Musikkmannen
Musikk i fokus
Håper inderlig at fjernkontrollen får mulighet til å "spole" ved å holde next track inne. Det hadde vært noe.
Og noen flere vu-metere...
Ja til flere VU-metere - gjerne med et par led indikatorer - kanskje en gul for -2dB og rød for 0dB.Håper inderlig at fjernkontrollen får mulighet til å "spole" ved å holde next track inne. Det hadde vært noe.
Spole....Hva bruker du spoleknappen til?
Du må nyte låta fra start til slutt HoJSpole....
Spiller 50/50 digitalt og vinyl, på vinyl så hører jeg hele albumet - men jeg må ærlig innrømme at jeg er og blir en synder - det hender at jeg liker å spole på enkelte sanger, tilgi meg - for jeg vet ikke hva jeg gjør.Du må nyte låta fra start til slutt HoJ
Virker noen ganger som man synder her på HFS hvis man ikke hører på et helt album fra start til slutt, så burde ikke si høyt at du sliter med å fullføre enkeltlåter
Hehe.. Du er herved tilbudt syndsforlatelseSpiller 50/50 digitalt og vinyl, på vinyl så hører jeg hele albumet - men jeg må ærlig innrømme at jeg er og blir en synder - det hender at jeg liker å spole på enkelte sanger, tilgi meg - for jeg vet ikke hva jeg gjør.
Tar i mot, men kommer til å fortsette med å syndeHehe.. Du er herved tilbudt syndsforlatelse
Sette OTG porten til "PC file transfer", og deretter bruke en USB-A til USB-A kabel. Da vil Eversolo dukke opp som harddisk(er) på PC/Mac.Tok kort tid før jeg kom til kort teknisk gitt
Får ikke til å koble USB harddisk til Eversolo slik at jeg kankopiere musikken jeg har på den over til SSD kortet i Eversolo.
Tips?
Har prøvd:
Koble til OTG USB porten og satt opp den for external storage. Kommer ikke opp noen harddisk under verken Files eller Source. Klikker jeg på Unknown under Files, er eneste alternativ jeg får FORMAT. Det sletter vel harddisken (?).
Koble til Macen via usb kabel til OTG. Kommer ikke opp noen Mac noe sted jeg kan finne.
Via Finder på Macen kan jeg finne "storage" på Eversoloen, men jeg får ikke opp SSD kortet, slik at jeg kan få kopiert filer dit.
Får opp Eversoloen og Storage, men ser ikke SSD kortet.Sette OTG porten til "PC file transfer", og deretter bruke en USB-A til USB-A kabel. Da vil Eversolo dukke opp som harddisk(er) på PC/Mac.
Svaret ditt blir en grei løsning, når jeg skjønte at mappen var SSD kortet.Sette OTG porten til "PC file transfer", og deretter bruke en USB-A til USB-A kabel. Da vil Eversolo dukke opp som harddisk(er) på PC/Mac.
EDIT: jeg misforstod, og du spør om ekstern USB disk. Denne bør dukke opp i OTG-porten, men det spørs hva slags filformat som er på disken.
Brukte mine konfirmasjonspenger på tre ting i 1991. Nye gitarstrenger, cder og ny spiller.Perfekt å bruke konfirmasjonspenger på hifi
Hehe, hvis @hifiasylet holder ca. gjennomsnittsalder her, så ville det innebære å bruke PODENS konf. penger på hifi. Ikke sikkert det ville være like klokt for husfreden...Perfekt å bruke konfirmasjonspenger på hifi
Ja, det har den.Hei Eversoloister.
Har Eversolo digital USB ut?
Ikke veldig mye å se forskjell på bortsett fra femto-clock? Jaja, fint vi fikk gullskilt vaffalSpennende produkt, ruger på et kjøp etter gjennomført konfirmasjon.
Ellers; fant en link til bilder av de to versjonene - hvis dette ikke greit så slett posten admin.
(Lå på Zidoo forumet...)
Ikke veldig mye å se forskjell på bortsett fra femto-clock? Jaja, fint vi fikk gullskilt vaffal
mvh
Ja det ser ut som man bare har slengt inn to oscilatorer på eget printkort. Som fra hva vi kan tolke av bildene gir en indikasjon på at femtoklokken muligens benytter den samme implementasjonen som standardklokken. Om så er tilfelle måler nok klokkejitter omtrent likt for både Master og Standard siden de da muligens benyttes den samme muxkretsen.Ikke veldig mye å se forskjell på bortsett fra femto-clock? Jaja, fint vi fikk gullskilt vaffal
mvh
Rent teknisk er det bruken av OPA1612 Op-amper (istedenfor OPA1462) og femtosekund klokker som er forskjellen, og det er ingen som har forsøkt å si noe annet siden første dag. Ergo så vil ikke bildene vise noen forskjell av betydning, og det hadde vel strengt tatt bare vært behov for å zoome inn på utgangskortet, samt vise klokkene.Ikke veldig mye å se forskjell på bortsett fra femto-clock? Jaja, fint vi fikk gullskilt vaffal
Jeg vil også bli katolikk!Tar i mot, men kommer til å fortsette med å synde
Bare for å spøke litt internt i menigheten detteRent teknisk er det bruken av OPA1612 Op-amper (istedenfor OPA1462) og femtosekund klokker som er forskjellen, og det er ingen som har forsøkt å si noe annet siden første dag. Ergo så vil ikke bildene vise noen forskjell av betydning, og det hadde vel strengt tatt bare vært behov for å zoome inn på utgangskortet, samt vise klokkene.
Ikke glem gull farget knob lysBare for å spøke litt internt i menigheten dette
…og for å være nøyaktig så står det «forbedret utgangstrinn» i nettbutikken, i tillegg til op-amp og klokker (og skiltet).
Hvis det er feil, så bør det fjernes.
mvh
Knott, trykk knapp eller volum hjul……lysGolden knob
Denne videoen bekrefter hvorfor jeg valgte å kjøpe Master edt. En eneste sånn anmeldelse, og jeg hadde blitt sur og urolig over å ha spart meg til fant med å kjøpe rimeligste modell, selv om jeg bare bruker den som streamer inn i ekstern dacBeekhuyzen blir vel da førstemann til å ha reviewet begge modeller. Test av standard-versjon kom i går:
Er det forskjeller på 44 /96 /192 Khz/ eller 16 /24 bit ? Har du prøvd usb eller optisk fra Eversolo til Ask ? Får du samme resultat da ?Fantastisk streamer og jeg bruker nå primært den, fremfor den innebygde i Bladelius Ask pga. interfacet, selv om Ask låter nøyaktig like bra, Dacen i Ask oppleves fortsatt som langt bedre.
MEN: Er det flere enn meg som opplever at enkelte innspillinger gir en slags digital "hakking" eller knepping, når man kjører coaxkabel til ekstern dac? Nesten som en blanding av hakk i vinylen og gjentagende statisk popping.
F. eks. Patricia Barbers Clique (hør på første låta, This Town f. eks.) streamet fra Qobus?
Det er ikke subtilt, så man er ikke i tvil.
Bytter jeg til Tidal, så spiller samme plata feilfritt. Spiller jeg med Ask streamer, så spiller det feilfritt fra Qobus, og spiller jeg via analog ut på Eversolo, så spiller det også feilfritt. Enkelte innspillinger ligger i flere versjoner, og da kan en av dem støye (kan det være MQA?) og den andre spille fint.
På andre innspillinger, kan det være motsatt: Låter fint fra Qobus, men hakker fra Tidal. Det er konsekvent det samme og ikke avhengig av restart eller noen endring i settings som jeg har kunnet komme på.
Ingen endring av MQA innstillinger i Eversolo SPDIF settings endrer noe.
Det skjer på ganske få innspillinger og da har jeg jo flere veier rundt problemet (annen streamer eller kjøre analog ut), så det er ikke et reelt problem, men litt snodig.
Det var til meg? Hele låten hvis det først er knepping ja.PB får mange spillinger nå , og du har kastet på oss nevroser er det gjennom hele låten
. Har lyttet gjennom streamet fra TIDAL og Qobuz dac i eversolo kan ikke høre plagsom knepping herDet var til meg? Hele låten hvis det først er knepping ja.
Så rart problem.. men hvis det også skjer på Qobuz som ikke har noe MQA-filer, så tyder det ikke på at feilen skyldes noe annet enn MQA. Kjenner ikke oppsettet på Eversolo, men sjekk om det er noen innstilling for maks oppløsning på coax slik at det ikke er noen begrensning der som tuller det til hvis du har maks 24/96 i innstillingene og filen som spilles av er 24/192. Skal jo fungere uansett, men blir gjetning..Mener det kan se ut som det er hirez filer som skaper trøbbel. Kan være enda et mqa problem. Har ikke prøvd usb eller optisk, men det skal jeg teste.
Aha , sorry da kan jeg slappe avDette som er beskrevet av @vim01 oppstår vel bare når han overfører signalet digitalt til ekstern dac ( i Bladelius Ask)