prisen er hemmelig.

    IMG_0222.jpg


    Og dagens rocker.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Blir stadig vekk skjelt ut for å kjøpe billig dritt (som Devialet) og ikke interesserer meg nok for rør. Jeg driter i det. Her er litt av samlingen, alt er NOS, det meste ubrukt og kjøpt hos Motron:

    IMG_0227.jpg


    IMG_0231.jpg


    Disse benyttes i MAE SET.

    Men, EN ting er sikkert, fra nå av er det kun rørbaserte enheter som gjelder.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Ble skjelt ut i dag óg: Beluga-kaviar er bare dritt, det er det dog ikke, men oppskrytt er det.

    Det man må ha i kjelleren er ikke Dom Perignon, men Krug fikk jeg beskjed om. Jeg har ingen av delene, men noen fete Bollinger og Taittinger har jeg.

    Ellers fått beskjed om å kjøpe disse:

    IMG_0408.JPG


    Ikke faen!

    Noen har en oppfatning av at man skal instruere andre. Merkelig.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Årets lyseste/lengste dag. Så litt på konserten fra rådhusplassen for å sjekke hva folk fra ca. 11 til 16 hører på og da slo jeg av, men holdt ut ca. en halv time. Min innvending er at det er for likt, pluss at sceneshowene også er like med temmelig mye dritt. Pyro o.l. trekker også oppmerksomheten bort fra musikken. Nei, fy faen. Og hvor ble det av rocken og villskapen?

    ----------------

    IMG_0236.jpg


    Efter nykål og en del annet kommer desserten, som vanlig ost. Dagens er som vanlig privatimportert. Fra Jura. Den er skikkelig moden med saltflekker. Skorpen viser at dette ikke er noe dritt. Skorpen preserverer. Rosévin til denne og det gikk fint..

    Ed Kuepper - Everybody´s Got to (HOT/True Tone, 1988 )


    IMG_0235-1.jpg


    Da tror jeg samlingen er komplett med denne kengurumannen. Platen rocker bra og det er gjennomarbeidete melodier. Bandet funker også meget bra. Fine saker.


     
    2

    2xJ

    Gjest
    Liker godt dem små og store anekdotene dine om mat.. drikke og musikk.. pluss livets underfundigheter.

    Keep on rocking !!

    /JR
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Tar en McCartney til; her trakterer han alle instrumenter selv. Fin sommermusikk.

    Fra 1970:

    Vis vedlegget 544781

    McCartney albumet ble digitalt remastret i 2011 in charge of the man himself og finnes på HDtracks i 96/24.
    Smaksprøver tilgjengelig.
    Noen av sporene kan kjøpes uten å kjøpe hele albumet, +7 ekstra spor bla et fra One Hand Clapping session..

    Dette låter så bra at platen kunne vært laget i går og en formidabel heving fra originalen. Prøvelytt anbefales på det sterkeste :)
    HiRes Unlimited Version: https://www.hdtracks.com/mccartney-...ion?___store=default&nosto=nosto-page-search1
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Tar en McCartney til; her trakterer han alle instrumenter selv. Fin sommermusikk.

    Fra 1970:

    Vis vedlegget 544781

    McCartney albumet ble digitalt remastret i 2011 in charge of the man himself og finnes på HDtracks i 96/24.
    Smaksprøver tilgjengelig.
    Noen av sporene kan kjøpes uten å kjøpe hele albumet, +7 ekstra spor bla et fra One Hand Clapping session..

    Dette låter så bra at platen kunne vært laget i går og en formidabel heving fra originalen. Prøvelytt anbefales på det sterkeste :)
    HiRes Unlimited Version: https://www.hdtracks.com/mccartney-...ion?___store=default&nosto=nosto-page-search1
    Også på Qobuz i 24/96 med 7 ekstra kutt.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Blir stadig vekk skjelt ut for å kjøpe billig dritt (som Devialet) og ikke interesserer meg nok for rør.
    .
    Folk har god råd om de mener D400 er billig, selv den nok er relativt rimelig sammenlignet med endel annet.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Minutten: Folk får mene hva de vil. Jeg lytter til dem jeg stoler på. Og det er flere her på HFS.

    ----------------

    IMG_0259.jpg


    Dagens middag ble lettvint, røkt laks fra Gutta Fra Havet, meget bra:

    IMG_0261.jpg


    Vakkert om kvelden i Femundsmarka. Nesten blikk stille.

    NEOIMP-4424-2.jpg


    Dagens sommerplate. Lite omtalt, men mye bra selv om den ikke er så lett-tilgjengelig som noen av de andre. Kom ut efter Pet Sounds 1967.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.205
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    Det middagsbordet er SlukApprobert (c) Sluket :cool: Kunne nesten vært her... Femundsmarka ser utrolig innvydende ut, har enda ikke vært der, skal være en del mygg har jeg hørt!
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Mygg OG klegg er det mye av i Femundsmarka, men peanuts sammenlignet med finnmarksvidda:

    standard_mygg.jpg


    Mygg.

    istock_000023589628xsmall.jpg


    Klegg.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.205
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    Takk for meget informative illustrasjoner!

    Hva med knott? Lånte en gang et skipperhus i Trondheimsfjorden, Råkvåg nærmere bestemt, og måtte gi opp å fiske medstang fra noen svaberg på kvelden. Ører, nese, øyer, rasshøl og rogn var fullstendig invadert av disse flyvende småjævlene. Aldri opplevd makan. Ikke en gang fatterns sure snadde med høy røykføring klarte å jage bort svineriet. Bare å gi opp.


    Apropos mygg jeg husker fremdeles fra naturfagtimene i ungdomsskolen at vi så en animert illustrasjon av hvordan myggens snabel ser ut og fungerer.... nesten identisk med en bajonettsag påmontert det grøvste bladet for bløtt treverk.... og "kjølevæsken" inneholder bedøvelse slik at vi ikke merker bladet som sager seg ned i huden. Fascinerende.

    femundmygg.png
     
    Sist redigert:

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Ja, det er allerede sesong.

    Dip-nem-simuliidae-sp.gif


    Knott (som er en myggart det finnes ca. 50 av i Norge).
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.635
    Antall liker
    4.246
    Sted
    Bartistan
    Apropos knott, mygg og klegg - hytta i fjæra i Finnmark besøkes aldri (av meg, ihvertfall) før etter 1. august.
    Da er 99% av all flygepest bortevekk mens været ofte (men aldeles ikke alltid) er utrolig bra :cool:
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Da er det St. Hans. Lyst og fint.

    IMG_0267.jpg


    Fyrer for kråkene. Døren åpen.

    91V5ngYSvnL._SL1500_.jpg


    Her dagens somerplate som er stappet med bra melodier.


    Og her en selvfølgelighet.

    Sønnen monterte forøvrig kamera i hytta Surnadal denne uken, men vi er usikre på lovligheten. Det vi ønsker er å observere livet i elven, ikke folk som fisker. Vi sjekker.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.205
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    Fyrer både innvendig og utvendig her!

    IMG_20190623_221641.jpg
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Fikk en streng beskjed her om dagen. Jeg har en VPI Classic ute for salg, men fått beskjed på PM om at det er en Classic 1 og ikke Classic 3. Dessuten at armen ikke er en SME, selv om Tor Aamodt leverte denne og satte den opp. Og hvorfor skulle jeg få brukerveiledning for en SME hvis det ikke var det? Tor var ingen skurk. Betalte 78k for sakene.

    Sjekk selv nedenfor:

    IMG_0263.JPG


    IMG_0262.jpg


    IMG_0265.jpg


    Noen formeninger? Det siste jeg vil er å lure noen.

    Ha en lys aften. :cool:
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    609
    Antall liker
    555
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Fikk en streng beskjed her om dagen. Jeg har en VPI Classic ute for salg, men fått beskjed på PM om at det er en Classic 1 og ikke Classic 3. Dessuten at armen ikke er en SME, selv om Tor Aamodt leverte denne og satte den opp. Og hvorfor skulle jeg få brukerveiledning for en SME hvis det ikke var det? Tor var ingen skurk. Betalte 78k for sakene.

    Sjekk selv nedenfor:

    Vis vedlegget 545557

    Vis vedlegget 545558

    Vis vedlegget 545560

    Noen formeninger? Det siste jeg vil er å lure noen.

    Ha en lys aften. :cool:
    En ting er sikkert ; dette er ikke en SME arm men VPI sin egen, Benz LP er jo kurant.... VPI Classic 3 er direktedrevet om jeg ikke tar feil, tipper dette er Classic 2..
    Og en ting til: Tor var definitivt ikke en skurk:)

    Mvh.
    Rolf
     

    stianG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    628
    Antall liker
    663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    Stemmer nok at dette er en Classic og ikke classic 3. Den har motoren foran på venstre side. Armen er definitivt ikke en sme, men VPI sin egen JMW i 10,5" utgave.


    Fikk en streng beskjed her om dagen. Jeg har en VPI Classic ute for salg, men fått beskjed på PM om at det er en Classic 1 og ikke Classic 3. Dessuten at armen ikke er en SME, selv om Tor Aamodt leverte denne og satte den opp. Og hvorfor skulle jeg få brukerveiledning for en SME hvis det ikke var det? Tor var ingen skurk. Betalte 78k for sakene.

    Sjekk selv nedenfor:

    Vis vedlegget 545557

    Vis vedlegget 545558

    Vis vedlegget 545560

    Noen formeninger? Det siste jeg vil er å lure noen.

    Ha en lys aften. :cool:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.205
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Takk til rolf og blues. Da trekker jeg annonsen og gir spilleren til sønnen eller datteren. Eller tar den med til gamlehjemmet. Der trenger de slike saker.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.685
    Antall liker
    2.287
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Det er mye godt i denne tråden etterhvert, både musikk, mat og utstyr. Jeg slutter meg til de som liker blå ost og søt vin. Osten er en godt moden roquefort innkjøpt på Meny og vinen ble innkjøpt på Gardermoen.

    P6240006.jpg
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Osteklokke, ja. Det hadde min farmor. Og en Trockenbeerenauslese + blåmugg er heller ikke feil.

    -----------------

    Glaner på kameraer. Det er bra lyst nordover i Norge:

    IMG_0268-1.jpg


    En forkledd innbruddstyv?

    IMG_0266.jpg


    Fant ut at det er umulig å gjenkjenne folk, dermed ingen overvåking fra dette kameraet.

    Elven renner rolig, men dårlig med fisk iflg. statistikkene. Slik er det, opp og ned; den ene dagen, eller uken, så biter det. Og så er det helt stille. Samme i innlandsvann. I sjøen/saltvann kan vi jo sette så mye garn vi orker.
     
    Sist redigert:

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.685
    Antall liker
    2.287
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Osteklokka på bildet er etter min mormor og den er nok over hundre år gammel. Osten er noe yngre. Ellers er det god smak på reisdyra i femundstraktene, jeg spiste entrcote fra dem på søndag. Onsdag fikk jeg levert noe over 5 kilo assortert reinsdyr fra Røros. De leverer på bensinstasjonen i Sandvika. Reinsdyr er bedre på tallerkenen enn på webkamera. https://stensaas.no/
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.205
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    Knalltips! https://stensaas.no/ Denne var jeg ikke klar over... skal prøves ut! Virkelig fin nettside, og bra utvalg!
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Neste levering fra Stensaas er 21. august i Sandvika. Bra nettside og flotte produkter. Tror det er lurt å vente til utpå høsten, da får man (sannsynligvis) årets slakt.

    --------------------

    Tar to sommerplater, den ene med hva man bør ha i hagen og den andre hva man ikke bør ha:

    Leo Kottke - Greenhouse (Capitol, 1972)


    R-1504118-1299772719.jpeg.jpg



    Green on Red - Here Come the Snakes (China Rec., 1989)


    MI0004244274.jpg
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Kjøpte litt krydder:

    IMG_0272.jpg


    Meget bra emballert og topp service fra dette firmaet. Betalte ca. NOK 300,- for alt + en hel vaniljestang. Nederst til høyre en dævel av en chili fra India.

    IMG_0278.jpg


    Dette står på baksiden av dævelen fra India.

    IMG_0274.jpg


    Her er firmaet.

    IMG_0276.jpg


    Er man King Crimson-fan, så er man det for alltid. Bestilte denne, kom ila. av noen få dager.

    4829844013_6840594802.jpg


    Sommerplate og sommerplate. Det er bra saker. Jævlig bra spilt. Utgitt i 1973 på Atlantic. Like bra i dag.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Jeg la ut min VPI-spiller på Torget. Skrev at det var en VPI Classic 3, men fikk en god del milde irettesettelser. Dette er IKKE en Classic 3 var gjengangeren. Her noen bevis på at det ER en Classic 3:

    IMG_0498.jpg


    Her fra baksiden av spilleren.

    IMG_0497.jpg


    Og her emballasjen.

    Spilleren er reservert.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn