Har ikke lest bladet enda, men Coltrane har vi hørt og Miles III (mkII) står i musikkrommet mitt.
Har forøvrig hørt alle modellene fra Marten Design om jeg tenker meg om.
Drømmen ER Coltrane, MEN det får bli i et annet liv.....og jeg har jo som en liten trøst mange av de samme egenskapene fra Coltrane i mine Miles III. Med Coltrane får man bare mer av alt det Miles III presenterer.
Og som et apropo til dette med anemisk bass, så sammenligner jeg med hvordan jeg opplever AKG K701 med min headamp, langt fra anemisk, mens noen dessverre selger sine K701 fordi de ikke får de rette arbeidsbetingelser.
Mulig jeg ikke er noe "basshue" lenger. Joda, jeg har vært.
Her låter det med Miles III, langt fra anemisk i alle fall, etter mitt hode.
Ikke gjør det det hjemme hos Birdman med sine Bird heller.
Det jeg tror mange oppfatter som anemisk med disse høytalerne til Leif Mårten Olofsson, er den nye opplevelsen av en sømløshet og oppløsning jeg opplever disse høytalerne har.
Første gangen jeg hørte Miles III hjemme hos meg, tenkte jeg: WOW, dette var noe nytt og spennende, men samtidig noe jeg kjente igjen fra den virkelighet jeg jobber i til daglig, og med litt justering og jobbing med rommet, har dette vært min referanse på en lydformidler. Men det finnes tanker og drømmer videre......
Og bare for å understreke, jeg hater mellomtone og diskant som stikker av fra resten av lydbildet og bass som har anslag og en etterklang som om det skulle vært NM dB Drag Racing........
Skal bli gøy å lese hva som står på trykk i dette Fidelity som førøvrig ventes i Narvesen tirsdag eller fredag kommende uke, i følge listene på Narvesen.
Nå fungerer det slik det skal, ut til abonnenter først.