Nå er det jo ikke sånn at noen ser ut til å ha ligget søvnløse og lure på dette problemet, men skulle noen oppleve det samme så var tilgangen til lokalt nettverk slått av for Eversolo etter oppdateringen til Sequoia 15.3 iOs. Løst takket være Eversolos kundesupport som var raske på labben.Noen som er kjent med at Mac (MB Air, M1) plutselig ikke kan kjøre A8 via Eversolo Control appen?
Har ikke vært et problem før nå plutselig.
Funker fint fra Tidal Connect og fra alle andre enheter med Eversolo Appen.
Nei det kommer alltid noe nytt. Det viktigste er vel at man selv har kontroll på må-ha-følelsen, slik at man ikke føler man må «oppgradere» bare fordi det kommer noe nytt ofte kan de opplevde forskjellene være marginaleDet skorter ikke på nye produkter og oppdateringer fra Kina!
Ja, oppgraderingstvangstanker og mangel på impulskontroll kan en ikke laste kineserne for. Men det er likevel noe i forretningsfilosofien som skurrer for min del.Nei det kommer alltid noe nytt. Det viktigste er vel at man selv har kontroll på må-ha-følelsen, slik at man ikke føler man må «oppgradere» bare fordi det kommer noe nytt ofte kan de opplevde forskjellene være marginale
Så vidt jeg skjønte så er forbedringspunktene her HDMI ARC, lineær strømforsyning, liten oppgradering av intern DAC, forbedret dekoding av DSD og trigger-utgang.
Ja slike oppdateringer skulle hvert solgt som oppgraderingskit i stedet.Ja, oppgraderingstvangstanker og mangel på impulskontroll kan en ikke laste kineserne for. Men det er likevel noe i forretningsfilosofien som skurrer for min del.
Det kommer vel helt an på hva prisen på gen 2 blir.Da sank vel bruktprisen på gen 1, hvem vil ha de nå som det er gen 2…
Den blir litt dyrereDet kommer vel helt an på hva prisen på gen 2 blir.
nvidia shield tv pro har det så klart.Kommer dolby atmos via hdmi? Er vel ikke noen streamere bortsett fra appletv som har det for øyeblikket
Det burde ikke være forskjell da Eversolo kjører Android opperativsystem hvor det er FLAC som mest sannsynlig er brukt.Kjære Eversolo-venner
Er det noen som vet om bruk av Tidal Connect vs Tidal rett-på-boksen vil gi noen forskjell i lydkvalitet og i så fall hva er den teoretiske/tekniske grunnen til det?
Slik jeg har forstått det, er det jo boksen som strømmer direkte fra Tidal i begge tilfeller.
Jeg kan ikke høre forskjell, så det er mest for å lære mer om hvordan ting virker.
Forøvrig min første post her på forumet. Har lusket rundt her en stund og lært mye nyttig, men ikke funnet svar på dette.
Takk for forklaringen. Dette gir mening og det burde derfor ikke bli forskjell i lydkvalitet. Det er jo noen pratiske fordeler/ulemper med både Eversolo app og Tidal app, så greit å vite at lydmessig blir det det samme.Det burde ikke være forskjell da Eversolo kjører Android opperativsystem hvor det er FLAC som mest sannsynlig er brukt.
Det enkleste for produsenten vil da være å installere Tidal sin app for dette OS, samt connectoren som egne apper. Dette vil samtidig lette videre oppdateringer fra Tidal.
Nå kan selsagt nyere versjoner av Tidal rent teoretisk selv benytte den samme connectoren. Det er nok slik de fleste utviklere vil gjøre denne type kode i dag med adskilt brukerflate fra selve avspillingskode. Med Tidal app og connetor har muligens en generasjonskløft hvor slik implementering ikke er tjenelig? Men vi kan nok være rimelig trygg på at connectoren har copy/paiste kode fra app'n i bunn for å logge på Tidal, laste ned track, konvertere flac til pcm og sende til audiosystem.
Gen1 har en switchmode, mens gen2 har en lineær strømforsyning.Så utifra Copilot (AI) så er dette foirskjellene på DMP-A6 og DMP-A6 Gen:
Standard vs premium strømforsyning: Noen som klarer å forklare forskjellen på de?
LPS ga en ganske betydelig lydforbedring i A6 ME hos meg og flere her.Er lineær strømforsyning regnet for å være bedre sånn generellt? Jeg er novise på dette...
Så man får tak i en mer egnet strømforsyning til A6 gen 1 her inne?LPS ga en ganske betydelig lydforbedring i A6 ME hos meg og flere her.
Normalt ikke da den støyer innenfor frekvensområde vi er ganske følsom for, 50Hz med alle harmoniske oppover.Er lineær strømforsyning regnet for å være bedre sånn generellt? Jeg er novise på dette...