Fidelity 27

U

utgatt60135

Gjest
Jeg var veldig spent på ProAc D28 testen men må si jeg kjenner igjen beskrivelsene til Mørch fra andre modeller. Ingen overraskelser og det virker som Tyler er klar på hvordan han vil at det skal låte og lykkes med det :D. Men testen var kanskje litt lite grundig.
 
O

omholt

Gjest
Geir_O skrev:
omholt skrev:
Ikke kødd med B&W! :mad:;D
Hmmm, lurer på om jeg skal tørre å starte en B&W venners tråd.
Da ville jeg nok meldt meg på. B&W er jo ikke for nybegynnere da. Krever skikkelig og kraftig elektronikk for å synge skikkelig. Og så krever de lang innspilling. 8) 8) 8)

Mvh
Jeg tok sjansen for utskjelte B&W. Nå har vi både egen dedikert tråd og ifølge noen eget blad. ;D
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=12296.new;topicseen#new
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
theStig skrev:
Jeg har faktisk mitt første Fidelity noensinne i hende... et blad med fin layout og riktig gode og spennende bilder. Om man blir så innmari mye klokere av å lese det tror jeg ikke, men det er jo greit nok det - bladet har vel heller aldri gitt seg ut for å være en AES-journal? Dog er dama med hageslangen litt vel mye over i det okkulte for min smak.
Hei Stig!

Gratulerer da, med ditt første Fidelity ;)

Til og med navnet ditt står jo inni der ;D

Mvh.KW
 

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Innlegg
1.011
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
Bladet er mottatt, men høytalerkavalkaden er jo ikke de beste av de beste, dette er jo kun en oversikt over mellomklassehøytalere, trodde vi skulle få kremen i kavalkaden - hva har skjedd??
 

monosapiens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2005
Innlegg
334
Antall liker
0
Det står at det budsjett klassen og mellomklasse.
Del 1
Så da er det jo åpnet for mere siden det er flere deler ;D
 

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Innlegg
1.011
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
monosapiens skrev:
Det står at det budsjett klassen og mellomklasse.
Del 1
Så da er det jo åpnet for mere siden det er flere deler ;D
de begynner å tyne stoffet med andre ord ;)
jaja, gleder meg til del 2 da.
 

rainman2

Fersking
Ble medlem
21.06.2007
Innlegg
1
Antall liker
0
Ser at nr 27 har vært i kioskene i en ukes tid allerede. Men jeg har fortsatt ikke mottatt bladet i postkassa. Mistenkelig lang tid?
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.453
Antall liker
2.681
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Spent på om det ligg nåkka i postkassen idag ja...
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.427
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Testen av Zu Druid var bra, spesielt den siste setningen fra Myrvold om at hvis man heller valgte RF 83 så forble man i skatteklasse 1. ;)
 

taterunge

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
87
Antall liker
0
Outlawbamse skrev:
taterunge skrev:
Jesus kristus. At de ikke kan gi seg med den B&W-hyllinga nå. Så godt som hver lille fjert som kommer fra den fabrikken får jo 5 sider og svære bilder. Jaja, jeg kaster ikke lenger bort penger på den slags "underholdning". Tar frem noen gamle blader i ny og ned og humrer litt over hvor mye svada det er mulig å lire av seg. Hvert nr. blir man presentert for beste-jeg-har-hørt-komponenter, slik journalistikk styrker ikke akkurat deres integritet.
Skjønner ikke helt at folk gidder å hisse seg opp over dette. B&W er vel en av verdens størst høyttalerprodusenter som har en stor tilhengerskare her på berget. Jeg har vært innom B&W men tviler på at det noen gang dukker opp noen flere i min egen stue. B&W høyttalere kjeder meg når jeg lytter til musikk. I Fidelity skrives det om ting jeg ikke har interesse av, disse blar jeg bare forbi. Prøv det du også, det er ikke så vanskelig, evt kjøp et annet blad.

Håper bladet dukker opp i postkassa mi i løpet av helgen for det skal bli dårlig vær og Narvesen har bladet i hylla.

edit: kom i postkassa idag. Bra timing.

Jeg tar meg den fulle rett til å klage over ting jeg synes er dårlig ved et kommersielt produkt. Det skulle bare mangle, selv om Fidelity er en hellig ku her på sentralen. Jeg synes dekningen av B&W er helt ut av proposjoner. For 1-2 år siden tror jeg de hadde 4 blader på rad der B&W var omtalt. Og deriblant var en guide til en eller annen B&W-serie.

Men nå har jeg sluttet å lese bladet da jeg finner det like troverdig som en hvilken som helst Asbjørnsen og Moe-historie.
 

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
1.004
Antall liker
1.047
Sted
Porsgrunn
Høy kvalitet som vanlig. At Usher CP-8571 er veldig bra kan jeg med selvsyn høre, da Busk Lyd og Bilde har de som utstillingsmodell. Grunnet ett litt lavere budsjett valgte jeg selv toppmodellen fra 6-er serien.

Neste blads omtale av forforsterkere virker spennende da jeg selv sannsynligvis kommer til å kjøpe inn forforsterker og effektforsterker. Men spørs om jeg orker å vente til neste blad før innkjøpet er gjort :)

Når det gjelder omtalene av B&W så kan jo ikke de noe for at de selger i bøtter og spann. For noen år siden fikk Fidelity mye kritikk da de gjorde flere tester av en annen populær høyttaler serie (av ett annet merke). Men hvis det er slik at populære merker ikke skal testes så sliter man jo litt. Det blir jo som om ett bilblad ikke kan teste Corolla eller Passat forde de selger godt :)
 

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Innlegg
556
Antall liker
3
Arrgh! Har ikke fått det enda! Det har kommet i Narvesen..... :(
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.453
Antall liker
2.681
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Samme her... Kommet i Narvesen, men ikke til meg. Må si det er en SMULE provoserende å abonnere, når BÅDE prisen er den samme OG det er tilgjengelig til ikke-abonnenter før de med abonnent... Syns det på grensen, om ikke over, på det latterlige. Merkelig at andre magasin/blader får abonnentene det først (og billigere). Men men, vi får vel bare akseptere det og irritere oss "i stillhet"...
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
7.000
Antall liker
5.924
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Vurderer sterkt og løpe ned på Narvesen og kjøpe bladet for så og sende i retur det som dukker opp i postkassen soon
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
...vet noen hvem har distrubusjon av bladet ? Dvs står fpr utsendelse ? Siden det er så ulikt når bladet dukker opp land og strand rundt...
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
7.000
Antall liker
5.924
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Ja når det går mer en 3 dager fra "du" får det til "jeg" får det må det være noe seriøst gæli
 

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Innlegg
556
Antall liker
3
Har abonert fra dag èn og dette er første gang for meg at bladet enda ikke har kommet. Bladet synes jeg er veldig bra, spesiellt med B&W. ;)
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.815
Antall liker
16.674
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Det er ikke til å underslå at vi som abonnenter i det m i n s t e ønsker å oppleve å få Fidel i kassa senest samme dag som den finner plass som hyllevare i nytt nummer og ny spennende innkledning annenhver måned i Narvesens utsalg.

Setter vi dette litt i perspektiv, kan vi spørre oss selv i hvilken grad er vi som forhåndsbetalende abonnenter i stand til å leve med at vi må vente én uke ekstra og leve i den spenningen det tross alt er – når kommer’n?

Enkeltstående tilfeller må vi leve med, for så viktig er vel ikke Fidelity ...eller? Vi har dog et langstrakt land med høye fjell og andre uforserbare hindre hvor sinte og truende sauebonder skyter på alt de tror er ulv. – ”ikke lett å levere i dag”, sier landpostbudet – da tar vi det til uken. Er det her problemet ligger? Eller er det han som mistet benet sitt i Afganistan som spør; når tror du det gror ut Knut? - Perspektiv! ...Sannheten er at noen venter alltid!

Jeg konstanterer å ha registrert gjentagende kritikker fra abonnenter som har reagert massivt over tid, urrggga og gruffa seg fulle av negativ kritisisme. Det skaper neppe god KTI for opplevd verdi av det å være trofast abonnent, det må erkjennes.

Man kan sogar ikke lenger skylde på glissgrente strøk når magasinet er levert butikken 250 m fra der jeg bor, men ikke i min abonnerende postkasse!

Knut V. er nok godt kjent med forholdet etter gjentagende kritikker - så gjør noe med det da Knut! Eller er dette en bevisst handling med tro om at all omtale er god markedsføring?

I mitt hode er det så enkelt at en SLA (Service Level Agreement) kan regulere krav til trykkeriet/distributøren og/eller der du kjøper denne logistikktjenesten av:
- En enkel setning: Fidelity skal masseutsendes til forhåndsbetalende abonnenter senest 4 virkedager før all annen masseutsendelse finner sted til øvrige løssalgsdistributører.

Do it Knut - We are a winning team
(du lager - vi kjøper - alle er fornøyde)


Bladet er jo pokkers bra - med eller uten B&W

ENGASJEMENT SKAPER FORBEDRING!​
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.149
Antall liker
8.790
Torget vurderinger
1
Mitt engasjement for Fidelity er jo kjent her på sentralen. Men jeg abonnerer ikke på det lenger, jeg kjøper det på Narvesen/Bobbos etc. -grunnen er enkel: jeg fikk det aldri i posten før ca 10-14 dager etter at det var å få i kiosk.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Mulig jeg kutter abb., er drittlei av å lese om det som andre har pratet om lenge. Finnes ingen unnskyldning her, og ikke skyld på posten, hold heller igjen det som skal ut til kioskene :mad:
 

Jori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.05.2006
Innlegg
165
Antall liker
3
Continuo skrev:
Testen av Zu Druid var bra, spesielt den siste setningen fra Myrvold om at hvis man heller valgte RF 83 så forble man i skatteklasse 1. ;)
Syntes du testen var bra? for meg virket skribenten heller litt uengasjert/uinteressert, testen var bare ikke dyptgåendes nok rett og slett..Her kunne man ha skrevet mye mere, men hver sin smak da.. Glad jeg hørte Druid før jeg leste denne artikkelen, hvis ikke hadde jeg sikkert gått for RF-83 :D
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Har forsøkt å sende mail til forlaget, men det svarer ikke....Og det er ganske frustrende så lenge det er 4 mailen som blir sendt avgårde..Håper dette ordner seg for bladet er bra på tross av alt B&W stoff som ofte er med... ;)
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.815
Antall liker
16.674
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Vi kan ikke annet enn å håpe på forbedringer når det gjelder distribusjonpolitikk uansett hva den virkelige årsaken er.

Hva er isåfall alternativet uten? Altså uten Fidel?
....Da er det bare Coctail igjen som matcher på opphissende bilder. Kjekt med alternativer.

Derfor er LESERMENINGER det aller viktigste? Lesermeninger på innhold som kan medvirke til videreutvikling av Fidel.
Nemlig! - mener nå jeg da.
 

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Donald skrev:
Arrgh! Har ikke fått det enda! Det har kommet i Narvesen..... :(
En veninne av meg bor for tiden i Spania for å trimme spansken. I den forbindelse blir posten hennes vidersendt til meg. Jeg vet ikke når det startet men jeg har lagt merke til at postverket sitter å ruger på hennes post i opptil 3 uker før de havner i min postkasse. Og dette er en tjeneste som man betaler en god slump penger for.

Jeg opplevde det samme da jeg flyttet sist; posten var 2-3 uker forsinket. Jeg mener å huske at Posten Norge ansatte en glisende blåruss/mann med slips som uttalte at nå skulle postverket tjene penger. Det gjør de på bekostning av deg og meg. Som med å mange andre firmaer/etater har jeg nå intrykk av at Postverkets prioritering nummer 1 er å holde budjettene. Hva slags prioritering kundene har vet jeg ikke men jeg antar at den ligger et godt stykke ned på listen.

Distribusjon av Fidelity tror jeg er en lavt prioritert oppgave hos postverket.
 
R

Roysen

Gjest
Outlawbamse skrev:
En veninne av meg bor for tiden i Spania for å trimme spansken. I den forbindelse blir posten hennes vidersendt til meg. Jeg vet ikke når det startet men jeg har lagt merke til at postverket sitter å ruger på hennes post i opptil 3 uker før de havner i min postkasse. Og dette er en tjeneste som man betaler en god slump penger for.

Jeg opplevde det samme da jeg flyttet sist; posten var 2-3 uker forsinket. Jeg mener å huske at Posten Norge ansatte en glisende blåruss/mann med slips som uttalte at nå skulle postverket tjene penger. Det gjør de på bekostning av deg og meg. Som med å mange andre firmaer/etater har jeg nå intrykk av at Postverkets prioritering nummer 1 er å holde budjettene. Hva slags prioritering kundene har vet jeg ikke men jeg antar at den ligger et godt stykke ned på listen.

Distribusjon av Fidelity tror jeg er en lav prioritert oppgave hos postverket.
Mye mulig at du har rett i det, men dette handler også om distribusjonspolitikk fra redaksjonen i Fidelity. TAS og Stereophile sender ut sine nummer til abonenntene i god tid før det distribueres ut til utsalgssteder. Abonnenter er nå en gang bladets beste kunder og burde i så måte være sikret å få magasinet først. Det hadde ikke vært noen sak for Fidelity å holde igjen distribusjonen til utsalgsstedene en stund slik at abonnentene hadde vært garantert leveranse først.

Mvh
Roysen
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.815
Antall liker
16.674
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Outlawbamse skrev:
Donald skrev:
Arrgh! Har ikke fått det enda! Det har kommet i Narvesen.....  :(
Postverkets prioritering nummer 1 er å holde budjettene. Hva slags prioritering kundene har vet jeg ikke men jeg antar at den ligger et godt stykke ned på listen.

Distribusjon av Fidelity tror jeg er en lav prioritert oppgave hos postverket.
Det er mulig at du har rett i at dette kan være den enkle forklaring på hele problemstillingen.  Det er en kjent sak at Posten har hatt leveranseproblemer på tid ifht. standard. 
- Allikevel kan muligens denne opplevde misnøyen blant abonnenter løses ved tidligere utsendelse til alle oss enkeltabonnenter.  Uansett har Fidelity ansvaret (overfor sine abonnenter) selvom feilen kan ligge et annet sted.  

Som jeg tidligere har sagt; Dette betyr ikke såååå mye for Grumpy å vente et noen dager ekstra, men for enkelte er dette tilsynelatende et viktig prinsipp å tilgodese sine abonnenter med prioritert leveranse.

Uansett når Fidel ankommer - er det med stor glede jeg humrer meg igjennom samtlige artikler, med siklet rennende ned på alle de flotte bildene, uansett om jeg er enig eller ikke med spaltistene - men so what! Håper Fidel består i mange, mange år uansett.
 
U

utgatt60135

Gjest
Må si jeg er dritt lei av å lese om posten i hver eneste Fidelity tråd. Men jeg skjønner dere og synes det er trist at det ikke blir løst.
 
A

Aubi

Gjest
Denne gangen var leserbrev delen som var mest underholdene. Engasjemanget fra CJ folket både fra salg og bruker delen er helt utrolig.
 

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Innlegg
3.535
Antall liker
388
Så vidt jeg kan erindre har Vadset ved flere anledninger forklart at bladet leveres Posten 1 uke før Narvesens salgsstart.
Det er muligens et økonomisk problem at Narvesens betaling er svært treg også, og at det blir problematisk å f.eks vente to uker før salget i Narvesen starter. Spesielt i forbindelse med høytider, ferier etc.

Honkey
 
F

FMG

Gjest
Aubi skrev:
Denne gangen var leserbrev delen som var mest underholdene. Engasjemanget fra CJ folket både fra salg og bruker delen er helt utrolig.
At engasjementet fra CJ-leiren er god, er jo i og for seg bra. For en 5 til 10 år siden synes jeg også at kritikken var berettiget. Nå derimot virker det som om de er på kanten hårsåre. CJ ART 2 ble jo kåret omtrent som verdens beste pre av Fidelity. Det bør de jo være fornøyd med siden det finnes mye bra der ute. Bla Audio Research Ref 3 som av den utenlandske pressen (f.eks The Absolute Sound, som vel kanskje er Bibelen for oss hifi-frelste) blir holdt for å være enda hvassere.

Men jeg skal være enig i en ting. Det å koble til høyttalerkablene mens effekttrinnet står på burde føre til rød kort til Vadseth, han burde vite bedre...... Spesielt når han har dyrt utstyr på hjemlån som ikke er hans eget bør han opptre med en smule ekstra forsiktighet ::) Og så i artikkelen legge skylden på at terminalene sitter for tett sammen er jo helt utrolig.. ::) ::)
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.990
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Synes hauks innlegg var fantastisk denne gangen; menn snakker ikke om følelser, de synger istedet :D
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Som sagt før...hva er alternativet til Fidel ? Vi burde være glad for denne blekka som greier å engasjere oss i ulik grad, men med et innehold som favner mange av oss...Ser liksom ingen andre norske blader som gir samme leser glede innen vår hobby :)
 

Godmode

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2003
Innlegg
142
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Aubi skrev:
Denne gangen var leserbrev delen som var mest underholdene. Engasjemanget fra CJ folket både fra salg og bruker delen er helt utrolig.
Jeg må si at jeg synes "engasjementet" er ganske sjokkerende hvis det er mr. audiofreak vi snakker om her. Jeg er nesten usikker på om redaksjonen burde trykket brevet, selv om han oppfordrer/utfordrer dem til å gjøre det. Grunnen er ganske enkel at jeg synes han fremstår som en parodisk fanatiker som grenser til det ubehagelige. Skulle nesten tro at CJ var en slags Helligdom som hverken kan kritiseres eller tolkes da den er perfekt og all kritikk pr. def er blasfemi.

Jeg vet ikke om det er manglende norkskunnskaper som er årsaken til denne voldsomme sårheten, i tilfelle burde han kanskje be en god venn/kunde om å oversette artikklene i Fidelity til engelsk for seg? Faktum er jo at CJ har fått masse spalteplass i bladet, uavhengig av importørens oppførsel, og i så godt som alle sammenhenger fått knallkritikk. Flere av skribentene har vel også CJ komponenter i anlegget, eller i allefall gitt uttrykk for at de svært gjærne kunne tenke seg det. For min egendel må jeg si jeg hadde kviet meg for å handle utstyr av mannen. Han er åpenbart utrolig engasjert og sikkert flink til å veilede, men jeg mener å huske at det ikke var så enkelt å få fikset en dritkostbar høyttaler som vel ble bevist at hadde et defekt element eller hva det var for noen år siden. Da kom trassighet og besservisser egenskapene fram i full blomst, "neida denne er det ikke noe galt med. Alle dere tar feil, og måleapparatet deres viser bare tullball..."

Privatpersonen bak audiofreaks har jeg selvsagt ikke noe forhold til, det er representanten/talspersonen for foretaket jeg kritiserer. Kanskje han burde lære seg deg gode trikset med å ikke sende brev/mail umiddelbart, men vente til dagen etter hvis det er et emne som opptar deg veldig. Da ungår man gjerne de største følelesutladninger og usakligheter på trykk...
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.815
Antall liker
16.674
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Lyngen skrev:
Må si jeg er dritt lei av å lese om posten i hver eneste Fidelity tråd. Men jeg skjønner dere og synes det er trist at det ikke blir løst.
Når vi alle etterhvert har fått Fidel i i hus er jeg enig med deg Lyngen ; at vi får lade opp til noen heftige debatter med fokus på faglig innhold. Er personlig spent på skribleriene om de nye Dynabel'ene og Proac D28.
I motsetning til andre, klarer jeg å leve med Jacie Leven once more.

Distribusjonsproblematikken konstanteres nå som et UTTØMT TEMA! ...fini. ;)
 
R

Roysen

Gjest
Honkey-Chateau skrev:
Så vidt jeg kan erindre har Vadset ved flere anledninger forklart at bladet leveres Posten 1 uke før Narvesens salgsstart.
Det er muligens et økonomisk problem at Narvesens betaling er svært treg også, og at det blir problematisk å f.eks vente to uker før salget i Narvesen starter. Spesielt i forbindelse med høytider, ferier etc.

Honkey
1 uke er ingen garanti for at abonnentene har magasinet først. I og med at prisen for abonnement og løssalg også er den samme vil jeg si at for Fidelitys egen del bør de gjøre noe med dette - ellers virker det som de kan miste mange abonnementer. At Narvesen er sen med sin betaling er ingen argumentasjon for ikke å ta vare på abonnentene.

Mvh
Roysen
 
R

Roysen

Gjest
HCS skrev:
Som sagt før...hva er alternativet til Fidel ? Vi burde være glad for denne blekka som greier å engasjere oss i ulik grad, men med et innehold som favner mange av oss...Ser liksom ingen andre norske blader som gir samme leser glede innen vår hobby :)
Det finnes mange alternativer til Fidelity. De er nok ikke norske, men hvorfor må de på død og liv være det?

Mvh
Roysen
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Roysen skrev:
HCS skrev:
Som sagt før...hva er alternativet til Fidel ? Vi burde være glad for denne blekka som greier å engasjere oss i ulik grad, men med et innehold som favner mange av oss...Ser liksom ingen andre norske blader som gir samme leser glede innen vår hobby :)
Det finnes mange alternativer til Fidelity. De er nok ikke norske, men hvorfor må de på død og liv være det?

Mvh
Roysen

Patrotisme kanskje ? ;D... Jeg abbonnerer også på et par tre andre utlandske blader, men ser NØDVENDIGHETEN av at vi har et brukbart blad her på berget.. Men for all del, ønsker du å lese engelsk, tysk og svensk so be my guest...Men ikke forvent forståelse fra min side ... ;)
 
R

Roysen

Gjest
HCS skrev:
Roysen skrev:
HCS skrev:
Som sagt før...hva er alternativet til Fidel ? Vi burde være glad for denne blekka som greier å engasjere oss i ulik grad, men med et innehold som favner mange av oss...Ser liksom ingen andre norske blader som gir samme leser glede innen vår hobby :)
Det finnes mange alternativer til Fidelity. De er nok ikke norske, men hvorfor må de på død og liv være det?

Mvh
Roysen

Patrotisme kanskje ? ;D... Jeg abbonnerer også på et par tre andre utlandske blader, men ser NØDVENDIGHETEN av at vi har et brukbart blad her på berget.. Men for all del, ønsker du å lese engelsk, tysk og svensk so be my guest...Men ikke forvent forståelse fra min side ... ;)
Patriotimse? Til et magasin? Nei, det forstår jeg ikke. Du er klar over at du må betale for produktet - ikke sant?
Språkargumentet ditt er imidletid forståelig dersom man ikke er helt stø i andre språk enn norsk. Dersom man leser engelsk, tysk, dansk eller svensk rimelig godt - forstår jeg det imidlertid ikke. For meg er kvaliteten på produktet det viktiste og ikke hver produktet kommer fra. Dersom man synes Fidelity er bedre eller på høyde med andre magasiner til samme pris forstår jeg godt at det kjøpes, men dersom man kjøper magsinet av ren patriotisme (som for et fotball lag eller lignende) kan jeg ikke forstå det. Da synes jeg interessen for et magasinet begynner å anta proposjoner som ikke kan karakteriseres som helt normalt.

Mvh
Roysen
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Roysen skrev:
HCS skrev:
Roysen skrev:
HCS skrev:
Som sagt før...hva er alternativet til Fidel ? Vi burde være glad for denne blekka som greier å engasjere oss i ulik grad, men med et innehold som favner mange av oss...Ser liksom ingen andre norske blader som gir samme leser glede innen vår hobby :)
Det finnes mange alternativer til Fidelity. De er nok ikke norske, men hvorfor må de på død og liv være det?

Mvh
Roysen

Patrotisme kanskje ? ;D... Jeg abbonnerer også på et par tre andre utlandske blader, men ser NØDVENDIGHETEN av at vi har et brukbart blad her på berget.. Men for all del, ønsker du å lese engelsk, tysk og svensk so be my guest...Men ikke forvent forståelse fra min side ... ;)
Patriotimse? Til et magasin? Nei, det forstår jeg ikke. Du er klar over at du må betale for produktet - ikke sant?
Språkargumentet ditt er imidletid forståelig dersom man ikke er helt stø i andre språk enn norsk. Dersom man leser engelsk, tysk, dansk eller svensk rimelig godt - forstår jeg det imidlertid ikke. For meg er kvaliteten på produktet det viktiste og ikke hver produktet kommer fra. Dersom man synes Fidelity er bedre eller på høyde med andre magasiner til samme pris forstår jeg godt at det kjøpes, men dersom man kjøper magsinet av ren patriotisme (som for et fotball lag eller lignende) kan jeg ikke forstå det. Da synes jeg interessen for et magasinet begynner å anta proposjoner som ikke kan karakteriseres som helt normalt.

Mvh
Roysen

Vel....det har vel noe med følelser å gjøre...Følelser for det at noe er "mitt" dvs laget her oppe...Det er ikke best, det er langtfra det peneste bladet, men det er det NORSKE bladet som gir meg mest ifht til denne hobbyen ...Og jeg vil gjerne støtte de fordi jeg ønsker å ha ett norsk blad i en underskog av mange andre mer eller mindre bra blad...Og hvis du ikke skjønner det med følelser ifht et blad, det være seg negative eller positive, hvordan kan du da forstå følelser ifht til MUSIKK ? Eller er musikk bare målinger og matematiske parametre med en økonomiks variabel i bunn ??
 
Topp Bunn