FallenA`s GIGANTOPPGRADERING

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.802
    Antall liker
    21.579
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gut_man skrev:
    Kosebuler og fiseputer... :eek: Og jeg som hadde planer om et besøk i hula di i løpet av de første dagene. Er ikke helt sikker på om jeg tør nå ;D

    hehe, er det egersunds mest homofobe mann som snakker? ;D
    tror du kan besøke kosebula i trygghet, gutty.
    fallena har ikke vist suspekte tendenser foreløpig. ;D

    myh (med yndig hilsen),
    blomster finn
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    looOOOOool;D... Homofob ??? Skjønner ikke hva du snakker om Blomster Finn :-*
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.802
    Antall liker
    21.579
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gut_man skrev:
    looOOOOool;D... Homofob ??? Skjønner ikke hva du snakker om Blomster Finn :-*

    tror fallena har nevnt noe om at de har sauna også?
    kanskje hugh end male bonding i saunaen der hadde vært noe for egersundgjengen? ;D

    som sagt, fallena har ikke vist noen tendenser foreløpig.
    men, hey, ikke skyld på meg hvis det går gærnt!
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    gut_man skrev:
    Kosebuler og fiseputer... :eek: Og jeg som hadde planer om et besøk i hula di i løpet av de første dagene. Er ikke helt sikker på om jeg tør nå ;D
    Er ikke helt sikker på hva du forventer eller ikke?! Bør jeg være bekymret? :p

    ;)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Hadde lyttebesøk i dag.... Masse flott musikk fra Joe Bonamassa, Solveig Slettahjell, og Crimson Jazz Trio ;)

     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Får si til deg som jeg sa til rozzy, tidlig krøkes ;)

    Flott bilde :)

    /jan
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Tidlig krøkes ja... ;)
    Hun driver og jobber med litt perkusjon ;D
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    He he, skjønner at du hinter til at jeg skal svelge en kamel eller to i all offentlighet FA ;D Oki, det er ikke første gang, sikkert ikke siste heller :-\

    Var i dag innom FallenAs hule (omsider). Mine tidligere inntrykk av Living Voice høyttalerne er vel ganske godt kjent fra før. Kort fortalt, trengte jeg å overbevises om høyttalernes fortreffelighet. Det er litt med vilje at jeg har drøyet besøket hos FA litt. Ville at han skulle få orden på elektronikk og plassering så jeg fikk presentert anlegget fra sin beste side. Anlegget er da mer enn de famøse LV høyttalerne; Muse cd spiller og to nyyydelige rørmonoblokker som jeg også var svært spent på.
    Jeg tok med den siste cd'en jeg spilte på mitt eget anlegg; den siste Joe Bonamassa skiva. Den ble overlevert verten, og jeg inntok lytteposisjon. Dette var noe annet enn det jeg hørte sist jeg var på besøk. Nå var det oppløsning og organisk lyd som var riktig så flott. Jeg trengte en liten stund for å stille inn ørene, men etter denne tilvenningsfasen begynte foten å trampe takten den :) For å ta mangler først; bassen er ikke spesielt autoritær og går heller ikke helt ned i kjelleren. Dette handler vel om overveide kompromisser, og preferanser. Jeg foretrekker en dypere bass med litt mer trøkk, det er mine preferanser. Så til kamelene; Den bassen som høyttaleren spiller, spiller den bra. Det er veldig god sammenheng nedover, sånn at det å følge en kontrabassgang blir moro. Fin snert i mellombassen! Mellomtonen blomstrer på musikk med damestemmer spesielt. Solveig Slettahjel var veldig naturtro i sin fremtoning. Skarptrommer ble gjengitt med snert og dynamikk! Diskanten var også fint oppløst, som jeg har hørt Scan-Speaks silkedomer i andre gode konstruksjoner. Totalt sett var dette en opptur! LV er nok ikke høyttaleren for meg, men jeg skjønner mange av lovordene den høster. Den gjengir musikken på en behagelig måte, og man kan sikkert lytte i mange timer uten å merke noen lyttetretthet. Den virker å være klangmessig godt avstemt (er det voicet som er moteordet?) og kompromissene er ikke noe man sitter og tenker over under lytting.
    Du har truffet bra med matchen FA, og jeg ser frem til flere lytteseanser med Muse, Living Voice og Black Shadow.
     

    janerlen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Innlegg
    273
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    3
    Pent anlegg du har fått her. Gratulerer med ny lyd!

    Er det lagga 16 og laphroaig 10 jeg skimter i skapet? Hva er den tredje?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.802
    Antall liker
    21.579
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kan jeg tolke det dithen at du hørte forskjell på lv og dali 104, gutty? ;D

    flott beskrevet. ;)
     
    M

    musicus

    Gjest
    Flott oppsett FallenA :D :D godt å høre at det går seg til, selv begynner det ligne musikk med mine LVér, bare de fores riktig så synger de så vakkert! tror nesten vi har gjort ett godt ht valg ;D ;D ...

    mvh
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    janerlen skrev:
    Pent anlegg du har fått her. Gratulerer med ny lyd!

    Er det lagga 16 og laphroaig 10 jeg skimter i skapet? Hva er den tredje?
    Takk for det!

    Lagga 12, Laphroaig 10, Ardbeg "Beistet", og ikke avbildet men nå på plass i "vante" omgivelser.... The Glenlivet Nadurra 16 :)

     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    musicus skrev:
    Flott oppsett FallenA :D :D godt å høre at det går seg til, selv begynner det ligne musikk med mine LVér, bare de fores riktig så synger de så vakkert! tror nesten vi har gjort ett godt ht valg ;D ;D ...

    mvh
    Jepp... føler det er riktig retning dette ;D
     

    janerlen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Innlegg
    273
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    3
    FallenA skrev:
    janerlen skrev:
    Pent anlegg du har fått her. Gratulerer med ny lyd!

    Er det lagga 16 og laphroaig 10 jeg skimter i skapet? Hva er den tredje?
    Takk for det!

    Lagga 12, Laphroaig 10, Ardbeg "Beistet", og ikke avbildet men nå på plass i "vante" omgivelser.... The Glenlivet Nadurra 16 :)

    Ardbeg ja, burde sett det. Har 10-åringen på hylla. Jeg kjenner ikke beistet, men har smakt Ardbeg Uigeadail. Med sin mektighet og 54 vol% er det en dram for menn.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Gago skrev:
    kan jeg tolke det dithen at du hørte forskjell på lv og dali 104, gutty? ;D

    flott beskrevet. ;)
    Tror ikke jeg har hørt Dali 104 på over 10 år, så sammenligningsgrunnlaget er någet tynt kan man si :) Ellers håper jeg jo både for min egen del, og for LVs del at jeg ville klare å skille de to ;D
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    RoDa skrev:
    FallenA skrev:
    Jepp... føler det er riktig retning dette ;D
    Det er en feeling som mange audiofile har, nesten konstant... ;D

    R
    Hehe... ;)

    For å være helt ærlig så har det vært mest musikk, og nesten ikke noe jobbing med anlegget etter dette kom i hus.
    Det må jo være et godt tegn :)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    janerlen skrev:
    FallenA skrev:
    janerlen skrev:
    Pent anlegg du har fått her. Gratulerer med ny lyd!

    Er det lagga 16 og laphroaig 10 jeg skimter i skapet? Hva er den tredje?
    Takk for det!

    Lagga 12, Laphroaig 10, Ardbeg "Beistet", og ikke avbildet men nå på plass i "vante" omgivelser.... The Glenlivet Nadurra 16 :)

    Ardbeg ja, burde sett det. Har 10-åringen på hylla. Jeg kjenner ikke beistet, men har smakt Ardbeg Uigeadail. Med sin mektighet og 54 vol% er det en dram for menn.
    På det området så liker jeg godt Glenlivet Nadurra, Natural Cask strength med sine 57.7%, og Lagga 12 years old Natural cask strength med 57,5%. Beistet fra Ardbeg er jo mild i forhold med sine 46% ;)
    Personlig så foretrekker jeg den tørre stilen til Glenlivet, og Lagga.
     
    M

    musicus

    Gjest
    FallenA skrev:
    RoDa skrev:
    FallenA skrev:
    Jepp... føler det er riktig retning dette ;D
    Det er en feeling som mange audiofile har, nesten konstant... ;D

    R
    Hehe... ;)

    For å være helt ærlig så har det vært mest musikk, og nesten ikke noe jobbing med anlegget etter dette kom i hus.
    Det må jo være et godt tegn :)
    Jeg skjönner deg godt, har det slik selv, det har vel ikke värt kjöpt/bestillt så mye musikk på veeeldig lenge som de siste ukene, og den siste spesiellt, etter at KR Audio/Creek ble satt spann med LVéne ;) ;D...

    mvh
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    gut_man skrev:
    He he, skjønner at du hinter til at jeg skal svelge en kamel eller to i all offentlighet FA ;D Oki, det er ikke første gang, sikkert ikke siste heller :-\

    Var i dag innom FallenAs hule (omsider). Mine tidligere inntrykk av Living Voice høyttalerne er vel ganske godt kjent fra før. Kort fortalt, trengte jeg å overbevises om høyttalernes fortreffelighet. Det er litt med vilje at jeg har drøyet besøket hos FA litt. Ville at han skulle få orden på elektronikk og plassering så jeg fikk presentert anlegget fra sin beste side. Anlegget er da mer enn de famøse LV høyttalerne; Muse cd spiller og to nyyydelige rørmonoblokker som jeg også var svært spent på.
    Jeg tok med den siste cd'en jeg spilte på mitt eget anlegg; den siste Joe Bonamassa skiva. Den ble overlevert verten, og jeg inntok lytteposisjon. Dette var noe annet enn det jeg hørte sist jeg var på besøk. Nå var det oppløsning og organisk lyd som var riktig så flott. Jeg trengte en liten stund for å stille inn ørene, men etter denne tilvenningsfasen begynte foten å trampe takten den :) For å ta mangler først; bassen er ikke spesielt autoritær og går heller ikke helt ned i kjelleren. Dette handler vel om overveide kompromisser, og preferanser. Jeg foretrekker en dypere bass med litt mer trøkk, det er mine preferanser. Så til kamelene; Den bassen som høyttaleren spiller, spiller den bra. Det er veldig god sammenheng nedover, sånn at det å følge en kontrabassgang blir moro. Fin snert i mellombassen! Mellomtonen blomstrer på musikk med damestemmer spesielt. Solveig Slettahjel var veldig naturtro i sin fremtoning. Skarptrommer ble gjengitt med snert og dynamikk! Diskanten var også fint oppløst, som jeg har hørt Scan-Speaks silkedomer i andre gode konstruksjoner. Totalt sett var dette en opptur! LV er nok ikke høyttaleren for meg, men jeg skjønner mange av lovordene den høster. Den gjengir musikken på en behagelig måte, og man kan sikkert lytte i mange timer uten å merke noen lyttetretthet. Den virker å være klangmessig godt avstemt (er det voicet som er moteordet?) og kompromissene er ikke noe man sitter og tenker over under lytting.
    Du har truffet bra med matchen FA, og jeg ser frem til flere lytteseanser med Muse, Living Voice og Black Shadow.
    Sporty av deg å svelge disse kamelene sånn på strak arm gut_man :) ;D
    Det settes pris på en ærlig tilbakemelding, enten det er sånn eller sånn, men jeg er glad for at du ikke gjorde deg en endelig konklusjon basert på dine første inntrykk. Utrolig flott at du tok deg tid til å skrive en "second opinion" :)
    Når det er sagt så er jo dette anlegget nå satt opp med en helt annen elektronikk enn du tidligere har hørt, samtidig som jeg har fått tid til å gjøre meg kjent med komponentene, og sette opp ht så optimalt som mulig.
    Rette kabler, og rette rør har jo en god del å si for matchen ;)
    En annen ting som er litt viktig i denne sammenhengen er at man må sette seg ned og nesten vennes til lyden.
    LV briljerer ikke på hifiparametere, og å få et riktig førsteinntrykk er ikke gjort sånn på 2 minutter. Men når man setter seg ned og hører på homogeniteten, og hvor lettflytende disse spiller, det er da man blir glad i "lyden" som LV presterer.
    Jeg er enig i det du sier i beskrivelsen din, og synes dette kjennetegner godt LV. Det sier seg selv at dypbass og slam blir vanskelig å få til i en så liten HT, med en sånn bestykning, men det den gjør av bass imponerer masse.
    Det som jeg også synes er viktig å få frem er dynamikken som disse ht kommer med, jeg synes at de har attack som gjør det morro å spille alt av musikk. LV oppleves som relativt altetende på musikksiden, men har nok ikke alene de beste egenskapene på tyngre rock, og heavy metal ;) ..... Men med en sub derimot ;) (Det skal testes).
    En annen viktig egenskap som disse gjør så godt, er vokal prestasjon. Foret med SET så får man et nærvær som oppleves som særdeles ekte.
    Føler også at jeg må nevne klangfarger (poppisord), og pinpointing. Her får man instrumentklang, og farger som virkelig imponerer, og ved riktig oppsatt ht så opplever man et vidstrakt perspektiv, utrolig god dybde, og en fantastisk pinpointing. Det er utrolig lett og plukke ut enkeltinstrumenter, og og utøvere i innspillingen.

    Jeg kort sagt utrolig fornøyd med måten som dette oppsettet presenterer musikken på, og er glad at også andre ser det samme som meg, tiltross for at våre preferanser er forskjellige!

    Tusen takk for visitten gut_man!
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med et flott oppsett FallenA.

    Uten å hørt lv er eg sikker på at lydsignaturen oppfyller alle mine egne krav til musikknytelse.

    Jeg hadde nok som du også har tenkt å prøve,testet en sub.Jeg har selv et rom på 16kv,med en 12toms Rel sub,og det funker bra.

    Tenker Musen gjør jobben bra,med glimrande dybde i lyden.(Husker jeg spillte Gold ballads med Scorpions,med en helt fantastisk klang og dybde på et par låter,synst fortsatt den gamle plata er ok,23år etter den kom ut..)
    For ikke å snakke om Preisner- Requiem for my friend,fantastisk opptak som musen spillte veldig bra.

    Er du ferdig med kabler til anl,hvilken el kabel bruker du på Musen feks?

    Helsing Arild.
     
    M

    musicus

    Gjest
    gut_man skrev:
    He he, skjønner at du hinter til at jeg skal svelge en kamel eller to i all offentlighet FA ;D Oki, det er ikke første gang, sikkert ikke siste heller :-\

    Var i dag innom FallenAs hule (omsider). Mine tidligere inntrykk av Living Voice høyttalerne er vel ganske godt kjent fra før. Kort fortalt, trengte jeg å overbevises om høyttalernes fortreffelighet. Det er litt med vilje at jeg har drøyet besøket hos FA litt. Ville at han skulle få orden på elektronikk og plassering så jeg fikk presentert anlegget fra sin beste side. Anlegget er da mer enn de famøse LV høyttalerne; Muse cd spiller og to nyyydelige rørmonoblokker som jeg også var svært spent på.
    Jeg tok med den siste cd'en jeg spilte på mitt eget anlegg; den siste Joe Bonamassa skiva. Den ble overlevert verten, og jeg inntok lytteposisjon. Dette var noe annet enn det jeg hørte sist jeg var på besøk. Nå var det oppløsning og organisk lyd som var riktig så flott. Jeg trengte en liten stund for å stille inn ørene, men etter denne tilvenningsfasen begynte foten å trampe takten den :) For å ta mangler først; bassen er ikke spesielt autoritær og går heller ikke helt ned i kjelleren. Dette handler vel om overveide kompromisser, og preferanser. Jeg foretrekker en dypere bass med litt mer trøkk, det er mine preferanser. Så til kamelene; Den bassen som høyttaleren spiller, spiller den bra. Det er veldig god sammenheng nedover, sånn at det å følge en kontrabassgang blir moro. Fin snert i mellombassen! Mellomtonen blomstrer på musikk med damestemmer spesielt. Solveig Slettahjel var veldig naturtro i sin fremtoning. Skarptrommer ble gjengitt med snert og dynamikk! Diskanten var også fint oppløst, som jeg har hørt Scan-Speaks silkedomer i andre gode konstruksjoner. Totalt sett var dette en opptur! LV er nok ikke høyttaleren for meg, men jeg skjønner mange av lovordene den høster. Den gjengir musikken på en behagelig måte, og man kan sikkert lytte i mange timer uten å merke noen lyttetretthet. Den virker å være klangmessig godt avstemt (er det voicet som er moteordet?) og kompromissene er ikke noe man sitter og tenker over under lytting.
    Du har truffet bra med matchen FA, og jeg ser frem til flere lytteseanser med Muse, Living Voice og Black Shadow.
    Henger meg på her og sier flott gut_man!!, konstruktive tilbakemeldinger, tiltross for at det ikke er ens egne preferanser er mangelvare om dagen, ett exempel for mange :) ...

    mvh
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    samlanes skrev:
    Gratulerer med et flott oppsett FallenA.

    Uten å hørt lv er eg sikker på at lydsignaturen oppfyller alle mine egne krav til musikknytelse.

    Jeg hadde nok som du også har tenkt å prøve,testet en sub.Jeg har selv et rom på 16kv,med en 12toms Rel sub,og det funker bra.

    Tenker Musen gjør jobben bra,med glimrande dybde i lyden.(Husker jeg spillte Gold ballads med Scorpions,med en helt fantastisk klang og dybde på et par låter,synst fortsatt den gamle plata er ok,23år etter den kom ut..)
    For ikke å snakke om Preisner- Requiem for my friend,fantastisk opptak som musen spillte veldig bra.

    Er du ferdig med kabler til anl,hvilken el kabel bruker du på Musen feks?

    Helsing Arild.
    Joda Muse imponerer godt på de fleste parametere, men er nok ikke den spilleren med mest "slam" i bunn ;)
    Akkurat det tror jeg er en god match med LV ettersom dette er en HT som ikke har den mest autoritære tyngden helt der nede.
    Kablene føler jeg at er på god vei mot mål. ELF Audio flettede sølvkabler i biwire fra forsterker til delefilter, samt tilsvarende fra delefilter til HT. Signalkabel er Black Magick Revelation RCA, og strømkabel på ampene er FAT LMC med Furutech plugger. Til Musen kjører jeg en Xindac kabel (husker ikke betegnelsen, men en av de "billige"), den er faktisk ganske god, men jeg har en kabel lengde fra LMC som skal gjøres klar til cd spilleren. Må bare handle meg noen støpsler først :)
    Jeg har også noen tynne glødede sølvkabler fra Salavander kledd i bommullstrømper. Regner med at jeg handler meg et par gode rca plugger og lager meg et sett med IC sølv kabler også. Har troen på denne formen for synergi.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.802
    Antall liker
    21.579
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kule kabler, fallena.
    elf både låter bra, ser bra ut, er lette å jobbe med, og ikke minst fornuftig priset. ;)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Dessuten... som musicus så viktig poengterer, kabler er utrolig viktig for et godt sluttresultat ;D
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Kablene der såg jo riktig så bra ut,kunne ligne litt på flettene til nabojenta med blondt hår.....:)

    Samme jenta som synst ho gjorde en kjempedeal med verkstedmannen som kun tok 200 for skifte av blinklysveske.

    Kjenner forresten ikkje til elf kablene,men sølv har eg god erfaring med.


    Mvh
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    samlanes skrev:
    Kablene der såg jo riktig så bra ut,kunne ligne litt på flettene til nabojenta med blondt hår.....:)

    Samme jenta som synst ho gjorde en kjempedeal med verkstedmannen som kun tok 200 for skifte av blinklysveske.

    Kjenner forresten ikkje til elf kablene,men sølv har eg god erfaring med.


    Mvh
    Hehe...
    ELF kablene lyder godt... gjør ikke noe spektakulært, annet enn å formidle signalene.
    I fremførelsen mye glattere, og silkemykt enn Anticables som jeg hadde i venteperioden.
    Kan dessverre ikke sammenligne direkte med andre kabler, da jeg ikke har hatt det i dette oppsettet. Jeg tror allikevel på synergien med like kabler hele veien fra amp til delefilter, og fra delefilter til HT, med biwire konfigurasjon. Skal også få loddet meg noen enkle signalkabler med sølv for å se hvordan dette blir.
    Men foreløpig ingen hast. Jeg bruker heller tiden til å nyte musikken..... som bleieskiftarbeider må man bruke den tiden man får tildelt ;D
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Vermin skrev:
    Når skal du begynne på dette? :)
    Om du hadde sett hva som stod her i det rommet på mandag så hadde du sagt noe annet ;)
    Har fylt en container med skrot, og nå er det bare å flytte litt på verktøy og en benk.
    Kunne vært greit med en konsulent (Vermin?) for å vurdere hva vi bør starte med, og om taket skal rives eller ikke ;)
    Er usikker på om boden skal være, forsvinne, eller forminskes.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.802
    Antall liker
    21.579
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ser der, ja.
    da var han igang, jo.
    kjør på, fallena!
    jeg kjenner duften av cognac... ;D
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    FallenA skrev:
    Vermin skrev:
    Når skal du begynne på dette? :)
    Om du hadde sett hva som stod her i det rommet på mandag så hadde du sagt noe annet ;)
    Har fylt en container med skrot, og nå er det bare å flytte litt på verktøy og en benk.
    Kunne vært greit med en konsulent (Vermin?) for å vurdere hva vi bør starte med, og om taket skal rives eller ikke ;)
    Er usikker på om boden skal være, forsvinne, eller forminskes.
    Konsulent-tjenester ordner jeg, må jo pønske ut hvor det er plass til hønn ;D
     

    Dave

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Innlegg
    130
    Antall liker
    2
    Pyh...ha - det ligner jo lidt mit kælderrum, som det ser ud for et par år siden. Jeg får allerede ondt i ryggen af bare at tænke på det!
    Men du bliver glad...bagefter, når du har sat dit helt eget præg på rummet - ønsker dig held og lykke med projektet.

    Mvh
    Dave
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gjorde meg en musikalsk oppdagelse i dag.
    Har den siste tiden gjenoppdaget og reist i Tom Waits samlinga mi.
    Skaffet meg et "Cover" album av Southside Johnny, with La Bambas Big Band, og albumet Grapefruit Moon, The songs of Tom Waits.
    La det være sagt.... jeg er ikke fan av storband greier, men dette albumet rocker... enkelt og greit. Dette gav meg stå pels, og fikk rockefoten til å svinge som den aldri har gjort før.
    Dynamikk (ut av ville H...), og en fantastisk komposisjon, og tolkning av Waits låter.



    Anbefales på det sterkeste!! :)



    Originalen.....

     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Når det gjelder romstørrelsen, så har jeg tilgjengelig 340 x 750. I hjørnet står det en bod, denne kan rives, forminskes, eller beholdes som den er. Om den beholdes, så blir det satt opp en parallell vegg med dør, og rommet blir da 460 x 340 (muligens noe lite).
    Det er altså mulig å gjøre noe med rommets lengde mtp idealmål etc. mens rommets bredde er satt.
    Har dere noen tips ang. rommets størrelse?
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Har du prøvd denne ?
    Knallversjone av Tom Waitslåter.

     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.987
    Antall liker
    13.413
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    FallenA skrev:
    Når det gjelder romstørrelsen, så har jeg tilgjengelig 340 x 750. I hjørnet står det en bod, denne kan rives, forminskes, eller beholdes som den er. Om den beholdes, så blir det satt opp en parallell vegg med dør, og rommet blir da 460 x 340 (muligens noe lite).
    Det er altså mulig å gjøre noe med rommets lengde mtp idealmål etc. mens rommets bredde er satt.
    Har dere noen tips ang. rommets størrelse?
    multipliser rombredden 340 med 1.67 og du har lengden som gir deg minst stående bølger ca 570
    om takhøyden er std 240 er bredden litt smal 340/240= 1,4166 istedet for 1,67

    mvh
    Leif
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn