Det skjer ikke uten at noe er koblet feil.LMC skrev:Jane
denne store glødestrømsendringen skjedde jo med balansert glødekrets uten annen kontakt til jord enn gjennom 10R så hvordan kan dette skje da?
Galvanisk skille for å stoppe AC?Erland skrev:???
4pole ER jo kondensatoren.
De to minus-polene henger sammen DC-messig men har et galvanisk skille for å stoppe AC. Dette er hele prinsippet med Jensen 4-pole capacitors.
Det kan det helt sikkert. Jensen fungerer også bra, det er bare dette 4-pols prinsippet som rører det til llitt.bambadoo skrev:Mundord tube caps. Kanskje de kunne funke?
Erland, glem reklametekstene fra Jensen om blokkering av AC og andre finurligheter. Slike påstander er like nyttige som "OMO, fordi det er fett" etc. Det er ting skrevet for å selge, virkeligheten er ikke nødvendigvis en pådriver for slike tekster.Erland skrev:Siden det introduseres AC fra OPT inn på samme (og om vi velger å tro på Jensen som sier at disse kondisene blokkerer AC) , så er det nok sannsynlig at de gir dårlig jording for for den andre lederen også...
En sann entusiast med andre ord. ;DErland skrev:Droppet hytta i helgen, så det blir kanskje litt lodding etterhvert.
Jeg tror deg så gjerne Jan.jane skrev:Erland, glem reklametekstene fra Jensen om blokkering av AC og andre finurligheter. Slike påstander er like nyttige som "OMO, fordi det er fett" etc. Det er ting skrevet for å selge, virkeligheten er ikke nødvendigvis en pådriver for slike tekster.Erland skrev:Siden det introduseres AC fra OPT inn på samme (og om vi velger å tro på Jensen som sier at disse kondisene blokkerer AC) , så er det nok sannsynlig at de gir dårlig jording for for den andre lederen også...
Jensens 4pole kondensatorer kan til alle fornuftige formål betraktes som hvilken som helst annen kondensator med to poler. Tenk deg at disse polene har to tilkoblinger hver, og at hvert av disse parene er fysisk koblet sammen, da har du i prinsippet Jensen 4pole.
Jeg skal garantere deg at hvis du parvis ohmer polene med samme polaritet så vil du finne 0 ohm mellom disse. Ikke mye blokkering av noe som helst med andre ord.
En sann entusiast med andre ord. ;DErland skrev:Droppet hytta i helgen, så det blir kanskje litt lodding etterhvert.
Jan E Veiset
Hvis du tar knekken på en eller flere 10Vzener, har vi i reserve ErlandLMC skrev:bra! da er du oppe og står til uken
bare å lodde SuperReg! ;D
mvh
Takk,Audiomix skrev:Hvis du tar knekken på en eller flere 10Vzener, har vi i reserve ErlandLMC skrev:bra! da er du oppe og står til uken
mvh![]()
glemte jeg igjen mine hos deg?Audiomix skrev:Hvis du tar knekken på en eller flere 10Vzener, har vi i reserve ErlandLMC skrev:bra! da er du oppe og står til uken
mvh![]()
Sier kanskje ikke all verden, men her ligger alle fire kabinettene "med buken i været" for ferdigstillelse.Valentino skrev:Gleder meg til nye bilder av vidunderene.
Vi delte restbeholdningen. Skal se om jeg har begge posene..................LMC skrev:glemte jeg igjen mine hos deg?
la igjen noen til deg,men tror jeg glemte mine egne?
mvh
Jeg er litt sånn "skrot-nisse" som stopper ved elektro-grinda når jeg er på søppelfyllinga.LMC skrev:nå trenger du bare et kult ratt til bias-akslingen
Hvor får man slike WE logoer?LMC skrev:det og en WE logo blir prikken over i´en
skal du ha utg. stående over psu i stativ eller blir det fylling av gulvareal?