Fjellsiden Lydlaug

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    RojohII skrev:
    Herlig bilde. ;D
    Opplevelsen ble såvidt interessant at setup blir stående slik en stund. Lydbildet ble om mulig enda større, klarere og fastere - men muligens også noe kaldere. Etter som målet med lyd går foran estetikk - i hvertfall her i huset (fleksibel kone osv..) - blir det stående slik til jeg er lei eller finner på noe enda bedre.

    RojohII skrev:
    Synes man skal trå til i Bergens fjellside, løpe linjen helt ut og skaffe seg da shit...
    http://www.olddjmag.com/?op=top100c...p_100_id=101&status=live&limit_num=100&page=1
    Dette overlater jeg til informasjonschefen å knytte relevante kommentarer til.
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Styret i Fjellsiden lydlaug melder med dette overgang til elektrostatiske høyttalere og transistorforsterkere som drivkraft. Bilde og musikk vil blandes i symfoniske nytelser i nye 7-kanals anlegg. Vi satser på High-End DVD-spillere som kilde.

    De nåværende oppsettene vil bli solgt. I første omgang går Elekton sine tungdrevne Acapella horn på salg til høyeste bud. Bud kan meldes i PM til Elektron.
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    HSobstad skrev:
    Styret i Fjellsiden lydlaug melder med dette overgang til elektrostatiske høyttalere og transistorforsterkere som drivkraft. Bilde og musikk vil blandes i symfoniske nytelser i nye 7-kanals anlegg. Vi satser på High-End DVD-spillere som kilde.

    De nåværende oppsettene vil bli solgt. I første omgang går Elekton sine tungdrevne Acapella horn på salg til høyeste bud. Bud kan meldes i PM til Elektron.
    Fytti rakkeren, og slikt er man i klubb med ;D

    mvh Elektron
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.292
    Torget vurderinger
    4
    Kommer platespillere i slike kasser?
    Tja, kanskje Teres-platespillere??
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Gratulerer med Europall, karmer og topplokk :D
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.292
    Torget vurderinger
    4
    Kanskje det er bilen han mener...??
    Oppdaget noen nye rustflekker??
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    kjoenik skrev:
    Kanskje det er bilen han mener...??
    Oppdaget noen nye rustflekker??
    Trucken som loadet pallen på bilen klarte i hvertfall på merke luken på bilen. Han prøvde like godt å rive av hele luken. Tenker det blir litt rust der med tiden. ::)
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.292
    Torget vurderinger
    4
    Det er vel ikke en ordentlig Hiace hvis den ikke har rust ;)
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    HSobstad skrev:
    kjoenik skrev:
    Kanskje det er bilen han mener...??
    Oppdaget noen nye rustflekker??
    Trucken som loadet pallen på bilen klarte i hvertfall på merke luken på bilen. Han prøvde like godt å rive av hele luken. Tenker det blir litt rust der med tiden. ::)
    Ikke så farlig, glir i ett med resten av bilen ;D

    Mvh Elektron
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    kjoenik skrev:
    Det er vel ikke en ordentlig Hiace hvis den ikke har rust ;)
    Det må jeg gi deg rett i. De gamle rustet som bare f... MEN de hadde ratt-gir-stang, som kun de orntlige HiAcene har.

    Min har gulv-gir-stand, som er LANGT fra så kult. Men den ruster foreløpig lite (11 år gml)...
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Elektron skrev:
    Ikke så farlig, glir i ett med resten av bilen ;D
    Ikke pent sagt. Riktignok polerer jeg bilen noe sjeldnere enn deg (hvert 5. år vs hver 5. uke) men ingen grunn til å mobbe bilen min. :p
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Elektron skrev:
    Joho, når du holder en pallekasse hemmelig så er det pryl å få. Hvis du ikke snart forteller hva du har kjøpt så forteller jeg om sidespeilet :-X

    Mvh Elektron
    Hehe... Jeg ler meg ihjel. Dette var dritgøy! Under avatar-bildet ditt (plasmahornet) står det "I flytsonen". Høres ikke ut som du er det nå... ;D ;D ;D ;D
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.292
    Torget vurderinger
    4
    HSobstad skrev:
    kjoenik skrev:
    Det er vel ikke en ordentlig Hiace hvis den ikke har rust ;)
    Det må jeg gi deg rett i. De gamle rustet som bare f... MEN de hadde ratt-gir-stang, som kun de orntlige HiAcene har.

    Min har gulv-gir-stand, som er LANGT fra så kult. Men den ruster foreløpig lite (11 år gml)...
    Jeg hadde mine første sertifikatår i en Hiace kombi med rattgir. Solbrun, vinden i håret, seilbrettene på taket, og to kvinner ved siden av meg i forsetene som det var tre av. Prøv med to kvinner ved siden av deg i en ny Hiace så kan jeg love deg det blir liv i midten.
    Nei, Hiace var bedre før!
     

    Nido

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2008
    Innlegg
    233
    Antall liker
    7
    Fra maximalisme til minimalisme? Uansett, gratulere! Hva består resten av systemet av, og hvordan spiller det?
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Nido skrev:
    Fra maximalisme til minimalisme? Uansett, gratulere! Hva består resten av systemet av, og hvordan spiller det?
    For øyeblikket ser du HELE systemet på bildet. Dvs. direkte avspilling fra kilde som for øyeblikket er en Samsung Galaxy Tab :)
    Selv da låter dette slett ikke ille og bedre enn jeg hadde forventninger om. Dette er rett og slett litt gøy og de er morsomme å se på. Ser fram til å koble bedre kilder til.

    Har jo et annet oppsett her ute, bestående av Duelund 2,0 ht, Audiopax stereo 88 power, Emotive Audio Sira LE, og Scott Nixon DAC. Kilde her varierer mellom en Arcam DAB-radio og en MAC.
     

    ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    595
    Torget vurderinger
    3
    HSobstad skrev:
    Nido skrev:
    Fra maximalisme til minimalisme? Uansett, gratulere! Hva består resten av systemet av, og hvordan spiller det?
    For øyeblikket ser du HELE systemet på bildet. Dvs. direkte avspilling fra kilde som for øyeblikket er en Samsung Galaxy Tab :)
    Selv da låter dette slett ikke ille og bedre enn jeg hadde forventninger om. Dette er rett og slett litt gøy og de er morsomme å se på. Ser fram til å koble bedre kilder til.

    Har jo et annet oppsett her ute, bestående av Duelund 2,0 ht, Audiopax stereo 88 power, Emotive Audio Sira LE, og Scott Nixon DAC. Kilde her varierer mellom en Arcam DAB-radio og en MAC.
    Gratulerer Helge

    ivarlo
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Nido skrev:
    Fra maximalisme til minimalisme? Uansett, gratulere! Hva består resten av systemet av, og hvordan spiller det?
    ivarlo skrev:
    Gratulerer Helge

    ivarlo
    Takk og tusen takk. Men det er bare en mindre og meget spontan endring som har foregått. Kun et par brukte Avantgarde Solo, bra nok. Men kommer f.eks. ikke opp mot alle stiftene og platespillerne du kjøper Ivar. ;D
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Det skjer ting i Bergen og Fjellsiden våkner til liv. Rammen rundt er viktigst for oss og moro blir det.



    mvh Elektron
     

    Vedlegg

    faber

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    49
    Antall liker
    2
    Vi var vel enige om at hadde hørt Joe bedre før, men når vi itillegg til konsert fikk audiens hos Fjellsiden på lørdag kunne ikke denne turen bli ødelagt av en noe dårlig konsert.
    Lørdags formiddag gikk til litt handling og turgåing..
    Apollon ble blant annet besøkt og her fikk vi tak i mye bra Vinyl
    Et besøk på det lokale vinmonopolet ble det også tid til.
    Var det lyttebrus det ble kalt Elektron?
     

    Vedlegg

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    faber skrev:
    Vi var vel enige om at hadde hørt Joe bedre før, men når vi itillegg til konsert fikk audiens hos Fjellsiden på lørdag kunne ikke denne turen bli ødelagt av en noe dårlig konsert.
    Lørdags formiddag gikk til litt handling og turgåing..
    Apollon ble blant annet besøkt og her fikk vi tak i mye bra Vinyl
    Et besøk på det lokale vinmonopolet ble det også tid til.
    Var det lyttebrus det ble kalt Elektron?
    Som alltid koselig å ha dere på besøk. Våre dører er alltid åpen for dere! Huset tømmes for familie og det blir ordentlig feststemning.

    En annen fordel er også at jeg får blåst høyttalerne rene for støv. Torfinn liker jo å spille litt dynamisk (megahøyt). Det er egentlig noe AG Trio ser ut til å trives godt med, og rommet synger jo med... ;)

    Lyttebrus (ja, det er Elektrons uttrykk) ble det jo rikelig av...og meeeget velsmakende også!
     

    faber

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    49
    Antall liker
    2
    Ja vi fikk jo noen hint på lørdagen at sausen snart var klar og huset ditt ryddet så da var det bare å komme seg oppover mot fjellsiden.
    Vi fikk hjelp av noen kjekke karer.
     

    Vedlegg

    faber

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    49
    Antall liker
    2
    Ok det ble spilt høyt ja.
    Lyttepanelet ser jo uberørt ut, men dette er vel tidlig på kvelden?


    Vi får bare takke for fantastisk mat, vin, musikk og hyggelig lag.

    Vi har vel en plan for høsten/våren?
     

    Vedlegg

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.292
    Torget vurderinger
    4
    Dette må ha vært tidlig på kvelden ja, før Torfinn fikk ta i fjernkontrollen. Kan ikke se noe tegn til smerte i ansiktet mitt på det siste bildet.
    Senere på kvelden var det tendenser til spasme i ørets stapediusmuskel og ørene gikk i "protection"-modus.
    Live-følelse på en måte, men for min del ville det inkludert ørepropper og 2+ i promille.
    Jeg var nykter og øreproppene var sterkt savnet.
    Foretrekker nok lydnivåer under hundreogørti dB ;)
    Forøvrig imponerende samling med gitarer og gitaraccessories hos Helge!

    Hyggelig å treffe kjekke karer fra Rogaland. Vi inkluderer et treff hos meg neste gang dere er i byen!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.307
    Antall liker
    11.152
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Fine innslag med bilder fra Fjellsiden her, så jeg blir rent nostalgisk.

    De ser litt få ut i Fjeldets Bataljon nå syns jeg, men godt at de ikke har bukket under for Skansen ennå.
    Artig å se at pensjonatet på Pitterhaugen drives fremdeles. Rett bak der kjøpte vi vårt første hus for en liten mannsalder siden, så lite at alt utenom hodetelefoner måtte selges da vi flyttet inn. :)

    Ser fram til fortsettelsen på tråden, og beklager litt OT.
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Vil benytte anledningen til å få takke for en fantastisk hyggelig ettermiddag/kveld.
    Lydlauget har det med å behandle sine gjester som konger og det er et privlegium å få komme på besøk.
    Var spesielt imponert over anstrengelsene som var gjort for å imøtekomme undertegnedes ekstremt vanskelige smaksløker når det gjelder lyttebrus og Corton 99 på magnum falt svært godt i smak :)
    Når det gjelder unge Hr Kjoenik så lærte han også sin lekse om at Avantgarde ikke er for pingler og at han med fordel kan helle innpå litt lyttebrus før seriøs lytting starter.
    Foreslår at det helles innpå til en promille på ca 2 oppnås slik at kommer på linje med oss andre ;D
    Når det er sagt var det dog kjekt å få skyss hjem til hotellet. Takk for turen!
     

    faber

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    49
    Antall liker
    2
    Alt må jo testes...neste blir jo å sjekke om de nye bergens mezzoene går like høyt.
     

    Vedlegg

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.292
    Torget vurderinger
    4
    Hehe, jeg må nok herdes litt ja...
    Neste gang får dere ta taxi hjem for da vil jeg smake på godsakene! ;D
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Jens skrev:
    Var spesielt imponert over anstrengelsene som var gjort for å imøtekomme undertegnedes ekstremt vanskelige smaksløker når det gjelder lyttebrus og Corton 99 på magnum falt svært godt i smak :)
    Det var en utfordring og det gikk et styremøte med til drøftelsen. Vi var heldigvis ikke uten erfaring etter som du har vært innom ved to anledninger tidligere. ;)
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    En fin kveld ble det virkelig. Litt sprudlevann i ettermiddagsolen hos undertegnede mens maten ble laget ferdig. Vi hadde en liten lytt her før vi bar ned mat og vin til Hsobstad og fortsatte der. Nå har jo Kjoenik beskyldt meg for å ha sarte ører, men til tross for at jeg hadde den nevnte promille ble det til tider spilt utrolig høyt. Da jeg stod opp på søndag uttalte min kone følgende: " Ja, dere tok en liten tur opp her og spilte litt i natt hørte jeg". Jeg måtte inrømme at det hadde vi ikke vært, men at Jens sikkert hadde glemt å lukke ytterdøren til Hsobstad mens han var ute og røkte ;D

    Takk for besøket!

    mvh Elektron
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    En liten oppgradering sist uke. Ikke så mye dypbass, men herlig mellomtone ;D



    mvh Elektron
     

    Vedlegg

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.292
    Torget vurderinger
    4
    Få se bilder av hele doningen da!
    Er det en sånn pensjonistmotorsykkel som ser ut som en stor moped??
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn