Det blir alltid mye debatt når ny utgave av Fidelity er på trappene, men det blir veldig ofte fokus på det negative, og i denne tråden føler jeg at samme temaer begynner å gjenta seg til det kjedsommelige.
Tidligere så var KV selv å finne her på forumet, men han har trukket seg tilbake da det ble for mye drittkasting og useriøs kritikk. Jeg har hele tiden ønsket at HFS skal fungere som et mellomledd mellom bruker og presse, men enkelte medlemmer tar kritikken for langt, og jeg synes Fidelity får ufortjent mye negativ kritikk.
Det er likevel en del av skribentene som deltar på forumet, og det er veldig bra da brukerne har muligheten til å gi uttrykk for sine ønsker og kritikk, men hvis det blir useriøs kritikk så er det ingen som gidder å lytte. Når jeg leser f.eks. at fonter og bilder ser helt for jæ...ig ut så kan en ikke forvente at noen gidder å bry seg om slike meninger. Hvis en derimot kommer med seriøse forslag til hvordan ting kan endres, så kanskje en blir hørt.
Debatten om skribenters deltagelse på forumet er i utgangspunktet en grei debatt, men nå kan vi la det ligge. Skribenter kan fritt skrive her på forumet, og de har ingen plikt til å bli markert på noen måte. Kan det være kjekt å vite hvem de er? Ja, selvfølgelig, men det er opp til dem selv. De selger ikke hifi produkter, og om de reklamerer litt for Fidelity, Lyd&Bilde eller Hjemmekino så er det helt greit. Hifi miljøet er lite og vi trenger de få magasinene vi har, og vi burde forsøke å sørge for at de ikke blir borte ved å gi dem seriøs kreativ kritikk slik at de kan bli bedre, men samtidig oppføre oss ordentlig slik at kritikken blir hørt.
Hvis en opplever at skribenter snakker tilbake mot kritikken, istedenfor å lytte, så trenger dere bare å se på hvordan kritikken ser ut. Som sagt, en hyggeligere tone vil alltid bringe en sak lenger.
Det er heller ikke noe galt i å komme med litt positiv kritikk også, slik at en kan se hva som fungererer og hva en bør fortsette med.
Mvh
Høvdingen