M800SE er en veldig god forsterker, og jeg kan ikke for mitt bare liv begripe hvorfor den skulle være vrien å matche med en preamp. Rune S her inne har en M800 som han skryter uhemmet av, i alle fall. Den mannen har som kjent hørt litt.....
Jeg har på følelsen av at Kit1 i original stand kan bli litt spe. Og det var vel hovedårsaken til at den forsvant ut herfra. Nå ligger jo både den og en til ute for salg, så mulighetene er jo der selvsagtJanR skrev:Nei det er ikke noe som heter for mye krefterFallenA skrev:Vet ikke.... Derfor jeg spørJanR skrev:Er det noe som heter for mye krefter ???FallenA skrev:Mens jeg kikker og sonderer.........
Hva tror dere om Consonance M800SE til H6ene? For mye krefter? Vanskelig å finne en pre som matcher?
/jan
mange velger jo "fluewattere", og 18w SET er visst "cremè Brulè" på H6ene har jeg skjønt ;D
Kvaliteten på amper derimot...viktig.
Blir det for spedt med kit ampen tror du ?
Skal være så frimodig og komme med ett forslag til amp, MI 10.
Den med en bra pre så har du en killer combo, tror jeg.
/jan
De er ganske følsomme med ca 770mv på input, så det jeg da tenkte var kanskje at det kunne bli problematisk med volumjustering/sus ved bruk av enkelte rør preer.impulse skrev:M800SE er en veldig god forsterker, og jeg kan ikke for mitt bare liv begripe hvorfor den skulle være vrien å matche med en preamp. Rune S her inne har en M800 som han skryter uhemmet av, i alle fall. Den mannen har som kjent hørt litt.....
Det var da voldsomt,hehe,i forhold til deg så har jeg nok ikke hørt spessielt mye !impulse skrev:M800SE er en veldig god forsterker, og jeg kan ikke for mitt bare liv begripe hvorfor den skulle være vrien å matche med en preamp. Rune S her inne har en M800 som han skryter uhemmet av, i alle fall. Den mannen har som kjent hørt litt.....
Mange takk!Rune S skrev:Edit,eehhhh ,her skjer det fort FallenA,grattis med ny amp!
Jeg skal jo til den kanten når jeg skal hente H6ene hos Haavard om noen ukerHCS skrev:Hvilken amp kjøpte du fallen ? Du får si ifra når du er på disse kanter...
Det var noen som indikerte at de visste hva de snakket om.... så da var jeg føre var! ;D 8)Gago skrev:hehe, var ikke dette hemmelig, da?
grattis.
Snaisent!!FallenA skrev:Ampen er intet mindre enn denne.......
Nå må jeg bare ha en pre som passer 8)
Ikke mange ampér som frister meg for tiden, men denne får det å rykke litt i hifi nervene, grattis! ;D ...FallenA skrev:Ampen er intet mindre enn denne.......
Nå må jeg bare ha en pre som passer 8)
Får satse på at denne er noe mer stabil en Ancien ampenVermin skrev:Se det FA, grattis.
Nå må du bare ikke brenne opp denne også ;D
Mange takk!JanR skrev:Gratulerer så mye FA
Mye spennende på gang.
/jan
Mange takk!65finger skrev:gratulerer med forsterker
Mange takk for det!impulse skrev:Gratulerer, Fallen ! Grisebra forsterker! Og ikke minst, de beste 300B-rørene penger kan kjøpe.
Tusen takk!rolfozzy skrev:Du har gjort et bra kjøp der, Fallen. Kjempeforsterker. Gratulerer.
Jepp.... den har de avbildede røreneLMC skrev:grattis!
håper den har rørene på bildet også! 8)
mvh
Leif
Jeg maser da ikke... jeg er etterettelig ;Dterjetroll skrev:Du maser så mye Fallen ;D Men jeg skjønner du er spendt!
Det følger med bruksanvisning!alt står der!
Mvh Terje
Hva..... Snakker du med flere også? 8) ;Dterjetroll skrev:Det var spøkefult ment av meg!Men jeg har ikke bare en pm eller mail som skal besvares så det så :
Mvh Terje
F*n... du sier noe der.... 8)rolfozzy skrev:Ekte mannfolk leser ikke bruksanvisninger.
Audion har gode pre-amper til en rimelig penge.FallenA skrev:Tar gjerne i mot tips til forforsterker som passer til.
Fjernkontroll ikke et must, ei heller en drøss med innganger/utganger.
Er det noen spesielle ting jeg må tenke på i og med at denne PBen er en "low gain" versjon?
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,47760.msg885057/topicseen.html#new
Foreløpig ser jeg innen for et maksbudsjett på 20K.kjoenik skrev:Audion har gode pre-amper til en rimelig penge.FallenA skrev:Tar gjerne i mot tips til forforsterker som passer til.
Fjernkontroll ikke et must, ei heller en drøss med innganger/utganger.
Er det noen spesielle ting jeg må tenke på i og med at denne PBen er en "low gain" versjon?
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,47760.msg885057/topicseen.html#new
BP sin pre kan vel umulig bli feil, til litt mer penger.
Hvor mye har du tenkt til å bruke?
Takk for det!TAS skrev:Grattis med heftig BP Fallen....også med de rette 300 røra og greier..her smaker det fugl 8)
mvh,
tas