FallenA`s GIGANTOPPGRADERING

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.831
    Antall liker
    16.751
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Oppsettet ditt begynner virkelig å se sivilisert ut igjen FallenA, men allikevel spennende nok og med en tilstrekkelig dose eleganse.

    Kos deg med gleden.
    Mvh Jan P.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.282
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Grumpy skrev:
    Oppsettet ditt begynner virkelig å se sivilisert ut igjen FallenA, men allikevel spennende nok og med en tilstrekkelig dose eleganse.

    Kos deg med gleden.
    Mvh Jan P.
    Takk for det :)

    Har prøvd å holde meg til KISS prinsippet, men det er ikke helt enkelt.... Man er da tross alt mann, og gutteting er jo nå engang gutteting ;) "Fanden vil ha mer" og alt det der.
    Jeg er fryktelig nysgjerrig på et par saker og ting, og skal vel få testet ut noe ila høsten, men jeg føler at det sitter lydmessig nå, og nyter hvert sekund foran anlegget med musikken.
    Det er liksom ikke noe som jeg bare "må ha"... men det kommer vel noen sånne følelser også etterhvert ;)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.831
    Antall liker
    16.751
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ;D Jeg er igrunn spent på hvor lenge du innehar stabilt sideleie og hvor lang tid det tar før vi ser en full makeover....hehe.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.282
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Hehe... ;D

    Om det er vinylen du tenker på, så har nok den utspilt sin rolle her i huset (dessverre) ;)
    Men om jeg tenker på oppgraderingsplaner osv, så er det jo en liten liste ;)

    1a) Den store uinnredede kjelleren skal med tid og stunder bli lytterom. Hadde planer om å gjøre dette nå i sommer, men andre ting kom i veien, og den biten ble nedprioritert.
    1b) Bestemme meg for hvilken retning jeg vil dra anlegget. Jeg er som sagt veldig fornøyd, men har også "noe helt annet" i bakhodet. Om denne bestemmelsen blir tatt så kan jeg se bort i fra punkt 2-4, da tankene dekker et komplett fullfrekvent system. (Det skal forøvrig svært mye til før denne avgjørelsen blir tatt, og det sitter laaaangt inne ;))
    2a) En god rørpre.
    2b) En god musikk sub.
    3) En enda bedre cd spiller.
    4) Oppgradering til LV obx-rw
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.987
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    FallenA skrev:
    pahf skrev:
    Er en lynkjapp sub utelukket hvis du savner slammet? Utrolig morro og se hva du har endt opp med, husker da jeg først begynte og henge på avforum så hadde du audiopro og cv sub :)
    Audiopro var faktisk en utrolig god ht. ;) Ellers så er ikke en sub helt utelukket, men jeg vil nok allikevel la LV spille hele sitt register slik de tross alt er voicet av konstruktøren. Suben vil i så fall få spille fra 30-40hz og ned.

    Forøvrig så skal det litt til å få integrert en sub i anlegget, og hente frem det slammet som Gradients 4 x12" gir. ;)
    Aldri sagt det kom til og bli enkelt ;) Spesielt ikke hvis du skal la LV spille hele veien ned, da blir det fort trøblete med utfasing, men alt går hvis en bare prøver nok!
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.282
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Klippet inn fra min egen kabeltråd: ;)

    Da var pluggene på plass, og jeg har fått spilt noen timer med de nye kablene.
    Vil ikke si så mye om lyden enda, annet enn at jeg opplever lyden som svært gjennomsiktig. Dette gav meg virkelig hakeslepp, og jeg er spent på hvordan de lyder etter noen timer til med innspilling. :)
    Når jeg har spilt de inn litt så skal jeg heller komme med noen flere inntrykk, og så sender jeg de på en liten runde her i Hugh end land for å få noen "second opinions" ;)

     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Rene husfliden det der FA. Du mekker vel et balansert sett til meg også? Kunne vært gøy å høre dem her også ja. Har ett sett ubalaserte kabler i anlegget, så vi skal nok få prøvd :)
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nye kabler,sølv er tingen,godt utført arbeid de der.

    Forøvrig ryddigt og flott oppsett du har nå.

    Musen fortjener skikkelige kabler.

    Hvilken nettkabel bruker du på musen?

    Mvh.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.282
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    gut_man skrev:
    Rene husfliden det der FA. Du mekker vel et balansert sett til meg også? Kunne vært gøy å høre dem her også ja. Har ett sett ubalaserte kabler i anlegget, så vi skal nok få prøvd :)
    Må jo få teste disse hos deg. ;) Jeg er spent på hvordan de spiller i ditt anlegg.
    Er det mellom platespiller og RIAA du bruker RCA? Er det mulig å teste den mellom RIAA og pre, eller mellom EAR890 og pre?
    Balanserte kabler går sikkert fint å lage. Da kan jeg jo bare vise deg, og så har du litt husflid hjemme på kvelden du også ;)

    samlanes skrev:
    Gratulerer med nye kabler,sølv er tingen,godt utført arbeid de der.

    Forøvrig ryddigt og flott oppsett du har nå.

    Musen fortjener skikkelige kabler.

    Hvilken nettkabel bruker du på musen?

    Mvh.
    Takk for det!

    MUSE blir forsynt med strøm via en FAT LMC kabel med Oyiade kontakter.
    Merket stor forskjell mellom disse og de Xindak kablene jeg brukte der tidligere. :)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.282
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Noen tanker mens jeg sitter her og lytter, og kabelen spilles inn.

    Andre kabler jeg har prøvd her i anlegget, og vært fornøyde med fremstår plutselig som "Fest bremser" i forhold til denne nye DIY kreasjonen. Er det mulig?
    Sågar min referanse oppigjennom, og som jeg ikke har funnet noe som gjør at jeg kunne tenke tanken på å bytte, har plutselig havnet på hylla.
    Disse spinkle flettene i sølv og bomull med 4x0,3mm ledere, påloddet Bullet plugger i kobber har plutselig "utklasset" referansekabelen min.
    Kan det dreie seg om ren synergieffekt ettersom jeg allerede har flettet sølv fra amper til delefilter, og fra delefilter til høyttaler, eller er denne kabelkonstruksjonen bare "dritgod"?

    Jeg sitter her med haka langt nede på knærne, og kabelen er etter sigende ikke spillt inn før det har gått minst 100 timer....... Fornøyd? JA... Helt klart !!

    Neste prosjekt = tilsvarende konstruksjon med noe tykkere ledere, WBT plugger, og Bybee.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Det er kabelen som skal dyppes eller ::) :eek: ???
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    FallenA skrev:
    Disse spinkle flettene i sølv og bomull med 4x0,3mm ledere, påloddet Bullet plugger i kobber har plutselig "utklasset" referansekabelen min.


    Neste prosjekt = tilsvarende konstruksjon med noe tykkere ledere, WBT plugger, og Bybee ;)
    "Hate to say I told ya so!"

    Dette er jo MOIC-light ;)
     

    James

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Litt intressant å lese om dine erfaringer med DIY-kablene i sølv. Jeg har selv prøvd det samme med godt resultat. Men da tynne sølvledere med teflonisolasjon fra Elfa. Erfaringen er at de låter veldig bra, men trenger flere ledere for å få mer kropp i mellomtone og bassområdet. I første sett har jeg 3 leder på minus og pluss. Kunne godt 3-doblet det. Jeg har også bruk samme kabelen ved oppgradering av PV10'en og kobling av nye kondensatorer i Dacen. PV10 har fått 12 ledere i lag til kondensatorbanken. Og det låter veldig rett. Hadde vært spennende å sammenlignet ;)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.282
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Spennende james!

    Sitter her og spiller og lytter på de nye kablene, har byttet litt frem og tilbake mellom Black Magic Revelation RCA, og disse nye sølvflettene med Bulletplugger. Det er ikke tvil om at disse gjorde noe positivt. Det første jeg bet meg merke i var en noe slankere klang/signatur, men allikevel med kropp og sjel, og bass manglet ikke i det hele tatt.
    Disse oppleves som strammere, og mer punchy enn BM, med mer smekk i mellomtonen. Opplevelsen av bedre dynamikk er absolutt tilstede.
    Jeg gjorde noen eksperimenter med å rokkere høyttalerne et par cm nærmere sidevegg, med det resultat at kabelen klangmessig lød ganske likt BM. Opplever noe bedre gjennomsiktighet, og luft, og en anelse mer oppløst i hele frekvensområdet. Ikke natt/dag forskjeller, men mer krydder, og organisk klang.
    Dynamikken og bassen er vel det som fremstår som mest markant forskjellig mellom disse kablene.

    Neste trinn blir nok fremdeles med fire ledere, men med ø 0,5mm istedet for ø 0,3mm.
    Muligens WBT plugger og små bybee filtere.

    Lederne i din kabel.... hvilken diameter? Er de flettet eller tvunnet?
     

    James

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Rett og slett gammeldaks fletting :). På PV'en tvinnet jeg først 4 ledere for så å flette 3 ledere sammen til en leder. Massivt! Neste gang får jeg prøve meg på den "rette" flettinga. Jeg har en ide om at resultatet blir bedre med flere tynne ledere som er isolert fra hverandre, en en tykkere.
    Vet ikke diameter. Men tynne. Skal se om jeg finner dem på Elfa. Men den siden er helt håpløst å lete i. Bedre med bokvarianten. I allefall ruller på 100 meter. Heller ingen ublu pris.
    Jeg har også tenkt å flette høytalerkabler med MANGE tynne ledere. De skal forsyne Von s. mellomtone og bass. Til bassene skal jeg terminere noen sveisekabler med stort tversnitt. Så får vi se hvordan det blir.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.282
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7


    Måtte bare gjøre et forsøk.
    Noen som vet om et sted på nettet hvor man enkelt kan sette seg inn i digital fotografering?
     
    M

    musicus

    Gjest
    Ett flott oppsett du har fått til der FA, fortsatt like fornöyd? en liten undring, er det bevisst at du har de to nederste hyllenen i racket vendt opp-ned? ;) ...

    mvh
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.282
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    om.s skrev:
    Ett flott oppsett du har fått til der FA, fortsatt like fornöyd? en liten undring, er det bevisst at du har de to nederste hyllenen i racket vendt opp-ned? ;) ...

    mvh
    Takk for det!
    Jeg er fortsatt like fornøyd, og kjenner ikke noen rykninger noe sted. Endelig noe som gir meg ro når jeg setter meg ned for å høre musikk. Platene i Racket er plassert slik med overlegg (i utgsangspunktet er det jo ikke noe fasit på dette!! ;)). Synes det hele ble penere slik rett og slett :)

    Du da om.s... tilbake og klar for ny høst på Sentralen? Leste et annet sted (ja jeg følger med!!), at du har tenkt å teste ut en maskin fra Cary?! Har du testet? Har du endt opp med den? ;)
     
    M

    musicus

    Gjest
    FallenA skrev:
    om.s skrev:
    Ett flott oppsett du har fått til der FA, fortsatt like fornöyd? en liten undring, er det bevisst at du har de to nederste hyllenen i racket vendt opp-ned? ;) ...

    mvh
    Takk for det!
    Jeg er fortsatt like fornøyd, og kjenner ikke noen rykninger noe sted. Endelig noe som gir meg ro når jeg setter meg ned for å høre musikk. Platene i Racket er plassert slik med overlegg (i utgsangspunktet er det jo ikke noe fasit på dette!! ;)). Synes det hele ble penere slik rett og slett :)

    Du da om.s... tilbake og klar for ny høst på Sentralen? Leste et annet sted (ja jeg følger med!!), at du har tenkt å teste ut en maskin fra Cary?! Har du testet? Har du endt opp med den? ;)
    Hehe, du har rett, det er vel ingen fasit på dette, men bare en observasjon fra undertegnede, som forövrig har byttet ut 6 stk std Quadraspire Q4 med 2 stk Quadraspire Sunoko hyller under Hortens messa for en dröj uke siden, en merkbare forandring.

    Ellers har jeg byttet til Cary 303/300, savner kanskje noe av snillheten til Creekén, men dette er nok mer drive, dynamikk og tilfredstillende, samt mulighetene å bytte mellom solid state og tubes på utgangen, og upsampling "on the fly", dette gir en mange muligheter på de forskjellige innspilllingene, kanskje ikke den siste spilleren jeg drar ihus, men den duger langt og lenge til det jeg önsker (og ikke har råd til nu) kommer ihus.
    Vet nå ikke om jeg vil väre klar for en höst her igjen, trives bedre, mye bedre med klimaet på Euphonia, ikke minst er det der en rekke arrangement som gjör at man kommer seg ut blandt likesinnede og hörer og snakker med folk, svärt få med sterke markeringsbehov av Euphonistene, og selv om man ikke er enig om alt, så kan man stort sett diskutere og oppleve i fordragelighet, ett hyggelig sted m.a.o ;)

    Holder på med litt tube rolling til Caryén nu og har vel falt for Siemens&Halske 5814A(1962) som hovedrör med mulighet for å veksle mellom de og ett sett RCA 12AU7 clear tops (en riktig underdog til prisen).

    Söker etter BDR pucker/pits som det siste tweaket å sette ht på i denne omgangen, ellers er det musikksamlingen som vokser mest for tiden, og da er man vel på rett spor ;D

    mvh
     

    up

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2002
    Innlegg
    520
    Antall liker
    5
    FallenA skrev:
    Noen tanker mens jeg sitter her og lytter, og kabelen spilles inn.

    Andre kabler jeg har prøvd her i anlegget, og vært fornøyde med fremstår plutselig som "Fest bremser" i forhold til denne nye DIY kreasjonen. Er det mulig?
    Sågar min referanse oppigjennom, og som jeg ikke har funnet noe som gjør at jeg kunne tenke tanken på å bytte, har plutselig havnet på hylla.
    Disse spinkle flettene i sølv og bomull med 4x0,3mm ledere, påloddet Bullet plugger i kobber har plutselig "utklasset" referansekabelen min.
    Kan det dreie seg om ren synergieffekt ettersom jeg allerede har flettet sølv fra amper til delefilter, og fra delefilter til høyttaler, eller er denne kabelkonstruksjonen bare "dritgod"?

    Jeg sitter her med haka langt nede på knærne, og kabelen er etter sigende ikke spillt inn før det har gått minst 100 timer....... Fornøyd? JA... Helt klart !!

    Neste prosjekt = tilsvarende konstruksjon med noe tykkere ledere, WBT plugger, og Bybee.


    Hvorfor ikke prøve "Homegrown" audio sine rimlige sølvkabler ? Ikke kjøp pluggene deres, men WBT fra Partsconnexion til halv pris.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.282
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    up skrev:
    FallenA skrev:
    Noen tanker mens jeg sitter her og lytter, og kabelen spilles inn.

    Andre kabler jeg har prøvd her i anlegget, og vært fornøyde med fremstår plutselig som "Fest bremser" i forhold til denne nye DIY kreasjonen. Er det mulig?
    Sågar min referanse oppigjennom, og som jeg ikke har funnet noe som gjør at jeg kunne tenke tanken på å bytte, har plutselig havnet på hylla.
    Disse spinkle flettene i sølv og bomull med 4x0,3mm ledere, påloddet Bullet plugger i kobber har plutselig "utklasset" referansekabelen min.
    Kan det dreie seg om ren synergieffekt ettersom jeg allerede har flettet sølv fra amper til delefilter, og fra delefilter til høyttaler, eller er denne kabelkonstruksjonen bare "dritgod"?

    Jeg sitter her med haka langt nede på knærne, og kabelen er etter sigende ikke spillt inn før det har gått minst 100 timer....... Fornøyd? JA... Helt klart !!

    Neste prosjekt = tilsvarende konstruksjon med noe tykkere ledere, WBT plugger, og Bybee.


    Hvorfor ikke prøve "Homegrown" audio sine rimlige sølvkabler ? Ikke kjøp pluggene deres, men WBT fra Partsconnexion til halv pris.
    Tja... Hvorfor ikke ;)

    Har du en link?
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.282
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    Syns bildene var fine jeg :)
    Veldig ryddig og flott oppsett.

    /jan
    Takk for det Jan!
    Prøver å lære meg fotografering med speilrefleksen. Å skyte på "Grønt" er en ting, men når jeg beveger meg i den manuelle delen av kameraet er jeg litt mer usikker på blenderåpning etc. Tar gjerne imot tips!!
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.282
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    om.s skrev:
    FallenA skrev:
    om.s skrev:
    Ett flott oppsett du har fått til der FA, fortsatt like fornöyd? en liten undring, er det bevisst at du har de to nederste hyllenen i racket vendt opp-ned? ;) ...

    mvh
    Takk for det!
    Jeg er fortsatt like fornøyd, og kjenner ikke noen rykninger noe sted. Endelig noe som gir meg ro når jeg setter meg ned for å høre musikk. Platene i Racket er plassert slik med overlegg (i utgsangspunktet er det jo ikke noe fasit på dette!! ;)). Synes det hele ble penere slik rett og slett :)

    Du da om.s... tilbake og klar for ny høst på Sentralen? Leste et annet sted (ja jeg følger med!!), at du har tenkt å teste ut en maskin fra Cary?! Har du testet? Har du endt opp med den? ;)
    Hehe, du har rett, det er vel ingen fasit på dette, men bare en observasjon fra undertegnede, som forövrig har byttet ut 6 stk std Quadraspire Q4 med 2 stk Quadraspire Sunoko hyller under Hortens messa for en dröj uke siden, en merkbare forandring.

    Ellers har jeg byttet til Cary 303/300, savner kanskje noe av snillheten til Creekén, men dette er nok mer drive, dynamikk og tilfredstillende, samt mulighetene å bytte mellom solid state og tubes på utgangen, og upsampling "on the fly", dette gir en mange muligheter på de forskjellige innspilllingene, kanskje ikke den siste spilleren jeg drar ihus, men den duger langt og lenge til det jeg önsker (og ikke har råd til nu) kommer ihus.
    Vet nå ikke om jeg vil väre klar for en höst her igjen, trives bedre, mye bedre med klimaet på Euphonia, ikke minst er det der en rekke arrangement som gjör at man kommer seg ut blandt likesinnede og hörer og snakker med folk, svärt få med sterke markeringsbehov av Euphonistene, og selv om man ikke er enig om alt, så kan man stort sett diskutere og oppleve i fordragelighet, ett hyggelig sted m.a.o ;)

    Holder på med litt tube rolling til Caryén nu og har vel falt for Siemens&Halske 5814A(1962) som hovedrör med mulighet for å veksle mellom de og ett sett RCA 12AU7 clear tops (en riktig underdog til prisen).

    Söker etter BDR pucker/pits som det siste tweaket å sette ht på i denne omgangen, ellers er det musikksamlingen som vokser mest for tiden, og da er man vel på rett spor ;D

    mvh
    Synes du skulle komme tilbake jeg.
    Lag deg en tråd, eller følg opp den gamle så vi får se hva du holder på med!! :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    FallenA skrev:
    JanR skrev:
    Syns bildene var fine jeg :)
    Veldig ryddig og flott oppsett.

    /jan
    Takk for det Jan!
    Prøver å lære meg fotografering med speilrefleksen. Å skyte på "Grønt" er en ting, men når jeg beveger meg i den manuelle delen av kameraet er jeg litt mer usikker på blenderåpning etc. Tar gjerne imot tips!!
    Skal få lurt Jazzy innom her :)
    Han er dyktig med kamera. Vel det er iofs mange utpå her som er dyktig med kamera når jeg tenker meg om.
    RoDa er også en slugger med kam.

    Øvelse gjør mester, kjør på :)

    /jan
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.282
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Prøvde å fange litt kvelds stemning her tidligere.... det første bildet ble slik:
    ;)

     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.808
    Antall liker
    21.659
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    http://www.homegrownaudio.com/


    jeg bruker den dyreste "diy" flettede sølvkabelen deres nå, sc16.
    den skrota elf og det aller meste annet, imho.
    flettingen er nær kimber 8ag-nivå.
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.803
    Antall liker
    2.046
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Flotte bilder FallenA...bare å pøse på til du går tom for batteri :D Tøft design på shadow blokkene..regner med du er happy med lydsignaturen...hvordan oppleves dyp bassen kontra en god transistor?
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.282
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    TAS skrev:
    Flotte bilder FallenA...bare å pøse på til du går tom for batteri :D Tøft design på shadow blokkene..regner med du er happy med lydsignaturen...hvordan oppleves dyp bassen kontra en god transistor?
    Mange takk!!

    Kommer nok flere bilder etterhvert.
    Lydsignaturen treffer meg midt i hjertet. Single Ended lyd med "baller" ;)
    Har ikke testet noen transistor på LVene enda. Kanskje jeg får gjøre det ila høsten?!
    Forøvrig så er høyttalerne "voicet" med single ended rørutstyr, og etter å ha lest litt rundt er nok dette veien å gå.
    Når det kommer til bass og dypbass så savner jeg absolutt ingen ting, og kan til og med si at dette oppsettet spiller bass og dypbass som ikke noen av mine tidligere oppsett har fått til.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.282
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    gismo skrev:
    Jepp flotte bilder Fallen, det siste ble mest kos ;)
    Takker!

    Synes det er vanskelig å bestemme seg for innstillinger for å fremkalle "kvelds stemningen". Synes forøvrig at første bilde også ble ganske "stemningsfullt" ;)

     

    Akapaz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    675
    Antall liker
    191
    Sted
    Sørreisa
    Torget vurderinger
    1
    Med tanke på gode tips til bildetagning bør du ta en titt på youtube. Kan lære mange nyttige knep der.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn