|
Takk for detGrumpy skrev:Oppsettet ditt begynner virkelig å se sivilisert ut igjen FallenA, men allikevel spennende nok og med en tilstrekkelig dose eleganse.
Kos deg med gleden.
Mvh Jan P.
Aldri sagt det kom til og bli enkeltFallenA skrev:Audiopro var faktisk en utrolig god ht.pahf skrev:Er en lynkjapp sub utelukket hvis du savner slammet? Utrolig morro og se hva du har endt opp med, husker da jeg først begynte og henge på avforum så hadde du audiopro og cv sub![]()
Ellers så er ikke en sub helt utelukket, men jeg vil nok allikevel la LV spille hele sitt register slik de tross alt er voicet av konstruktøren. Suben vil i så fall få spille fra 30-40hz og ned.
Forøvrig så skal det litt til å få integrert en sub i anlegget, og hente frem det slammet som Gradients 4 x12" gir.![]()
Den er godFallenA skrev:og så sender jeg de på en liten runde her i Hugh end land for å få noen "second opinions"
Må jo få teste disse hos deg.gut_man skrev:Rene husfliden det der FA. Du mekker vel et balansert sett til meg også? Kunne vært gøy å høre dem her også ja. Har ett sett ubalaserte kabler i anlegget, så vi skal nok få prøvd![]()
Takk for det!samlanes skrev:Gratulerer med nye kabler,sølv er tingen,godt utført arbeid de der.
Forøvrig ryddigt og flott oppsett du har nå.
Musen fortjener skikkelige kabler.
Hvilken nettkabel bruker du på musen?
Mvh.
Nope... Kanskje jeg må teste ut Extra Virgin olive oil....Vermin skrev:Jøss, og du har enda ikke dyppa den i linolje![]()
"Hate to say I told ya so!"FallenA skrev:Disse spinkle flettene i sølv og bomull med 4x0,3mm ledere, påloddet Bullet plugger i kobber har plutselig "utklasset" referansekabelen min.
Neste prosjekt = tilsvarende konstruksjon med noe tykkere ledere, WBT plugger, og Bybee![]()
Takk for det!om.s skrev:Ett flott oppsett du har fått til der FA, fortsatt like fornöyd? en liten undring, er det bevisst at du har de to nederste hyllenen i racket vendt opp-ned?...
mvh
Hehe, du har rett, det er vel ingen fasit på dette, men bare en observasjon fra undertegnede, som forövrig har byttet ut 6 stk std Quadraspire Q4 med 2 stk Quadraspire Sunoko hyller under Hortens messa for en dröj uke siden, en merkbare forandring.FallenA skrev:Takk for det!om.s skrev:Ett flott oppsett du har fått til der FA, fortsatt like fornöyd? en liten undring, er det bevisst at du har de to nederste hyllenen i racket vendt opp-ned?...
mvh
Jeg er fortsatt like fornøyd, og kjenner ikke noen rykninger noe sted. Endelig noe som gir meg ro når jeg setter meg ned for å høre musikk. Platene i Racket er plassert slik med overlegg (i utgsangspunktet er det jo ikke noe fasit på dette!!). Synes det hele ble penere slik rett og slett
Du da om.s... tilbake og klar for ny høst på Sentralen? Leste et annet sted (ja jeg følger med!!), at du har tenkt å teste ut en maskin fra Cary?! Har du testet? Har du endt opp med den?![]()
FallenA skrev:Noen tanker mens jeg sitter her og lytter, og kabelen spilles inn.
Andre kabler jeg har prøvd her i anlegget, og vært fornøyde med fremstår plutselig som "Fest bremser" i forhold til denne nye DIY kreasjonen. Er det mulig?
Sågar min referanse oppigjennom, og som jeg ikke har funnet noe som gjør at jeg kunne tenke tanken på å bytte, har plutselig havnet på hylla.
Disse spinkle flettene i sølv og bomull med 4x0,3mm ledere, påloddet Bullet plugger i kobber har plutselig "utklasset" referansekabelen min.
Kan det dreie seg om ren synergieffekt ettersom jeg allerede har flettet sølv fra amper til delefilter, og fra delefilter til høyttaler, eller er denne kabelkonstruksjonen bare "dritgod"?
Jeg sitter her med haka langt nede på knærne, og kabelen er etter sigende ikke spillt inn før det har gått minst 100 timer....... Fornøyd? JA... Helt klart !!
Neste prosjekt = tilsvarende konstruksjon med noe tykkere ledere, WBT plugger, og Bybee.
Tja... Hvorfor ikkeup skrev:FallenA skrev:Noen tanker mens jeg sitter her og lytter, og kabelen spilles inn.
Andre kabler jeg har prøvd her i anlegget, og vært fornøyde med fremstår plutselig som "Fest bremser" i forhold til denne nye DIY kreasjonen. Er det mulig?
Sågar min referanse oppigjennom, og som jeg ikke har funnet noe som gjør at jeg kunne tenke tanken på å bytte, har plutselig havnet på hylla.
Disse spinkle flettene i sølv og bomull med 4x0,3mm ledere, påloddet Bullet plugger i kobber har plutselig "utklasset" referansekabelen min.
Kan det dreie seg om ren synergieffekt ettersom jeg allerede har flettet sølv fra amper til delefilter, og fra delefilter til høyttaler, eller er denne kabelkonstruksjonen bare "dritgod"?
Jeg sitter her med haka langt nede på knærne, og kabelen er etter sigende ikke spillt inn før det har gått minst 100 timer....... Fornøyd? JA... Helt klart !!
Neste prosjekt = tilsvarende konstruksjon med noe tykkere ledere, WBT plugger, og Bybee.
Hvorfor ikke prøve "Homegrown" audio sine rimlige sølvkabler ? Ikke kjøp pluggene deres, men WBT fra Partsconnexion til halv pris.
Takk for det Jan!JanR skrev:Syns bildene var fine jeg
Veldig ryddig og flott oppsett.
/jan
Synes du skulle komme tilbake jeg.om.s skrev:Hehe, du har rett, det er vel ingen fasit på dette, men bare en observasjon fra undertegnede, som forövrig har byttet ut 6 stk std Quadraspire Q4 med 2 stk Quadraspire Sunoko hyller under Hortens messa for en dröj uke siden, en merkbare forandring.FallenA skrev:Takk for det!om.s skrev:Ett flott oppsett du har fått til der FA, fortsatt like fornöyd? en liten undring, er det bevisst at du har de to nederste hyllenen i racket vendt opp-ned?...
mvh
Jeg er fortsatt like fornøyd, og kjenner ikke noen rykninger noe sted. Endelig noe som gir meg ro når jeg setter meg ned for å høre musikk. Platene i Racket er plassert slik med overlegg (i utgsangspunktet er det jo ikke noe fasit på dette!!). Synes det hele ble penere slik rett og slett
Du da om.s... tilbake og klar for ny høst på Sentralen? Leste et annet sted (ja jeg følger med!!), at du har tenkt å teste ut en maskin fra Cary?! Har du testet? Har du endt opp med den?![]()
Ellers har jeg byttet til Cary 303/300, savner kanskje noe av snillheten til Creekén, men dette er nok mer drive, dynamikk og tilfredstillende, samt mulighetene å bytte mellom solid state og tubes på utgangen, og upsampling "on the fly", dette gir en mange muligheter på de forskjellige innspilllingene, kanskje ikke den siste spilleren jeg drar ihus, men den duger langt og lenge til det jeg önsker (og ikke har råd til nu) kommer ihus.
Vet nå ikke om jeg vil väre klar for en höst her igjen, trives bedre, mye bedre med klimaet på Euphonia, ikke minst er det der en rekke arrangement som gjör at man kommer seg ut blandt likesinnede og hörer og snakker med folk, svärt få med sterke markeringsbehov av Euphonistene, og selv om man ikke er enig om alt, så kan man stort sett diskutere og oppleve i fordragelighet, ett hyggelig sted m.a.o![]()
Holder på med litt tube rolling til Caryén nu og har vel falt for Siemens&Halske 5814A(1962) som hovedrör med mulighet for å veksle mellom de og ett sett RCA 12AU7 clear tops (en riktig underdog til prisen).
Söker etter BDR pucker/pits som det siste tweaket å sette ht på i denne omgangen, ellers er det musikksamlingen som vokser mest for tiden, og da er man vel på rett spor ;D
mvh
Skal få lurt Jazzy innom herFallenA skrev:Takk for det Jan!JanR skrev:Syns bildene var fine jeg
Veldig ryddig og flott oppsett.
/jan
Prøver å lære meg fotografering med speilrefleksen. Å skyte på "Grønt" er en ting, men når jeg beveger meg i den manuelle delen av kameraet er jeg litt mer usikker på blenderåpning etc. Tar gjerne imot tips!!
Mange takk!Gago skrev:http://www.homegrownaudio.com/
jeg bruker den dyreste dyi flettede sølvkabelen deres nå, sc16.
den skrota elf og det aller meste annet, imho.
flettingen er nær kimber 8ag-nivå.
Mange takk!!TAS skrev:Flotte bilder FallenA...bare å pøse på til du går tom for batteriTøft design på shadow blokkene..regner med du er happy med lydsignaturen...hvordan oppleves dyp bassen kontra en god transistor?
Takker!gismo skrev:Jepp flotte bilder Fallen, det siste ble mest kos![]()