BangBang
Hi-Fi freak
Uten skruer?.... Flatpakket? 8)Haavard skrev:OOOPS.
De skruene blir de ikke levert med.
Håvard
Uten skruer?.... Flatpakket? 8)Haavard skrev:OOOPS.
De skruene blir de ikke levert med.
Håvard
Ehhem.. En høyst subjektiv anbefaling fra meg; Aesthetix Calypso. De går for rundt 20k brukt, har fjernis alt du måtte ønske av inn og utganger og god som EAR 864'en er, så er Calypso en hel del bedre. Jeg har hatt begge! Med mer futt og fart, og et basstrøkk som 864 ikke matcher. AudioNote har jeg ikke hørt. Hvor mye hensyn du må ta til low gain greiene på forsterkeren din, har jeg ikke peil på. Det er det sikkert andre som kan si noe om. Et annet alternativ, er jo å kjøpe deg en kilde med volumkontroll og bypasse hele preampen til du får bygget deg opp budsjett til å fleske til med noe skikkelig. Er budsjettet 20k, får du en grei kilde med en god volumkontroll for den summen. En dCS Delius for eksempelFallenA skrev:Foreløpig ser jeg innen for et maksbudsjett på 20K.kjoenik skrev:Audion har gode pre-amper til en rimelig penge.FallenA skrev:Tar gjerne i mot tips til forforsterker som passer til.
Fjernkontroll ikke et must, ei heller en drøss med innganger/utganger.
Er det noen spesielle ting jeg må tenke på i og med at denne PBen er en "low gain" versjon?
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,47760.msg885057/topicseen.html#new
BP sin pre kan vel umulig bli feil, til litt mer penger.
Hvor mye har du tenkt til å bruke?
Men at det koster noe mindre gjøre ikke meg noe. Og jeg handler gjerne brukt.
Tenker kanskje i retning EAR 864, AudioNote M2 eller M3, men det kan godt hende at en "billigere" pre som funker bra, kan benyttes en stund mens jeg legger meg opp litt til, og øker budsjettet ila senhøsten.
Akkurat det der med en DCS eller Wadia rett i effekt trinnet er noe jeg seriøst vurderer.gut_man skrev:Ehhem.. En høyst subjektiv anbefaling fra meg; Aesthetix Calypso. De går for rundt 20k brukt, har fjernis alt du måtte ønske av inn og utganger og god som EAR 864'en er, så er Calypso en hel del bedre. Jeg har hatt begge! Med mer futt og fart, og et basstrøkk som 864 ikke matcher. AudioNote har jeg ikke hørt. Hvor mye hensyn du må ta til low gain greiene på forsterkeren din, har jeg ikke peil på. Det er det sikkert andre som kan si noe om. Et annet alternativ, er jo å kjøpe deg en kilde med volumkontroll og bypasse hele preampen til du får bygget deg opp budsjett til å fleske til med noe skikkelig. Er budsjettet 20k, får du en grei kilde med en god volumkontroll for den summen. En dCS Delius for eksempelFallenA skrev:Foreløpig ser jeg innen for et maksbudsjett på 20K.kjoenik skrev:Audion har gode pre-amper til en rimelig penge.FallenA skrev:Tar gjerne i mot tips til forforsterker som passer til.
Er det noen spesielle ting jeg må tenke på i og med at denne PBen er en "low gain" versjon?
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,47760.msg885057/topicseen.html#new
Tenker kanskje i retning EAR 864, AudioNote M2 eller M3, men det kan godt hende at en "billigere" pre som funker bra, kan benyttes en stund mens jeg legger meg opp litt til, og øker budsjettet ila senhøsten.
Siden det er umulig og forutsi hvordan det her skal låte så er det pokker meg en utfordring du står ovenfor.FallenA skrev:Akkurat det der med en DCS eller Wadia rett i effekt trinnet er noe jeg seriøst vurderer.gut_man skrev:Ehhem.. En høyst subjektiv anbefaling fra meg; Aesthetix Calypso. De går for rundt 20k brukt, har fjernis alt du måtte ønske av inn og utganger og god som EAR 864'en er, så er Calypso en hel del bedre. Jeg har hatt begge! Med mer futt og fart, og et basstrøkk som 864 ikke matcher. AudioNote har jeg ikke hørt. Hvor mye hensyn du må ta til low gain greiene på forsterkeren din, har jeg ikke peil på. Det er det sikkert andre som kan si noe om. Et annet alternativ, er jo å kjøpe deg en kilde med volumkontroll og bypasse hele preampen til du får bygget deg opp budsjett til å fleske til med noe skikkelig. Er budsjettet 20k, får du en grei kilde med en god volumkontroll for den summen. En dCS Delius for eksempelFallenA skrev:Foreløpig ser jeg innen for et maksbudsjett på 20K.kjoenik skrev:Audion har gode pre-amper til en rimelig penge.FallenA skrev:Tar gjerne i mot tips til forforsterker som passer til.
Får da oppgradert kilden, samtidig som jeg kan spare opp litt og fleske til med en god pre litt senere.
Får se hva som dukker opp ila sommeren. Kanskje jeg kan plukke opp noe mer når jeg skal til Østlandet om noen uker.
Men må finne ut litt mer vedrørende dette trinnet, og hva som matcher best.
Tar gjerne imot mer hjernespinn i så måte
Volumpoten er koblet ut, og QED boksen har jeg ikke lengerVermin skrev:Siden det er umulig og forutsi hvordan det her skal låte så er det pokker meg en utfordring du står ovenfor.
Kanskje du bare skulle vente til du har fått både høytalere og forsterker før du vurderer kilde/pre?
Men jeg er enig, spar penger, kjøp dCS eller Wadia og koble den rett i effektrinnet og oppgrader pre når du heller kan fleske til. Ikke vits i og sitte med middelmådig kilde og middelmådig pre når du kan få superlyd ved og legge alle gryna i noe skikkelig med en gang.
Men har BP volumpot? Ellers har du jo den lille QED boksen din midlertidig
Det gjør jeg gjerneFallenA skrev:Volumpoten er koblet ut, og QED boksen har jeg ikke lengerVermin skrev:Siden det er umulig og forutsi hvordan det her skal låte så er det pokker meg en utfordring du står ovenfor.
Kanskje du bare skulle vente til du har fått både høytalere og forsterker før du vurderer kilde/pre?
Men jeg er enig, spar penger, kjøp dCS eller Wadia og koble den rett i effektrinnet og oppgrader pre når du heller kan fleske til. Ikke vits i og sitte med middelmådig kilde og middelmådig pre når du kan få superlyd ved og legge alle gryna i noe skikkelig med en gang.
Men har BP volumpot? Ellers har du jo den lille QED boksen din midlertidig
Men ja, kanskje jeg skal dra hjem effekt og ht først, og så få lånt litt rundt i det vi har av godsaker her i distriktet?!
At du tar med deg dcsen under armen en dag hadde jo vært morro
FallenA skrev:Mange takk for at du deler dine tanker og erfaringer Dave.
Jeg har jobbet litt for å ta rede på historikken for denne ampen, og har nå hele eierkjeden skrevet ned
I hovedsak har denne ampen vært en skikkelig "world traveller", og ble i sin tid bygget om av Bert Doppenberg for å utvikle og "tune" Oris/Lowther konstruksjoner. Han koblet fra volumpot, og bygget den om fra High til low gain, og fra e182cc til 6c45pi som BP bruker i sine nyere konstruksjoner. I tillegg ble den pakket full av Blackgate, Tantlum, etc.
Den har nylig vært en tur hos Audiomix for en fix og overhal.
Etter å ha snakket litt med BHO for å ta rede på hva han vet om ampen, tok jeg kontakt med Gary (BP).
Han kjenner hele historikken, og alt som er gjort med ampen. Alt er i følge ham bra utført, og ikke de store utskeielsene. Selve ombyggingen fra high/low gain og det andre er helt ok, men Gary er ikke helt happy med bruken av Blackgate, og AN Tantlum.
Han har tilbudt seg å få kikket på ampen når han kommer på besøk neste gang, og foreslår å sette den i sammen ihht. ny spec. Jeg kommer nok til å takke ja til det tilbudet
Jepp... Gary er vel generelt ikke så glad i BG!LMC skrev:FallenA skrev:Mange takk for at du deler dine tanker og erfaringer Dave.
Jeg har jobbet litt for å ta rede på historikken for denne ampen, og har nå hele eierkjeden skrevet ned
I hovedsak har denne ampen vært en skikkelig "world traveller", og ble i sin tid bygget om av Bert Doppenberg for å utvikle og "tune" Oris/Lowther konstruksjoner. Han koblet fra volumpot, og bygget den om fra High til low gain, og fra e182cc til 6c45pi som BP bruker i sine nyere konstruksjoner. I tillegg ble den pakket full av Blackgate, Tantlum, etc.
Den har nylig vært en tur hos Audiomix for en fix og overhal.
Etter å ha snakket litt med BHO for å ta rede på hva han vet om ampen, tok jeg kontakt med Gary (BP).
Han kjenner hele historikken, og alt som er gjort med ampen. Alt er i følge ham bra utført, og ikke de store utskeielsene. Selve ombyggingen fra high/low gain og det andre er helt ok, men Gary er ikke helt happy med bruken av Blackgate, og AN Tantlum.
Han har tilbudt seg å få kikket på ampen når han kommer på besøk neste gang, og foreslår å sette den i sammen ihht. ny spec. Jeg kommer nok til å takke ja til det tilbudet
Gary har ovf meg gitt utrykk for at han foretrekker Panasonic FC fremfor BG i de fleste sammenhenger
mvh
Leif
Hehe... Jeg har ikke hatt noe i mot BG i det jeg har prøvd tidligere. Om de plukkes ut av ampen etterhvert, og den settes tilbake til original stand, og etter "nye" specs etterhvert, så blir nok BG liggende i en skuff til jeg finner noe å bruke de til. Jeg hadde en drøss med Bybees også, men de fulgte med LVene når jeg solgte de.LMC skrev:han har ikke noe valg heller,for nå er de sjeldne i markedet
glad jeg har litt stæsj igjen
liker de ganske godt på gløden og jeg har en ladning av 470 og 2200µF/6,3vdc ;D
mvh
Akkurat denne låta har jeg bittmeg merke i , den rulla og gikk i lang tid når jeg kjøpte cd en når den kom , jeg heller selv mot at denne platen er vel så fin som Fairytales , selv om det kanskje er å banne i kjerka blandt Radka-fans.FallenA skrev:Fan..... Må jo få inn noe musikk i denne tråden igjen. Langt "fravær" etc.....
Satt nå i en liten pause etter jobben og hørte på albumet "Butterfly" av Radka Toneff.
Her er en låt som heter "He aint heavy, he's my brother".
Låta er spillt inn på Kongsberg Jazzfestival i 1977, og maken til nærvær er det sjeldent jeg hører om dagen.
http://open.spotify.com/track/3Pf2SLB2MvNVFCBNYFHus8
Ikke så lenge til du kan få komme og høre et par (ryktene sier at de er underveis ila denne uka.)pahf skrev:Skjønner det er langtidsprosjekt det der, men etter og ha lest Haavard sin tråd om klonene ble jeg fryktelig nysjerrig på et par selv!
Liker veldig godt det Adyton gjør. Fantastisk godt ppløst, og gjennomsiktig som bare det Men jeg er spent på om den har nok gain til å gjøre jobben. Ila uka får jeg nok svar på det.HCS skrev:Kledde anlegget ditt Adyton Fallen... Spørr du pent skal du få teste noen andre kabler og etterhvert . Jeg går og å venter . På overhalt element som nå funker , samt en ny pre for meg..
Adyton Modus er en god pre, har hatt en sånn selv.FallenA skrev:Liker veldig godt det Adyton gjør. Fantastisk godt ppløst, og gjennomsiktig som bare det Men jeg er spent på om den har nok gain til å gjøre jobben. Ila uka får jeg nok svar på det.HCS skrev:Kledde anlegget ditt Adyton Fallen... Spørr du pent skal du få teste noen andre kabler og etterhvert . Jeg går og å venter . På overhalt element som nå funker , samt en ny pre for meg..
Ny pre ja... fikk du det du ønsket deg?
Jeg spør pent om kablene etterhvert 8)
Skal mekke meg et sett med Binder til RCA.Anonym skrev:Adyton Modus er en god pre, har hatt en sånn selv.FallenA skrev:Liker veldig godt det Adyton gjør. Fantastisk godt ppløst, og gjennomsiktig som bare det Men jeg er spent på om den har nok gain til å gjøre jobben. Ila uka får jeg nok svar på det.HCS skrev:Kledde anlegget ditt Adyton Fallen... Spørr du pent skal du få teste noen andre kabler og etterhvert . Jeg går og å venter . På overhalt element som nå funker , samt en ny pre for meg..
Ny pre ja... fikk du det du ønsket deg?
Jeg spør pent om kablene etterhvert 8)
Hvis du vil ha mer gain kan du bruke de binder? utgangene istedenfor RCA, mener det skal være høyere gain ut på de.
Ahhh... skjønner Forvekslet deg med en annen kar da 8)pahf skrev:Jæren nei, er du på styr Bosatt i Levanger 8mil nord for Trondheim
Men hvem vet hvor tsjekkoraceren drar meg hen fremover, så er jeg i nærheten engang så kan det hende du får en pm.
Takk for detgwikse skrev:Lekre saker dette. Kablene er med bomull-strømper?
Hvor kjøpte du strømpene i såfall?
Joda... det har denHaavard skrev:Har den ingen strømforsyning den ampen din FallenA.
Altså Adyton.
Håvard