Transport og import Erfaringer med Posten(Bring), Postnord og andre fraktselskap

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    1.874
    Sted
    Horten
    Irriterende når det først går galt ifm import, da går det ofte ordentlig galt.
    Men det fortollingsgenyret de tar er vel for å dekke kostnader imf utlegg av mva for deg til Staten. Så spørs om du slipper unna.
    (Hadde de derimot krevd deg for lagerleie i denne perioden, så kunne du nok krevd å slippe det i alle fall)

PS: Du kan jo innfortolle ting helt selv via Tolletaten på nett mener jeg, da påløper ingen gebyrer.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    12.459
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Ble positivt overrasket av postens satser. Fikk sendt noe stæsj med Royal Mail og posten tok imot og fortollet for det nette gebyr på kr 45.

Det pleide å være kr 160 hvilket var irriterende, 45 er helt ok. 👍🏻 Fort gikk det også, og gebyret ble formidlet per digipost som inkluderte knapp for betaling.

Dette var flotte saker. 👏🏻

MartinSandvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Antall liker
    518
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    All kred til Postnor.
    Etter litt fram og tilbake refunderte de provisjonen de hadde fakturert etter å ha brukt 3måneder på å fortolle en pakke.
    Skulle egentlig bare manglet, men likevel positivt.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.626
    Sted
    Holmestrand
    Har posten tatt juleferie tidlig denne uka? 😳
    IMG_9196.jpeg

Pakka ble sendt fra Sauda på mandag, ble veid og målt på Lørenskog tidlig på morgenen den 19., og der står saken. 😂
    IMG_9197.jpeg

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.202
    Torget vurderinger
    96
    Jeg sendte nylig to pakker, begge kom raskt frem. 1 dag ekstra kanskje.

atletico

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Antall liker
    852
    Torget vurderinger
    8
    Jo, skjønner det, men det er sendt med grei margin i følge postens egne frister.
    🙂
    Vis vedlegget 1083890
    Problemet her er vel at denne pakken er sendt som liten ("billig") pakke kr 73 rett i postkassen ???, og da må den fra Sauda til Lørenskog for registrering før den går videre i posten sitt system. Lørdag og Søndag er det ingen bevegelse på pakker. Kan jo være den dukker opp i postkassen din på mandag.. Jeg bor også på Vestlandet og bruker ikke denne løsningen om Lørenskog. Betaler heller ca 50 kr mer og slipper unna med 1-3 virkedager dager frakt på alle mine pakker mottatt med posten i 2024 ( 11 stk.) Om Lørenskog går det fort et par dager ekstra og rett i postkassen kan være risikabelt.

Pakke med en liten lydboks (gitar pedal) som jeg solgte til en i Kristiansand som absolutt ikke ville betale mer enn kr. 73 i frakt (i postkassen) , endte med å bli stjålet etter postbudet hadde lagt i postkassen og melding i appen hos meg ble oppdatert som levert....Mottaker sjekket ikke postkassen før dagen etter og da var pakken stjålet. Motaker måtte her dekke tapet selv, ingen erstatningsplikt fra Posten.

Sist redigert:

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    1.665
    Sted
    VestBredden
    Om jeg kan unngå Postens klimanøytral servicepakke (i postkassa) og PostNord MyPack Small ( som og blir levert av posten for tia )
    Så betaler jeg gjerne ekstra for og korte ned tia.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.374
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Hadde en pakke på vei, men den ble forsinket og vi dro til Østlandet for noen dager så jeg ringte helt hjem, "da blir pakken levert på hentested i stedet for utenfor døren" fikk jeg beskjed om. Flott!
    Naboen sendte i dag en melding, "jeg har tatt inn pakken utenfor døren deres"...

Det løste seg på en måte.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.626
    Sted
    Holmestrand
    Problemet her er vel at denne pakken er sendt som liten ("billig") pakke kr 73 rett i postkassen ???, og da må den fra Sauda til Lørenskog for registrering før den går videre i posten sitt system. Lørdag og Søndag er det ingen bevegelse på pakker. Kan jo være den dukker opp i postkassen din på mandag.. Jeg bor også på Vestlandet og bruker ikke denne løsningen om Lørenskog. Betaler heller ca 50 kr mer og slipper unna med 1-3 virkedager dager frakt på alle mine pakker mottatt med posten i 2024 ( 11 stk.) Om Lørenskog går det fort et par dager ekstra og rett i postkassen kan være risikabelt.

Pakke med en liten lydboks (gitar pedal) som jeg solgte til en i Kristiansand som absolutt ikke ville betale mer enn kr. 73 i frakt (i postkassen) , endte med å bli stjålet etter postbudet hadde lagt i postkassen og melding i appen hos meg ble oppdatert som levert....Mottaker sjekket ikke postkassen før dagen etter og da var pakken stjålet. Motaker måtte her dekke tapet selv, ingen erstatningsplikt fra Posten.
    Høres riktig ut der.
    Nå har jeg forståelse for stor trafikk i forbindelse med jula.
    Jeg hadde ikke innflytelse på valg av forsendelsesmåte.
    Synes bare det var litt artig at pakka i følge sporing ikke har rikka seg på 2 og halvt døgn. 😂
    Skulle tro at ved stor trafikk at pakker liggende på terminal i dagesvis også er et problem?
    Men jeg har også sett at sporing ikke alltid er så pålitelig, det går gjerne i rykk og napp.
    Men dette ordner seg, tar ikke fra meg verken mitt gode julehumør eller nattesøvn. 🎄🍷🍺🤗

Jeg har også bedt i app-en om å få pakke levert til utleveringssted, ikke postkasse, men det endrer seg ikke.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn