Enkelt og greit hos janfrt på Høvik

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.392
    Antall liker
    63.504
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Man skal være forsiktig med hva man skriver, spesielt når politikk er med. Tar allikevel sjansen en tidlig lørdag:

    Jeg er EU-tilhenger og har alltid vært det; aldri skjønt hvorfor folk er motstandere av f.eks. felles valuta, standardisering, tollfri handel over grensene, like konkurransevilkår pluss, pluss. Og fred. Jeg ønsker meg et Europa slik vi finner i USA. Altså et forente stater i Europa som i fremtiden kan forenes med USA, felles valuta osv. Og med Asia.

    I denne forbindelse; hva hadde john Lennon i tankene da han skrev Imagine:


    John Martyn - One World (Island, 1977)


    Vis vedlegget 542289

    En original som snekret mye bra.
    Det var vel i stor grad sosialister (og heimfødingene fra SP) som frontet Nei til EU. Paradokset er vel at det var/er ren og skjær egoisme og mangel på vilje til å dele goder som gjorde at vi ønsket/ønsker å stå utenfor :)

    Når du snakker om The Band. For meg var de to første soloalbumene til Robbie Robertson smått legendarisk. Han har vel gjort unna sitt beste, men syntes likevel det er interessant når han i går kunngjorde på FB at han er ferdiginnspilt og klar med ny plate til høsten.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Du sier noe Karmana, i Europa, stort sett, er det sosialister som er EU-tilhengere, mens høyrepopulistene er imot, f.eks. hun drittkjerringa i Frankrike, Marine Le Pen. Men, dette skal ikke bli en EU-diskusjon, det blir bare slitsomt. Jeg ville kun lufte idéen om hva Lennon hadde i tankene da han skrev teksten til Imagine.

    --------------

    Robbie Robertson er et stortalent og det er bare å glede seg til ny utgivelse. Her en video med fantastisk tekst og et melodisk refreng som kan få tårene til å trille:

     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Man skal være forsiktig med hva man skriver, spesielt når politikk er med. Tar allikevel sjansen en tidlig lørdag:

    Jeg er EU-tilhenger og har alltid vært det; aldri skjønt hvorfor folk er motstandere av f.eks. felles valuta, standardisering, tollfri handel over grensene, like konkurransevilkår pluss, pluss. Og fred. Jeg ønsker meg et Europa slik vi finner i USA. Altså et forente stater i Europa som i fremtiden kan forenes med USA, felles valuta osv. Og med Asia.

    I denne forbindelse; hva hadde john Lennon i tankene da han skrev Imagine:


    John Martyn - One World (Island, 1977)


    Vis vedlegget 542289

    En original som snekret mye bra.
    Veldig enig i det meste, janfrt. Har ikke egen erfaring fra den siste plata du nevner, men ellers: rimelig spot on ift mine egne meninger og oppfatninger. En grunnleggende tro på at samarbeid gir bedre utbytte enn motstand:cool:
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Jeg er ingen sosialist, men, moderat. Èn ting er uansett sikkert i de fleste sammenhenger: Together we stand, divided we fall:

    Her et band som fremførte temaet Let´s Work Together:

    Canned Heat - Future Bues (Liberty, 1970)


    R-1581592-1464540188-5062.jpeg.jpg


    Bra 70-talls-sak.

     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Det er bedre å se på is som smelter enn maling som tørker.

    På tirsdag var vannet nedenfor hytta dekket av is og var i påsken ca. 1 meter tykk. Onsdag formiddag var all isen borte. Naturen våkner og det gjør mennesker óg. Vakre saker. Og naturen må vi passe på, den avhenger av oss og omvendt. Bilde fra i kveld.

    IMG_0130.jpg


     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Kona blir 60 på lørdag, så jeg gikk litt bananas i ostesjappen i Frankrike. Gamle oster til dessert. Det meste gis dog bort:

    IMG_0131.jpg


    Som vanlig levert med flyfrakt og rett på døren. Godt nedkjølt i termoesker. De fleste ostene har jeg aldri smakt. Det lukter litt dritt i kjøleskapet, mildt sagt.

    Fikk jo en faktura på ca. 3.500,- forrige gang på toll, jeg klaget og har siden ikke hørt noe.

    Her en gammal kar som er artig å høre på sånn hvert 10. år:

    Ø. Sunde - 1001 Fnatt (CBS, 1970)


    IMG_0135.jpg


    Kjøpte den da den kom ut for kr. 43, 50. Ja, vi hadde 50-øringer på den tiden. Mikkel Aas produserte og Jan Erik Kongshaug var lydtekniker. Musikerne holdt på å le seg fillete under innspillingen hos Arne Bendiksen.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Da er det bare å begynne og skifte innercovere:

    IMG_0139.jpg


    Kjøpte 500 som en start og fikk meget god rabatt.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.392
    Antall liker
    63.504
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvor mye koster de lommene og hvor har du bestilt dem? Kunne være greit å ha når jeg en gang kommer i gang med å vaske platene mine :)

    + hadde vært kjekt med et bilde av et innercover.....
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Kjøpt hos Platekompaniet og fikk ca. 30% rabatt. Innercoverne ser ut som et hvilket som helst innercover, men antistatisk plast. Bra kvalitet.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Kona fyller som nevnt 60 i dag. Hummermekking må til før gjestene kommer:

    IMG_0140.jpg


    IMG_0144.jpg


    Skotske hummere (samme rase som norske), men i Skottland er det tillatt å ta hunner, derav rogn både utvendig og innvendig. Kjøpt hos Gutta fra Havet. Topp service.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.570
    Antall liker
    103.015
    Torget vurderinger
    23
    STOOR klem (og en lien AssGrab..hehe..) herfra!



    donald bursdagskake.jpg
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Lei av ostebildene mine? Det kommer mer, vi er kun ca. halvveis i den siste bestillingen:

    IMG_0150.jpg


    En Roquefort (Rockefort) utenom det vanlige. River bra og ikke for salt. Fra Midi-Pyrénées.

    IMG_0149.jpg


    En til fra Midi-Pyrénées. Jo jævligere osten ser ut utenpå, jo bedre er er den. Mild og fin denne, men at den er godt lagret er sikkert. Nydelig konsistens.

    42445.jpg


    Man spiller t.o.m. musikk mens ostelagringen foregår. Hip Hop og klassisk fungerer visstnok best???
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.570
    Antall liker
    103.015
    Torget vurderinger
    23
    Like pervers toll/mva regning som sist...? :rolleyes:
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Ikke hørt noe foreløpig, men det kommer nok en faktura. Og da klager jeg. Så holder de kjeft. Det er jo over en måned siden jeg klaget på forrige faktura. Importert ca. 6 kg. ost hittil i år; grensen er altså 10 kg. før privatpersoner må betale toll.

    images-12.jpeg


    Stakkars mus. Slagsvold Vedum tenkte ikke på dem da han snekret dette idiotiske, byråkratiske systemet som en haug med folk administrerer. Han er jo bonde og burde kjenne til musenes behov. :)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Krapylet blir jo 76 i dag og anbefaler nå disse:

    3x7a2349_med_hr.jpg


    Stereofil m.fl. tilbyr innbytte av gamle HT til ordinær pris mot at vi kjøper nye til 2,5 ganger innbytteprisen. Ligger noe ute til én mill. Sonus Faber.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.570
    Antall liker
    103.015
    Torget vurderinger
    23
    Ikke hørt noe foreløpig, men det kommer nok en faktura. Og da klager jeg. Så holder de kjeft. Det er jo over en måned siden jeg klaget på forrige faktura. Importert ca. 6 kg. ost hittil i år; grensen er altså 10 kg. før privatpersoner må betale toll.

    Vis vedlegget 543284

    Stakkars mus. Slagsvold Vedum tenkte ikke på dem da han snekret dette idiotiske, byråkratiske systemet som en haug med folk administrerer. Han er jo bonde og burde kjenne til musenes behov. :)
    Antageligvis blir det lite mus på'n :D
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Skal man opp og frem i samfunnet i Norge må man kunne det viktigste, nemlig at "The Devil is in the Details". Da må man ikke glemme musene.

    Vedum er en politisk drittsekk som flirer bort ethvert ubehagelig spørsmål. Her tror jeg virkelig at uttrykket Hovmod står for fall får betydning. En større kjekkass fra Hamar skal man lete lenge efter.

    Trygve_S_Vedum_kandidater_Sp,_stortingsvalget_2013-2.jpg


    Da er det på huet.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Musene er møkk lei av Jarlsberg, nå er det fransk som er i skuddet:

    IMG_0156.jpg


    IMG_0157.jpg


    Fantastiske saker. Den første er litt syrlig med suveren eftersmak. Den andre må være den beste Emmentaler (eller Emmenthaler med "h") som vi har smakt.

    Elias Akselsen - Ved leirbålet (Grammofon, 2019)


    gram19137-elias-akselsen-ved-leirbaalet-cd.jpg


    Stor respekt for både mennesket og musikken. Han synger vakkert på sitt vis med flotte melodier og ikke minst tekster med viktige budskap. Jeg er ikke religiøs, men folk får mene hva de vil bare de ikke plager andre. Som innbrent rocker liker jeg dette.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.694
    Antall liker
    2.296
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Fransk Emmental kan være helt på høyden, jeg fikk tak i en bit i Italia for et par uker siden. Nå har jeg returnert til Norge og i dag koste jeg meg med en bit ypperlig "norsk" ost, Munkeby, laget av franske munker på trøndersk melk. Hvis musikksmaken din er på høyde med ostesmaken så er kanskje Elias Akselsen verdt å høre på. Jeg får gi mannen en sjanse.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    ^ Jeg er nok mest en passelig innbarka rocker. Men, det viktige er å variere musikk og mat; prøve ut noe nytt. Og så gjøre seg opp en mening.

    ------------------

    Litt rosa vin og blå musikk:

    IMG_0160.jpg


    En meget bra Nebbiolo-rosé til overkommelig pris. 3-liter til høyre, 1,5-liter til venstre. Bekkestua-polet har disse.

    IMG_0171.jpg


    Når det gjelder alkohol, så er denne jobben ledig. Jeg har hatt den selv i noen måneder på 90-tallet i påvente av en permanent sjef. Men, Vinmonopolet har jo malt seg opp i et hjørne, hvor avgifter er det eneste virkemiddelet for at folk ikke skal drikke seg fra sans og samling.

    IMG_0169.jpg


    Den gamle reven fra Humble Pie er ute med blues-skive. Han kan fortsatt traktere gitaren, men det blir litt ensformig. Kun coverlåter.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Man kan "lure" både dyr og mennesker til det meste, ref. Pavlov´s Dog, hvis man repeterer og belønner:

    IMG_0173.jpg


    Snart kan bikkja lese, 4 år gammel.

    hi-fi-moods-for-mallards-1.jpg


    David Surkamp (fra nettopp Pavlov´s Dog) og Iain/ian Matthews (Fairport Convention) snekret en suveren skive i 1983 på Shanghai Records. Rocker bra med meget bra melodier. Temmelig undervurdert utgivelse.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    Vis vedlegget 543948

    Når det gjelder alkohol, så er denne jobben ledig. Jeg har hatt den selv i noen måneder på 90-tallet i påvente av en permanent sjef. Men, Vinmonopolet har jo malt seg opp i et hjørne, hvor avgifter er det eneste virkemiddelet for at folk ikke skal drikke seg fra sans og samling.
    Det kunne ikke friste herren med en ny gjesteopptreden i direktørstolen?
    Jeg ser for meg at dine idèer og meninger er langt sunnere enn dagens forstokkede "forvaltning" av folks ve og vel.
    På den annen side vil jeg tro at kampen mot de etablerte normer og statutter fort vil kunne medføre hjerteinfarkt og personlighetsforandring.
    Statsmonopolene kjemper en tapende kamp, men seiglivet er formynderiet.
    Er det rart man drikker :rolleyes:
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Nei, kunne aldri tenkt meg denne jobben i dag, selv om noen millioner ble pælmet efter meg.

    For det første er jeg for gammel (65). For det andre så går jobben kun ut på administrasjon og ikke ledelse og nyskapning, det frister ikke. Det er, som skrevet tidligere, Norges enkleste lederjobb, man skal kun forholde seg til et par forskrifter og ikke være korrupt. Økonomisk er det veldig enkelt: Bedriften kan ikke gå konkurs, det er bare å legge på prisene.

    Jeg gjentar: Det var en engasjerende jobb for ca. 30 år siden. En drittjobb som i dag er skreddersydd for amatører. Hvis man i denne jobben sitter HELT stille og ikke gjør en dritt, så holder man til pensjonsalderen.

    Skål.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Tenkte jeg skulle ta for meg noen utgivelser som forbindes med sommer, varme, litt regn og en årstid som er litt kort i Norge. Noen uker fremover til høsten banker på døren. Først et obligatorisk ostebilde:

    IMG_0175.jpg


    Lukter sure sokker, men smaken og konsistensen er bra. Smelter på tungen.

    Joni Mitchell - The Hissing of Summer Lawns (Asylum, 1975)


    01-joni-mitchell-the-hissing-of-the-summer-lawns-front_souqdukkan_plak.jpg


    Her snekrer hun suverene melodier, synger meget bra og har med seg nesten hele musikkmafiaen i LA. Får sommerfeeling av denne.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    Nei, kunne aldri tenkt meg denne jobben i dag, selv om noen millioner ble pælmet efter meg.

    For det første er jeg for gammel (65). For det andre så går jobben kun ut på administrasjon og ikke ledelse og nyskapning, det frister ikke. Det er, som skrevet tidligere, Norges enkleste lederjobb, man skal kun forholde seg til et par forskrifter og ikke være korrupt. Økonomisk er det veldig enkelt: Bedriften kan ikke gå konkurs, det er bare å legge på prisene.

    Jeg gjentar: Det var en engasjerende jobb for ca. 30 år siden. En drittjobb som i dag er skreddersydd for amatører. Hvis man i denne jobben sitter HELT stille og ikke gjør en dritt, så holder man til pensjonsalderen.

    Skål.
    Point taken janfrt
    Det høres ut som en totalt uinteressant stilling, gitt som du sier at man kun skal bedrive administrasjon, og ikke ledelse og nyskaping.
    Da er det bedre å hygge seg hjemme med musikk, ost, vin, bikkje og madammen.
    Ikke nødvendigvis i den rekkefølgen :rolleyes:

    Keep on rockin in the free world!
    Hvor nå det måtte være?
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Bra du engasjerer deg Powerpoint; de fleste som handler på Vinmonopolet ser jo på bedriften som "a blessing", men bedriften er i dag intet annet enn "a curse". Monopoler, enten det er alkohol eller annet, er jo bare dritt.

    Nei, tar en sommerplate til før det er på huet:

    Chris Hillman - Slippin´Away (Asylum, 1976)


    MI0000017975-2.jpg


    Denne fyren (75) har jo vært med på mye, fra Byrds til Flying Burrito til Mannasas og som solo. Småglatt denne, som sommermusikk skal være, men han er god til å fikse bra melodier. Intetsigende tekster for det meste. Og, slik skal det jo også være. Deilig å høre på til en kald en, men den får vente.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    I dag var det 22 grader, nå allerede regn og 14.

    IMG_0178.jpg


    Det spirer og gror, DET er ihvertfall noe å glane på. Dekker til nå så ikke skuddene drukner. Fra venstre: Løpstikke, sukkererter, dill og persille.

    Revolver_1.jpg


    En sommerplate som minner meg om lykkelige dager på Snarøya. Jeg var 13 år, men kjøpte den i august. Kun strøkne kutt. Klaus Voorman fikk £ 40 for å tegne coveret


    En McCartney-komposisjon som er spikret i hjernen.
     
    Sist redigert:

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Tar en sommerplate til. Sekstett fra Toronto:

    Blue Rodeo - 5 Days in July (WEA, 1993)


    246d2da89f95870fdad00bf2545c00ffec3a55a6.jpeg


    Jim Cuddy (som nettopp kom med ny skive) synger, skriver og spiller gitar. Egentlig innspilt som en demo-skive, men det ble så bra at de rett og slett utgav den.

    Kjempesuksess. Bare å flate ut med en kald øl.

     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.940
    Antall liker
    17.232
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    I dag var det 22 grader, nå allerede regn og 14.

    Vis vedlegget 544305

    Det spirer og gror, DET er ihvertfall noe å glane på. Dekker til nå så ikke skuddene drukner. Fra venstre: Løpstikke, sukkererter, dill og persille.
    Hva dere pensjonister(?) har tid og energi til... :)
    Minner meg om min far som etter anstrengelser klarte å spire frem noen eksotiske grønnsaker. Han flyttet noen av dem ut i hagen bare for å oppdage at de døde av den lave temperaturen om natta. Nå har han kun to igjen av sorten og tør ikke å flyte de ut lenger, så de gror i hans stue, klatrende på nærliggende potteplanter:rolleyes:
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Vel, Gunner. Jeg misliker sterkt kun én ting blant mennesker og det er sjefer. Det har jeg alltid gjort. Folk som bestemmer (helt eller delvis) over livet ditt. Heldigvis kunne jeg slutte og starte mitt eget firma som 55-åring. Sitte på rævva og trade verdipapirer.

    I dag handler livet om signaturen min, pluss hytter, natur, barn, kone, bikkja, muttern; altså leve bra mens man lever. Og bidra til at andre har det bra.

    Tar en sommerplate til; en samleplate som faktisk er bra:

    Eagles - Best of 1971 - 1975 (Warner, 1975)


    1280x1280-2.jpg
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Dagens ost, vin og sommermusikk:

    IMG_0182.jpg


    Hard ost. Masse smak. Her passer rødvin bedre enn hvit.

    IMG_0181.jpg


    Italiensk Zinfandel kryr det ikke av. Mer lettdrikkelig enn amerikansk. Fine saker i regnværet.

    viva-793x526.jpg


    Fra 1973 på MCA. Ihjelspilt, nesten. Luckenbach hadde i sin tid kun én innbygger, så det var ikke mange på konserten 18. august dette året. Fine saker jeg ikke blir lei av.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Dagens forsterker, vin og musikk:

    IMG_0184.jpg


    Fikk denne levert av elskverdigheten selv i dag. Bygget av Audiomix. En god del modifiseringer/forbedringer. Koblet rett til DAC, og lyden kom. Fantastiske saker: Dyp bass og bløt og varm mellomtone/diskant. Testet på Qobuz med Chet Baker og trompeten satt som et skudd. Derefter Fabulous Thunderbirds. Rock fungerer meget bra. Ren, klar lyd.

    Dette var bare deilig. Så takk til dere som fikset en slik effektforsterker.

    IMG_0186.jpg


    Produsenten Fairview steller ordentlig med dyr og planter i Sør-Afrika. Og lønner arbeiderne skikkelig. De produserer også ost. En lettdrikkelig vin med god aroma og passelig lang eftersmak. 5 forskjellige druer, hvor Shiraz dominerer. Overkommelig pris.

    lucinda-williams-spirit-bone.jpg


    Kanskje hennes beste som egentlig spilles uavhengig av årstid; attpåtil dobbel. Flott lyd.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Ryddet litt efter at MAEen kom i hus. En ukjent tannmann dreit meg ut for kjøpet og mente at dette var blodig dyrt for himkok. Helt i orden, vi har våre egne meninger og preferanser:

    IMG_0196.jpg


    Borte er Music Angel, Manley Steelhead og Aune DAC. Lagt ut for salg til halvparten av prisen som ny. Platespilleren, VPI Classic, er ute for nesten 1/3 av ny pris. Billig, men jeg har altfor mye. Se Torget and spread the rumor. :)

    IMG_0199.jpg


    Aune DAC er erstattet med en Emotiva. Disse amerikanske sakene er meget pene å se på, fungerer flott med meget bra lyd. Men, man må importere selv.

    IMG_0200.jpg


    Aune-sakene tror jeg at jeg selger for 500,-.

    MI0003549861.jpg


    Sommerplate som ble spilt mye i 1979 (da Lowell George døde). Får fin feeling av denne.Og nitrist at talentet døde så tidlig, kun 39.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Selger denne med litt tungt hjerte. Får jeg ikke prisen, blir den innpakket og arv:

    IMG_0194-1.JPG
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.789
    Antall liker
    21.338
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    steelhead rc er en sjelden fugl på børsen.
    ingen vits i å dumpe prisen, den går nok før eller senere.
    og enda raskere går det hvis du gidder å legge den ut på bruktbørser i utlandet.
    det står et par titalls steelheader rundt omkring i norge (som jeg kjenner til), og det går år og dag mellom hver gang noen er tilgjengelig på børsen.
    heller ikke på hifishark svømmer det over av steelhead, særlig ikke rc-versjonen.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Jeg skal snakke for meg selv, men det å ta vare på gamle saker, der har jeg forsømt meg. Kjøpte ITT, Lenco, Tandberg osv., osv. på 60- og 70-tallet. Og borte ble sakene.

    Og i dag driver jeg faen meg og kjøper opp igjen gamle saker. En Tandberg TR 2075 har jeg lyst på. Vakker og med suveren lyd. Mk I.

    Lærdommen, hva er den? Jo, man må alltid følge med, men det folkene produserte før oss må ikke glemmes, hverken HiFi, mat, vin, produksjonsmetoder som i dag kan virke tungvinte, vinylproduksjon som digitaliseres og derefter blir til vinyl (juks) og masse mer.

    Jeg begynner å bli gammel, men det viktigste er at ungdommen får med seg hva som skjedde før dem.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn