Problemet her er vel at denne pakken er sendt som liten ("billig") pakke kr 73 rett i postkassen ???, og da må den fra Sauda til Lørenskog for registrering før den går videre i posten sitt system. Lørdag og Søndag er det ingen bevegelse på pakker. Kan jo være den dukker opp i postkassen din på mandag.. Jeg bor også på Vestlandet og bruker ikke denne løsningen om Lørenskog. Betaler heller ca 50 kr mer og slipper unna med 1-3 virkedager dager frakt på alle mine pakker mottatt med posten i 2024 ( 11 stk.) Om Lørenskog går det fort et par dager ekstra og rett i postkassen kan være risikabelt.
Pakke med en liten lydboks (gitar pedal) som jeg solgte til en i Kristiansand som absolutt ikke ville betale mer enn kr. 73 i frakt (i postkassen) , endte med å bli stjålet etter postbudet hadde lagt i postkassen og melding i appen hos meg ble oppdatert som levert....Mottaker sjekket ikke postkassen før dagen etter og da var pakken stjålet. Motaker måtte her dekke tapet selv, ingen erstatningsplikt fra Posten.
Høres riktig ut der.
Nå har jeg forståelse for stor trafikk i forbindelse med jula.
Jeg hadde ikke innflytelse på valg av forsendelsesmåte.
Synes bare det var litt artig at pakka i følge sporing ikke har rikka seg på 2 og halvt døgn.
Skulle tro at ved stor trafikk at pakker liggende på terminal i dagesvis også er et problem?
Men jeg har også sett at sporing ikke alltid er så pålitelig, det går gjerne i rykk og napp.
Men dette ordner seg, tar ikke fra meg verken mitt gode julehumør eller nattesøvn.
Jeg har også bedt i app-en om å få pakke levert til utleveringssted, ikke postkasse, men det endrer seg ikke.