Dette er nok et av de mest relevante innlegg jeg har lest. Det er et godt tilsvar til: "bring tilbake hifi-magien".Jeg jobbet i hifi bransjen i 25 år. Har solgt utrolig mye rart, og også latt meg rive med av hype og håp. Har brukt 100tusenvis på kabler og andre tweaks selv. Det tiltok kraftig rundt 2010 med mer og mer fantasifulle remedier som skal gjøre opplevelsen av 20-20000Hz bedre, men som ikke har noen andre kjente bruksområder innen vitenskapen. Dette skjedde parallelt med at rekruttering til hifi hobbyen minket, og populærmusikken som gjorde at de fleste synes en liten drit av en wifi høyttaler var nok. Forgubbingen innen haifai ser ut til å fremprovosere stadig mer eksotiske produkter og priser, og jeg kan røpe at bunnlinjen nok er målet her. Det er heftige penger å tjene på noen meter "audiofil" datakabel, gjerne 70% bare for utsalgstedet, mens marginene på Sonos og lignende nærmer seg 10%. Litt storytelling og kvasivitenskap, noen fanboys på et forum og så vipps har de nok til å overleve en stund til.
Satt forleden og koste meg og leste en brosjyre fra ca. 1980 for Acoustic Research høyttalere på nettet, fy søren så gode beskrivelser av produktet - Så utrolig mye bedre sammenlignet med kvasivitenskapelig esoterisme som vi blir presenter for i 2021.