Et bensinhue's reise innen hifi, musikk, svada og diy

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Artig, men jentedominert som i minst et mannlig medlem?
    Sikker på at det var L7?
    Joda etter litt research så ser jeg at de faktisk hadde mannlig trommis i en kort periode i 87/88 men som sluttet før debut albumet senere i 88.
    Kult at du fikk sett de live før de ble kjent :cool:
    Det var L7, og jeg mener å huske et sted langt bak i den tåken jeg befant meg i så var det mannlig trommeslager med. Og ja, det er en artig sak å ha opplevd dem like før gjennombruddet. Jeg hadde aldri hørt om dem på det tidspunktet, og med det bandnavnet så er de enkle å huske. :cool:

De fleste har vel et par slike opplevelser. Som det å oppleve Kukl på Roskilde 85, like før de skiftet navn til Sugarcubes...

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Dagens kalender-øl fra kalenderen med udda ølsorter nytes mens deilig lyd fra vinyl skiver fyller stua.
    Lemondrop fra Amundsen bryggeri i dag.
    DSC_4362.jpg

Første skive ut fra Tom Waits, låter rått på store horn:cool:
    DSC_4359.jpg

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Skive to er debut albumet fra Patto, uk 1.press vertigo swirl så klart.
    Prog, heavy, blues, jazzy kjempe plate fra 1970, tror den har gått under radaren til de fleste som ikke er spesielt interessert i 70s prog eller vertigo swirl.
    Rått bra lyd på plata også, veldig veldig bra
    DSC_4361.jpg

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Yes: fragile fulgte og nå ZZ Top: First album ,herlig blues rock plate.

Jeg har spilt med transistor effekt siden 2014 å det klør litt etter å få fyrt opp ASL Hurricane monoblokkene igjen, de har knapt vært i bruk etter siste rørbytte da de 16 EH kt-88 rørene jeg kjøpte på ebay fra usa bare har gitt trøbbel så nye 16 effektrør må handles inn....:mad:
    Noen med tips til gode kt-88 til en fornuftig pris ?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Siden min bror ikke frekventere denne tråden, har ikke engang medlemskap på sentralen, så kan jeg avsløre at baluba junior har valgt Blood Money på CD til sin onkel i julegave. Hva selveste pappa baluba har liggende fra junior i en flat omtrent 12" stor pakke under treet vites ikke før om nokså nøyaktig 49 timer. :D

God jul, mekaniac og alle andre i denne tråden!

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    God Jul Baluba og andre kikkere ;)
    Fornuftig 16åring og heldig onkel, Tom Waits er gull.
    vinyl gaver er ofte mye bedre enn gaver i langt høyere prisklasse, regner med junior har kontroll på hva du mangler så får bare håpe du får platespilleren din i kveld/natt uten flere problemer.

Ang Tom Waits er han en av de absolutte favoritt artistene mine som har fulgt meg siden tidlig i barndommen da jeg som 7-8 åring lå under senga med kassettspiller å spilte tyvlånte kassetter fra fattern, ellers gikk det stort sett i sabbath, purple, zeppelin, motorhead, doors, maiden og priest m.f i barneskolealder.
    snart ble metallica oppdaget og derifra dreide musikk interessen lenge hovedsaklig rundt den tyngste musikken og sein 60/70s heavy.
    De siste 10 årene spesielt har musikksmaken blitt veldig mye breiere.
    pop, og spesielt moderne musikk med "menn" som prøver å synge pent/sart eller vakkert er musikk jeg ikke klarer.

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Dagens kalender øl nytes samt noe rødt.
    Santa paws Christmas scotch ale fra brewdog.
    This is:Jerry Garzia spilliste fra Spotify har spilt men nå er det på tide med vinyl.
    DSC_4367.jpg

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Tom Waits kansje..?
    DSC_4369.jpg

Ser jeg magler et par av de senere studioalbumene så må huske å få komplettert.
    Uansett, det var platevalg, ei flaske rød er ned og hun foreslår å åpne en til.. tenker jeg setter på:
    DSC_4371.jpg

lyntoft!

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Antall liker
    805
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    Artig, men jentedominert som i minst et mannlig medlem?
    Sikker på at det var L7?
    Joda etter litt research så ser jeg at de faktisk hadde mannlig trommis i en kort periode i 87/88 men som sluttet før debut albumet senere i 88.
    Kult at du fikk sett de live før de ble kjent :cool:
    Det var L7, og jeg mener å huske et sted langt bak i den tåken jeg befant meg i så var det mannlig trommeslager med. Og ja, det er en artig sak å ha opplevd dem like før gjennombruddet. Jeg hadde aldri hørt om dem på det tidspunktet, og med det bandnavnet så er de enkle å huske. :cool:

De fleste har vel et par slike opplevelser. Som det å oppleve Kukl på Roskilde 85, like før de skiftet navn til Sugarcubes...
    Hei, og jeg bare smilte så godt.
    L7
    De som hang i Rosenkrantzgate 89/90 hørte vel som meg ikke minst denne her kontinuerlig på RockAll.
    https://youtu.be/X-XQV63E0GU
    Good times det altså :)

God Jul.

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Hehe, artig at L7 får fram minner hos flere, kan ikke skryte av å henge i Rosenkrantzgate i 89/90 da jeg ble født på tampen av 70tallet...
    God jól folkens og skål.

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Dagen starta fint den med noen snøfnugg i lufta og tur over ekra å inn i skogen med 5åringen.
    Det sku hugges juletre og her sees Odin ivrig på å få det hjem.
    DSC_4376.jpg

Et lite tre i år da vi skal feire selveste til min Mor med mine søstre å juniors oldefar som har kommet nedover fra selveste Nordkapp, dvs Skarsvåg.
    DSC_4379.jpg

Men så en "liten" demper, junior får først mageknip med påfølgende sjuttu å spysyke......hurra det er jo bare 14 dager siden sist å hverken jeg eller mor har sluppet unna. Jaja da bli det haste planlegging av julefeiring hjem istedet å panikk handling på juleaften for å sikre noe egnet å bite i å henting av julegaver..så fint....God Jul.

Sist redigert:
    D

Dåbbel J

Gjest
    Få ned hvilepuls, og nyt istedenfor og stresse, jul blir det hos dere lell :)

Beste ønsker herifra, med god bedring til junior

/JR

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    God jul, det vil helst gå bra. Junior opplever å bli syk like før julaften? Det er ikke noe gøy. Husker at jeg hadde en halskatarr som gjorde det umulig å nye julematen et år i ungdommen. Ikke gøy i det hele tatt, men det hører til med livet å oppleve slike ting også. Forhåpentligvis er han pigg igjen i morgen. :)

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Jo takk, pulsen min er lav som vanlig og jeg er flink til å ikke stresse ;)
    Junior er heldigvis i fin form og med godt humør men vi tar ikke sjansen på å spre sykdommen til resten av familien.
    Sitter forran anlegget nå med no rødt og Opeth på snurrern
    Så stemningen er god ;D
    Har ingenting imot ei hjemmejul i grunn, trives ekstremt godt forran anlegget med no god drikke.
    Ha en fin høytid JR og Baluba og takk for omtanken, alt ordner seg til slutt.

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Jeg har lenge drømt å fantasert om et fett retro oppsett
    med et tema, med mine Urei og Jbl samt svakhet for Dynavector ser drømmen eller kansje målet slik ut:
    Ht bli selvfølgelig mine Urei 815 studiomonitorer og Jbl 2242 subber som skal få nye kasser dimensjonert etter 815 så de blir bedre egnet som stativer.
    DSC_4448.jpg

Effekt trinn blir mine Antique Sound Lab Hurricane 200w monoblokker.
    PC120062.jpg

Pre må bli Dv 3000 Gold
    dv-3000gold.JPG

Arm dv 505
    a.jpg

Pu blir dv17d2karat som jeg har eller aller helst dv xx2 debut
    DSC_4451.jpg

xx2.gif

Platespiller kan bli en custom Lenco L75 i fex stort betongfylt tre plinth (palisander?) og blå hammerlakk, altså ingen ptp.
    L75 til formålet ligger på lager.

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Godt nytt år alle nysgjerrige og tilfeldig forbipasserende. Odin (5) har allerede begynt å spille inn nyåret.

The piano har been drinking....not me...
    DSC_4516.jpg

DSC_4515.jpg

DSC_4517.jpg

DSC_4522.jpg

DSC_4525.jpg

DSC_4524.jpg

DSC_4533.jpg

DSC_4534.jpg

Sist redigert:

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Starter året med for min del et nytt musikalsk bekjentskap.
    Tilfeldig oppdaget via Spotify på nyttårsaften formiddag og igjen spilt i hele kveld.
    Nesten rart at jeg ikke har oppdaget de før men desto mere gledelige i dag.

Bandet jeg snakker om er Soen som spiller prog rock/metall med klare referanser til Opeth og spesielt Tool (spesielt på debutalbumet Cognitive (2012)).

Martin Lopez (amon amarth og Opeth) på trommer og Steve DiGiorgio (Death, Sadus og Testament) bass på Cognitive albumet er ikke ufortjent omtalt som noen av de beste på sine instrumenter innen metall sjangeren og imponerer også med Soen.
    Plate nr to Tellurian kom i 2014 og neste album Lykaia kommer nå i februar :cool:

Soen er kansje det mest interessante bandet jeg har oppdaget på lang tid så en lytt eller helst flere anbefales til alle som har en viss interesse for sjangeren.
    ANBEFALES.

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Takk bjornh:)
    Da er trådtittel endret fra Mekaniacs loft til: Et bensinhue's reise innen hifi, musikk, svada og diy
    Som er en mer beskrivende og tidløs tittel.
    sannelig på tide da loftet ble fraflyttet i 2007 og på trådens første side....:rolleyes:

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    10års jubileum i år

Ny trådtittel men jaggu har ikke tråden 10års jubileum i år.
    Jeg feirer med en Devil's Apron Stout fra klostergården på Tautra, nyydelig øl.;D
    DSC_4570.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Takk bjornh:)
    Da er trådtittel endret fra Mekaniacs loft til: Et bensinhue's reise innen hifi, musikk, svada og diy
    Som er en mer beskrivende og tidløs tittel.
    sannelig på tide da loftet ble fraflyttet i 2007 og på trådens første side....:rolleyes:
    Blei du kasta ut av loftet eller var det bare en dårlig planlagt trådtittel? :rolleyes:
    Vel vel, gratulerer med hele ti år. Det er fanden ikke verst.

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Hehe, vel jeg hadde ikke planlagt å flytte fra loftet så fort, jeg var veldig fornøyd med det etter restaureringa.
    Men det hadde seg slik at loftet var en del av en horisontal delt 2 manns bolig der jeg og x eide 2.etg og loftet.
    I 1.etg derimot bodde ei snerten snelle som jeg i år har vært sammen med i 10år.....og loftet med hifi, kino, bar, nabojenta, sofa..har en stor del av skylda for at jeg måtte flytte.
    Så nei jeg ble ikke kastet ut men hadde faen ikke fått blitt om det ikke hadde endt med salg :rolleyes:

Nei 10år er ikke så værst men nå er ikke jeg så ekstremt aktiv, har lange pauser når det er bil/mc sesong, bytter ikke hifi komponenter hver mnd og gidder ikke krangle i meningsløse tråder.
    Jeg er vel mer som en parasitt som snylter til meg lærdom, informasjon og inspirasjon og bruker forumet til egen fordel.;D
    Må legge til at forumet også har gitt meg mye underholdning og nye venner og bekjente som igjen beriker det sosiale å det er jo gull.

Sist redigert:

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.411
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Ghost har jeg hørt live som oppvarming til Maiden.
    Er litt sving over sakene synest jeg :)

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.411
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Det hørtes aldeles ikke feil ut!! :)

audiom

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2004
    Antall liker
    1.395
    Sted
    Indre Enfold
    Torget vurderinger
    20
    Opplevde han i Horten, 78-tror jeg, fantastisk. Bob Marley bleknet i forhold--etter min mening.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn