Selvsagt kan et multimodalt system dekomponeres, men hvordan dekomponerer du tusenvis av moder ut av en frekvenskurve eller impulsrespons målt på ett punkt i et 3-dimensjonakt rom?
Om vi måler impulsresponsen til ein høgtalar, eller eit rom, vil denne innehalda informasjonen om alle modane. Det spelar ikkje så stor rolle om det er fleire tusen.
Sitat Sitat fra Bolinder (noko tull med siteringa, så dette er kopiert inn manuelt):
Utgangssignalet
y = h(t)*u(t),
der h()t er impulsresponsen til equaliseren, u(t) er inngangssignalt og * er foldningsoperatoren. Det er ikkje meir komplisert enn det.
Nei, her er det en rekke lydkilder som en eller annen gang begynte som samme signal, men som nå har ankommet målemikrofonen via ulike veier. Her må det inn summeringskomponenter. Å lese omtrentlig frekvens og Q ut fra en elektrisk målt frekvensrespons med 2 EQ-punkter er ikke så vanskelig, men med en gang vi snakker om akustiske målinger er det ikke like enkelt.
Summeringa skjer akustisk, så mikrofonen måler summen av alle innfallande bølgjer.
Sitat fra Bolinder:
Ja, som
y = h(t)*u(t)
Og her også må vi ta høyde for at det er veldig mange lydkilder fra ulike retninger som summeres. Det nytter ikke å tenke "Black box"-modell (1 inngang, 1 utgang og en enkel overføringsfunksjon).
Jau, det er nettopp det det gjer. Eksiter ein høgtalar med ein impuls (OK, vi ville nytta eit frekvenssveep i praksis) og mål responsen med ein mikrofon. Høgtalaren har ein impulsrespons, som inneheld informasjonen om alle resonansane, i membran, kabinettveggar, interne ståande bølgjer, etc.. Om du vil ta med rommet er det ikkje lenger høgtalaren vi måler. Men det er heller ikkje problematisk å eksitera eit rom med ei omnidireksjonal lydkjelde og måla impulsresponsen i eit punkt i rommet. Da er det impoulserponsen for ei bestemt plassering av lydkjelda og mikrofonen. Om vi flyttar kjelde eller mikrofon får vi ein ny impulsrespons. Lydkjelda bør plasserast slik at alle modane i rommet vert eksiterte.
I så fall har vi eit multimodalt system, som kan anlyserast med standard metodar. Om filtret har ein 6 dB topp ved resonansfrekvensen vil frekvenskomponentane til signalet som samasvarar med resonansfrekvensen til filtret verta forsterka med 6 dB. Men i samband med ein equaliser er det vel det som er ønskeleg.
Det kan det, men om dette er et faktisk rom med litt størrelse blir disse systemene uendelig komplekse. Så vidt jeg kjenner til finnes det ingen metode for å dekomponere en måling og gi oss et slags bilde av hva det rent faktisk er snakk om.
Ikkje i det diffuse området, men i nedre ende av det modale området kan vi identifisera dei individuelle modane, og finna Q-vardiane. Eg seier ikkje at det er rett fram, men det kan gjerast.
Forsinkelse (i tidsplanet) tilsvarar fasedreiing i frekvensplanet. "slik at deler av frekvensområdet slipper gjennom før andre deler av frekvensområdet." gir ikkjemeining; da måtte vi i så fall splitta signalet i to eller fleire frekvensband.
Da foreslår jeg at vi ber programmene som korrigerer fase uavhengig av frekvensrespons om å slutte med dette øyeblikkelig.
Nei, det går å modifisera fasen uten å endra amplituderesponsen, ved hjelp av allpassfiltre.
Meiner du eit smalbanda bandstoppfilter i delefiltret?
Nei, en sugekrets er en shunt-krets. Den bør i utgangspunktet ligge utenfor passbåndet til filteret slik at den kan ha lav impedans. Da vil den fungere som en elektrisk last på spolen i et svært smalt frekvensbånd. Man kan kalle det et bandstop-shuntfilter, men dets funksjon er ikke EQ, men å gi en faktisk elektrisk last på et mekanisk system.[\QUOTE]
OK, men eg ser ikkje samanhengen med det vi diskuterte. Kva senterfrekvens ville du gi denne "sugekretsen"?