Gjør klart til kommende regnværsdager.
Noen som har innspill på layout?
Victron DC-DC converterene sørger for stabil spenning. 12-13V inn fra solcellebatteriet (på 260aH). Det er ikke mer en 2-3 meter fra batteriet så regelen for «store forbrukere» innen solcelleteknologien tilsier at 2,5 kvadrat er tilstrekkelig for et 12V strekk. Mulig jeg strekker opp 6 kvadrat.
Altså:
Converter A gir 12V til DSP og motorstyrt volumkontroll
Converter B gir 31,5V (det er max jeg klarer å skvise ut) til 2 stk TPA3255 forsterkere.
Jeg klarer vel å få ut 4x40 watt i 8 Ohm. Bassene er på 4 Ohm og det sagnomsuste undertuningen i bassreflekskassa på 70 liter vil gi bra headroom fordi 4 Ohm trekker mere strøm i hengekøyeområdet i midbassen som korrigeres aktivt med DSP (jeg klarer aldri å forklare dette
).
Jeg kjører passiv L-Pad på horna for 1) å redusere støy 2) gi forsterkeren bedre arbeidsbetingelser
Det jeg ønsker innspill på er om plasseringen er god mtp evt støy som de respektive komponentene potensielt kan gi?
Har kjøpt kule grove vippebrytere på Biltema med grønt led lys i tuppen til respektive kurser. Blir det for sterkt tusjer jeg på med sort sprit tusj.