M
musicus
Gjest
Flott oppsett dette nu ;D ....FallenA skrev:Irritert er vel ikke en gang forbokstaven... men hva kan man gjøre 8)
Bilder.... jepp!
mvh
Flott oppsett dette nu ;D ....FallenA skrev:Irritert er vel ikke en gang forbokstaven... men hva kan man gjøre 8)
Bilder.... jepp!
Hei der!JG skrev:Hei!
Takk for sist
Gratulera med fantastiskt pene høytalere.
Forsterkerene er jo også meget pene da.
Eg sitter her og koser meg med masse av ditt tidligere sorte gull
Som vi snakka om, så er det bare å gi en lyd vist du vil teste
cd spilleren min, skal finne frem denne gangen ;-)
Har og litt (etter min mening) bra signalkabler som kunne vert testet.
MVH
J.G.
Ahhhh.... Blokkene tar ikke XLR dessverre.JG skrev:Vinylsnurra er en gammel sak fra JVC. Men den har allerede imponert meg stort
Har fortsatt VPI høyt oppe på lista. men eg får vente litt med den innvisteringen.
Nå er det XLR kabler eg har, funker det hos deg????
Vist det går, så ligger det en Vallhalla bak racken og koser seg
mvh jg
Hyllene på veggen (de hvite) er kjøpt hos Bohus. De kommer i sett a`4 forskjellige størrelser. Finnes ikke dyre (under 400,- for et sett.) De er festet med noen bøyler som er skrudd fast i den øverste hyllekanten.ErosLoveking skrev:Liker veldig godt de hyllene dine. Hvordan er de festet?
Hvor?
Dyre?
Hun har lyst til å overta ja.... Så jeg må få fingeren ut på prosjekt "stort rom", men det er så utrolig mye annet som har "førstepri"gut_man skrev:Begynner å se flott ut nede i hula di. Spørs om kona får hivd deg ut derfra nå Er spent på å høre lyden. De monoblokkene er vakre!
Med tanke på at barnerommet ligger uten noen form for lydisolering rett over dette rommet, og det derfor ikke kan nytes noe særlig med musikk på kveldstid (annet enn på lavt volum), så tror jeg ikke det drøyer så veldig lenge før et lydisolert rom står ferdig i andre enden av husetGago skrev:hehe, akkurat nå hadde jeg nok satt pengene på at fallena koser seg i hula si i minst et år til, mens frøkna maler sine bilder oppe i stua. ;D
Ga de deg ingen instrukser og/eller forklaring er det vel mulig de ikke har peiling. Jeg er ingen ekspert, men vil tro (om vi tolker det dithen) at om en komponent i anlegget ditt skal kobles til jord så er det effektforsterkeren. Har denne jordet nettbrønn? Du kan jo prøve å koble effektampen til et jordet stikk og se om det har noe for seg.FallenA skrev:Ettersom mitt anlegg ikke får jord/nettjord overhodet så nevnte butikken at jeg kunne prøve "Ettpunktsjording". Nå aner ikke jeg hva som menes med dette, så om det er noen av dere som kan fortelle meg hva dette er, så hadde jeg vært veldig takknemlig
Har prøvd dette. Rommet mitt har ikke jord overhodet, men jeg dro inn en jordet skjøteledning i fra et annet sted i huset som er jordet. Ingen merkbar bedring på dette. Nå kjører jeg anlegget uten ekstern "pre". Muse Ten spilleren min har innebygget "pre". Forøvrig så er ikke selve forsterker internt jordet ("pinnen" i nettbrønn er ikke koblet til noen jordingskabel). Det er forøvrig en "ground lift" switch. Denne brukes til å koble inn/ut chassis jord, men jeg merker ikke noen endring med denne inn/utkoblet.Andreas skrev:Ga de deg ingen instrukser og/eller forklaring er det vel mulig de ikke har peiling. Jeg er ingen ekspert, men vil tro (om vi tolker det dithen) at om en komponent i anlegget ditt skal kobles til jord så er det effektforsterkeren. Har denne jordet nettbrønn? Du kan jo prøve å koble effektampen til et jordet stikk og se om det har noe for seg.FallenA skrev:Ettersom mitt anlegg ikke får jord/nettjord overhodet så nevnte butikken at jeg kunne prøve "Ettpunktsjording". Nå aner ikke jeg hva som menes med dette, så om det er noen av dere som kan fortelle meg hva dette er, så hadde jeg vært veldig takknemlig
Hifianlegg skal ikke ha støy, så jeg ville prøvd å finne kilden/ årsaken. Koble fra alt og prøv med kun effekten koblet til HT. Er det stille her så kobler du inn preamp, så kilder, gjerne riaa til sist og phonokabel til platespiller aller sist. Husk å terminere innganger på effekten (evt i henhold til bruksanvisining) før du tester, feks til en avslått preamp.
Kom gjerne med noen tips i den anledningen også!!Depending on which model you have you will have either Black (0 ohms) red (2 ohms) red (4 ohms) red (8 ohms) or alternatively black (0 ohms) red (4 ohms) red (8 ohms) red (16 ohms).
I suspect that yours is probably 0 - 2 - 4 - 8 , so Black and opposite end red make up the 8 ohm pair.
Mener du at jeg bare kan ta en "lakris" kabel, og tvinne sammen +/- og så plugge denne inn i forsterker?LMC skrev:lag deg en "kortslutningsplugg" av en gammel rca ledning:
klipp av noen cm fra rcapluggen og vri/lodd sammen leder og skjerm
sett denne pluggen inn i ampen og skru den på med ht tilkoblet
får du støy er det forsterkerens egenstøy
får du ikke kommer det utenfra
enkelt og effektivt
mvh
Ja det ante meg!FallenA skrev:Ok....
Da har jeg testet med sånne kortslutnings plugger.
Ingen endring overhodet.
Betyr det da at jeg må begynne å lete i selve forsterkeren?
Hør med Motron om de har noen som kan ta slike oppdrag.FallenA skrev:Ok....
Da har jeg testet med sånne kortslutnings plugger.
Ingen endring overhodet.
Betyr det da at jeg må begynne å lete i selve forsterkeren?
Det betyr vel at hvis du velger den røde i midten får du enten 8 eller 4 mest sansynlig 4. Har samme konstruksjonen på mine blokker og der begynner lavest nærmest den svarte og så dobling utover.Depending on which model you have you will have either Black (0 ohms) red (2 ohms) red (4 ohms) red (8 ohms) or alternatively black (0 ohms) red (4 ohms) red (8 ohms) red (16 ohms).
I suspect that yours is probably 0 - 2 - 4 - 8 , so Black and opposite end red make up the 8 ohm pair.
Et lite dilemma dette... Opplever at den ytterste posisjonen gir meg mer oppløsning og autoritet, men også noe mer "gain", og muligens også litt mer av den "brummen" som jeg snakket om tidligere.Elektron skrev:Det betyr vel at hvis du velger den røde i midten får du enten 8 eller 4 mest sansynlig 4. Har samme konstruksjonen på mine blokker og der begynner lavest nærmest den svarte og så dobling utover.Depending on which model you have you will have either Black (0 ohms) red (2 ohms) red (4 ohms) red (8 ohms) or alternatively black (0 ohms) red (4 ohms) red (8 ohms) red (16 ohms).
Elektron
Takk for det Gago!Gago skrev:ser virkelig lekkert ut i kosebula di nå, fallena.
herlig finish på de lv'ene, ass!
btw, hva er den kurven som står foran den ene høyttaleren?
ikke si at det er der babyen camper mens far koser seg med musikk....
Tusen takk for komplimenten RoDaRoDa skrev:Innbydende dette, FallenA!
R