Eversolo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    20.728
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Håper inderlig at fjernkontrollen får mulighet til å "spole" ved å holde next track inne. Det hadde vært noe.
    Og noen flere vu-metere...

MrSpock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    5.999
    Håper inderlig at fjernkontrollen får mulighet til å "spole" ved å holde next track inne. Det hadde vært noe.
    Og noen flere vu-metere...
    Ja til flere VU-metere - gjerne med et par led indikatorer - kanskje en gul for -2dB og rød for 0dB.

Hva bruker du spoleknappen til?

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    20.728
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Du må nyte låta fra start til slutt HoJ 😉
    Virker noen ganger som man synder her på HFS hvis man ikke hører på et helt album fra start til slutt, så burde ikke si høyt at du sliter med å fullføre enkeltlåter 😬
    Spiller 50/50 digitalt og vinyl, på vinyl så hører jeg hele albumet - men jeg må ærlig innrømme at jeg er og blir en synder - det hender at jeg liker å spole på enkelte sanger, tilgi meg - for jeg vet ikke hva jeg gjør.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.706
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Spiller 50/50 digitalt og vinyl, på vinyl så hører jeg hele albumet - men jeg må ærlig innrømme at jeg er og blir en synder - det hender at jeg liker å spole på enkelte sanger, tilgi meg - for jeg vet ikke hva jeg gjør.
    Hehe.. Du er herved tilbudt syndsforlatelse 😇

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.078
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Asså, hvis denne bryllupsreisen varer (første dag med en Master Edt.), så blir dette et av de mer vellykkede ekteskapene i denne husstanden 😂
    Count me in i venneforeningen!

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.078
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Tok kort tid før jeg kom til kort teknisk gitt :)
    Får ikke til å koble USB harddisk til Eversolo slik at jeg kankopiere musikken jeg har på den over til SSD kortet i Eversolo.

Tips?

Har prøvd:
    Koble til OTG USB porten og satt opp den for external storage. Kommer ikke opp noen harddisk under verken Files eller Source. Klikker jeg på Unknown under Files, er eneste alternativ jeg får FORMAT. Det sletter vel harddisken (?).

Koble til Macen via usb kabel til OTG. Kommer ikke opp noen Mac noe sted jeg kan finne.

Via Finder på Macen kan jeg finne "storage" på Eversoloen, men jeg får ikke opp SSD kortet, slik at jeg kan få kopiert filer dit.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.140
    Torget vurderinger
    2
    Tok kort tid før jeg kom til kort teknisk gitt :)
    Får ikke til å koble USB harddisk til Eversolo slik at jeg kankopiere musikken jeg har på den over til SSD kortet i Eversolo.

Tips?

Har prøvd:
    Koble til OTG USB porten og satt opp den for external storage. Kommer ikke opp noen harddisk under verken Files eller Source. Klikker jeg på Unknown under Files, er eneste alternativ jeg får FORMAT. Det sletter vel harddisken (?).

Koble til Macen via usb kabel til OTG. Kommer ikke opp noen Mac noe sted jeg kan finne.

Via Finder på Macen kan jeg finne "storage" på Eversoloen, men jeg får ikke opp SSD kortet, slik at jeg kan få kopiert filer dit.
    Sette OTG porten til "PC file transfer", og deretter bruke en USB-A til USB-A kabel. Da vil Eversolo dukke opp som harddisk(er) på PC/Mac.

EDIT: jeg misforstod, og du spør om ekstern USB disk. Denne bør dukke opp i OTG-porten, men det spørs hva slags filformat som er på disken.

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.078
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Sette OTG porten til "PC file transfer", og deretter bruke en USB-A til USB-A kabel. Da vil Eversolo dukke opp som harddisk(er) på PC/Mac.
    Får opp Eversoloen og Storage, men ser ikke SSD kortet.
    Jo, det gjør jeg - det fikk bare et veldig kryptisk navn. Problem solved :)

Sist redigert:

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.078
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8

EDIT: jeg misforstod, og du spør om ekstern USB disk. Denne bør dukke opp i OTG-porten, men det spørs hva slags filformat som er på disken.
    Svaret ditt blir en grei løsning, når jeg skjønte at mappen var SSD kortet.
    Det er FLAC filer og den dukker ikke opp nei, men behovet utgår antagelig, når jeg nå kan kopiere via Mac

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.382
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Hei Eversoloister.
    Har Eversolo digital USB ut?

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.931
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    3.381
    Ikke veldig mye å se forskjell på bortsett fra femto-clock? Jaja, fint vi fikk gullskilt vaffal :D :D :D

mvh
    Ja det ser ut som man bare har slengt inn to oscilatorer på eget printkort. Som fra hva vi kan tolke av bildene gir en indikasjon på at femtoklokken muligens benytter den samme implementasjonen som standardklokken. Om så er tilfelle måler nok klokkejitter omtrent likt for både Master og Standard siden de da muligens benyttes den samme muxkretsen.

Sist redigert:

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.140
    Torget vurderinger
    2
    Ikke veldig mye å se forskjell på bortsett fra femto-clock? Jaja, fint vi fikk gullskilt vaffal :D :D :D
    Rent teknisk er det bruken av OPA1612 Op-amper (istedenfor OPA1462) og femtosekund klokker som er forskjellen, og det er ingen som har forsøkt å si noe annet siden første dag. Ergo så vil ikke bildene vise noen forskjell av betydning, og det hadde vel strengt tatt bare vært behov for å zoome inn på utgangskortet, samt vise klokkene.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.931
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Rent teknisk er det bruken av OPA1612 Op-amper (istedenfor OPA1462) og femtosekund klokker som er forskjellen, og det er ingen som har forsøkt å si noe annet siden første dag. Ergo så vil ikke bildene vise noen forskjell av betydning, og det hadde vel strengt tatt bare vært behov for å zoome inn på utgangskortet, samt vise klokkene.
    Bare for å spøke litt internt i menigheten dette 😊
    …og for å være nøyaktig så står det «forbedret utgangstrinn» i nettbutikken, i tillegg til op-amp og klokker (og skiltet).
    Hvis det er feil, så bør det fjernes.

mvh

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.605
    Torget vurderinger
    49
    Bare for å spøke litt internt i menigheten dette 😊
    …og for å være nøyaktig så står det «forbedret utgangstrinn» i nettbutikken, i tillegg til op-amp og klokker (og skiltet).
    Hvis det er feil, så bør det fjernes.

mvh
    Ikke glem gull farget knob lys 😅

IMG_1580.jpeg

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.706
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Beekhuyzen blir vel da førstemann til å ha reviewet begge modeller. Test av standard-versjon kom i går:

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.078
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Beekhuyzen blir vel da førstemann til å ha reviewet begge modeller. Test av standard-versjon kom i går:
    Denne videoen bekrefter hvorfor jeg valgte å kjøpe Master edt. En eneste sånn anmeldelse, og jeg hadde blitt sur og urolig over å ha spart meg til fant med å kjøpe rimeligste modell, selv om jeg bare bruker den som streamer inn i ekstern dac :)
    HB pleier å virke som en troverdig fyr, så når han påstår at Master låter bedre enn Std, som ren streamer, velger jeg å tro på det.

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.078
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Fantastisk streamer og jeg bruker nå primært den, fremfor den innebygde i Bladelius Ask pga. interfacet, selv om Ask låter nøyaktig like bra, Dacen i Ask oppleves fortsatt som langt bedre.

MEN: Er det flere enn meg som opplever at enkelte innspillinger gir en slags digital "hakking" eller knepping, når man kjører coaxkabel til ekstern dac? Nesten som en blanding av hakk i vinylen og gjentagende statisk popping.

F. eks. Patricia Barbers Clique (hør på første låta, This Town f. eks.) streamet fra Qobus?
    Det er ikke subtilt, så man er ikke i tvil.
    Bytter jeg til Tidal, så spiller samme plata feilfritt. Spiller jeg med Ask streamer, så spiller det feilfritt fra Qobus, og spiller jeg via analog ut på Eversolo, så spiller det også feilfritt. Enkelte innspillinger ligger i flere versjoner, og da kan en av dem støye (kan det være MQA?) og den andre spille fint.
    På andre innspillinger, kan det være motsatt: Låter fint fra Qobus, men hakker fra Tidal. Det er konsekvent det samme og ikke avhengig av restart eller noen endring i settings som jeg har kunnet komme på.
    Ingen endring av MQA innstillinger i Eversolo SPDIF settings endrer noe.

Det skjer på ganske få innspillinger og da har jeg jo flere veier rundt problemet (annen streamer eller kjøre analog ut), så det er ikke et reelt problem, men litt snodig.

Festus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Antall liker
    3.535
    Torget vurderinger
    3
    PB får mange spillinger nå , og du har kastet på oss nevroser😂 er det gjennom hele låten

atletico

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    8
    Fantastisk streamer og jeg bruker nå primært den, fremfor den innebygde i Bladelius Ask pga. interfacet, selv om Ask låter nøyaktig like bra, Dacen i Ask oppleves fortsatt som langt bedre.

MEN: Er det flere enn meg som opplever at enkelte innspillinger gir en slags digital "hakking" eller knepping, når man kjører coaxkabel til ekstern dac? Nesten som en blanding av hakk i vinylen og gjentagende statisk popping.

F. eks. Patricia Barbers Clique (hør på første låta, This Town f. eks.) streamet fra Qobus?
    Det er ikke subtilt, så man er ikke i tvil.
    Bytter jeg til Tidal, så spiller samme plata feilfritt. Spiller jeg med Ask streamer, så spiller det feilfritt fra Qobus, og spiller jeg via analog ut på Eversolo, så spiller det også feilfritt. Enkelte innspillinger ligger i flere versjoner, og da kan en av dem støye (kan det være MQA?) og den andre spille fint.
    På andre innspillinger, kan det være motsatt: Låter fint fra Qobus, men hakker fra Tidal. Det er konsekvent det samme og ikke avhengig av restart eller noen endring i settings som jeg har kunnet komme på.
    Ingen endring av MQA innstillinger i Eversolo SPDIF settings endrer noe.

Det skjer på ganske få innspillinger og da har jeg jo flere veier rundt problemet (annen streamer eller kjøre analog ut), så det er ikke et reelt problem, men litt snodig.
    Er det forskjeller på 44 /96 /192 Khz/ eller 16 /24 bit ? Har du prøvd usb eller optisk fra Eversolo til Ask ? Får du samme resultat da ?

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.078
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Mener det kan se ut som det er hirez filer som skaper trøbbel. Kan være enda et mqa problem. Har ikke prøvd usb eller optisk, men det skal jeg teste.

Festus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Antall liker
    3.535
    Torget vurderinger
    3
    Det var til meg? Hele låten hvis det først er knepping ja.
    😃. Har lyttet gjennom streamet fra TIDAL og Qobuz dac i eversolo kan ikke høre plagsom knepping her

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.706
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Mener det kan se ut som det er hirez filer som skaper trøbbel. Kan være enda et mqa problem. Har ikke prøvd usb eller optisk, men det skal jeg teste.
    Så rart problem.. men hvis det også skjer på Qobuz som ikke har noe MQA-filer, så tyder det ikke på at feilen skyldes noe annet enn MQA. Kjenner ikke oppsettet på Eversolo, men sjekk om det er noen innstilling for maks oppløsning på coax slik at det ikke er noen begrensning der som tuller det til hvis du har maks 24/96 i innstillingene og filen som spilles av er 24/192. Skal jo fungere uansett, men blir gjetning..

Kabelen er hel og pen uten «risiko» for å kunne være noe teknisk svikt på? 🙂

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn