Hehe.... har gått på bekosting av mye greier tidligere, og dette er jo ikke første gangen jeg har flyttet på de, cm for cmVermin skrev:Du er flink FalleA, det er ikke mange som klarer og flytte på høytalerene og KUN få positive effekter ;D
Gikk det ikke på bekostning av noe?
Will do, smelter snart her oppi. ;DFallenA skrev:Hehe.... har gått på bekosting av mye greier tidligere, og dette er jo ikke første gangen jeg har flyttet på de, cm for cmVermin skrev:Du er flink FalleA, det er ikke mange som klarer og flytte på høytalerene og KUN få positive effekter ;D
Gikk det ikke på bekostning av noe?Denne gangen ble det litt justering i forhold til forrige lytteposisjon, og den jeg hadde før det (mellomting), og nå føler jeg faktisk at det ikke gikk på bekostning av noe. Det spiller mer gjennomsiktig enn tidligere.
Du får ta deg en tur innom mellom slagene, og få deg et glass med farris, og en prat![]()
Har holdt på med samme faenskapet selv i dag, puhhhhh.FallenA skrev:Nå er det ut for å trimme rundt 200m med hekk(Grøss....)
Ah, sentralnervestimulerende! Låter bra, det kan jeg se! ;DFallenA skrev:
;DValentino skrev:Ah, sentralnervestimulerende! Låter bra, det kan jeg se! ;DFallenA skrev:
Valentino skrev:Ah, sentralnervestimulerende! Låter bra, det kan jeg se! ;DFallenA skrev:
Hyllene ble kjøpt som et sett med 4 deler på Bohus.Akapaz skrev:Hvor har du fått kjøpt de hyllene du har på frontveggen? Tenker på de med avrundede hjørner.
Skulle hatt meg noe liknende på rommet mitt![]()
Det blir brukbart varmt ja, men det blir det uansett. Det er "fri luft" alle steder rundt ampene, og bildet lyver litt.JanR skrev:Ser riktig flott ut
Dumt spørsmål sikkert men prøver endå, blir det ikke jæv*** varmt over ampene ?
/jan
;DFallenA skrev:En ting er sikkert, jeg trenger ikke noen ovn i dette rommet til vintern![]()
Mange takk for tilbakemeldingen gut_man. Føler meg veldig komfortabel mtp hvordan det spiller her nå, og jeg spiller stort sett alle typer musikk uten at jeg irriterer meg over saker og ting. Det er en god ting imho!gut_man skrev:Da var lørdags seansen unnagjort, og fordøydJeg fikk noen timer i sweetspot, og vi spilte et variert utvalg musikk. Det var forunderlig å registrere hvordan lydbildet hos deg vokste i takt med volumet. For å svelge kamelen først; slik LV spiller hos deg nå, er all min skepsis til denne høyttaleren gjort til skamme. Mellomtonen er utrolig gjennomsiktig og organisk. Øvre del av frekvensspekteret minner meg mye om den oppløstheten som Magnepanene dine hadde. Living Voice spiller imdlertid bass i en annen liga. Og her ligger vel den største overraskelsen for min egen del. Det tok litt tid før du fikk frem bassgjengivelsen i anlegget ditt, men nå spiller det bass også gitt. Ikke sånn at stortromma sparker deg i magen, men en fin avstemt bassgjengivelse som er helt riktig i forhold til resten av klangen fra høyttaleren. Det er ingen tvil om at høyttaleren og anlegget ditt totalt sett liker aller best små jazz besetninger og akustisk musikk. Men det er jo slik musikk du spiller mest av, så det passer jo helt bra det
Vi spilte litt mer hardtslående musikk også. Både Dream Theater og Symphony X spilte helt ok. Du har truffet godt mht komponentvalg og din musikksmak. Anlegget ditt fungerer også veldig bra i rommet. Ingen skjemmende peaker eller diper var registrerbare med øret. Og de rålekre monoblokkene dine, håper jeg å stifte nærmere bekjentskap med etterhvert. De er hjertelig velkomne på besøk hos meg
![]()
Mange takk til alle de 65 fingrene65finger skrev:Supert oppsett! Lekkert! Inklusive Firfisla ;D
Det har du!FallenA skrev:...men jeg føler nå at jeg har fått dette til på en god måte.
Et lite tips:tore_v1 skrev:Ser bra ut det der, kan jeg spørre hva kablene kom på?
Vurderer litt forskjellige diy-varianter, enten med kun flatsølv, eller varianten som Erland lagde, dog uten bybee-filter, "mother of interconnects" kalte han de. Samme plugger, litt annen konstruksjon med litz-wire i tillegg til flatsølv.
Nej Bulletpluggene kom først. Jeg droppede dem meget hurtigt da de havde en tendens til at trække højden i lydbilledet ned. Desuden knækkede et stik ved almindelig brug.tore_v1 skrev:Jeg har også hørt at de ikke er de mest solide pluggene, men hvor mange ganger ut og inn skal de før dette blir et problem?
Altså - hvordan manifesterer dette seg gjennom konkrete problemer?
Spør ikke for å kverulere, men mest fordi jeg ikke vil ende opp med engangsplugger. Jeg skal lodde de på én gang, det er nå planen, og det blir nok ikke så veldig mye utskifting regner jeg med. Lydmessig sett skal de vel være noe av det bedre etter hva jeg kan lese meg frem til, konstruksjonen er vel også "etterapet" av NexGen-pluggene til WBT?
Det var det jeg mente, at WBT kopierte konstruksjonen til Eichmann. Har du noen andre plugger å anbefale som ikke trekker "ned" lydbildet?Duelund_Support skrev:Nej Bulletpluggene kom først. Jeg droppede dem meget hurtigt da de havde en tendens til at trække højden i lydbilledet ned. Desuden knækkede et stik ved almindelig brug.tore_v1 skrev:Jeg har også hørt at de ikke er de mest solide pluggene, men hvor mange ganger ut og inn skal de før dette blir et problem?
Altså - hvordan manifesterer dette seg gjennom konkrete problemer?
Spør ikke for å kverulere, men mest fordi jeg ikke vil ende opp med engangsplugger. Jeg skal lodde de på én gang, det er nå planen, og det blir nok ikke så veldig mye utskifting regner jeg med. Lydmessig sett skal de vel være noe av det bedre etter hva jeg kan lese meg frem til, konstruksjonen er vel også "etterapet" av NexGen-pluggene til WBT?
Har allerede prøvd meg med et sett med sølvkabler, og synes ikke de tipper klangbalansen i den ene eller andre retningen. Jeg er spent på å høre hvordan denne flettede versjonen spillerGeir_O skrev:Hei
Bare en liten tanke. Vet av egen eraring at det er stor forskjell i klangen på kobber og sølv-kabler. Generelt kan du si at om anlegget ditt allerede låter "lyst", bør du ikke gå over til sølvkabler. (Kobber funker altså best hos meg).
Pluggene har vel kanskje en viss innflytelse der og?
Mvh
Geir
Spiller ikke så aller værst heller IMHO ;D65finger skrev:Det ser FETT!ut det oppsettet ditt FallenA
Audiopro var faktisk en utrolig god ht.pahf skrev:Er en lynkjapp sub utelukket hvis du savner slammet? Utrolig morro og se hva du har endt opp med, husker da jeg først begynte og henge på avforum så hadde du audiopro og cv sub![]()
Kan være lurt å plassere bulletpluggene i en chassis-kontakt (Gjerne en diger en med mye metall) for å avlede varmen fra loddebolten og holde delene i bulletpluggen sentrert.Jaerbu skrev:Greia med bulletpluggene er å være "hurtig" med loddebolten. Skal ikke mye til for å smelte plasten rundt tappene.