Roysen skrev:
HCS skrev:
Som sagt før...hva er alternativet til Fidel ? Vi burde være glad for denne blekka som greier å engasjere oss i ulik grad, men med et innehold som favner mange av oss...Ser liksom ingen andre norske blader som gir samme leser glede innen vår hobby
Det finnes mange alternativer til Fidelity. De er nok ikke norske, men hvorfor må de på død og liv være det?
Mvh
Roysen
Hei!
Jeg synes at fidelity har noen unike fordeler som gjør at jeg setter det helt i toppen av mine referanser!
1 Jeg har lest Vadseth, Mørch, Dale og de andre i et tiår allerede, og det gjør at jeg lett leser mellom linjene det som ikke ordrett står i testen.
2 De tester norske produkter - DP, EC, Patos, BASE, osv. Disse merkene er knapt nok testet i andre magasiner og gjør at man får satt disse merken inn i refereranseverket av andre produkter. (Min kombinasjon av DP DAC/BASE drivverk ble foretrukket av samtlige 4 blindtestere opp i mot Meitner riggen i en test...)
3 Prisene er riktige. Det er ikke så lett å skjære gjennom en utenlands test hvis man må sitte å tenke på at den ene forsterkeren blir 30% dyrere i Norge, mens den andre trolig vil være 5000 billigere...hvordan tolker man da "value" ut i fra testen.
4 Nærhet til testerne og referanseoppsettene. Jeg synes det er gøy (Og veldig postivt) at man faktisk kan ta opp telefonene og ringe til testerne, evt sende en mail, og faktisk få svar. I tillegg er det jo gode mulighet for å høre de oppsettene som blir brukt som refereanse av testerne. Hvordan ting spiller ute hos John Atkinson eller Jonathan Valin er egentlig ikke så spennende for meg, men hvis det funker bra hjemme hos Vidar Mørch, så vet jeg litt hvordan han har stilt opp opppsettet sitt.
Så jeg kommer nok alltid til å abbonere på Fidelity (Og en del av de andre også....).
Det er ikke dermed sagt at alt med bladet er perfekt....jeg kunne ønske at:
- artiklene ble mer tekniske og mer omfattende, flere oversiktsbilder (Spesiellt ting jeg synes er veldig spennende - Petter Dale skriver veldig godt synes jeg, der mangler det bare flere bilder, gleder meg allerede til fortsettelsen)
- Fortsette med (enda mer) hjemme hos, tveaks, DIY, osv.
- mindre musikk omtaler....er banner jeg kanskje i kirken, men synes det blir litt for mye....
- Han Irske Levin må vel å brukt opp kvoten sin nå....?
- Kavalkaden synes jeg er litt unødvendig, har tross alt alle bladene liggende
Mvh
OMF