Ja så var det min 1970 Camaro, byttet den til meg i 2013 mot en 74 Opel Kadett (lakkert, rally understell, nybygd 2,5l r4 med porta topp, store ventiler, kvass kam, bora og stroka 1.9 cih motor ++)
Camaroen har gått som dragracer så den fikk jeg uten interiør, men med en 427 (7liter) bigblock fra 1969 Corvette som er trimmet med smidde høycomp stempler, roller oppsett, porting, store ventiler, hvass kam, balansert osv og hadde med tunnel ram og to fireportere 600/650 hk og varvet 8000rpm!, disse legendariske 427 motorene er overkvaderatiske og dermed glade i turtall.
stall speed på converter er 4500rpm og utveksling i bakende er 4,30:1.
Bilen har stått nedplukket lenge så har jeg så smått begynt med restaureringen tilbake til gatebil, den var forøvrig lovlig registrert tidligere også.
Det jeg har gjort i det siste er demontering av subframe, demontering og syredupping av forstilling så det er klart for rustbeskyttelse, farge og nye polyforinger og oppgraderte opphengskuler og styredeler.
Jeg har også lagd en "jigg" så jeg har fått prøvemontert fronten da det er en blanding av nytt, brukt, org og repro deler og da er det greit å se hvor godt delene passer sammen og om jeg mangler noe.
Slik var bilen når jeg fikk den, delvis nedplukket og ikke kjørbar