Et bensinhue's reise innen hifi, musikk, svada og diy

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Det (også) misunner jeg deg audiom.
    Fikk aldrig muligheten til Rory live jeg og Horten i 78 har uansett blitt umulig da jeg kom til året etter.
    Rory og selvfølgelig Taste er helt der oppe hva gjelder bluesrock i min verden, kjempe artist.

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Da har hun overgått seg selv, og det skal mye til.
    Den beste middagen siden rådyrlåret for tre år siden ble jeg servert i dag, lurer på om hun vil noe spesielt....?:p;)
    DSC_4653.jpg

Hjortebiff med ovnsbakte og blancherte grønnsaker, pastinakkpurre og saltbakt champignon.

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Pre 70 Fleetwood Mac fra horna og Hell Station apa, finstemt bluesbrygg som det står på flaska.
    DSC_4659.jpg

Bare å glede seg til dessert da.

Sist redigert:

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Arrogant Bastard Ale og Quatermass, meget gode begge to.
    Quatermass ga dessverre bare ut en lp, det var i gullåret 1970.
    De består av Svenske John Gustafson på vokal og bass, Pete Robinson på tangenter og Mick Underwood på slagverk.
    Fett album med skikkelig driv og gode låter, gitar savnes ikke.
    DSC_4697.jpg

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Opprinnelig utgitt med dette omslaget:
    images (3).jpg

Et så bra og tøft heavy prog album uten gitar er i seg selv en prestasjon :cool:

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.203
    Torget vurderinger
    27
    Tøft anlegg og imponerende innsats, slikt blir det fin tråd av!

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Tusen takk Fosse, ekstra hyggelig med en slik kommentar fra deg som har en av sentralens triveligste og mest severdige tråder.

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    ca14 dager siden jeg sist var på sentralen og hva har skjedd ?
    Ingenting mtp hifien, men et stk barnerom på over 16kvm er ferdig restaurert og en stk 70 Camaro med 427 er påbegynt restaurering :cool:

Sist redigert:

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Barnerom ferdigstilt i dag, el og listverk gjort i helga.
    Endret bæring, forsterket, rettet, lektet osv jeg måtte rive alt ned til stenderverket.
    Mye arbeid med gammelt hus, huset er tømmerkasse flyttet på ny støpt kjeller i 1970 men dette rommet ligger i et påbygg fra 86 av bindingsverk på betongplate.
    Barnerommet er ca halvparten av påbygget i 2.etg så jeg har igjen like mye arbeid for å få ferdig eget soverom.
    Uansett så er snart 6-åringen meget fornøyd, bare litt innredning, møblering og musikkanlegget igjen.
    Nye vinduer som slipper inn masse naturlig lys og flott utsikt gjør noe med trivselen.
    DSC_0008.jpg

DSC_0009.jpg

DSC_0010.jpg

DSC_0011.jpg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehehe, ikke sikkert jeg trenger, håper å få solgt den med skavanker relativt kjapt for jeg har nettopp vært å sagt jeg skal ha ny bil ;)

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.203
    Torget vurderinger
    27
    Fabelaktig! Masse plass for lek og venner. Privilegert.

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Ja det er godt med litt plass, selv for de små.
    Med madrass plass under senga og dobbel sovesofa så skal det heller ikke stå på overnattingsmuligheter.

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Ja så var det min 1970 Camaro, byttet den til meg i 2013 mot en 74 Opel Kadett (lakkert, rally understell, nybygd 2,5l r4 med porta topp, store ventiler, kvass kam, bora og stroka 1.9 cih motor ++)
    IMG_0521_zpsec4bbd7f.jpg

Camaroen har gått som dragracer så den fikk jeg uten interiør, men med en 427 (7liter) bigblock fra 1969 Corvette som er trimmet med smidde høycomp stempler, roller oppsett, porting, store ventiler, hvass kam, balansert osv og hadde med tunnel ram og to fireportere 600/650 hk og varvet 8000rpm!, disse legendariske 427 motorene er overkvaderatiske og dermed glade i turtall.
    stall speed på converter er 4500rpm og utveksling i bakende er 4,30:1.

Bilen har stått nedplukket lenge så har jeg så smått begynt med restaureringen tilbake til gatebil, den var forøvrig lovlig registrert tidligere også.
    Det jeg har gjort i det siste er demontering av subframe, demontering og syredupping av forstilling så det er klart for rustbeskyttelse, farge og nye polyforinger og oppgraderte opphengskuler og styredeler.
    Jeg har også lagd en "jigg" så jeg har fått prøvemontert fronten da det er en blanding av nytt, brukt, org og repro deler og da er det greit å se hvor godt delene passer sammen og om jeg mangler noe.

Slik var bilen når jeg fikk den, delvis nedplukket og ikke kjørbar
    _20170126_125327.jpg

Sist redigert:

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    I dag går det i Jack White Stripes, herlig fyr, fantastisk musikk ;D
    DSC_0021.jpg

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Koser deg, ja. :cool:
    Er det så innlysende;)
    Jo det har vært en fin og avslappende dag, nesten 10 kalde ute og kraftig vind men fyr i peisen, vinyl og kaffe varmer godt.
    Har også bestilt deler til Camaro prosjektet og det er flere lper på vei i posten så har mere å glede meg over:)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Koser deg, ja. :cool:
    Er det så innlysende;)
    Jo det har vært en fin og avslappende dag, nesten 10 kalde ute og kraftig vind men fyr i peisen, vinyl og kaffe varmer godt.
    Har også bestilt deler til Camaro prosjektet og det er flere lper på vei i posten så har mere å glede meg over:)
    Koser meg her også. Begynner å bli mørkt utenfor krypten og over høyttalerne strømmer standardlåter med en vokalist jeg aldri har hørt før, hun synger med en innlevelse som virkelig er musikken verdig. Mye av det er jo egentlig teatermusikk. Fant tipset i Records To Die For 2017 i februarnummeret av Stereophile. Sjelden jeg synes kombinasjonen av jazzdamer og audiofil lyd fungerer så godt for meg, dog er flere unntak nevnt i egen tråd, men her er det klart nok personlighet til at jeg synes det er bra. Gidder ikke lenge til Tidal, du finner det i krypten hvis slikt er av interesse for en rocker på bøgda. :cool:

Glemte navnet, Kristin Chenoweth. :rolleyes:

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Jeg setter pris på musikktips fra alle slags sjangre så jeg skal sjekke det ut, jeg liker mye jazz selv om flinkis jazzdamer oftest havner som stemningsgivende bakgrunnsmusik.

Her stiger stemningen med klassisk trønder-rock.
    Dumdum tekstene sitter, uansett hvor lenge siden jeg har hørt dem.
    Vekker mange minner fra oppveksten i Trondheim.
    DSC_0035.jpg

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Svenske Tres Hombres (Heavy blues/blues rock) totalt ukjent så vidt jeg vet og har aldri sett eller hørt de andre plasser enn hjemme.
    Singelen er så vidt jeg vet det eneste de har gitt ut.
    Innspilt hos Norsk Lydstudio as i Trondheim i 87, produsert av Roger Valstad (Nidaros Studio) og Tor Evensen.
    Uansett, knaill tøff bredbent bluesrock.
    Noen som vet noe mer om bandet??
    DSC_0040.jpg

DSC_0041.jpg

audiom

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2004
    Antall liker
    1.395
    Sted
    Indre Enfold
    Torget vurderinger
    20
    Ja så var det min 1970 Camaro, byttet den til meg i 2013 mot en 74 Opel Kadett (lakkert, rally understell, nybygd 2,5l r4 med porta topp, store ventiler, kvass kam, bora og stroka 1.9 cih motor ++)

Camaroen har gått som dragracer så den fikk jeg uten interiør, men med en 427 (7liter) bigblock fra 1969 Corvette som er trimmet med smidde høycomp stempler, roller oppsett, porting, store ventiler, hvass kam, balansert osv og hadde med tunnel ram og to fireportere 600/650 hk og varvet 8000rpm!, disse legendariske 427 motorene er overkvaderatiske og dermed glade i turtall.
    stall speed på converter er 4500rpm og utveksling i bakende er 4,30:1.

Bilen har stått nedplukket lenge så har jeg så smått begynt med restaureringen tilbake til gatebil, den var forøvrig lovlig registrert tidligere også.
    Det jeg har gjort i det siste er demontering av subframe, demontering og syredupping av forstilling så det er klart for rustbeskyttelse, farge og nye polyforinger og oppgraderte opphengskuler og styredeler.
    Jeg har også lagd en "jigg" så jeg har fått prøvemontert fronten da det er en blanding av nytt, brukt, org og repro deler og da er det greit å se hvor godt delene passer sammen og om jeg mangler noe.

Slik var bilen når jeg fikk den, delvis nedplukket og ikke kjørbar

Du med slike interesser burde jo ha en slik forsterker:
    https://www.youtube.com/watch?v=0VicvTy84xk

Eller denne:

Vedlegg

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Det har passet perfekt til verkstedanlegget, den gamle rotel ampen er klar for utskifting :p

Skulle gjerne hatt Wavestream V8 fra YouTube linken, liker ikke prislappen på 36000$ men 450 rørwatt skulle jeg gjerne prøvd, jeg får klare meg med mine Asl Hurricane inntil videre, 8stk kt88 på hver av de også.;)

Liker bildet:cool:
    maxresdefault.jpg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn