FallenA`s GIGANTOPPGRADERING

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Om noen lurer på platene som er under høyttalerne på siste bildet, så er det altså ikke mer avansert enn underlagsplaten til Mana Acoustics racket. Det gjør det enkelt å manøvrere høyttalerne før de finner sin endelige plass i rommet ;)
     

    JG

    Medlem
    Ble medlem
    05.10.2007
    Innlegg
    37
    Antall liker
    10
    Hei!
    Takk for sist :)
    Gratulera med fantastiskt pene høytalere.
    Forsterkerene er jo også meget pene da.

    Eg sitter her og koser meg med masse av ditt tidligere sorte gull :)

    Som vi snakka om, så er det bare å gi en lyd vist du vil teste
    cd spilleren min, skal finne frem denne gangen ;-)
    Har og litt (etter min mening) bra signalkabler som kunne vert testet.




    MVH

    J.G.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    JG skrev:
    Hei!
    Takk for sist :)
    Gratulera med fantastiskt pene høytalere.
    Forsterkerene er jo også meget pene da.

    Eg sitter her og koser meg med masse av ditt tidligere sorte gull :)

    Som vi snakka om, så er det bare å gi en lyd vist du vil teste
    cd spilleren min, skal finne frem denne gangen ;-)
    Har og litt (etter min mening) bra signalkabler som kunne vert testet.





    MVH

    J.G.
    Hei der!

    Takk for sist ja :)
    At du sitter og koser deg med det sorte gullet betyr at du har fått en platespiller på plass.... Spennende!!
    Ellers så må vi jo prøve å få til et besøk av cd spilleren din... Den er jeg veeeeldig spent på ;)

    Signalkabler sier du.... Hva er det for "snacks" du har fått i hus?
     

    JG

    Medlem
    Ble medlem
    05.10.2007
    Innlegg
    37
    Antall liker
    10
    Vinylsnurra er en gammel sak fra JVC. Men den har allerede imponert meg stort :)
    Har fortsatt VPI høyt oppe på lista. men eg får vente litt med den innvisteringen.

    Nå er det XLR kabler eg har, funker det hos deg????
    Vist det går, så ligger det en Vallhalla bak racken og koser seg :)


    mvh jg
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    JG skrev:
    Vinylsnurra er en gammel sak fra JVC. Men den har allerede imponert meg stort :)
    Har fortsatt VPI høyt oppe på lista. men eg får vente litt med den innvisteringen.

    Nå er det XLR kabler eg har, funker det hos deg????
    Vist det går, så ligger det en Vallhalla bak racken og koser seg :)


    mvh jg
    Ahhhh.... Blokkene tar ikke XLR dessverre.
    Ser ut som du må ta med deg forsterkern din også da ;) ;D
     

    JG

    Medlem
    Ble medlem
    05.10.2007
    Innlegg
    37
    Antall liker
    10
    Skulle gå ann å få til det ja ;D. Så når det skulle passe så fikser vi det. Alltid innteresangt å få testet utstyr.
    Men et godt Hi-Fi liv er laaangt, så det har ingen hast :)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Jammen greide ikke TNT å få sakene på plass i formiddag :)
    Dagen har gått med på å spille musikk.
    Dette spiller utrolig flott, og jeg greier nesten ikke være borte fra godstolen lenge nok til å skrive denne lille rapporten.
    Støyen som vi hørte når vi fyrte opp tidligere hos Vermin er helt borte. Det aner meg at ettersom sakene har stått ubrukt en god stund, så må ting varmes opp igjen ;) Eneste jeg ikke er helt happy med er 50Hz brummen som er veldig hørbar. Ikke verre enn at jeg ikke legger noe særlig merke til den i lyttestolen, men veldig hørbar når jeg er fremme ved anlegget.
    Rommet som anlegget står i er ikke jordet, så det er mulig jeg må eksperimentere litt. Ellers så bruker jeg en salig blanding av høyttalerkabler av den uskjermede typen, så det kan hende at dette reduseres noe når mine nye flettede sølvkabler fra ELF ankommer en gang i neste uke.
    Inntil videre skal jeg bare kose meg med musikken!
    BTW!
    Denne Black Shadow 845 er en skikkelig kraftplugg :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.802
    Antall liker
    21.579
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    godt å høre, fallena.

    bare la ting gå seg til noen dager, så kan du eksperimentere med de nye kablene, høyttalerplassering, etc.


    blir nok bra, dette!
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Grattis. Endelig lyd i stua igjen :) Må nok ta meg en tur innom deg for å inspisere en av de nærmeste dagene ja. Siden du ikke skriver noe om det, regner jeg med at volumpoten i Muse fungerer fint da? Btw; vi tåler noen bilder av anlegget når det nå er komplett :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.802
    Antall liker
    21.579
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    vi tåler absolutt noen bilder! pøs på!
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    Godt at du er fornøyd Fallen.

    Ellers støtter jeg Gago`s krav om bilder.

    Ps. Hvordan ble det med med den litt mørke klangen når du
    fikk koblet opp LV.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Ok da.... ;)

    Her er et par bilder :)
    Når det kommer til den mørke klangen, så er det ikke mørkt i det hele tatt her nede, så jeg antar at det kan ha med matching i Vermins anlegg. Der oppe er det heller ikke antydning til "mørk" klangbalanse, men når vi koblet opp BS, ble klangen veldig mørk. Her hos meg og med Mullard i signalveien finnes det ikke mørkt (alt er selvfølgelig relativt), men for meg er dette en ganske optimal klangbalanse.



     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    ErosLoveking skrev:
    Liker veldig godt de hyllene dine. Hvordan er de festet?

    Hvor?
    Dyre?
    Hyllene på veggen (de hvite) er kjøpt hos Bohus. De kommer i sett a`4 forskjellige størrelser. Finnes ikke dyre (under 400,- for et sett.) De er festet med noen bøyler som er skrudd fast i den øverste hyllekanten.
    De er laget av formet kryssfiner. (finner ikke noen skjøter), og kan fåes i fargene mørkebrun eller hvit.
    Enkle greier altså, men av grei kvalitet ;)

    Edit:
    Serien heter "Open".
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Begynner å se flott ut nede i hula di. Spørs om kona får hivd deg ut derfra nå ;) Er spent på å høre lyden. De monoblokkene er vakre!
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    gut_man skrev:
    Begynner å se flott ut nede i hula di. Spørs om kona får hivd deg ut derfra nå ;) Er spent på å høre lyden. De monoblokkene er vakre!
    Hun har lyst til å overta ja.... ;) Så jeg må få fingeren ut på prosjekt "stort rom", men det er så utrolig mye annet som har "førstepri" ;)
    Inntil videre så får dette duge, og det fungerer ikke så halvgale heller!

    Monoblokkene er utrolig flotte, og besitter kvaliteter som gjør at jeg vurderer å få dem "finpusset" av noen kyndige hender etterhvert også. Du må bare stikke innom for en kaffe når det passer.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.802
    Antall liker
    21.579
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe, akkurat nå hadde jeg nok satt pengene på at fallena koser seg i hula si i minst et år til, mens frøkna maler sine bilder oppe i stua. ;D
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gago skrev:
    hehe, akkurat nå hadde jeg nok satt pengene på at fallena koser seg i hula si i minst et år til, mens frøkna maler sine bilder oppe i stua. ;D
    Med tanke på at barnerommet ligger uten noen form for lydisolering rett over dette rommet, og det derfor ikke kan nytes noe særlig med musikk på kveldstid (annet enn på lavt volum), så tror jeg ikke det drøyer så veldig lenge før et lydisolert rom står ferdig i andre enden av huset ;)
    Men du vet... først det ene, så det andre, så det tredje, og så det fjerde... mulig jeg kommer inn som nr. fem ;D
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Da har jeg brukt litt tid på å "plassere", og å høre på musikk på det nye anlegget. At det ligger stabler med cder på bord, og gulv er et godt tegn imho :)
    Jeg startet med å nøste opp i "brum" problematikken. Jeg husker jeg hadde noe av samme problemet tidligere med både Gradient/EAR, og MArten Miles III/EAR, men ikke like fremtredende.
    Nå er jo selvfølgelig LV obx-r2 en mer følsom høyttaler også, så det er mulig dette virker inn. Black Shadow 845 har ettersigende aldri vært helt stille, men i følge butikken, og forrige eier så var det ikke antydning til brum/trafostøy når disse spilte med utstyret.
    Etter å ha rikset litt i ledninger (ikke helt optimalt enda), samt strammet til bolten som holder trafo på plass, så er "brumen" blitt markant mindre, men fremdeles tilstede. Jeg vil ikke stresse for mye med akkurat dette før mine nye flettede sølvkabler fra ELF er på plass. Jeg håper og tror at mye kan gjøres med fletting, samt bedre kabelhygiene.

    Ettersom mitt anlegg ikke får jord/nettjord overhodet så nevnte butikken at jeg kunne prøve "Ettpunktsjording". Nå aner ikke jeg hva som menes med dette, så om det er noen av dere som kan fortelle meg hva dette er, så hadde jeg vært veldig takknemlig :)

    Lydmessig så kan jeg bare si at jeg elsker "sounden". Det er oppløst, og dynamisk. Det spiller ikke veldig dypt i bassen, eller med piskesnert i diskanten.... Jeg opplever det som spesielt homogent. Anlegget sparker fra når det kreves, og spiller musikk på en måte som jeg har problemer med å beskrive. Jeg elsker å bare "være med" i musikken... man er tilstede, og opplever noe av det "indre" i innspillingene.

    Skal prøve å komme med noen bedre beskrivelser når anlegget har gått seg litt til her hjemme.
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    FallenA skrev:
    Ettersom mitt anlegg ikke får jord/nettjord overhodet så nevnte butikken at jeg kunne prøve "Ettpunktsjording". Nå aner ikke jeg hva som menes med dette, så om det er noen av dere som kan fortelle meg hva dette er, så hadde jeg vært veldig takknemlig :)
    Ga de deg ingen instrukser og/eller forklaring er det vel mulig de ikke har peiling. Jeg er ingen ekspert, men vil tro (om vi tolker det dithen) at om en komponent i anlegget ditt skal kobles til jord så er det effektforsterkeren. Har denne jordet nettbrønn? Du kan jo prøve å koble effektampen til et jordet stikk og se om det har noe for seg.
    Hifianlegg skal ikke ha støy, så jeg ville prøvd å finne kilden/ årsaken. Koble fra alt og prøv med kun effekten koblet til HT. Er det stille her så kobler du inn preamp, så kilder, gjerne riaa til sist og phonokabel til platespiller aller sist. Husk å terminere innganger på effekten (evt i henhold til bruksanvisining) før du tester, feks til en avslått preamp.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Andreas skrev:
    FallenA skrev:
    Ettersom mitt anlegg ikke får jord/nettjord overhodet så nevnte butikken at jeg kunne prøve "Ettpunktsjording". Nå aner ikke jeg hva som menes med dette, så om det er noen av dere som kan fortelle meg hva dette er, så hadde jeg vært veldig takknemlig :)
    Ga de deg ingen instrukser og/eller forklaring er det vel mulig de ikke har peiling. Jeg er ingen ekspert, men vil tro (om vi tolker det dithen) at om en komponent i anlegget ditt skal kobles til jord så er det effektforsterkeren. Har denne jordet nettbrønn? Du kan jo prøve å koble effektampen til et jordet stikk og se om det har noe for seg.
    Hifianlegg skal ikke ha støy, så jeg ville prøvd å finne kilden/ årsaken. Koble fra alt og prøv med kun effekten koblet til HT. Er det stille her så kobler du inn preamp, så kilder, gjerne riaa til sist og phonokabel til platespiller aller sist. Husk å terminere innganger på effekten (evt i henhold til bruksanvisining) før du tester, feks til en avslått preamp.
    Har prøvd dette. Rommet mitt har ikke jord overhodet, men jeg dro inn en jordet skjøteledning i fra et annet sted i huset som er jordet. Ingen merkbar bedring på dette. Nå kjører jeg anlegget uten ekstern "pre". Muse Ten spilleren min har innebygget "pre". Forøvrig så er ikke selve forsterker internt jordet ("pinnen" i nettbrønn er ikke koblet til noen jordingskabel). Det er forøvrig en "ground lift" switch. Denne brukes til å koble inn/ut chassis jord, men jeg merker ikke noen endring med denne inn/utkoblet.

    En annen utfordring jeg har, er at høyttalertapningene ikke er merket med aktuell motstand. Kun fargene sort-rød-rød-rød.

    Svaret fra Audion gjør meg ikke så veldig mye klokere heller ;)

    Depending on which model you have you will have either Black (0 ohms) red (2 ohms) red (4 ohms) red (8 ohms) or alternatively black (0 ohms) red (4 ohms) red (8 ohms) red (16 ohms).

    I suspect that yours is probably 0 - 2 - 4 - 8 , so Black and opposite end red make up the 8 ohm pair.
    Kom gjerne med noen tips i den anledningen også!! :)

    Living Voice OBX-r2 er jo stabile på 6 Ohm, så det spiller antakelig ikke så stor rolle om jeg velger 4/8 ohm. Men 2/16 ohm er nok ikke like optimalt ;)
     

    Vedlegg

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.987
    Antall liker
    13.413
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    lag deg en "kortslutningsplugg" av en gammel rca ledning:
    klipp av noen cm fra rcapluggen og vri/lodd sammen leder og skjerm
    sett denne pluggen inn i ampen og skru den på med ht tilkoblet
    får du støy er det forsterkerens egenstøy
    får du ikke kommer det utenfra
    enkelt og effektivt
    mvh
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    LMC skrev:
    lag deg en "kortslutningsplugg" av en gammel rca ledning:
    klipp av noen cm fra rcapluggen og vri/lodd sammen leder og skjerm
    sett denne pluggen inn i ampen og skru den på med ht tilkoblet
    får du støy er det forsterkerens egenstøy
    får du ikke kommer det utenfra
    enkelt og effektivt
    mvh
    Mener du at jeg bare kan ta en "lakris" kabel, og tvinne sammen +/- og så plugge denne inn i forsterker?

    Hva er forskjellen mellom dette og ikke koble til noenting?
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Ok....
    Da har jeg testet med sånne kortslutnings plugger.
    Ingen endring overhodet.

    Betyr det da at jeg må begynne å lete i selve forsterkeren?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.987
    Antall liker
    13.413
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    bruk hva som helst med rca plugg i andre enden
    tvinn/lodd sammen leder og skjerm som det oftest er i "lakris-snører" som fex følger med dvd spillere etc
    forskjellen er at uten så ligger forsterkeren med åpen inngang og kan gå i selvsving og rett "vest"
    når du kortslutter inngangen sørger du for at ingenting kommer inn den veien
    mao er det støy, genereres den av forsterkeren selv og ingen utenforstående kilder
    mvh
    Leif
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.987
    Antall liker
    13.413
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    FallenA skrev:
    Ok....
    Da har jeg testet med sånne kortslutnings plugger.
    Ingen endring overhodet.

    Betyr det da at jeg må begynne å lete i selve forsterkeren?
    Ja det ante meg!
    det er forsterkeren som selv er støykilden
    da bør du overlate det til noen som kan det,fordi de spenningene den opererer med er
    DØDELIGE !
    nøkkelord:
    tvinning av ac og dc kabler
    dc glød
    stjernejord istedet for en lang "ground bar"

    imo
    mvh
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    FallenA skrev:
    Ok....
    Da har jeg testet med sånne kortslutnings plugger.
    Ingen endring overhodet.

    Betyr det da at jeg må begynne å lete i selve forsterkeren?
    Hør med Motron om de har noen som kan ta slike oppdrag.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.987
    Antall liker
    13.413
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    AUDIOMIX har i alle fall erfaringen og antakelig utstyret,så spørs det med tid og lyst
    mvh
    Leif
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Depending on which model you have you will have either Black (0 ohms) red (2 ohms) red (4 ohms) red (8 ohms) or alternatively black (0 ohms) red (4 ohms) red (8 ohms) red (16 ohms).

    I suspect that yours is probably 0 - 2 - 4 - 8 , so Black and opposite end red make up the 8 ohm pair.
    Det betyr vel at hvis du velger den røde i midten får du enten 8 eller 4 mest sansynlig 4. Har samme konstruksjonen på mine blokker og der begynner lavest nærmest den svarte og så dobling utover.

    Elektron
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Elektron skrev:
    Depending on which model you have you will have either Black (0 ohms) red (2 ohms) red (4 ohms) red (8 ohms) or alternatively black (0 ohms) red (4 ohms) red (8 ohms) red (16 ohms).

    I suspect that yours is probably 0 - 2 - 4 - 8 , so Black and opposite end red make up the 8 ohm pair.
    Det betyr vel at hvis du velger den røde i midten får du enten 8 eller 4 mest sansynlig 4. Har samme konstruksjonen på mine blokker og der begynner lavest nærmest den svarte og så dobling utover.

    Elektron
    Et lite dilemma dette... Opplever at den ytterste posisjonen gir meg mer oppløsning og autoritet, men også noe mer "gain", og muligens også litt mer av den "brummen" som jeg snakket om tidligere.

    Huff.... tror jeg må legge dette litt til siden og vente på at de "endelige" kablene er på plass ;)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Da kom ELF Audio kablene i hus i går.
    Et 2,5m ht sett, og 8stk. 1,2 meters lengder fra delefilter til høyttalere.
    ELF kablene består av flettde sølvkabler, de er utrolig fleksible, og ser ikke så værst ut heller ;)
    Lydmessig så ble jeg imponert over hvordan dette spillte rett ut av embalasjen.
    Det var en fantastisk oppløsning. Jeg hadde god oppløsning tidligere også, men dette var en åpenbaring :)
    Selvsagt så er det alt for lange lengder slik det er i dag, men jeg vil ikke begynne å omterminere før jeg vet hvordan jeg ender opp med anlegget til slutt.

    Aner ikke noe om innspillingstid på disse, men jeg merket meg at det spillte noe "åpnere" når de hadde spillt noen timer for seg selv i går.

    Uansett knakendes gode kabler imho!
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Håper det går greit med noen flere bilder ?! ;)

    Ble oppfordret av å ta noen nakenbilder av BS ampene ;)















     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Tok et par bilder av frontrekka i samme slengen.
    Har jobbet litt med plassering og vinkling av HT. Nå ser det slik ut :)



     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.802
    Antall liker
    21.579
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ser virkelig lekkert ut i kosebula di nå, fallena.
    herlig finish på de lv'ene, ass!

    btw, hva er den kurven som står foran den ene høyttaleren?
    ikke si at det er der babyen camper mens far koser seg med musikk....
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gago skrev:
    ser virkelig lekkert ut i kosebula di nå, fallena.
    herlig finish på de lv'ene, ass!

    btw, hva er den kurven som står foran den ene høyttaleren?
    ikke si at det er der babyen camper mens far koser seg med musikk....
    Takk for det Gago!
    Trives godt der nå :)
    Kurven er utstyrt med litt tepper og puter til fisefine gjester. I bunnen ligger et arsenal av kabler ;)
    Den står forresten ikke foran ht, men godt på siden, og er selvfølgelig ikke i veien.
    Tulla camper på fanget mitt når vi spiller musikk sammen :)
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Kosebuler og fiseputer... :eek: Og jeg som hadde planer om et besøk i hula di i løpet av de første dagene. Er ikke helt sikker på om jeg tør nå ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn