Tasmanian devil egner seg neppe i noe særlig grad til kveita, med sine 13,5 små gram og lengde omtrent som lillefingeren, dette er standardversjonen og jeg tror ikke den finnes i noen særlig større utgave.
Tar kveita denne, så skal man være særdeles heldig om man berger både fisk og sluk, ja minst like heldig som jeg var da jeg fikk ei lita kveite på 7-8 kg med Apex under dorging etter sjøørret.
Kroken satt da nærmest på utsiden av kveitekjeften i skinnet, hadde kveita fått den helt inn i kjeften hadde det vært takk og farvel momentant, jeg kunne nok like godt ha kastet apexen rett på havet.
Et lite tips for de som vil prøve Tasmanian devil etter ørreten:
Fjern den igjennomgående strengen og treblekroken, tre så snøret rett igjennom der strengen gikk, knyt fast en liten snuer som er små nok til at den uten problemer går igjennom hullet i kroppen på 'djevelen', så en splittring som stopper i mot hullet og i splittringen festes treblekroken, eller for eksempel en litt stor flue.
På denne måten vil 'djevelen' gli forover på snøret og fisken får ikke brukt sluken som brekkpunkt når den spreller og prøver å riste seg løs.
Anbefaler for øvrig jensen silda i rød/svart og gul/rød 18 og 25 gram til fjellfiske etter stor ørret der vannet er dypt nok, mange har oppdaget at disse slukene kan være meget gode og er en favoritt blant mange ivrige fjellfiskere.