Fidelity #39

SoundPlanet

Bransjeaktør
Ble medlem
16.10.2007
Innlegg
24
Antall liker
0
Haakon_Rognlien skrev:
SoundPlanet skrev:
Ikke et vondt ord om Planet Snapa og Håvard, men at de er importør av Ayon Audio i Norge er kun et resultat av at den stadig tilbakevendende "korrektur-tyven" tok en tur innom redaksjonen på Oslos beste vestkant....

Ayon Audio importeres og føres av Sound Planet i Norge, for opplysningens skyld.
Lei for dette, Rune, litt kaos i redaksjonen i de siste hektiske minutter besørget akkurat den tabben der. Hadde jeg vært våken og lagt ved så vel pris og importør da artikkelen ble laget, ville det vært unngått. Nå ble det i stedet kombinasjonen av en forlagt e-post, stress og litt planetforvirring som rotet dette til.
Vi har hatt denne konkrete saken oppe på redaksjonsmøte, og forhåpentligvis vil små rutinejusteringer forhindre lignende tabber i fremtiden. Håper eventuelle feilhenvendelser til "feil planet" sendes på rett vei ute i rommet!

Mvh
Håkon Rognlien
Skjønner at det kan skje, men ser samtidig verdien av å påpeke dette i en slik tråd. Samtidig kan det ikke reparere 100% at eventuelle kunder vil bli henvendt til feil firma dersom de er interesserte. Når det gjelder Planet Snapa og oss kunne det vært værre da vi begge er såpass seriøse at disse potensielle kunder vil bli henvendt riktig vei.

Dette gjelder ikke bare oss, eller kun deres blad, det har skjedd i Hjemmekino og Lyd & Bilde også. En såkalt generaltabbe, men det kan jo skje de beste og selv de beste kan bli bedre.....

Keep the chin up....

Forøvrig; en god test er jo definitivt det viktigste, og det er tydelig at et par tre måneders testperiode er rett med et slikt produkt....
 

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Innlegg
1.492
Antall liker
842
Torget vurderinger
6
Fikk Fidelity i dag jeg også. Ikke så mye tid til lesing men registerte Jeff Rowland skrevet fullt ut opptil flere ganger. Så er det sagt... :)
Men prisen på den integrerte Continuum får en ny Audi Q5 til å virke rent billig i forhold. 100k :eek: Synd å si det... spesielt på et forum som dette... :-X

Cappuccino skrev:
Finn M skrev:
Når det gjelder dette med forkortelser så er selvsagt det å forkorte greit. Innimellom. Men jeg ville da ha foretrukket JF om Jeff Rowland.
Men er egentlig Rowland en forkortelse? Nå har Fidelity testet produkter fra Jeff Rowland i minst tre nummer siste to årene uten å klare å skrive navnet på produktet fullt ut. ???
JF er ingen anerkjent forkortelse for Jeff Rowland produkter.
Vanlig forkortelse for Jeff Rowland i statene er JRDG, fordi firmaet egentlig heter Jeff Rowland Design Group.

Å kritisere Fidelity for å skrive Rowland i stedet for Jeff Rowland synes jeg blir flisespikkeri. Faktisk synes jeg denne skrivemåten nesten er en fordel. På en måte litt enklere å skille produktene fra personen på den måten

På samme måte er det jo ikke uvanlig å omtale f.eks. Mark Levinson produkter med bare å bruke "Levinson", f.eks. Levinson 390s osv.
 

SoundPlanet

Bransjeaktør
Ble medlem
16.10.2007
Innlegg
24
Antall liker
0
Haakon_Rognlien skrev:
Lei for dette, Rune, litt kaos i redaksjonen i de siste hektiske minutter besørget akkurat den tabben der.
Mvh
Håkon Rognlien
Forøvrig; en glitrende artikkel om det å drive HIFI-butikk i dagens marked. Kjente igjen en god del av poengene dine, og er hjertens enig i det meste....
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Bladet ble min mentale helses redning på en tur med stena saga. Fy faen for et møkkaskip! Blir så desilusjonert av å se så mange skadeskutte mennesker. Værst å se barn overlatt til seg selv mens foreldre legger leveren på sprit :-[ :'(. Mer enn nok om det.

Er ferdig med Lyngdorf-testen og skal videre til redaktørens nye anlegg (tar det perm til perm) på s 48 av 97 eller noe. Masse godt lesestoff. Litt skuffet over tekniske omtrentligheter i JR continum-testen med litt harelabbtekst. Da er Rognliens Ayon-test og Myrvold evaluering av tannoy dc-8 en helt annen kopp te. m+ og smil om munnen.

Redaktørens Wawac-test med glimrende SO av Torgnesskar var nyansert og troverdighetsbyggende. Fortsett slik. Skal ikke ramse mer nå. Heller lese videre. Velkommen tilbake i full vigør Rognlien

Mvh
Sniff
 
H

hobby

Gjest
Finn M skrev:
Men prisen på den integrerte Continuum får en ny Audi Q5 til å virke rent billig i forhold. 100k :eek: Synd å si det... spesielt på et forum som dette... :-X
Det er vel ingen Continuum eiere som har gitt noe i nærheten av denne prisen...
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Ikke fått bladet. :mad: Tar det dypt personlig. Forventer å se minimum ett av Fidelitys-redaksjonsmedlemmer i denne:



...som står på torget i Gamlebyen her i Fredrikstad. Kommer innom å sjekker i morra kveld, ok?
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Norge mitt Norge....Jantelovens og smålighetens heimland! Fidelity er slett ikke verst, synes nå jeg! Har fortsatt ikke sett snurten til nr. 39....
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Fikk bladet i kassen for noen dager siden. Har ikke rukket å fått lest så mye enda, men det jeg har lest, er artikkelen som Rognlien skrev om det å drive hifisjappe i Norge, veldig bra skrevet. Jeg synes det er godt å ha en skribent som Håkon Rognlien tilbake i Fidelity. :)
Så skulle jeg ønske at dere slutter med all negativiteten til bladet, det er da for faen meg bare å slutte å kjøpe det hvis dere ikke liker bladet, er så lei av å lese om den samme sutringen hver gang et nytt blad står i hyllene. :(
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.032
Antall liker
545
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
JanOlav skrev:
Så skulle jeg ønske at dere slutter med all negativiteten til bladet, det er da for faen meg bare å slutte å kjøpe det hvis dere ikke liker bladet, er så lei av å lese om den samme sutringen hver gang et nytt blad står i hyllene. :(
APPLAUS!!! En gjeng med patetiske kjerringer de som sutrer om sånt...
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.866
Antall liker
21.875
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hvor mye sutring har det vært i denne tråden egentlig? Har jeg feil briller på når jeg leser igjennom den?
 
V

vredensgnag

Gjest
Ludo skrev:
JanOlav skrev:
Så skulle jeg ønske at dere slutter med all negativiteten til bladet, det er da for faen meg bare å slutte å kjøpe det hvis dere ikke liker bladet, er så lei av å lese om den samme sutringen hver gang et nytt blad står i hyllene. :(
APPLAUS!!! En gjeng med patetiske kjerringer de som sutrer om sånt...
JanOlav og Ludo kan ta kontakt med Undervisningsministeren og be om å få erstatning for dårlig gjennomført utdannelsesopplegg. De må ha falt gjennom kontrollrutinene.

Jeg har "målt" tråden, gått gjennom samtlige sider, og kommet frem til at med unntak for disses innlegg er den sutrefri.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
vredensgnag skrev:
Ludo skrev:
JanOlav skrev:
Så skulle jeg ønske at dere slutter med all negativiteten til bladet, det er da for faen meg bare å slutte å kjøpe det hvis dere ikke liker bladet, er så lei av å lese om den samme sutringen hver gang et nytt blad står i hyllene. :(
APPLAUS!!! En gjeng med patetiske kjerringer de som sutrer om sånt...
JanOlav og Ludo kan ta kontakt med Undervisningsministeren og be om å få erstatning for dårlig gjennomført utdannelsesopplegg. De må ha falt gjennom kontrollrutinene.

Jeg har "målt" tråden, gått gjennom samtlige sider, og kommet frem til at med unntak for disses innlegg er den sutrefri.
Du er alt for hardhudet. Det står mye stygt her man kan reagere på.

Til dem som måtte mislike denne metadiskusjonen om hvem som sutrer: Vi har ikke fått bladet ennå, hva faen skal vi skrive om?
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.942
Antall liker
8.244
Torget vurderinger
1
...så det i hvert fall NOEN som har fått bladet. ;D
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
bjornh skrev:
...så det i hvert fall NOEN som har fått bladet. ;D
Hrmf ..... :mad:

#38 kom for ca 10 dager siden :eek: .. og det kom dagen etter at jeg fikk purre-nummer-38 i postkassen.

Får vel #39 etter at jeg kommer hjem fra sommerferien :-\
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Hvor mange avfotograferte blanke duppe-dingser denne gangen? Oppstil på skrå, med rosa baklys...?
Eller - hvor mange nye "månedens beste tester"?
Apropos tester eller "tester"; hvor mange objektive betraktninger denne gang?

Nei, jeg tror nok jeg også denne gangen velger bladet i den andre reolen - hun med de 2 blanke duppe-dingser, oppstilt på skrå med rosa baklys.... ;D ;D ;D
 

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Innlegg
1.492
Antall liker
842
Torget vurderinger
6
VilhelmW skrev:
Norge mitt Norge....Jantelovens og smålighetens heimland! Fidelity er slett ikke verst, synes nå jeg! Har fortsatt ikke sett snurten til nr. 39....
Og etter alt det obligatoriske postkassepreiket og tøyset om det er sutring eller ikke i tråden.... er vi endelig ved noe viktig, mr Vilhelm: Hvis du hadde sett snurten til nr. 39.... Hva hadde du da egentlig sett??
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Bladet er nå så godt som ferdiglest. Denne trådens problem er ikke sutring, men altfor mye mas om Rybakk og manglende levering (som vanlig). Mas er noe annet enn sutring.

Mye godt lesestoff. Artikkelen om OAS besøk hos KV var f.eks. veldig underholdende. Fikk ikke helt fot av Lyngdorf og Cary-testene. Synes de blir for snirklete og mangler den gløden og entusiasen som preger de øvrige bidragene.

Spørsmål til hr. Rognlien: Din test av GS 60 var veldig leseverdig. Har ikke lånt øre til MA på lenge, og har derfor ikke noe slike present i minne, men de egenskapene du beskrev minnet meg veldig om mitt eget inntrykk av Triangels gulvstående til noen lunde samme pris. Er det en helt urimelig sammenligning?

Mvh
Sniff
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.042
Antall liker
6.299
Kanskje jeg burde begynne å se etter denne blekka på kiosken snart, så jeg også kan lete etter noe å klage over. 8)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.042
Antall liker
6.299
Sniff skrev:
Fikk ikke helt fot av Lyngdorf og Cary-testene.
Vanligvis sitter du og tramper takten til Fidelity-testene? ;D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.942
Antall liker
8.244
Torget vurderinger
1
Hva slags takt snakker vi om her? ;D
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
[/quote]

Vanligvis sitter du og tramper takten til Fidelity-testene? ;D

[/quote]

Å ja! Kan til tider gå som med dobble basstrommer det! ;)
bjornh skrev:
Hva slags takt snakker vi om her? ;D
Kommer litt an på skribenten ;D. Myrvold vikler seg gjerne inn i en valsetakt som fører over i snubling av det mest verdige og elgante slaget. Fremdrift tross omveier. Redaktøren veksler tempi og i noen grad taktarter som en romatisk symfoni. Rognlien er 4/4, gjerne synkopert og slett ikke uten finess. Litt Paice liksom ;) Torgenskar er variert, men aldri nølende. Kanskje den mest Jazza. Vidar Mørck er litt sånn ten-åring som sitter å plukker låter på rommet: Noen ganger kan det svinge bra, med energi og formidlingsglede, men av og til blir det litt fomling med riffet og litt sviktende konsentrasjon (om det er samanthaplakaten eller mor som maser vites ikke). RoDa er RoDa. Protestvisesanger med fullt band. Lite flinkis men trøkk i skarpen. Ikke rart man får fot av sånne folk! Men kanskje det kan bli for mye farger og personlighet, og at en mer nøktern stil er på sin plass? Stå på Ross!

Mvh
Sniff
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.866
Antall liker
21.875
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Gjesteskribent Arve liker eg også særs godt å lese.
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.404
Antall liker
11.157
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Sniff skrev:
Kommer litt an på skribenten ;D. Myrvold vikler seg gjerne inn i en valsetakt som fører over i snubling av det mest verdige og elgante slaget. Fremdrift tross omveier. Redaktøren veksler tempi og i noen grad taktarter som en romatisk symfoni. Rognlien er 4/4, gjerne synkopert og slett ikke uten finess. Litt Paice liksom ;) Torgenskar er variert, men aldri nølende. Kanskje den mest Jazza. Vidar Mørck er litt sånn ten-åring som sitter å plukker låter på rommet: Noen ganger kan det svinge bra, med energi og formidlingsglede, men av og til blir det litt fomling med riffet og litt sviktende konsentrasjon (om det er samanthaplakaten eller mor som maser vites ikke). RoDa er RoDa. Protestvisesanger med fullt band. Lite flinkis men trøkk i skarpen. Ikke rart man får fot av sånne folk! Men kanskje det kan bli for mye farger og personlighet, og at en mer nøktern stil er på sin plass? Stå på Ross!

Mvh
Sniff
;D ;D ;D fryktelig fint formulert!
 

vim01

Gjenganger
Ble medlem
19.06.2003
Innlegg
1.560
Antall liker
5.132
Sted
Gjettum
Torget vurderinger
3
Kommer litt an på skribenten ;D. Myrvold vikler seg gjerne inn i en valsetakt som fører over i snubling av det mest verdige og elgante slaget. Fremdrift tross omveier. Redaktøren veksler tempi og i noen grad taktarter som en romatisk symfoni. Rognlien er 4/4, gjerne synkopert og slett ikke uten finess. Litt Paice liksom ;) Torgenskar er variert, men aldri nølende. Kanskje den mest Jazza. Vidar Mørck er litt sånn ten-åring som sitter å plukker låter på rommet: Noen ganger kan det svinge bra, med energi og formidlingsglede, men av og til blir det litt fomling med riffet og litt sviktende konsentrasjon (om det er samanthaplakaten eller mor som maser vites ikke). RoDa er RoDa. Protestvisesanger med fullt band. Lite flinkis men trøkk i skarpen. Ikke rart man får fot av sånne folk! Men kanskje det kan bli for mye farger og personlighet, og at en mer nøktern stil er på sin plass? Stå på Ross!

Mvh
Sniff
[/quote]

Fantastisk sett - for snart 25 år siden var jeg nettop den riffspillende tenåringen, med kviser, Samantha plaket og mor som maste om høy gitarlyd, så jeg holder meg tydeligvis godt ;D
Men, say after me: MørCH! CH. OK?
Hvis du først skal briefe med presise beskrivelser, mener jeg ;)
Kult innlegg!
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Slapp av, Vidar. ;) Han har ikke skrevet navnet mitt riktig heller, men etter et slikt innlegg blir han glatt tilgitt.... ;D
 
R

RoDa

Gjest
Sniff skrev:
RoDa er RoDa. Protestvisesanger med fullt band. Lite flinkis men trøkk i skarpen.
;D ;D ;D

Hehe, tror nesten jeg må bruke denne i signaturen min!! 8)

R
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.866
Antall liker
21.875
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Et innlegg for kjøleskapsdøra, mine herrer skribenter.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Fortsatt ikke å opprive her i mellomhøga norr! Æ har oppsøkt Narvesen i motvind ( begge veian!), sklætta, regn, skodda, solskinn, gjønna myggsverma og hundskjit - men nix nr. 39 i hylla! Der er til å bli frustrert av!!!

Har med vilje ikke fulgt de siste 4 -5 sider av tråden,men hoppa rett inn på side 8 ( tror æ ) nå nettopp. Har dere begynt å dissekere skribentene i Fidelity i stedet som normal innholdet i magasinet???

???
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.791
Antall liker
21.344
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
VilhelmW skrev:
Fortsatt ikke å opprive her i mellomhøga norr! Æ har oppsøkt Narvesen i motvind ( begge veian!), sklætta, regn, skodda, solskinn, gjønna myggsverma og hundskjit - men nix nr. 39 i hylla! Der er til å bli frustrert av!!!

jøss, har du ikke fått det ennå?
alle andre har jo allerede lest det i filler og kikker i postkassen hver dag etter nr. 40. :p
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Sniff skrev:
Redaktørens Wawac-test med glimrende SO av Torgnesskar var nyansert og troverdighetsbyggende. Fortsett slik.

Mvh
Sniff
Dette var det som jeg synes var mest intr i dette bladetjeg med . Her får faktisk en komponent bortimot stryk. Men det er vel få eiere/forsvarere av gjeldende komponent så derfor stille her inne... 8)
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Gago skrev:
VilhelmW skrev:
Fortsatt ikke å opprive her i mellomhøga norr! Æ har oppsøkt Narvesen i motvind ( begge veian!), sklætta, regn, skodda, solskinn, gjønna myggsverma og hundskjit - men nix nr. 39 i hylla! Der er til å bli frustrert av!!!

jøss, har du ikke fått det ennå?
alle andre har jo allerede lest det i filler og kikker i postkassen hver dag etter nr. 40. :p
Nei, nr. 39 har IKKE vist seg. Narvesen har ikke SÅ kjapp distribusjon, sjøl ikke her i Bodø, korr vi har både flyplass, jernbane og hurtigrute. Pluss vei...
Må vel vurdere å abbonere, sånn at man kan få Fidelity tilsendt med ilpost. Men midnattsol og kubikkvis med frisk havluft, det har vi!

I ventetida slappes det av med siste nr. av HiFi News, som heller ikke er så verst!

;D
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
impulse skrev:
Slapp av, Vidar. ;) Han har ikke skrevet navnet mitt riktig heller, men etter et slikt innlegg blir han glatt tilgitt.... ;D
Beklager leifen og takker for nåden ;D

Mvh
Sniff
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Burnt_Island skrev:
Sniff skrev:
Kommer litt an på skribenten ;D. Myrvold vikler seg gjerne inn i en valsetakt som fører over i snubling av det mest verdige og elgante slaget. Fremdrift tross omveier. Redaktøren veksler tempi og i noen grad taktarter som en romatisk symfoni. Rognlien er 4/4, gjerne synkopert og slett ikke uten finess. Litt Paice liksom ;) Torgenskar er variert, men aldri nølende. Kanskje den mest Jazza. Vidar Mørck er litt sånn ten-åring som sitter å plukker låter på rommet: Noen ganger kan det svinge bra, med energi og formidlingsglede, men av og til blir det litt fomling med riffet og litt sviktende konsentrasjon (om det er samanthaplakaten eller mor som maser vites ikke). RoDa er RoDa. Protestvisesanger med fullt band. Lite flinkis men trøkk i skarpen. Ikke rart man får fot av sånne folk! Men kanskje det kan bli for mye farger og personlighet, og at en mer nøktern stil er på sin plass? Stå på Ross!

Mvh
Sniff
;D ;D ;D fryktelig fint formulert!
Takk

Mvh
Sniff
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.942
Antall liker
8.244
Torget vurderinger
1
Apropos skribentene i Fidelity: det lønner seg faktisk å kjøpe bladet regelmessig og vite hvem de er og deres preferanser. Sånn sett er det lettere å å forstå hva som er deres preferanser.
 

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Innlegg
562
Antall liker
4
Dagens tabbe:

Så reklame for #39 og var i dag innom med barnevogn på Narvesen, tråkler meg bort til hylla mellom andre hyller og pensjonister med rullator, trangt med andre ord. Ser fidelity står der på hylla, tar et eks og går i kassen og betaler hundrelappen. Kommer hjem, poden har sovna i vogna, jeg fikser kaffen, kaster skjorta, får på meg noe solfaktor og planter stjerten på trappen ute. Tar frem Fidelity og tenker at dette ser jammen kjent ut. Blar litt i bladet og konstaterer at jeg (nok en gang) har kjøpt #38.
Er nå godt fornøyd.
Mr V. er sikkert også fornøyd med at jeg har sponset de med noen kroner.
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
belia skrev:
Dagens tabbe:

Så reklame for #39 og var i dag innom med barnevogn på Narvesen, tråkler meg bort til hylla mellom andre hyller og pensjonister med rullator, trangt med andre ord. Ser fidelity står der på hylla, tar et eks og går i kassen og betaler hundrelappen. Kommer hjem, poden har sovna i vogna, jeg fikser kaffen, kaster skjorta, får på meg noe solfaktor og planter stjerten på trappen ute. Tar frem Fidelity og tenker at dette ser jammen kjent ut. Blar litt i bladet og konstaterer at jeg (nok en gang) har kjøpt #38.
Er nå godt fornøyd.
Mr V. er sikkert også fornøyd med at jeg har sponset de med noen kroner.
Ammetåke/heteslag ??? Kjipt

Mvh
Sniff
 
Topp Bunn