Hva er misjonen til gummistripen? Ekstra demping?Legger en stripe med 2mm gummi diagonalt på hver sideplate i våt membran. Når dette er tørt legges ny membran oppå. Tar ikke spesielt nøye på å legge dette jevnt, siden ujevne overflater inne bare er en fordel.
Johan-Kr
Way 2 Go !!Blir nok samme farge på basskassene, men det blir bygget nye kasser der også. Så blir det 8-polt Neutrik speakon inn til basskassa, og en 4-polt Neutrik speakon ut for å koble sammen basskasse og topp.
Johan-Kr
Den ligger diagonalt over plata. Når du får delt ei plate inn i trekanter, så gjør dette at du tar bort naturlige resonansmodi, siden disse eksisterer mellom parallelle sider.Hva er misjonen til gummistripen? Ekstra demping?
Frode
Ja, jeg ser det med å deleplaten i trekanter. Jeg hadde vel limt en lekt eller lignende rett på treplaten. Men når du har gummien liggende allikevel, er det jo bare å bruke den. Ellers likte jeg idèen med membran innvendig.Den ligger diagonalt over plata. Når du får delt ei plate inn i trekanter, så gjør dette at du tar bort naturlige resonansmodi, siden disse eksisterer mellom parallelle sider.Hva er misjonen til gummistripen? Ekstra demping?
Frode
Nå er denne gummistripa ikke så voldsomt tykk, så det er vel et spørsmål hvor mye effekt det blir av den. Gummien hadde jeg liggende (rester etter rackprosjektet), og det tok vel 5 minutter å sette de på
Johan-Kr
Øl med sugerør???Har muligens noe aceton, men i kveld blir det tynner innabords
Vis vedlegget 579624
Og så åpner byggevaren klokka 9 i morra...
Johan-Kr
Åja... du kjøpte til "gammelpriser" du også...??Hvis de jerna er merket med en eikenøtt heilt oppe ved skaftet så er det bra kvalitet.
Var slike jern jeg kjøpte på Henriksen butikken når jeg dreiv med litt treskjæring i hine hårde dager