Takk for gode tilbakemeldinger. God motivasjon for en DIYer.
Føler nå at jeg ligger godt an med det som var hovedmotivasjonen for å starte med dette prosjektet, nemlig det å greie å lage en kopi med relativt enkle maskiner. Jeg har delvis stått ute i hagen, og delvis nede i kjelleren å bygget alt sammen. Finishen kunne vært dratt opp et par hakk ved å hatt tilgang på et snekkerverksted og hatt en stor sag med rullebord. Ivertfall hadde jeg spart meg for mye sliping og pussing.
Finishen kunne også vært hevet ved å fått hjelp av en lakkerer, men det er noe med det å få til det meste på egenhånd.
Neste utfordring blir jo å få de til å låte skapelig. Som sagt tenker jeg å kjøpe 2 stk. Hypex plateforsterkere.
Jeg tenker også at det ikke noe i veien for å lage et passivt filter lik orginalen (se innlegg 109), hvis "Hypexideen" skulle fungere dårlig.
Det passive "SineCap" filteret er ikke noe problem å lage selv om SF tok ut patent på dette for snaue 25 år siden. Dette er jo ikke et komersielt produkt, og det kommer neppe noen å arresterer en landsens DIYer for å ha laget en kopi til eget bruk.
Motstandene som demper utslaget på slaven er foreslått til 3,3 ohm, 10 ohm og 33 ohm. Jeg regner med å prøve disse verdiene først. Dette er det også veldig enkelt å bytte ut senere.
På orginalen er det montert en vekt midt på membranen av B139 membranet. Jeg har ikke sett noe sted hvor mye denne veier. Det er en utfordring jeg ikke har løst.
Den siste og største utfordringen er at jeg ikke har noe sted å ha de. Wilson Benesch Chimera troner i hovedanlegget, og de to andre oppsettene jeg har er okkupert av tidligere DIYprosjekter.
Kanskje de havner på hytta. Det er en av grunnene til at Hypexløsningen tiltaler meg. Da slipper jeg å fylle opp hytta med alt for mange hifikomponenter.
Vennlig hilsen
GunnarS