Solemnhour
Medlem
- Ble medlem
- 07.01.2008
- Antall liker
- 0
Oh lekkert. Gratulerer.
Takker for det!Rojoh skrev:Gratulerer med nye høyttalere. Visuelt er de veldig lekre, og har vel forstått det slik at lyden også er sober. At Marten Design passer som hånd i hanske med EAR-utstyret blir liksom prikken over i'en. Rett og slett er veldig flott anlegg til å nyte ens musikk på. Må ha meg en tur nedover snart - av flere grunner...
Mvh. Johan
Flere lytteinntrykk kommer naturligvis etterhvert.gut_man skrev:Fikk i dag muligheten for å lytte litt til Miles III 2 høyttaleren. Jeg må si meg imponert over hva de presterte omtrent rett ut av esken. Her manglet nok litt i utstrekningen i diskantområdet spesielt, ut i fra hva min egen erfaring med en tidligere variant av diskanten. Her skjer nok litt etter litt tilspilling. Min erfaring med helt fabrikkrå Thiel & Partner elementer, er at de kan låte tynt og hardt. Dette var det INGEN tendens til! Her har tydeligvis noen vært barmhjertige og spilt litt på elementene før utsendelse til kunden! Jeg var i utgangspunktet litt skeptisk til den høye prisen, og den forholdsvis moderate elementoverflaten som skulle ta seg av bassområdet. Heller ikke her har eieren noen grunn til å være bekymret. De spilte en velartikulert og dyp bass, som var intet mindre enn imponerende! Håper å få lytte til denne flotte høyttaleren (for den er et smykke av en høyttaler) etterhvert som den spilles inn. Takk for lytten
Takk takk LydkarlLydKarl skrev:Kirsebær glir nok ein gang elegant inn i nytelseskroken din, FA
Sjuk, sjuk finish på desse skulpturane altså!!
Gratulerer
Mvh. Karl
Takker for gratulasjonene folkens. Dette smaker virkelig av fugl!HCS skrev:Gratulerer !! .... Er dette den nye referanse høytalerne her på HFS ?
Kan også bekrefte denne synergien Marten/EAR, etter flere demonstrasjoner hos Marten i GbG er dette en meget god kombinasjon,de brukte mye 509(?) mono-blokkene i sine demonstrasjoner, liker denne komboen bedre enn med Bladelius elektronikken som Marten også anvender mye, herlige höyttalere...FallenA skrev:Takker for gratulasjonene folkens. Dette smaker virkelig av fugl!HCS skrev:Gratulerer !! .... Er dette den nye referanse høytalerne her på HFS ?
Vi har ihvertfall hatt en liten oppblomstring av interesse for Marten Design, og Thiel & Partner elementer her på Hifisentralen den seneste tiden.
Det begynner å gå opp for meg at det må være en grunn til at Tim de Paravicini (EAR) benytter seg av Martens kreasjoner når han demonstrerer sin elektronikk rundt om kring i verden.
Så langt synes det som om det er en slags synergi effekt i det hele. Det gut_man forteller om rør elektronikk på Thiel elementene er også noe jeg har lagt merke til i oppsettet oppe hos han etter at han introduserte rør. Det ble helt "magisk" ;D
Takk for det HoJ!HoJ skrev:Høres ut som det snart må bli en tur til okka by igjen.. Gratulerer Fallen! Gleder meg til å høre disse.. Nok et merke jeg aldri har hørt før.!
Vi får lære oss å stille inn bla. hvitbalanse tror jeg......FallenA skrev:Klarer rett og slett ikke å få frem "rett" farge jeg heller..... Den er mer brun enn rødbrun, Ja ja.....De fleste ser vel for seg valnøtt fargen?!
Jeg får fundere over hvordan jeg skal få tatt noen bedre bilder etterhvert!
At de spiller råbra er for meg det primære.FallenA skrev:Ikke bare ser de vakre ut.... De spiller henrivende ;D
Hei der RoDa!RoDa skrev:Gratulerer!
Flotte høyttalere, og kanskje et stort sprang i lydfilosofi fra Gradient?
Har lekt litt med et bilde, er dette nærmere fargen?
Takk for besøket, og all hjelpen i går. Serveringen er jo en selvfølge i godt lag, og god musikk like så. Det var kjekt med 2 sett med ekstra gullører, og doktorens eminente kunnskaper om akustikk, og sans for detaljer var helt uvurderlige. Nå sitter ihvertfall lydbildet "som ei kula" Det er rett og slett ingen ting som stikker seg ut på noen måte. Når det kommer til vinylriggen så er jeg meget godt fornøyd, og Ringmat løfter den opp til "next level" IMO, og det var godt at du fikk høre det også.gut_man skrev:Bilder liker vi vettu Takker for servering og en hyggelig kveld! Tror vi fikk gjort litt vettugt ifht høyttalerplassering og sånn i kveld. Doktorens hjelp er alltid verdifull. Tror nesten vi får søke om besøk på blåresept til hele lyttelauget. Det er utrolig hvor mye det er å hente på detaljene når man har et anlegg på det nivået du etterhvert har lagt deg på. Føler at vi fikk frem enda mer av den oppløsningen som bor i anlegget ditt i kveld. Og Opera drivverket imponerte storveis med Ringmat på. Alt i alt nok en lærerik kveld i godt selskap. Gleder meg til å følge utviklingen av høyttalerne dine etterhvert som de får enda flere timer på samvittigheten!