V
vredensgnag
Gjest
Todo que me gusta es illegal, immoral o engorda.
|
Kanskje virkelighetsflukten kommer av uhelding påvirkning av gale mennesker i rus - og så er den onde sirkelen sluttet? Foreldre som ruser seg og drikker alkohol foran barna sine, får etterhvert barn med psykiske problemer - som også begynner å ruse seg for å takle hverdagen bedre etter år med mishandling og forsømmelser...Slubbert skrev:Virkelighetsflukt gjennom rus har historisk vist seg å være et ganske grunnleggende menneskelig behov. Til alle tider har mennesker ruset seg; i sosiale sammenhenger, i forbindelse med religiøse/åndelige ritualer, for å oppnå spesielle opplevelser, eller bare for å koble av og forsvinne inn i seg selv. Menneskets hjerne er slik innrettet at det å bare spise, sove, pule og arbeide, dag ut og dag inn hele jævla livet, for de fleste ikke er nok. Noen finner "det der andre" gjennom religion, noen finner det gjennom rare hobbyer som filateli eller basehopping (for å ta ekstremitetene), og noen finner det gjennom rus. Mennesker er mer enn maur i en tue (staten) og all den tid man ikke kan utslette den menneskelige selvbevisstheten vil det alltid finnes rus.Low-Q skrev:Hva er problemet med et totalforbud? Hadde det vært et savn om alkohol, tobakk eller søppelmat aldri hadde blitt "funnet opp"?
Men det er kanskje forbudsideologens drøm, det ultimate målet for en AP-konge som vil forme samfunnet etter sitt ideal; det å kunne fjerne den menneskelige selvbevisstheten.
Jeg synes de heller skulle stille seg opp i en rundkjøring og ta de som ikke blinker, de hadde tjent seg søkk rike.larsggu skrev:Det var jaggu på tide.Slubbert skrev:
der jeg kommer fra, er idrett synonymt med alkohol. Ingen er så dritings som fotballspillere i 3. divisjon.Slubbert skrev:Politikere og andre moralister pleier ofte å si at alkohol og idrett ikke er forenlig, det er jo å oppfordre ungdommen til ikke å trene.
ErosLoveking skrev:der jeg kommer fra, er idrett synonymt med alkohol. Ingen er så dritings som fotballspillere i 3. divisjon.Slubbert skrev:Politikere og andre moralister pleier ofte å si at alkohol og idrett ikke er forenlig, det er jo å oppfordre ungdommen til ikke å trene.
Betyr de at alle som har en moralsk innstilling er moralister?Slubbert skrev:Politikere og andre moralister pleier ofte å si at alkohol og idrett ikke er forenlig, det er jo å oppfordre ungdommen til ikke å trene.
Du sier "moralsk innstilling" som om moral er noe allmenngyldig, ergo er du en moralist. Comprende?Gjest skrev:Betyr de at alle som har en moralsk innstilling er moralister?Slubbert skrev:Politikere og andre moralister pleier ofte å si at alkohol og idrett ikke er forenlig, det er jo å oppfordre ungdommen til ikke å trene.
Du glemte det siste: sterkt beskattet !vredensgnag skrev:Todo que me gusta es illegal, immoral o engorda.
Har forståelse for at det er mange tankekors knyttet opp mot dette. Men det blir (HELDIGVIS!!) stadig dyrere og vanskeligere for bedrifter i sivilserte samfunn å forurense fritt. Dette er for å SIKRE ENKELTPERSONERS RETTIGHETER til en sikker hverdag uten påførte lidelser som ubehag og sykdommer grunnet andres uansvarlighet.Slubbert skrev:Formyndermentaliteten tar fullstendig overhånd, "alle" vil bestemme hva alle andre skal få lov til. Livet ditt er mitt, hjernevask.
Ikke sant!KJ skrev:
Et grunnleggende dilemma er hvilken rett vi skal/kan påberope oss for ikke å tollere vår medmenneskers lytter og forlystelser og å beskytte oss mot allt mellom himmel og jord. Jo lenger vi går med å detaljregulere adferd, jo lavere blir terskelen på å finne nye ting som «folk» «plages» av og som må forbys; tilslutt ender vi med de totale absurditeter.Honkey-Chateau skrev:
Gjestemedlem skrev:Kristensosialistvannviddet får følger og visablokkaden skaper kaos for nordmenn over hele verden.
Strandet på Kypros
Tre nordmenn skulle betale cruise, men ble nektet fordi båten har rulettbord.
realist skrev:Gjestemedlem skrev:Kristensosialistvannviddet får følger og visablokkaden skaper kaos for nordmenn over hele verden.
Strandet på Kypros
Tre nordmenn skulle betale cruise, men ble nektet fordi båten har rulettbord.
Dette gjelder ikke bare kredittkort, vanlige debetkort (som minibankkortet med Visa) er rammet også. Man er med andre ord tvunget til å drasse rundt på kontanter når man er på tur. Du kan med andre ord ikke benytte noe som helst kort som betaling i butikker, på hoteller eller båter m.m. som også tilbyr spill av et eller annet slag. Tenk på hvor mange dagligvarebutikker i Norge som også er kommisjonær for Norsk Tipping (og dermed flagget som gambingsted) så kan du se for deg omfanget andre steder også:KJ skrev:Det er en mere eller mindre tilsiktetkonsekvens av at hassardspill på kreditt er og har vært forbudt i lang tid (i seg selv en relativt fornuftig bestemmelse IMHO). Det var forøvrig forstemmende å se statsekretær Roger Solheim på Dagsrevyen i dag som prøvde å bagatellisere at nordmen får problemer med å betale for seg i utlandet. Like forstemmende er at mediene ikke ser ut til å ta dette særlig alvorlig.
mvh
KJ
At man ikke får spille på kreditt er en het annen bestemmelse. Det ordnet man greit ved å nekte kortselskapene og bankene å inndrive gjeld som var gått til direkte betaling for spill og gambling.http://www.abcnyheter.no/node/113981 skrev:6.758 svenske butikker og kiosker har avtale med Svenska spel, mens 2.187 har avtale med Jack Vegas-spel.
Dette har blitt forklart tidligere. Det handler visstnok ikke om at politikerne ikke ser forskjellen. Det handler om at dyrkingsmarken fortrinnsvis skal brukes til andre, mer matnyttige vekster, og da er det enklere å forby enn å overtale.realist skrev:http://www.nationen.no/2010/06/25/landbruk/hamp/bondelaget/norges_bondelag/hampebonder/6033943/
Industriell hamp-produksjon blir fortsatt forbudt i Norge. Idiotene klarer ikke å se forskjell på dette og den narkotiske varianten, noe som resten av Europa klarer uten nevneverdige problemer. Klassifisert som et narkotisk stoff i Norge, men altså helt ubrukelig som rusmiddel. Hvor langt skal idiotiet fortsette her i landet?
En totalt idiotisk begrunnelse om "signaleffekt"! Dette er enda en soleklar søknad om avløsning ved neste korsvei (valg).
Lurer på om dette vil overleve en eventuell blå regjering? Men med krf på laget...hvem vet?Gjestemedlem skrev:Dette gjelder ikke bare kredittkort, vanlige debetkort (som minibankkortet med Visa) er rammet også. Man er med andre ord tvunget til å drasse rundt på kontanter når man er på tur. Du kan med andre ord ikke benytte noe som helst kort som betaling i butikker, på hoteller eller båter m.m. som også tilbyr spill av et eller annet slag. Tenk på hvor mange dagligvarebutikker i Norge som også er kommisjonær for Norsk Tipping (og dermed flagget som gambingsted) så kan du se for deg omfanget andre steder også:KJ skrev:Det er en mere eller mindre tilsiktetkonsekvens av at hassardspill på kreditt er og har vært forbudt i lang tid (i seg selv en relativt fornuftig bestemmelse IMHO). Det var forøvrig forstemmende å se statsekretær Roger Solheim på Dagsrevyen i dag som prøvde å bagatellisere at nordmen får problemer med å betale for seg i utlandet. Like forstemmende er at mediene ikke ser ut til å ta dette særlig alvorlig.
mvh
KJ
At man ikke får spille på kreditt er en het annen bestemmelse. Det ordnet man greit ved å nekte kortselskapene og bankene å inndrive gjeld som var gått til direkte betaling for spill og gambling.http://www.abcnyheter.no/node/113981 skrev:6.758 svenske butikker og kiosker har avtale med Svenska spel, mens 2.187 har avtale med Jack Vegas-spel.
Dette er en helt nytt nivå av umyndiggjøring av nordmenn.
Så da kan man lure på om dette er:
1. Tilsiktet formynderi
2. Politikere som ikke fatter omfanget av lover, regler og forbud de vedtar.
... Jeg er ikke helt sikker på hva som egentlig er verst. :-\
Amen !vredensgnag skrev:KrF er heldige om de klarer sperregrensen neste gang.
Moralisme kan forekomme i forskjellige farger og fasonger, så det er ikke godt å vite. I posisjon brytes prinsipper som om det var en sport.realist skrev:Lurer på om dette vil overleve en eventuell blå regjering? Men med krf på laget...hvem vet?Gjestemedlem skrev:Dette gjelder ikke bare kredittkort, vanlige debetkort (som minibankkortet med Visa) er rammet også. Man er med andre ord tvunget til å drasse rundt på kontanter når man er på tur. Du kan med andre ord ikke benytte noe som helst kort som betaling i butikker, på hoteller eller båter m.m. som også tilbyr spill av et eller annet slag. Tenk på hvor mange dagligvarebutikker i Norge som også er kommisjonær for Norsk Tipping (og dermed flagget som gambingsted) så kan du se for deg omfanget andre steder også:KJ skrev:Det er en mere eller mindre tilsiktetkonsekvens av at hassardspill på kreditt er og har vært forbudt i lang tid (i seg selv en relativt fornuftig bestemmelse IMHO). Det var forøvrig forstemmende å se statsekretær Roger Solheim på Dagsrevyen i dag som prøvde å bagatellisere at nordmen får problemer med å betale for seg i utlandet. Like forstemmende er at mediene ikke ser ut til å ta dette særlig alvorlig.
mvh
KJ
Dette er en helt nytt nivå av umyndiggjøring av nordmenn.
Så da kan man lure på om dette er:
1. Tilsiktet formynderi
2. Politikere som ikke fatter omfanget av lover, regler og forbud de vedtar.
... Jeg er ikke helt sikker på hva som egentlig er verst. :-\
En stor del av kristenfolket stemmer på ordet "Kristelig" i "Kristelig Folkeparti". Det alene utgjør nok til at KrF ikke havner under sperregrensa, men jeg ber til Gud om at jeg må ta inderlig feil.Spiralis skrev:Amen !vredensgnag skrev:KrF er heldige om de klarer sperregrensen neste gang.
Det er vel ikke så mange kristne igjen her i landet.... ;DBirdman skrev:En stor del av kristenfolket stemmer på ordet "Kristelig" i "Kristelig Folkeparti". Det alene utgjør nok til at KrF ikke havner under sperregrensa, men jeg ber til Gud om at jeg må ta inderlig feil.
Det finnes nok fortsatt tilstrekkelig av dem på vestlandet.Voff skrev:Det er vel ikke så mange kristne igjen her i landet.... ;DBirdman skrev:En stor del av kristenfolket stemmer på ordet "Kristelig" i "Kristelig Folkeparti". Det alene utgjør nok til at KrF ikke havner under sperregrensa, men jeg ber til Gud om at jeg må ta inderlig feil.
Her har vel vestlandsfanden noe å ta tak i...Birdman skrev:Det finnes nok fortsatt tilstrekkelig av dem på vestlandet.Voff skrev:Det er vel ikke så mange kristne igjen her i landet.... ;DBirdman skrev:En stor del av kristenfolket stemmer på ordet "Kristelig" i "Kristelig Folkeparti". Det alene utgjør nok til at KrF ikke havner under sperregrensa, men jeg ber til Gud om at jeg må ta inderlig feil.