Fidelity 27

F

FMG

Gjest
Godmode skrev:
Privatpersonen bak audiofreaks har jeg selvsagt ikke noe forhold til, det er representanten/talspersonen for foretaket jeg kritiserer. Kanskje han burde lære seg deg gode trikset med å ikke sende brev/mail umiddelbart, men vente til dagen etter hvis det er et emne som opptar deg veldig. Da ungår man gjerne de største følelesutladninger og usakligheter på trykk...
Det burde kanskje gjelde deg også. Siden vi er inne på usakeligheter..... ;)
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Godmode skrev:
Aubi skrev:
Denne gangen var leserbrev delen som var mest underholdene. Engasjemanget fra CJ folket både fra salg og bruker delen er helt utrolig.
Jeg må si at jeg synes "engasjementet" er ganske sjokkerende hvis det er mr. audiofreak vi snakker om her. Jeg er nesten usikker på om redaksjonen burde trykket brevet, selv om han oppfordrer/utfordrer dem til å gjøre det. Grunnen er ganske enkel at jeg synes han fremstår som en parodisk fanatiker som grenser til det ubehagelige. Skulle nesten tro at CJ var en slags Helligdom som hverken kan kritiseres eller tolkes da den er perfekt og all kritikk pr. def er blasfemi.

Jeg vet ikke om det er manglende norkskunnskaper som er årsaken til denne voldsomme sårheten, i tilfelle burde han kanskje be en god venn/kunde om å oversette artikklene i Fidelity til engelsk for seg? Faktum er jo at CJ har fått masse spalteplass i bladet, uavhengig av importørens oppførsel, og i så godt som alle sammenhenger fått knallkritikk. Flere av skribentene har vel også CJ komponenter i anlegget, eller i allefall gitt uttrykk for at de svært gjærne kunne tenke seg det. For min egendel må jeg si jeg hadde kviet meg for å handle utstyr av mannen. Han er åpenbart utrolig engasjert og sikkert flink til å veilede, men jeg mener å huske at det ikke var så enkelt å få fikset en dritkostbar høyttaler som vel ble bevist at hadde et defekt element eller hva det var for noen år siden. Da kom trassighet og besservisser egenskapene fram i full blomst, "neida denne er det ikke noe galt med. Alle dere tar feil, og måleapparatet deres viser bare tullball..."

Privatpersonen bak audiofreaks har jeg selvsagt ikke noe forhold til, det er representanten/talspersonen for foretaket jeg kritiserer. Kanskje han burde lære seg deg gode trikset med å ikke sende brev/mail umiddelbart, men vente til dagen etter hvis det er et emne som opptar deg veldig. Da ungår man gjerne de største følelesutladninger og usakligheter på trykk...
Når det gjelder CJ DEL 1 og det som nevnes rundt CJ 350 trinnet, har Peter D. helt rett. Fidelity kom med helt absurde påstander om hvorfor trinnet ble rangert som det ble, og burde komme med en direkte unnskyldning, slike påstander er med på å sverte produkter som i utgangspunktet er strålende. Fikk mange negative forsepørsler rundt det som stod i Fidelity når jeg skulle selge min 350, så skadevirkning har det garantert hatt overfor Audiofreaks/CJ.
 
R

Roysen

Gjest
HCS skrev:
Roysen skrev:
HCS skrev:
Roysen skrev:
HCS skrev:
Som sagt før...hva er alternativet til Fidel ? Vi burde være glad for denne blekka som greier å engasjere oss i ulik grad, men med et innehold som favner mange av oss...Ser liksom ingen andre norske blader som gir samme leser glede innen vår hobby :)
Det finnes mange alternativer til Fidelity. De er nok ikke norske, men hvorfor må de på død og liv være det?

Mvh
Roysen

Patrotisme kanskje ? ;D... Jeg abbonnerer også på et par tre andre utlandske blader, men ser NØDVENDIGHETEN av at vi har et brukbart blad her på berget.. Men for all del, ønsker du å lese engelsk, tysk og svensk so be my guest...Men ikke forvent forståelse fra min side ... ;)
Patriotimse? Til et magasin? Nei, det forstår jeg ikke. Du er klar over at du må betale for produktet - ikke sant?
Språkargumentet ditt er imidletid forståelig dersom man ikke er helt stø i andre språk enn norsk. Dersom man leser engelsk, tysk, dansk eller svensk rimelig godt - forstår jeg det imidlertid ikke. For meg er kvaliteten på produktet det viktiste og ikke hver produktet kommer fra. Dersom man synes Fidelity er bedre eller på høyde med andre magasiner til samme pris forstår jeg godt at det kjøpes, men dersom man kjøper magsinet av ren patriotisme (som for et fotball lag eller lignende) kan jeg ikke forstå det. Da synes jeg interessen for et magasinet begynner å anta proposjoner som ikke kan karakteriseres som helt normalt.

Mvh
Roysen

Vel....det har vel noe med følelser å gjøre...Følelser for det at noe er "mitt" dvs laget her oppe...Det er ikke best, det er langtfra det peneste bladet, men det er det NORSKE bladet som gir meg mest ifht til denne hobbyen ...Og jeg vil gjerne støtte de fordi jeg ønsker å ha ett norsk blad i en underskog av mange andre mer eller mindre bra blad...Og hvis du ikke skjønner det med følelser ifht et blad, det være seg negative eller positive, hvordan kan du da forstå følelser ifht til MUSIKK ? Eller er musikk bare målinger og matematiske parametre med en økonomiks variabel i bunn ??
Så dersom jeg ikke har genuine føleleser for et magasin så kan jeg heller ikke ha følelser for musikk? Jeg respekterer ditt syn på magasinet Fidelity selv om jeg ikke forstår det.

Mvh
Roysen
 
R

Roysen

Gjest
Godmode skrev:
Aubi skrev:
Denne gangen var leserbrev delen som var mest underholdene. Engasjemanget fra CJ folket både fra salg og bruker delen er helt utrolig.
Jeg må si at jeg synes "engasjementet" er ganske sjokkerende hvis det er mr. audiofreak vi snakker om her. Jeg er nesten usikker på om redaksjonen burde trykket brevet, selv om han oppfordrer/utfordrer dem til å gjøre det. Grunnen er ganske enkel at jeg synes han fremstår som en parodisk fanatiker som grenser til det ubehagelige. Skulle nesten tro at CJ var en slags Helligdom som hverken kan kritiseres eller tolkes da den er perfekt og all kritikk pr. def er blasfemi.

Jeg vet ikke om det er manglende norkskunnskaper som er årsaken til denne voldsomme sårheten, i tilfelle burde han kanskje be en god venn/kunde om å oversette artikklene i Fidelity til engelsk for seg? Faktum er jo at CJ har fått masse spalteplass i bladet, uavhengig av importørens oppførsel, og i så godt som alle sammenhenger fått knallkritikk. Flere av skribentene har vel også CJ komponenter i anlegget, eller i allefall gitt uttrykk for at de svært gjærne kunne tenke seg det. For min egendel må jeg si jeg hadde kviet meg for å handle utstyr av mannen. Han er åpenbart utrolig engasjert og sikkert flink til å veilede, men jeg mener å huske at det ikke var så enkelt å få fikset en dritkostbar høyttaler som vel ble bevist at hadde et defekt element eller hva det var for noen år siden. Da kom trassighet og besservisser egenskapene fram i full blomst, "neida denne er det ikke noe galt med. Alle dere tar feil, og måleapparatet deres viser bare tullball..."

Privatpersonen bak audiofreaks har jeg selvsagt ikke noe forhold til, det er representanten/talspersonen for foretaket jeg kritiserer. Kanskje han burde lære seg deg gode trikset med å ikke sende brev/mail umiddelbart, men vente til dagen etter hvis det er et emne som opptar deg veldig. Da ungår man gjerne de største følelesutladninger og usakligheter på trykk...
Fidelity har ingen såkalt feedback spalte (som Stereophile og TAS har) hvor produsenter/importører/forhandlere har lov til å kommentere omtalene av deres produkter i magasinet. Jeg synes derfor det er helt på sin plass at dette innlegget ble skrevet og trykket når importøren har såvidt store betenkligheter med fakta som er skrevet i omtalen. Har det slått deg at han kanskje har rett?

Mvh
Roysen
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
16.003
Antall liker
9.060
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Roysen skrev:
HCS skrev:
Som sagt før...hva er alternativet til Fidel ? Vi burde være glad for denne blekka som greier å engasjere oss i ulik grad, men med et innehold som favner mange av oss...Ser liksom ingen andre norske blader som gir samme leser glede innen vår hobby :)
Det finnes mange alternativer til Fidelity. De er nok ikke norske, men hvorfor må de på død og liv være det?

Mvh
Roysen
Hei!
Jeg synes at fidelity har noen unike fordeler som gjør at jeg setter det helt i toppen av mine referanser!

1 Jeg har lest Vadseth, Mørch, Dale og de andre i et tiår allerede, og det gjør at jeg lett leser mellom linjene det som ikke ordrett står i testen.
2 De tester norske produkter - DP, EC, Patos, BASE, osv. Disse merkene er knapt nok testet i andre magasiner og gjør at man får satt disse merken inn i refereranseverket av andre produkter. (Min kombinasjon av DP DAC/BASE drivverk ble foretrukket av samtlige 4 blindtestere opp i mot Meitner riggen i en test...)
3 Prisene er riktige. Det er ikke så lett å skjære gjennom en utenlands test hvis man må sitte å tenke på at den ene forsterkeren blir 30% dyrere i Norge, mens den andre trolig vil være 5000 billigere...hvordan tolker man da "value" ut i fra testen.
4 Nærhet til testerne og referanseoppsettene. Jeg synes det er gøy (Og veldig postivt) at man faktisk kan ta opp telefonene og ringe til testerne, evt sende en mail, og faktisk få svar. I tillegg er det jo gode mulighet for å høre de oppsettene som blir brukt som refereanse av testerne. Hvordan ting spiller ute hos John Atkinson eller Jonathan Valin er egentlig ikke så spennende for meg, men hvis det funker bra hjemme hos Vidar Mørch, så vet jeg litt hvordan han har stilt opp opppsettet sitt.

Så jeg kommer nok alltid til å abbonere på Fidelity (Og en del av de andre også....).
Det er ikke dermed sagt at alt med bladet er perfekt....jeg kunne ønske at:
- artiklene ble mer tekniske og mer omfattende, flere oversiktsbilder (Spesiellt ting jeg synes er veldig spennende - Petter Dale skriver veldig godt synes jeg, der mangler det bare flere bilder, gleder meg allerede til fortsettelsen)
- Fortsette med (enda mer) hjemme hos, tveaks, DIY, osv.
- mindre musikk omtaler....er banner jeg kanskje i kirken, men synes det blir litt for mye....
- Han Irske Levin må vel å brukt opp kvoten sin nå....?
- Kavalkaden synes jeg er litt unødvendig, har tross alt alle bladene liggende

Mvh
OMF
 
R

Roysen

Gjest
Jeg synes det er flott at mange synes magasinet er bra og at de får mye ut av å lese det. Jeg har ingen innvendinger mot det i det hele tatt. Det jeg kanskje synes kan virke litt underlig er dersom man mener at magasinet ikke er av så god kvalitet - men velger allikevel å kjøpe for å støtte opp om et lokalt magasin eller av ren patriotisme. Men alle skal selvfølgelig få lov til å gjøre det de har lyst til uten at jeg skal fortelle de noe annet. Vi lever i et fritt land.

Mvh
Roysen
 

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
716
Antall liker
19
Roysen skrev:
HCS skrev:
Roysen skrev:
HCS skrev:
Roysen skrev:
HCS skrev:
Som sagt før...hva er alternativet til Fidel ? Vi burde være glad for denne blekka som greier å engasjere oss i ulik grad, men med et innehold som favner mange av oss...Ser liksom ingen andre norske blader som gir samme leser glede innen vår hobby :)
Det finnes mange alternativer til Fidelity. De er nok ikke norske, men hvorfor må de på død og liv være det?

Mvh
Roysen

Patrotisme kanskje ? ;D... Jeg abbonnerer også på et par tre andre utlandske blader, men ser NØDVENDIGHETEN av at vi har et brukbart blad her på berget.. Men for all del, ønsker du å lese engelsk, tysk og svensk so be my guest...Men ikke forvent forståelse fra min side ... ;)
Patriotimse? Til et magasin? Nei, det forstår jeg ikke. Du er klar over at du må betale for produktet - ikke sant?
Språkargumentet ditt er imidletid forståelig dersom man ikke er helt stø i andre språk enn norsk. Dersom man leser engelsk, tysk, dansk eller svensk rimelig godt - forstår jeg det imidlertid ikke. For meg er kvaliteten på produktet det viktiste og ikke hver produktet kommer fra. Dersom man synes Fidelity er bedre eller på høyde med andre magasiner til samme pris forstår jeg godt at det kjøpes, men dersom man kjøper magsinet av ren patriotisme (som for et fotball lag eller lignende) kan jeg ikke forstå det. Da synes jeg interessen for et magasinet begynner å anta proposjoner som ikke kan karakteriseres som helt normalt.

Mvh
Roysen

Vel....det har vel noe med følelser å gjøre...Følelser for det at noe er "mitt" dvs laget her oppe...Det er ikke best, det er langtfra det peneste bladet, men det er det NORSKE bladet som gir meg mest ifht til denne hobbyen ...Og jeg vil gjerne støtte de fordi jeg ønsker å ha ett norsk blad i en underskog av mange andre mer eller mindre bra blad...Og hvis du ikke skjønner det med følelser ifht et blad, det være seg negative eller positive, hvordan kan du da forstå følelser ifht til MUSIKK ? Eller er musikk bare målinger og matematiske parametre med en økonomiks variabel i bunn ??
Så dersom jeg ikke har genuine føleleser for et magasin så kan jeg heller ikke ha følelser for musikk? Jeg respekterer ditt syn på magasinet Fidelity selv om jeg ikke forstår det.

Mvh
Roysen
Det var da voldsomt gutter. Personlig ser jeg behov for at den norske andedammen har et eget kvalitetsmagasin som er til for oss i Norge (og Norden). Som reflekterer vårt unike miljø og våre unike interesser. På samme måte som det er slik med andre magasiner i andre deler av verden også. Har også litt problemer å forstå at folk med norsk kultur ikke selv ser dette poenget. Har du ikke norsk kulturbakgrunn/interesse, er dette selvfølgelig ikke en intressant diskusjon.

Med vennlig og ikke kranglevoren hilsen
 

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Innlegg
1.602
Antall liker
77
Fikk bladet i dag, så nå kan eg lese det i ro og mak til en kopp med kaffe. ;)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Roysen skrev:
HCS skrev:
Roysen skrev:
HCS skrev:
Roysen skrev:
HCS skrev:
Som sagt før...hva er alternativet til Fidel ? Vi burde være glad for denne blekka som greier å engasjere oss i ulik grad, men med et innehold som favner mange av oss...Ser liksom ingen andre norske blader som gir samme leser glede innen vår hobby :)
Det finnes mange alternativer til Fidelity. De er nok ikke norske, men hvorfor må de på død og liv være det?

Mvh
Roysen

Patrotisme kanskje ? ;D... Jeg abbonnerer også på et par tre andre utlandske blader, men ser NØDVENDIGHETEN av at vi har et brukbart blad her på berget.. Men for all del, ønsker du å lese engelsk, tysk og svensk so be my guest...Men ikke forvent forståelse fra min side ... ;)
Patriotimse? Til et magasin? Nei, det forstår jeg ikke. Du er klar over at du må betale for produktet - ikke sant?
Språkargumentet ditt er imidletid forståelig dersom man ikke er helt stø i andre språk enn norsk. Dersom man leser engelsk, tysk, dansk eller svensk rimelig godt - forstår jeg det imidlertid ikke. For meg er kvaliteten på produktet det viktiste og ikke hver produktet kommer fra. Dersom man synes Fidelity er bedre eller på høyde med andre magasiner til samme pris forstår jeg godt at det kjøpes, men dersom man kjøper magsinet av ren patriotisme (som for et fotball lag eller lignende) kan jeg ikke forstå det. Da synes jeg interessen for et magasinet begynner å anta proposjoner som ikke kan karakteriseres som helt normalt.

Mvh
Roysen

Vel....det har vel noe med følelser å gjøre...Følelser for det at noe er "mitt" dvs laget her oppe...Det er ikke best, det er langtfra det peneste bladet, men det er det NORSKE bladet som gir meg mest ifht til denne hobbyen ...Og jeg vil gjerne støtte de fordi jeg ønsker å ha ett norsk blad i en underskog av mange andre mer eller mindre bra blad...Og hvis du ikke skjønner det med følelser ifht et blad, det være seg negative eller positive, hvordan kan du da forstå følelser ifht til MUSIKK ? Eller er musikk bare målinger og matematiske parametre med en økonomiks variabel i bunn ??
Så dersom jeg ikke har genuine føleleser for et magasin så kan jeg heller ikke ha følelser for musikk? Jeg respekterer ditt syn på magasinet Fidelity selv om jeg ikke forstår det.

Mvh
Roysen
Hvilke følelser for HVA vet du jo best selv.... :). Jeg ser verdien av å holde bladet, både økonomisk og inneholdemessig. Om det er det bladet som gir meg mest skal være usagt. Men det er et godt NORSK blad jeg med glede støtter...Og det er mine følelser...Slik du har dine...enten det er imot Fidel eller for musikk :)
 
A

Aubi

Gjest
janhella skrev:
Godmode skrev:
Aubi skrev:
Denne gangen var leserbrev delen som var mest underholdene. Engasjemanget fra CJ folket både fra salg og bruker delen er helt utrolig.
Jeg må si at jeg synes "engasjementet" er ganske sjokkerende hvis det er mr. audiofreak vi snakker om her. Jeg er nesten usikker på om redaksjonen burde trykket brevet, selv om han oppfordrer/utfordrer dem til å gjøre det. Grunnen er ganske enkel at jeg synes han fremstår som en parodisk fanatiker som grenser til det ubehagelige. Skulle nesten tro at CJ var en slags Helligdom som hverken kan kritiseres eller tolkes da den er perfekt og all kritikk pr. def er blasfemi.

Jeg vet ikke om det er manglende norkskunnskaper som er årsaken til denne voldsomme sårheten, i tilfelle burde han kanskje be en god venn/kunde om å oversette artikklene i Fidelity til engelsk for seg? Faktum er jo at CJ har fått masse spalteplass i bladet, uavhengig av importørens oppførsel, og i så godt som alle sammenhenger fått knallkritikk. Flere av skribentene har vel også CJ komponenter i anlegget, eller i allefall gitt uttrykk for at de svært gjærne kunne tenke seg det. For min egendel må jeg si jeg hadde kviet meg for å handle utstyr av mannen. Han er åpenbart utrolig engasjert og sikkert flink til å veilede, men jeg mener å huske at det ikke var så enkelt å få fikset en dritkostbar høyttaler som vel ble bevist at hadde et defekt element eller hva det var for noen år siden. Da kom trassighet og besservisser egenskapene fram i full blomst, "neida denne er det ikke noe galt med. Alle dere tar feil, og måleapparatet deres viser bare tullball..."

Privatpersonen bak audiofreaks har jeg selvsagt ikke noe forhold til, det er representanten/talspersonen for foretaket jeg kritiserer. Kanskje han burde lære seg deg gode trikset med å ikke sende brev/mail umiddelbart, men vente til dagen etter hvis det er et emne som opptar deg veldig. Da ungår man gjerne de største følelesutladninger og usakligheter på trykk...
Når det gjelder CJ DEL 1 og det som nevnes rundt CJ 350 trinnet, har Peter D. helt rett. Fidelity kom med helt absurde påstander om hvorfor trinnet ble rangert som det ble, og burde komme med en direkte unnskyldning, slike påstander er med på å sverte produkter som i utgangspunktet er strålende. Fikk mange negative forsepørsler rundt det som stod i Fidelity når jeg skulle selge min 350, så skadevirkning har det garantert hatt overfor Audiofreaks/CJ.
Det er nå ikke så rart at du fikk forespørsler rundt dette temaet da eksemplaret du solgte faktisk var blitt utsatt for denne typen av ekstrem høy last. Eller husker jeg feil?
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
7.000
Antall liker
5.924
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
HCS skrev:
Roysen skrev:
HCS skrev:
Roysen skrev:
HCS skrev:
Roysen skrev:
HCS skrev:
Som sagt før...hva er alternativet til Fidel ? Vi burde være glad for denne blekka som greier å engasjere oss i ulik grad, men med et innehold som favner mange av oss...Ser liksom ingen andre norske blader som gir samme leser glede innen vår hobby :)
Det finnes mange alternativer til Fidelity. De er nok ikke norske, men hvorfor må de på død og liv være det?

Mvh
Roysen

Patrotisme kanskje ? ;D... Jeg abbonnerer også på et par tre andre utlandske blader, men ser NØDVENDIGHETEN av at vi har et brukbart blad her på berget.. Men for all del, ønsker du å lese engelsk, tysk og svensk so be my guest...Men ikke forvent forståelse fra min side ... ;)
Patriotimse? Til et magasin? Nei, det forstår jeg ikke. Du er klar over at du må betale for produktet - ikke sant?
Språkargumentet ditt er imidletid forståelig dersom man ikke er helt stø i andre språk enn norsk. Dersom man leser engelsk, tysk, dansk eller svensk rimelig godt - forstår jeg det imidlertid ikke. For meg er kvaliteten på produktet det viktiste og ikke hver produktet kommer fra. Dersom man synes Fidelity er bedre eller på høyde med andre magasiner til samme pris forstår jeg godt at det kjøpes, men dersom man kjøper magsinet av ren patriotisme (som for et fotball lag eller lignende) kan jeg ikke forstå det. Da synes jeg interessen for et magasinet begynner å anta proposjoner som ikke kan karakteriseres som helt normalt.

Mvh
Roysen

Vel....det har vel noe med følelser å gjøre...Følelser for det at noe er "mitt" dvs laget her oppe...Det er ikke best, det er langtfra det peneste bladet, men det er det NORSKE bladet som gir meg mest ifht til denne hobbyen ...Og jeg vil gjerne støtte de fordi jeg ønsker å ha ett norsk blad i en underskog av mange andre mer eller mindre bra blad...Og hvis du ikke skjønner det med følelser ifht et blad, det være seg negative eller positive, hvordan kan du da forstå følelser ifht til MUSIKK ? Eller er musikk bare målinger og matematiske parametre med en økonomiks variabel i bunn ??
Så dersom jeg ikke har genuine føleleser for et magasin så kan jeg heller ikke ha følelser for musikk? Jeg respekterer ditt syn på magasinet Fidelity selv om jeg ikke forstår det.

Mvh
Roysen
Hvilke følelser for HVA vet du jo best selv.... :). Jeg ser verdien av å holde bladet, både økonomisk og inneholdemessig. Om det er det bladet som gir meg mest skal være usagt. Men det er et godt NORSK blad jeg med glede støtter...Og det er mine følelser...Slik du har dine...enten det er imot Fidel eller for musikk :)

Enig med deg der HCS....."duale" fin avatar du har fått deg :)

Nå kom bladet i dag så da er kvelden sikret
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Aubi skrev:
janhella skrev:
Godmode skrev:
Aubi skrev:
Denne gangen var leserbrev delen som var mest underholdene. Engasjemanget fra CJ folket både fra salg og bruker delen er helt utrolig.
Jeg må si at jeg synes "engasjementet" er ganske sjokkerende hvis det er mr. audiofreak vi snakker om her. Jeg er nesten usikker på om redaksjonen burde trykket brevet, selv om han oppfordrer/utfordrer dem til å gjøre det. Grunnen er ganske enkel at jeg synes han fremstår som en parodisk fanatiker som grenser til det ubehagelige. Skulle nesten tro at CJ var en slags Helligdom som hverken kan kritiseres eller tolkes da den er perfekt og all kritikk pr. def er blasfemi.

Jeg vet ikke om det er manglende norkskunnskaper som er årsaken til denne voldsomme sårheten, i tilfelle burde han kanskje be en god venn/kunde om å oversette artikklene i Fidelity til engelsk for seg? Faktum er jo at CJ har fått masse spalteplass i bladet, uavhengig av importørens oppførsel, og i så godt som alle sammenhenger fått knallkritikk. Flere av skribentene har vel også CJ komponenter i anlegget, eller i allefall gitt uttrykk for at de svært gjærne kunne tenke seg det. For min egendel må jeg si jeg hadde kviet meg for å handle utstyr av mannen. Han er åpenbart utrolig engasjert og sikkert flink til å veilede, men jeg mener å huske at det ikke var så enkelt å få fikset en dritkostbar høyttaler som vel ble bevist at hadde et defekt element eller hva det var for noen år siden. Da kom trassighet og besservisser egenskapene fram i full blomst, "neida denne er det ikke noe galt med. Alle dere tar feil, og måleapparatet deres viser bare tullball..."

Privatpersonen bak audiofreaks har jeg selvsagt ikke noe forhold til, det er representanten/talspersonen for foretaket jeg kritiserer. Kanskje han burde lære seg deg gode trikset med å ikke sende brev/mail umiddelbart, men vente til dagen etter hvis det er et emne som opptar deg veldig. Da ungår man gjerne de største følelesutladninger og usakligheter på trykk...
Når det gjelder CJ DEL 1 og det som nevnes rundt CJ 350 trinnet, har Peter D. helt rett. Fidelity kom med helt absurde påstander om hvorfor trinnet ble rangert som det ble, og burde komme med en direkte unnskyldning, slike påstander er med på å sverte produkter som i utgangspunktet er strålende. Fikk mange negative forsepørsler rundt det som stod i Fidelity når jeg skulle selge min 350, så skadevirkning har det garantert hatt overfor Audiofreaks/CJ.
Det er nå ikke så rart at du fikk forespørsler rundt dette temaet da eksemplaret du solgte faktisk var blitt utsatt for denne typen av ekstrem høy last. Eller husker jeg feil?
Du blander med noe annet eller andre her... ;)
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
788
Torget vurderinger
5
Tja, skal diskutere artiklene bare bladet kommer.... hvis det kommer.. ::)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Enig med deg der HCS....."duale" fin avatar du har fått deg :)

Nå kom bladet i dag så da er kvelden sikret
[/quote]


Takk for det :)...Litt store tenner men, men... Ha en fin kveld med verdens beste NORSKE hifiblad...hehehe
 
R

Roysen

Gjest
Årsaken til at jeg noen ganger blir litt provosert og også noe undrende over denne nesegruse forelskelsen i Fidelity er at dersom alle til enhver tid skal støtte opp om dette magasinet om de liker inneholdet eller ikke - hva skal så være insentivet for redaksjonen og skribentene for å kunne forbedre seg. For jeg kan ikke tro at alle synes Fidelity er perfekt. Dersom de kan skrive hva som helst om hva som helst uten at det har noe å si for opplaget har vel vi som lesere et problem.

Nå kan det være slik at de fleste her inne liker innholdet i Fidelity og da banner jeg vel i kirka her - men det bryr jeg meg egentlig ikke så mye om. Jeg tror vi gjør oss selv en bjørnetjense som kunder av dette bladet ved å opptre som supporter og groupies. Kritisk og konstruktiv kritikk som er både negativ og postitiv når dette er fortjent har jeg mye mer tro på. Det å skulle støtte opp om Fidelity økonomisk tror jeg derimot er et blindspor. Fidelity bør lokke til seg sine kunder gjennom kvalitet og ikke gjennom "relgiøst troende menigheter".

Mvh
Roysen
 

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Innlegg
537
Antall liker
84
Synes Fidelity er helt topp jeg!
Beste etter HiFi+ (det er bare min mening, ikke angrip meg).

Abonerer derimot ikke lenger, rett og slett fordi gleden ved å plukke det opp på Narvesen er mye større. Får som regel lurt til meg et Gullbrød i samme slengen:)
Fine omtaler, bra kvalitet og fantastiske bilder!
Gleder meg allerede til Fidelity 28!

Olav
 

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Innlegg
1.011
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
Roysen skrev:
I og med at prisen for abonnement og løssalg også er den samme Mvh
Roysen
sparer vel endel på abbonement? 475 i året for 6 nummer som koster 98 i løssalg
 
R

Roysen

Gjest
Solo skrev:
Roysen skrev:
I og med at prisen for abonnement og løssalg også er den samme Mvh
Roysen
sparer vel endel på abbonement? 475 i året for 6 nummer som koster 98 i løssalg
OK, jeg beklager den feilen. Jeg er feilinformert.

Mvh
Roysen
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Roysen skrev:
Årsaken til at jeg noen ganger blir litt provosert og også noe undrende over denne nesegruse forelskelsen i Fidelity er at dersom alle til enhver tid skal støtte opp om dette magasinet om de liker inneholdet eller ikke - hva skal så være insentivet for redaksjonen og skribentene for å kunne forbedre seg. For jeg kan ikke tro at alle synes Fidelity er perfekt. Dersom de kan skrive hva som helst om hva som helst uten at det har noe å si for opplaget har vel vi som lesere et problem.

Nå kan det være slik at de fleste her inne liker innholdet i Fidelity og da banner jeg vel i kirka her - men det bryr jeg meg egentlig ikke så mye om. Jeg tror vi gjør oss selv en bjørnetjense som kunder av dette bladet ved å opptre som supporter og groupies. Kritisk og konstruktiv kritikk som er både negativ og postitiv når dette er fortjent har jeg mye mer tro på. Det å skulle støtte opp om Fidelity økonomisk tror jeg derimot er et blindspor. Fidelity bør lokke til seg sine kunder gjennom kvalitet og ikke gjennom "relgiøst troende menigheter".

Mvh
Roysen
Støtte økonomisk tenkte jeg ved å inneha et abb. At du ikke ønsker dette er opp til deg, jeg ønsker å beholde bladet så det ikke ikke går dukken. Og kritikk får jo bladet i bøtter og spann, bare se denne tråden :). Jeg er ikke udelt positiv til bladet, for min egen del var det alt for mye B&W stoff i dette bladet etter min smak. Men noen andre likte dette enkle faktum og da legger jeg meg ikke oppi det, men tenker at det er bra vi ikke er like...Uniformering i en såvidt forskjellig hobby som dette er direkte idotisk. Langt de fleste innleggene i denne tråden er negative, men det kan være fortjent det også. Bottom line er at jeg ønsker å beholde bladet. Hvis dette ikke er noe du kan stå inne for Roysen, så er det ikke noe jeg klandrer deg for. Men slutt å klag på at enkelte har en viss glede av å betale et fast abb på tross av leverings problemer og artikler som ikke alltid er de mest relevante for en selv..
 

Fl.D.P

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.10.2006
Innlegg
91
Antall liker
7
Holmium skrev:
Tja, skal diskutere artiklene bare bladet kommer.... hvis det kommer.. ::)
Venter spændt på at bladet dukker op her i min postkasse i Danmark. :)
 
R

Roysen

Gjest
HCS skrev:
Hvis dette ikke er noe du kan stå inne for Roysen, så er det ikke noe jeg klandrer deg for. Men slutt å klag på at enkelte har en viss glede av å betale et fast abb på tross av leverings problemer og artikler som ikke alltid er de mest relevante for en selv..
Nå tror jeg du har misforstått meg noe. Jeg klager ikke over at folk ønsker å kjøpe magasinet. Tvert i mot. Det jeg imidlertid mener er at ris, ros og lojalitet må ha en begrunnelse i kvaliteten på det som blir levert.

Jeg mener heller ikke at Fidelity er et dårlig magasin. Tvert i mot. Det er imidlertid alltid noe som kan forbedres. Distribusjonen til abonnentene er en av disse tingene. Innholdet i magasinet er heller ikke perfekt.

For meg virker det som det norske hi-fi miljøet trykker alt som er laget i Norge til sitt bryst som det beste som finnes og at det nesten ikke er lov å kritisere det. Fidelity er bare et eksempel. Dynamic Precision og Electrocompaniet er et annet eksempel. Jeg er ikke så sikker på at dette norske er helt i verdenseliten og at det dermed må være lov å være noe kritisk. Jeg sier imidlertid ikke med dette at norskproduserte magasiner og komponenter er dårlige heller. Men det er noen ganger denne "fan oppførselen" kan være noe provoserende for en som ikke er troende.

Mvh
Roysen
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Roysen skrev:
HCS skrev:
Hvis dette ikke er noe du kan stå inne for Roysen, så er det ikke noe jeg klandrer deg for. Men slutt å klag på at enkelte har en viss glede av å betale et fast abb på tross av leverings problemer og artikler som ikke alltid er de mest relevante for en selv..
Nå tror jeg du har misforstått meg noe. Jeg klager ikke over at folk ønsker å kjøpe magasinet. Tvert i mot. Det jeg imidlertid mener er at ris, ros og lojalitet må ha en begrunnelse i kvaliteten på det som blir levert.

Jeg mener heller ikke at Fidelity er et dårlig magasin. Tvert i mot. Det er imidlertid alltid noe som kan forbedres. Distribusjonen til abonnentene er en av disse tingene. Innholdet i magasinet er heller ikke perfekt.

For meg virker det som det norske hi-fi miljøet trykker alt som er laget i Norge til sitt bryst som det beste som finnes og at det nesten ikke er lov å kritisere det. Fidelity er bare et eksempel. Dynamic Precision og Electrocompaniet er et annet eksempel. Jeg er ikke så sikker på at dette norske er helt i verdenseliten og at det dermed må være lov å være noe kritisk. Jeg sier imidlertid ikke med dette at norskproduserte magasiner og komponenter er dårlige heller. Men det er noen ganger denne "fan oppførselen" kan være noe provoserende for en som ikke er troende.

Mvh
Roysen

....da er vi nok langt mer enige enn det en skulle tro ;)
 

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Innlegg
238
Antall liker
1
Fikk bladet i dag (bor i Oslo) ... men har ikke fått lest så meget ennå. Når det gjelder hifi-blader, er det nå kun to jeg leser, Fidelity og HiFi +. (Leser forøvrig mange andre typer blader ...) De to gir meg mest glede i forhold til hobbien.
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.780
Antall liker
16.469
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
sushizaki skrev:
Fikk bladet i dag (bor i Stavanger).
Stor spredning i Oslo i går også. Da vil jeg tro at de fleste roer seg ned og blir forhåpentligvis mer opptatt av innhold enn mer eller mindre smakløs debattering omkring distribusjon - tipper at tråden "Fidelity 27" dør ut og håper å slippe å se "Fidelity 28" med mye av det samme "tjaset". Det er vel mye festligere å debattere faglig innhold....ikke sant? ;D
 

Godmode

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2003
Innlegg
142
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Ref det jeg sa om leserbrevet fra audiofreaks. Det Roysen sa synes jeg var en meget god ide. Hadde ikke det vært en enkel og ryddige løsning å laget en slik "Feedback" spalte hvor importører/produsenter kunne kommet med kommentarer og aller helst utfyllende informasjon om testede produkter(f.eks link til datablad ol). Det er faktisk noe jeg som leser gjerne kunne tenke meg. Det hadde kanskje vært en idè med en slags mal/veiledning til hvordan denne Feedbacken burde utformes (jeg tenker da språklig form, lengde og til en viss grad innhold) slik at det ikke ender opp som en ren salgskanal(det har man annonser til) eller drittslenging/usakligheter om konkurenter eller andre selvsagt. Supplerende målinger, kjente begrensninger, og kanskje også anbefalinger om romstørrelse, plassering ville være fine tillegg som jeg gjerne kunne tenke meg.

Når det er sagt så har ikke jeg noe forhold til fakta i det som ble sagt i brevet, da jeg hverken har kompetanse til å vurdere riktighet eller faktisk har hørt produktet. Det jeg reagerte på, og som jeg fortsatt synes er voldsomt og ute av proposjoner, var den anklagende og sårede tonen hvor man mer enn antyder at dette er en slags konspirasjon fra bladets side.
 
J

Janpe

Gjest
Godmode:
Jeg synes at man generelt skal holde seg for god til å trakassere andre med ref., til ditt sleivspark til innehaveren av Audiofreaks og hans innlegg i siste Fidelity. Jeg synes at hans innlegg så avgjort burde besvares av KV, det kunne ha blitt interessant lesning.

Deler av innlegg fjernet pga. brudd på bransjereglene. Mvh Høvdingen

Ditt innlegg burde ha vært fjernet av Høvdingen etter min mening.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.915
Antall liker
5.933
Torget vurderinger
2
Janpe skrev:
Ditt innlegg burde ha vært fjernet av Høvdingen etter min mening.
Før jeg fjerner noe som helst, så burde vel kanskje du stå frem som den du er, nemlig en representant for Audiofreaks. Så vidt meg bekjent så har du både showrom for Audiofreaks og du er webmaster for Audiofreaks sine sider.

Som oftest når det blir kritikk rundt Audiofreaks så har jo Peter i stor grad lagt opp til det selv, og når han skriver et leserbrev av den typen som ble publisert i Fidelity, så må han jo nesten regne med at det blir noe diskusjon rundt det.

Mvh
Høvdingen
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Høvdingen skrev:
Janpe skrev:
Ditt innlegg burde ha vært fjernet av Høvdingen etter min mening.
Før jeg fjerner noe som helst, så burde vel kanskje du stå frem som den du er, nemlig en representant for Audiofreaks. Så vidt meg bekjent så har du både showrom for Audiofreaks og du er webmaster for Audiofreaks sine sider.

Som oftest når det blir kritikk rundt Audiofreaks så har jo Peter i stor grad lagt opp til det selv, og når han skriver et leserbrev av den typen som ble publisert i Fidelity, så må han jo nesten regne med at det blir noe diskusjon rundt det.

Mvh
Høvdingen
isåfall er vel gjerne også reglene for bransjeaktørene brutt her

Og nå er dette rettet på. Mvh Høvdingen
 
J

Janpe

Gjest
Høvdingen skrev:
Janpe skrev:
Ditt innlegg burde ha vært fjernet av Høvdingen etter min mening.
Før jeg fjerner noe som helst, så burde vel kanskje du stå frem som den du er, nemlig en representant for Audiofreaks. Så vidt meg bekjent så har du både showrom for Audiofreaks og du er webmaster for Audiofreaks sine sider.

Som oftest når det blir kritikk rundt Audiofreaks så har jo Peter i stor grad lagt opp til det selv, og når han skriver et leserbrev av den typen som ble publisert i Fidelity, så må han jo nesten regne med at det blir noe diskusjon rundt det.

Mvh
Høvdingen
Jeg er/har ikke følgende:

1.
Representant for Audiofreaks
2.
Jeg har ikke demorom for Audiofreaks
3.
Jeg har (etter fattig evne) laget web`en til Audiofreaks i 2004.

Så, "såvidt deg bekjent" holder dessverre ikke i denne sammenhengen. At jeg hjelper PD under messer med rigging og har utstyr fra han har ikke noe med saken å gjøre. Jeg anser PD som en meget god venn og for venner stiller jeg opp.

Det jeg stilte et spørsmålstegn ved var den nedlatende holdning fra Godmode, men det spiller tydeligvis ingen rolle for "Høvdingen". Nei, da er det viktigere å slenge ut usannheter og annet usakelig drittprat. Ja, ja.....
 

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
716
Antall liker
19
Janpe skrev:
Høvdingen skrev:
Janpe skrev:
Ditt innlegg burde ha vært fjernet av Høvdingen etter min mening.
Før jeg fjerner noe som helst, så burde vel kanskje du stå frem som den du er, nemlig en representant for Audiofreaks. Så vidt meg bekjent så har du både showrom for Audiofreaks og du er webmaster for Audiofreaks sine sider.

Som oftest når det blir kritikk rundt Audiofreaks så har jo Peter i stor grad lagt opp til det selv, og når han skriver et leserbrev av den typen som ble publisert i Fidelity, så må han jo nesten regne med at det blir noe diskusjon rundt det.

Mvh
Høvdingen
Jeg er/har ikke følgende:

1.
Representant for Audiofreaks
2.
Jeg har ikke demorom for Audiofreaks
3.
Jeg har (etter fattig evne) laget web`en til Audiofreaks i 2004.

Så, "såvidt deg bekjent" holder dessverre ikke i denne sammenhengen. At jeg hjelper PD under messer med rigging og har utstyr fra han har ikke noe med saken å gjøre. Jeg anser PD som en meget god venn og for venner stiller jeg opp.

Det jeg stilte et spørsmålstegn ved var den nedlatende holdning fra Godmode, men det spiller tydeligvis ingen rolle for "Høvdingen". Nei, da er det viktigere å slenge ut usannheter og annet usakelig drittprat. Ja, ja.....
Hvor ble sandkassen av.........
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.915
Antall liker
5.933
Torget vurderinger
2
Janpe skrev:
Det jeg stilte et spørsmålstegn ved var den nedlatende holdning fra Godmode, men det spiller tydeligvis ingen rolle for "Høvdingen". Nei, da er det viktigere å slenge ut usannheter og annet usakelig drittprat. Ja, ja.....
Jeg har lest det aktuelle leserbrevet to ganger i dag, og utifra måten Peter formulerer teksten sin på, så finner jeg ikke Godmode sin reaksjon merkelig i det hele tatt. Det betyr ikke at jeg er enig eller uenig med Godmode, men Peter legger opp til debatt med et slikt leserbrev, og da synes jeg også han må tåle kritikk.

Hadde Godmode helt "uprovosert" angrepet Audiofreaks på denne måten ville det vært en helt annen sak, men det er jo ikke akkurat slik saken forholder seg.

Når det gjelder din tilknytning til Audiofreaks, så føler jeg at vi har vært opp i denne gata før Jan Petter, og jeg synes ikke du skal angripe meg i denne saken. Det forekommer heller ingen løgner eller usakligheter i denne tråden så langt jeg kan se, og husk at denne tråden ikke dreier seg om hvem som er best av A1 eller CJ350.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.204
Antall liker
6.571
Godmodes kritikk av Audiofreaks er jo mild i forhold til hva Geir Tømmervik har vært velsignet med her, så den bør ikke sensureres.
Den er også mild i forhold til kritikken Peter og Endre fremmet mot Fidelity i leserbrevene i nr 27. Det er få komponenter som har fått så mye skryt i Fidelity som CJ act2, så det virker litt malplassert å kreve at de legger seg på knær og tilbe den siste oppgraderingen. Man kan ikke forvente at en skribent kjenner alle produktene så godt at de umiddelbart hører forskjellene i en oppgradering like godt som noen som har mange års eierskap til produktene, spesielt når Fidelity har skiftet referanseutstyr i mellomtiden. Man kan heller ikke forvente at en skribent er like positiv til en komponent som en som eier den selv, eller skal forsøke å selge den.

Jeg synes Fidelity er flinke til å balansere omtalene siden. Det er sjeldent bare skryt eller bare slakt, de skriver om hva de synes er positivt og hva de synes er mindre positivt med et produkt. Mener skribenten at en forforsterker med fordel kan være balansert, eller at det bør være god plass rundt termineringen, så må det være en ærlig sak. For meg som relativt ofte skrur høyttalerterminaler, og som pr. i dag har bare balanserte kabler, er dette nyttig informasjon. Heldigvis er jeg sånn nogenlunde i stand til å mene noe om dette er positivt, nøytralt, eller negativt selv også. Det tror jeg de fleste som leser Fidelity og som vurderer å anskaffe disse komponentene er også.

Dette er da ikke noe spesielt for CJ. Da jeg leste omtalen av min egen effektforsterker var det akkurat likedan, det ble trukket fram både positive og negative egenskaper. For meg var det nyttig, så kunne jeg avstemme mine egne erfaringer da jeg testet den, og tenke igjennom hva som var viktig for meg. Det var først da jeg leste om den i kavalkaden at jeg skjønte at de faktisk likte denne forsterkeren. Fidelity ønsker ikke å være et rent skryteblad, og det lykkes de bra med å ikke være. Alle til lags kan ingen gjøre, men Fidelity er godt likt av det store flertallet, og da har de egentlig grunn til å være fornøyd.
 
R

Roysen

Gjest
BT skrev:
Godmodes kritikk av Audiofreaks er jo mild i forhold til hva Geir Tømmervik har vært velsignet med her, så den bør ikke sensureres.
Den er også mild i forhold til kritikken Peter og Andre fremmet mot Fidelity i leserbrevene i nr 27. Det er få komponenter som har fått så mye skryt i Fidelity som CJ act2, så det virker litt malplassert å kreve at de legger seg på knær og tilbe den siste oppgraderingen. Man kan ikke forvente at en skribent kjenner alle produktene så godt at de umiddelbart hører forskjellene i en oppgradering like godt som noen som har mange års eierskap til produktene, spesielt når Fidelity har skiftet referanseutstyr i mellomtiden. Man kan heller ikke forvente at en skribent er like positiv til en komponent som en som eier den selv, eller skal forsøke å selge den.

Jeg synes Fidelity er flinke til å balansere omtalene siden. Det er sjeldent bare skryt eller bare slakt, de skriver om hva de synes er positivt og hva de synes er mindre positivt med et produkt. Mener skribenten at en forforsterker med fordel kan være balansert, eller at det bør være god plass rundt termineringen, så må det være en ærlig sak. For meg som relativt ofte skrur høyttalerterminaler, og som pr. i dag har bare balanserte kabler, er dette nyttig informasjon. Heldigvis er jeg sånn nogenlunde i stand til å mene noe om dette er positivt, nøytralt, eller negativt selv også. Det tror jeg de fleste som leser Fidelity og som vurderer å anskaffe disse komponentene er også.

Dette er da ikke noe spesielt for CJ. Da jeg leste omtalen av min egen effektforsterker var det akkurat likedan, det ble trukket fram både positive og negative egenskaper. For meg var det nyttig, så kunne jeg avstemme mine egne erfaringer da jeg testet den, og tenke igjennom hva som var viktig for meg. Det var først da jeg leste om den i kavalkaden at jeg skjønte at de faktisk likte denne forsterkeren. Fidelity ønsker ikke å være et rent skryteblad, og det lykkes de bra med å ikke være. Alle til lags kan ingen gjøre, men Fidelity er godt likt av det store flertallet, og da har de egentlig grunn til å være fornøyd.
Jeg er enig i det meste du skriver bortsett fra en detalj (som kanskje ikke er så liten). CJs produkter er laget etter en filosofi der enkle kretser med så få komponenter i signalvegen som mulig gir best lyd. Dette er en filosofi som går igjen i hele deres produktspekter. Av den grunn mener CJ at balanserte kretser (med flere komponenter i utgangspunktet) har en ulempe. CJ har derfor valgt å lage sine produkter ubalanserte. De har lagt betydelig ressurser i designet av ubalanserte kretsløp i sine ART og ACT linjetrinn som med dagens tenknologi setter standard for hvor godt slike kretsløp kan spille. Dersom man skulle følge Fidelitys råd og legge til balanserte innganger i denne løsningen ville dette kun være villedende for brukerne da signalet inne i forsterkeren ikke behandles balansert. En slik løsning ville i så fall være bare tull. Dersom man skulle designe om hele kretsen til en balansert løsning ville produktet vært noe helt annet enn det er i dag og spilt totalt forskjellig. Jeg istemmer derfor med Peter i konklusjonen om at i dette tilfelle er det feil å hevde at fraværet av balanserte innganger er et minus. Med dagens lydsignatur inntakt kunne aldri balanserte innganger vært en del av produktet.

Man kan så være uenig i filosofien til CJ og hevde at balanserte kretsløp gir bedre lyd. Man kan også mene at ubalanserte kretsløp ikke er så heldig dersom man har kun balanserte komponenter i resten av kjeden. Dette handler imidlertid om smak, bahag og matching av anlegget. En helt annen sak er å hevde at det er et minus at CJ ikke har balanserte innganger når produktet ikke er designet som en balansert løsning. Det var det Fidelity gjorde og det kan i beste fall karakteriseres som bare tull etter min mening og viser en noe manglende teknisk forståelse for hvordan produktet fungerer og er oppbygget. Dersom dette ble skrevet som et utbrudd av frustrasjon som en følge av at omtalers pre ikke har ubalanserte utganger er løsningen på dette i så fall overganger og ikke å designe om hele forsterkeren.

Mvh
Roysen
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.204
Antall liker
6.571
For alt jeg vet kan det være umulig å oppnå samme lydkvalitet med en balansert pre som act2. I motsatt fall gitt en pre med samme kvaliteter ellers og som i tillegg kan brukes balansert, vil den siste være å foretrekke. I min effektforsterker er det lagt mye arbeid og elektronikk i de balanserte kretsene, og jeg er ikke sikker på om disse ville blitt utnyttet optimalt med en ubalansert pre.
 
R

Roysen

Gjest
BT skrev:
For alt jeg vet kan det være umulig å oppnå samme lydkvalitet med en balansert pre som act2. I motsatt fall gitt en pre med samme kvaliteter ellers og som i tillegg kan brukes balansert, vil den siste være å foretrekke. I min effektforsterker er det lagt mye arbeid og elektronikk i de balanserte kretsene, og jeg er ikke sikker på om disse ville blitt utnyttet optimalt med en ubalansert pre.
Det har du sikkert 100% rett i, men det å skulle legge til en balansert inngang på en ubalansert forsterker er det ingen ting å vinne på lydmessig. Det er vel lyden som skal avgjøre om et produkt er godt eller ikke. Han likte lyden av produktet og lyden har en direkte sammenheng med konstruksjonsmetoden som er ubalansert. En balansert inngang på en ubalansert forsterker gir ingen lydmessige gevinser. Det å forslå noe slikt synes jeg er litt urovekkende med tanke på kompetansen til omtaler av testen.

Spørsmålet man må stille seg er hvorfor omtaler ønsker balanserte innganger. Det må enten være fordi han mener det vil gi bedre lydmessige resultater eller at det av praktiske hensyn er å foretrekke. Lydmessige fobedringer vil det ikke gi da forsterkeren er en ubalansert konstruksjon. Praktisk er det ikke fordi en balansert inngang på et ubalansert produkt kun er til forvirring for brukeren som lett da kan tro at dette er en balansert konstruksjon - overganger vil i tilfelle være tingen.

Mvh
Roysen
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.204
Antall liker
6.571
Det er jeg enig i. Nr 26 er sporløst forsvunnet hos meg, og husker ikke hva som sto der.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Audipfreaks leserinnlegg i siste Fidelity var patetisk.
Snakk om å være i trassalderen. Lyd er subjektivt, hvis denne karen har så peiling så burde han vel være klar over slike åpenbare fakta.
Greiene hans fikk jo absolutt ingen dårlig anmeldelse.
Vel vel Auduiofreaks er ihvertfall lagt i min "aldri handle hos database" på grunn av infantil oppførsel.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
142
Sted
Bergen
ACT 2 og ACT2 Series 2 kan ikke sammenlignes. Det eneste som de har felles er kabinetet og rørene som de bruker. Elektronikken innvending er totalt forskjellig(blandt annet med en nyutviklet powersupply i Series2) og lydforbedringen med Series 2 er så store at det blir for drøyt å si at det kun er mindre lydmessige forbedringer med Series 2. For de som ønsker ett annet syn på hvordan ACT2 Series 2 låter, les testen i Januar-utgaven av hifi+.
Link: http://www.hifiplus.com/issue49.html

Endre

BT skrev:
Godmodes kritikk av Audiofreaks er jo mild i forhold til hva Geir Tømmervik har vært velsignet med her, så den bør ikke sensureres.
Den er også mild i forhold til kritikken Peter og Endre fremmet mot Fidelity i leserbrevene i nr 27. Det er få komponenter som har fått så mye skryt i Fidelity som CJ act2, så det virker litt malplassert å kreve at de legger seg på knær og tilbe den siste oppgraderingen. Man kan ikke forvente at en skribent kjenner alle produktene så godt at de umiddelbart hører forskjellene i en oppgradering like godt som noen som har mange års eierskap til produktene, spesielt når Fidelity har skiftet referanseutstyr i mellomtiden. Man kan heller ikke forvente at en skribent er like positiv til en komponent som en som eier den selv, eller skal forsøke å selge den.

Jeg synes Fidelity er flinke til å balansere omtalene siden. Det er sjeldent bare skryt eller bare slakt, de skriver om hva de synes er positivt og hva de synes er mindre positivt med et produkt. Mener skribenten at en forforsterker med fordel kan være balansert, eller at det bør være god plass rundt termineringen, så må det være en ærlig sak. For meg som relativt ofte skrur høyttalerterminaler, og som pr. i dag har bare balanserte kabler, er dette nyttig informasjon. Heldigvis er jeg sånn nogenlunde i stand til å mene noe om dette er positivt, nøytralt, eller negativt selv også. Det tror jeg de fleste som leser Fidelity og som vurderer å anskaffe disse komponentene er også.

Dette er da ikke noe spesielt for CJ. Da jeg leste omtalen av min egen effektforsterker var det akkurat likedan, det ble trukket fram både positive og negative egenskaper. For meg var det nyttig, så kunne jeg avstemme mine egne erfaringer da jeg testet den, og tenke igjennom hva som var viktig for meg. Det var først da jeg leste om den i kavalkaden at jeg skjønte at de faktisk likte denne forsterkeren. Fidelity ønsker ikke å være et rent skryteblad, og det lykkes de bra med å ikke være. Alle til lags kan ingen gjøre, men Fidelity er godt likt av det store flertallet, og da har de egentlig grunn til å være fornøyd.
 
Topp Bunn