Fidelity 37

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.872
Antall liker
24.026
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg vet ikke om alle skribentene synes noe særlig om en slik tilnærming til stoffet deres.
 
R

Roysen

Gjest
65finger skrev:
Gago skrev:
"best" og "verdens beste" er bare forsidefloskler for å selge blader.
fett nok.
deal with it, ffs.
Enig! det er ingen forskningsrapport. DET ER UNDERHOLDNING
Det er også Stereophile, TAS og Hi-Fi Plus men de gjør dette på en mye ryddigere måte imho.

Mvh
Roysen
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
Roysen skrev:
Er det noen andre enn de fra Fidelity her inne som har hørt Coltrane? Jeg er ikke i tvil om at det er en god høytaler, men er den SÅ god som testen tilsier? At den er svært mye bedre enn Respons og B&W er jeg ikke i tvil om, men er de også overlegne andre høytalere i samme prisklasse.

Mvh
Roysen
Hvis man husker på at Coltrane ble testet av Fremer... i Stereophile og husker på det som er nå nevnt om hans rom...

Bildet blir bedre!!! Coltrane fikk jo av Fremer at disse kunne han ha kjøpt, akkurat det samme sa han om Silverback.
Det var bare det at rommet hans liker tydeligvis Maxx 2 og sikkert 3 snart når han tester de... bedre.
I andre rom enn Fremers tipper jeg begge disse, Coltrane og Silverback låter mer organisk og korrekt. Bl.a I mellombassen.

:D

Jeg er vel ikke den eneste som leser tester med kompanseringnotat og kunnskap på diverse reviewers vel?
Er jeg? ;)

Alikevell, Maxx serien virker jo da å være lettere å få til i ymse rom enn mye annet. Til en pris selvsagt! :eek:

mvh
 
R

Roysen

Gjest
Valentino skrev:
Jeg vet ikke om alle skribentene synes noe særlig om en slik tilnærming til stoffet deres.
For me virker det som om Fidelity har større ambisjoner enn å være ren underholdning. De gjør selvfølgelig hva de vil for å selge eget magsin, men jeg tror de hadde hatt litt å hente på å lytte til leserne på kommentarer som stadig går igjen når siste nummer diskuteres her på sentralen. Det er jo tross alt kundene som har lest bladet som også skriver meningene her.

Litt skryt skal de imidlertid få fordi på tre punkter synes jeg de har blitt svært mye bedre - noe som også tyder på at ambisjonene er til stede og at de faktisk også lytter litt til hva som skrives her:

1) Høytsvevende metaforer for å beskrive lydkarakteristikken er i stor grad borte.

2) De har blitt mye flinkere til å skrive om mer enn en skribents inntrykk av en komponent.

3) De har blitt flinkere til å skrive hvilket ustyr som blir benyttet under testen.

Mvh
Roysen
 
R

Roysen

Gjest
Imperial skrev:
Roysen skrev:
Er det noen andre enn de fra Fidelity her inne som har hørt Coltrane? Jeg er ikke i tvil om at det er en god høytaler, men er den SÅ god som testen tilsier? At den er svært mye bedre enn Respons og B&W er jeg ikke i tvil om, men er de også overlegne andre høytalere i samme prisklasse.

Mvh
Roysen
Hvis man husker på at Coltrane ble testet av Fremer... i Stereophile og husker på det som er nå nevnt om hans rom...

Bildet blir bedre!!!

:D

Jeg er vel ikke den eneste som leser tester med kompanseringnotat og kunnskap på diverse reviewers vel?
Er jeg? ;)


mvh
Det er jeg enig i, men man må også huske på at Fremer har adskillig mer erfaring med å teste ustyr i disse pris/kvalitets klassene i sitt rom enn Fidelity har, så han har mye større grunnlag for å vurdere hvilken innvirkning rommet har på lyden av ustyr i denne klassen.

Mvh
Roysen
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
Så Vadseth har ikke så ille rom alikevel da.. ::) ;)

mvh
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.872
Antall liker
24.026
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Et rom uten frontvegg er et ofte et godt rom for apekister iallefall.
 
R

Roysen

Gjest
Imperial skrev:
Så Vadseth har ikke så ille rom alikevel da.. ::) ;)

mvh
Jeg vet ikke hvor godt rommet til Vadseth er. Jeg har ikke sett målinger og ikke hørt lyden der selv eller vært der. Det er imidlertid en stue hvor høytalerplasseringen i stor grad er bestemt av resten av møblementet og det er ikke foretatt noen akustiske tiltak så vidt jeg bekjent. Jeg tror ikke et par høytalere til over 400K yter sitt beste i en slik setting. Jeg kan ta feil.

Mvh
Roysen
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
*Går for å kjøpe seg ett Fidelity No 37...*

mvh
 

Titleist

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2008
Innlegg
136
Antall liker
0
slik skal et lytterom se ut! deres subjektive fremgangsmåte blir brått mer interessant da vi vet at rommet er "eliminert" og vi kun lytter til komponentene.

 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.872
Antall liker
24.026
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Lyttetrekanten er alt for smal og man sitter alt for langt unna. ;D
 
M

musicus

Gjest
Gago skrev:
"best" og "verdens beste" er bare forsidefloskler for å selge blader.
fett nok.
deal with it, ffs.
Spot on!! ;D skulle man tatt alt visse skriver her inne like bokstavelig som de selv tydeligvis leser Fidelity, er jeg redd det er mörk fremtid for denne hobbien :-\ ....

mvh
 
M

musicus

Gjest
Roysen skrev:
65finger skrev:
Gago skrev:
"best" og "verdens beste" er bare forsidefloskler for å selge blader.
fett nok.
deal with it, ffs.
Enig! det er ingen forskningsrapport. DET ER UNDERHOLDNING
Det er også Stereophile, TAS og Hi-Fi Plus men de gjør dette på en mye ryddigere måte imho.

Mvh
Roysen
HiFi+ tester da vitterlig meg bekjent i egne hjem og under lignende forhold, dvs samme rom og inget dedikert lytterom, korriger meg gjerne om jeg har feil...

mvh
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.799
Antall liker
21.547
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
godt du kom inn i tråden, musicus.
så fikk jeg endelig litt kred for mine høytsvevende og dypt intellektuelle innspill rundt dette enormt intelligente temaet.
 
R

Roysen

Gjest
musicus skrev:
Roysen skrev:
65finger skrev:
Gago skrev:
"best" og "verdens beste" er bare forsidefloskler for å selge blader.
fett nok.
deal with it, ffs.
Enig! det er ingen forskningsrapport. DET ER UNDERHOLDNING
Det er også Stereophile, TAS og Hi-Fi Plus men de gjør dette på en mye ryddigere måte imho.

Mvh
Roysen
HiFi+ tester da vitterlig meg bekjent i egne hjem og under lignende forhold, dvs samme rom og inget dedikert lytterom, korriger meg gjerne om jeg har feil...

mvh
Sjelden jeg hører uttykkene verdens beste fra den gjengen gitt.

Mvh
Roysen
 
M

musicus

Gjest
Gago skrev:
godt du kom inn i tråden, musicus.
så fikk jeg endelig litt kred for mine høytsvevende og dypt intellektuelle innspill rundt et enormt intelligent tema.
;D ;D

mvh
 
M

musicus

Gjest
Roysen skrev:
musicus skrev:
Roysen skrev:
65finger skrev:
Gago skrev:
"best" og "verdens beste" er bare forsidefloskler for å selge blader.
fett nok.
deal with it, ffs.
Enig! det er ingen forskningsrapport. DET ER UNDERHOLDNING
Det er også Stereophile, TAS og Hi-Fi Plus men de gjør dette på en mye ryddigere måte imho.

Mvh
Roysen
HiFi+ tester da vitterlig meg bekjent i egne hjem og under lignende forhold, dvs samme rom og inget dedikert lytterom, korriger meg gjerne om jeg har feil...

mvh
Sjelden jeg hører uttykkene verdens beste fra den gjengen gitt.

Mvh
Roysen
Det har du rett i, men meg bekjent gav de vel også Coltrane "produkt of the year" el lign, for noen år siden....
Er det forövrig bare meg som har lest disse " " når "verdens beste" er nevnt, dessuten trodde jeg ärlig talt de fleste her var erfarne nok til ikke å ta en slik uttalelse bokstavelig, at noe er blandt det beste i verden, er vel mer meningen med frasen, og slik leser jeg faktisk Fidelity...

mvh
 
R

Roysen

Gjest
musicus skrev:
Gago skrev:
"best" og "verdens beste" er bare forsidefloskler for å selge blader.
fett nok.
deal with it, ffs.
Spot on!! ;D skulle man tatt alt visse skriver her inne like bokstavelig som de selv tydeligvis leser Fidelity, er jeg redd det er mörk fremtid for denne hobbien :-\ ....

mvh
Det er ingen her inne som tar betalt for det de bidrar med.

Mvh
Roysen
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.245
Antall liker
2.837
Torget vurderinger
16
Roysen skrev:
Imperial skrev:
Så Vadseth har ikke så ille rom alikevel da.. ::) ;)

mvh
Jeg vet ikke hvor godt rommet til Vadseth er. Jeg har ikke sett målinger og ikke hørt lyden der selv eller vært der. Det er imidlertid en stue hvor høytalerplasseringen i stor grad er bestemt av resten av møblementet og det er ikke foretatt noen akustiske tiltak så vidt jeg bekjent. Jeg tror ikke et par høytalere til over 400K yter sitt beste i en slik setting. Jeg kan ta feil.

Mvh
Roysen
Rommet til Vadseth er som du sier ikke akustisk behandlet men så vidt jeg vet er høyttalerene plassert der de låter best. Rommet er ellers stort med meget god takhøyde og jeg tviler på at så veldig mange på sentralen har bedre lytterom. Bra nok til å teste high-end utstyr i ? Ja etter min mening og hvis ikke så sliter både Stereophile og TAS, hvor flere av skribentene har rom som ser ut som kott i forhold til Vadseth sin stue.
 
R

Roysen

Gjest
musicus skrev:
Roysen skrev:
musicus skrev:
Roysen skrev:
65finger skrev:
Gago skrev:
"best" og "verdens beste" er bare forsidefloskler for å selge blader.
fett nok.
deal with it, ffs.
Enig! det er ingen forskningsrapport. DET ER UNDERHOLDNING
Det er også Stereophile, TAS og Hi-Fi Plus men de gjør dette på en mye ryddigere måte imho.

Mvh
Roysen
HiFi+ tester da vitterlig meg bekjent i egne hjem og under lignende forhold, dvs samme rom og inget dedikert lytterom, korriger meg gjerne om jeg har feil...

mvh
Sjelden jeg hører uttykkene verdens beste fra den gjengen gitt.

Mvh
Roysen
Det har du rett i, men meg bekjent gav de vel også Coltrane "produkt of the year" el lign, for noen år siden....
Er det forövrig bare meg som har lest disse " "når "verdens beste" er sitert, dessuten trodde jeg ärlig talt de fleste hervar erfarne nok til å ta en slik uttalelse bokstavelig, at noe er blandt det beste i verden, er både mindre påstående og konkret, og slik leser jeg faktisk Fidelity også...

mvh
Hva er nødvendigheten bak å bruke et slikt uttrykk når alle vet at det ikke stemmer og når det samtidig for mange medfører at magasinet virker mindre profesjonellt?

Mvh
Roysen
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.799
Antall liker
21.547
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Roysen skrev:
Gago skrev:
"den som kaster den første steinen..."

eller var det "å kaste stein i når man sitter i et glasshus"?
Du er ikke den skarpeste kniven i skuffen skjønner jeg. Skriver jeg i et blad som koster nærmere 100 kroner utgaven og hvor jeg hevder at ustyr er verdens beste basert på hva jeg hører i mitt rom? Ser jeg begresningen i akustikken i eget rom og har planer om å gjøre noe med det?

Mvh
Roysen

er du hårsår, baby?
og litt paranoid også?
søk hjelp.
 
R

Roysen

Gjest
HC skrev:
Roysen skrev:
Imperial skrev:
Så Vadseth har ikke så ille rom alikevel da.. ::) ;)

mvh
Jeg vet ikke hvor godt rommet til Vadseth er. Jeg har ikke sett målinger og ikke hørt lyden der selv eller vært der. Det er imidlertid en stue hvor høytalerplasseringen i stor grad er bestemt av resten av møblementet og det er ikke foretatt noen akustiske tiltak så vidt jeg bekjent. Jeg tror ikke et par høytalere til over 400K yter sitt beste i en slik setting. Jeg kan ta feil.

Mvh
Roysen
Rommet til Vadseth er som du sier ikke akustisk behandlet men så vidt jeg vet er høyttalerene plassert der de låter best. Rommet er ellers stort med meget god takhøyde og jeg tviler på at så veldig mange på sentralen har bedre lytterom. Bra nok til å teste high-end utstyr i ? Ja etter min mening og hvis ikke så sliter både Stereophile og TAS, hvor flere av skribentene har rom som ser ut som kott i forhold til Vadseth sin stue.
Jeg mener ikke at Vadseths rom ikke er godt nok for å teste produkter i. Langt i fra. Det jeg har skrevet er at det ikke er godt nok til å få ut hele potensialet til alle de aller beste produktene i verden. Av den grunn har de ingen forutsetning for å kalle noe verdens beste med de test forholdene.

Mvh
Roysen
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Får si tråden har "utviklet" seg siden igår. Idiotstempelet adressert, så nå mangler det vel bare trusler om en nesestyver også.

"Alt" for den "gode" sak. ::) :p

Edit: "Baby" kan leses og forstås forskjellig. Kommer an på vilken kulturell ballast og briller en har på. ::)
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.799
Antall liker
21.547
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Roysen skrev:
Gago skrev:
Roysen skrev:
Gago skrev:
"den som kaster den første steinen..."

eller var det "å kaste stein i når man sitter i et glasshus"?
Du er ikke den skarpeste kniven i skuffen skjønner jeg. Skriver jeg i et blad som koster nærmere 100 kroner utgaven og hvor jeg hevder at ustyr er verdens beste basert på hva jeg hører i mitt rom? Ser jeg begresningen i akustikken i eget rom og har planer om å gjøre noe med det?

Mvh
Roysen

er du hårsår, baby?
og litt paranoid også?
søk hjelp.
Hva er poenget med ditt forrige innlegg? Jeg antar at jeg ikke har missforstått deg? Tar jeg i så fall feil i min kommentar tilbake?

Baby? Seriøsiteten lenge leve! Lure litt på hvem som er barnslig!

Mvh
Roysen

skal vi se...
kanskje du ikke er hårsår? og heller ikke paranoid? men bare litt åndsvak? jo, jeg tror du er åndsvak. det stadige maset ditt i denne tråden tyder i alle fall på det.
 
M

musicus

Gjest
Roysen skrev:
musicus skrev:
Gago skrev:
"best" og "verdens beste" er bare forsidefloskler for å selge blader.
fett nok.
deal with it, ffs.
Spot on!! ;D skulle man tatt alt visse skriver her inne like bokstavelig som de selv tydeligvis leser Fidelity, er jeg redd det er mörk fremtid for denne hobbien :-\ ....

mvh

Det er ingen her inne som tar betalt for det de bidrar med.

Mvh
Roysen
Det har jeg vel ikke sagt heller, men gago har ett godt poeng her, og meg bekjent er det vel heller ingen som tvinger noen å kjöpe Fidelity, man får jo det inntrykket titt som tett, om folk kjöper det for å finne feil, får de skylde sin egen dumhet, det er vel ingen hemmelighet hvilken profil Fidelity har...

mvh
 
R

Roysen

Gjest
Gago skrev:
Roysen skrev:
Gago skrev:
"den som kaster den første steinen..."

eller var det "å kaste stein i når man sitter i et glasshus"?
Du er ikke den skarpeste kniven i skuffen skjønner jeg. Skriver jeg i et blad som koster nærmere 100 kroner utgaven og hvor jeg hevder at ustyr er verdens beste basert på hva jeg hører i mitt rom? Ser jeg begresningen i akustikken i eget rom og har planer om å gjøre noe med det?

Mvh
Roysen

er du hårsår, baby?
og litt paranoid også?
søk hjelp.
ErosLoveking skrev:
Får si tråden har "utviklet" seg siden igår. Idiotstempelet adressert, så nå mangler det vel bare trusler om en nesestyver også.

"Alt" for den "gode" sak. ::) :p

Edit: "Baby" kan leses og forstås forskjellig. Kommer an på vilken kulturell ballast og briller en har på. ::)
For å holde oss til saken - så mener du at det er korrekt at jeg ikke kan kritisere Fidelity (som er et magasin man betaler penger for) for måten de tester produktene på fordi jeg ikke har det noe bedre hjemme hos meg selv.

Hallo?

Mvh
Roysen
 
M

musicus

Gjest
Roysen skrev:
musicus skrev:
Roysen skrev:
musicus skrev:
Roysen skrev:
65finger skrev:
Gago skrev:
"best" og "verdens beste" er bare forsidefloskler for å selge blader.
fett nok.
deal with it, ffs.
Enig! det er ingen forskningsrapport. DET ER UNDERHOLDNING
Det er også Stereophile, TAS og Hi-Fi Plus men de gjør dette på en mye ryddigere måte imho.

Mvh
Roysen
HiFi+ tester da vitterlig meg bekjent i egne hjem og under lignende forhold, dvs samme rom og inget dedikert lytterom, korriger meg gjerne om jeg har feil...

mvh
Sjelden jeg hører uttykkene verdens beste fra den gjengen gitt.

Mvh
Roysen
Det har du rett i, men meg bekjent gav de vel også Coltrane "produkt of the year" el lign, for noen år siden....
Er det forövrig bare meg som har lest disse " "når "verdens beste" er sitert, dessuten trodde jeg ärlig talt de fleste hervar erfarne nok til å ta en slik uttalelse bokstavelig, at noe er blandt det beste i verden, er både mindre påstående og konkret, og slik leser jeg faktisk Fidelity også...

mvh
Hva er nødvendigheten bak å bruke et slikt uttrykk når alle vet at det ikke stemmer og når det samtidig for mange medfører at magasinet virker mindre profesjonellt?

Mvh
Roysen
Nödvendigheten skal jeg ikke si så mye om, men jeg liker frodigheten til redaktören samtidig som jeg tar min egen höyde for det jeg leser, og det er kanskje letter for meg siden jeg har hört Coltrane en rekke ganger, med forskjellige forsterkere, i forskjellige rom...

mvh
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.245
Antall liker
2.837
Torget vurderinger
16
Roysen skrev:
Jeg mener ikke at Vadseths rom ikke er godt nok for å teste produkter i. Langt i fra. Det jeg har skrevet er at det ikke er godt nok til å få ut hele potensialet til alle de aller beste produktene i verden. Av den grunn har de ingen forutsetning for å kalle noe verdens beste med de test forholdene.

Mvh
Roysen
Å henge merkelappen "best i verden" på et hifiprodukt er vel strengt tatt ikke mulig uansett hva slags lytterom man har. Jeg velger å se slike "best i verden" utsagn som uttrykk for stor tilfredshet med et produkt i en test, ikke som noen absolutt sannhet.
 
M

musicus

Gjest
HC skrev:
Roysen skrev:
Jeg mener ikke at Vadseths rom ikke er godt nok for å teste produkter i. Langt i fra. Det jeg har skrevet er at det ikke er godt nok til å få ut hele potensialet til alle de aller beste produktene i verden. Av den grunn har de ingen forutsetning for å kalle noe verdens beste med de test forholdene.

Mvh
Roysen
Å henge merkelappen "best i verden" på et hifiprodukt er vel strengt tatt ikke mulig uansett hva slags lytterom man har. Jeg velger å se slike "best i verden" utsagn som uttrykk for stor tilfredshet med et produkt i en test, ikke som noen absolutt sannhet.
Spot on!!, da er iaf to stk ;) :) ...

mvh
 
R

Roysen

Gjest
Bare så jeg ikke missforstår hva Gago, Eroslovemaking og Musicius mener her:

Abonnenter av et magasin har ingen rett til å uttrykke hva man mener om det man betaler for og de bør holde kjeft i stedet for å komme med både forslag og konstruktiv kritikk. Da er man åndssvak, baby evt. parnoid. Man må i hvert fall holde kjeft dersom man ikke har lagt forholdene til rette for at tester skal foregå på like høyt nivå i sitt private hjem som man foreslår at de som lager magasinet skal ha for å rettferdiggjøre sine tester?

Ja vel, da vet jeg hvor skapet skal stå.

Mvh
Roysen
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
* Leser No 37...*

Hehe...

Og huff huff huff!!! Får jeg by deg på en Ali...!

Kurerer...

Eller var det... får jeg by deg på en Ulvang!!!! ;D

mvh
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.799
Antall liker
21.547
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jepp, kom deg tilbake til saken du, roysen.

og ikke flere personagrep av typen "Du er ikke den skarpeste kniven i skuffen skjønner jeg."

ellers vil du få igjen i tifold.
jeg har nemlig en svæææært rolig dag på kontoret.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Roysen skrev:
ErosLoveking skrev:
Får si tråden har "utviklet" seg siden igår. Idiotstempelet adressert, så nå mangler det vel bare trusler om en nesestyver også.

"Alt" for den "gode" sak. ::) :p

Edit: "Baby" kan leses og forstås forskjellig. Kommer an på vilken kulturell ballast og briller en har på. ::)
For å holde oss til saken - så mener du at det er korrekt at jeg ikke kan kritisere Fidelity (som er et magasin man betaler penger for) for måten de tester produktene på fordi jeg ikke har det noe bedre hjemme hos meg selv.

Hallo?

Mvh
Roysen
Du står fritt til å kritisere Fidelity så mye du vil.
Det jeg, og andre med meg reagerer på, er hvor direkte ufin du kan være med andre debattanter.
Ikke mange som slipper unna med direkte trusler om fysisk vold, som i en annen tråd, og ja det er ikke første gangen du direkte idiot-stempler.

Noen har surere tær enn andre.
 
M

musicus

Gjest
Roysen skrev:
Bare så jeg ikke missforstår hva Gago, Eroslovemaking og Musicius mener her:

Abonnenter av et magasin har ingen rett til å uttrykke hva man mener om det man betaler for og de bør holde kjeft i stedet for å komme med både forslag og konstruktiv kritikk. Da er man åndssvak, baby evt. parnoid. Man må i hvert fall holde kjeft dersom man ikke har lagt forholdene til rette for at tester skal foregå på like høyt nivå i sitt private hjem som man foreslår at de som lager magasinet skal ha for å rettferdiggjøre sine tester?

Ja vel, da vet jeg hvor skapet skal stå.

Mvh
Roysen
"What ever floats your boat" Roysen, gjör det deg lykkeligere å tro dette så gjör det ikke meg noe, men du har feil, mitt syn i saken kan du lese noen innlegg lengre bak i tråden...

mvh
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
Gago skrev:
jepp, kom deg tilbake til saken du, roysen.

og ikke flere personagrep av typen "Du er ikke den skarpeste kniven i skuffen skjønner jeg."

ellers vil du få igjen i tifold.
jeg har nemlig en svæææært rolig dag på kontoret.
Slipp saltbørsa og ta deg en Ali.
Du er ikke akkurat den som har vært mest høflig her du heller...

Men smil mann! Shake hands!

Flate heller gjengen. Les blekka og del kosen!!! Kosen...

mvh
 
R

Roysen

Gjest
Gago skrev:
"den som kaster den første steinen..."

eller var det "å kaste stein i når man sitter i et glasshus"?
Men dette er ikke ufint og helt greit? Det er også helt on-topic?

Kan jeg få spørre hva poenget med dette er og hva det har med tråden å gjøre? Skittkasting kan pakkes inn i mange fine former for å komme gjenom sensuren. Jeg foretrekker å kalle en spade for en spade jeg.

Enkelte på dette forumet har en tendens til å lete etter såre tær hos andre medlemer og tråkke så hardt de kan fordi de ikke er i stand til å debattere på andre måter. Da synes jeg de må forvente å få en og annen reaksjon tilbake.

Men det er greit det - dersom majoriteten her inne mener det er greit å argumentere på den måten Gago gjorde så gjerne for meg. Da får vi fort tilstander her hvor det er de som har "ansett" best anlegg hjemme som automatisk har rett i enhver debatt. Når en persons lytterom skal få være rettesnor for om personen har lov til å uttale seg om et produkt han har kjøpt eller ikke er vi kommet et langt sted i en retning jeg ikke håper dette forumet har tenkt å ta og jeg mener at det da må være lov å si i fra på en måte som svir.


Mvh
Roysen
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Men.. når jeg nå har lest denne famøse testen av Coltrane-HT, så finner jeg ingen steder hvor de sier at det er verdens beste høyttalere? De sier at det

...er en av verdens beste høyttalere, i det minste den langt "beste" høyttaleren jeg har hørt under kontrollerte forhold.
Og så følger en lengre beskrivelse av hva Vadseth mener med det utsagnet. På forsida står det "Den BESTE" - jeg antar at de da refererer til at det er den beste høyttaleren Vadseth har hørt under kontrollerte forhold. Er det bare meg som sliter med å se at det skal være steinhardt kontroversielt å mene det? Eller har jeg lest testen feil eller gått glipp av noe?
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Er det Fidelity 37 vi diskuterer i denne tråden, eller har det sklidd litt (mye) ut?
 
M

musicus

Gjest
Mbare skrev:
Men.. når jeg nå har lest denne famøse testen av Coltrane-HT, så finner jeg ingen steder hvor de sier at det er verdens beste høyttalere? De sier at det

...er en av verdens beste høyttalere, i det minste den langt "beste" høyttaleren jeg har hørt under kontrollerte forhold.
Og så følger en lengre beskrivelse av hva Vadseth mener med det utsagnet. På forsida står det "Den BESTE" - jeg antar at de da refererer til at det er den beste høyttaleren Vadseth har hørt under kontrollerte forhold. Er det bare meg som sliter med å se at det skal være steinhardt kontroversielt å mene det? Eller har jeg lest testen feil eller gått glipp av noe?
Vi er nok ett lite mindretall som har lest hva som står, jeg tolker det mer el mindre likt som deg, ikke minst synes noen å ikke ha fått med seg disse to, "rare", tegnene før og etter ett ord og/eller uttrykk, og deres betydning av omtalen.

mvh
 
Topp Bunn