V
vredensgnag
Gjest
Pøh, sånn vanlig kjøpepopcorn fra kino?
Sånn skal det være.
Sånn skal det være.
Jeg synes ikke det er så veldig mye av dette (med enkelte unntak selvfølgelig). Derimot er det veldig mye argumentasjon for det stikk motsatte, hvor det latterliggjøres over en lav sko hvis noen ymter frempå om hvor mye man har betalt. Gå tilbake og skum gjennom noen tråder så vil du sikkert se dette selv.larkus skrev:Det utvikles også ofte en nedlatende holdning til utstyr i lavere prisklasser en det en selv eier. Dette er veldig synd, og til stor skade for hifi-miljøene rundt om!
mvh
larkus
;Dvredensgnag skrev:Pøh, sånn vanlig kjøpepopcorn fra kino?
Sånn skal det være.
Hvis du hadde hatt noen argumenter verdt å lese, så hadde det vært mye bedre å skrive de enn å dele ut spark under beltestedet. Ingen som liker slikt vettu, ei heller på HFS tenker jeg. Slike ting burde vært moderert.lars_erik skrev:.. Ei heller av at noen gnagere vredefult tror de er bedre enn andre.
Angående ditt svar nr 69:Min riktighet er din uriktighet og omvendt ;Dvredensgnag skrev:Nei - du har helt i tråd med problemet Do-mentor påpeker først kommet med uriktigheter, og så utvidet disse, til tross for at du ble fortalt (#69) hva Asbjørn har uttrykt, selv om du ønsket å ta hans utsagn til inntekt for dine standpunkt.Kule-Trygve skrev:Jeg nevnte noe nøytralt og uskyldig om kabler, og så var det en kabelfornekter som kom med et partsinnlegg, og så var vi i gang ;Dvredensgnag skrev:Hvorfor insisterer du på å gjøre dette til en kabeltråd, Kule-Trygve?
Kikk på åpningsinnlegget til Do-Mentor.
Deretter har du kommet med flere merkelige utsagn om Asbjørn og hans utdannelsesbakgrunn, samt manglende lytteerfaring når det gjelder dine foretrukne dyre strekk, noe jeg forøvrig er ganske sikker på at du mangler ethvert holdepunkt for å kunne mene.
Slik sett illustrerer du på perfekt vis problemet som trådstarter har forsøkt å ta opp. Og du er likeså påståelig når det gjelder å fortsatt bringe dette emnet på bane, til tross for at man i tråden prøver å diskutere noe annet.
Og jeg bruker innlegg 4000 på å fortelle deg at han deretter hentet sin doktorgrad fra MIT.Kule-Trygve skrev:Angående ditt svar nr 69:Min riktighet er din uriktighet og omvendt ;Dvredensgnag skrev:Nei - du har helt i tråd med problemet Do-mentor påpeker først kommet med uriktigheter, og så utvidet disse, til tross for at du ble fortalt (#69) hva Asbjørn har uttrykt, selv om du ønsket å ta hans utsagn til inntekt for dine standpunkt.Kule-Trygve skrev:Jeg nevnte noe nøytralt og uskyldig om kabler, og så var det en kabelfornekter som kom med et partsinnlegg, og så var vi i gang ;Dvredensgnag skrev:Hvorfor insisterer du på å gjøre dette til en kabeltråd, Kule-Trygve?
Deretter har du kommet med flere merkelige utsagn om Asbjørn og hans utdannelsesbakgrunn, samt manglende lytteerfaring når det gjelder dine foretrukne dyre strekk, noe jeg forøvrig er ganske sikker på at du mangler ethvert holdepunkt for å kunne mene.
Slik sett illustrerer du på perfekt vis problemet som trådstarter har forsøkt å ta opp. Og du er likeså påståelig når det gjelder å fortsatt bringe dette emnet på bane, til tross for at man i tråden prøver å diskutere noe annet.
Asbjørn er utdannet ved NTH som jeg skrev. Dette har han sagt selv.
Det kan diskuteres om det er jeg eller de som svarer meg som bringer dette mest på bane. Ingenting som øker aktiviteten mer på en tråd enn om jeg skriver et innlegg.. ;D
Que?? Moi??Kule-Trygve skrev:...
Enda et innlegg fra en placebokonge..
...
?...
Og du kan med stor sikkerhet si at gjeldende kabelteori ikke tillater store hørbare forskjeller på et veldig godt anlegg?
...
Hva du velger å tolke av mine innlegg her på sentralen er helt opp til deg. Mine «hørbare erfaringer» kjenner du åpenbart ikke, de er i smamenhengen heller ikke speiselt relevante....
Dine subjektive meninger er vel det man skal legge minst vekt på. Ikke har du noen hørbare erfaringer å slå i bordet med, og i motsetning til f. eks. Asbjørn kan du ikke argumentere med at det er "små forskjeller" nødvendigvis. (En annen ting er at det er nok de færreste som har mulighet til å følge med på skrivebordsteoriene til Asbjørn)
Er forsåvidt enig i at dette merkelige forsøket på å drite ut Asnjørn var rimelig bort i natta, men angående resten her er jeg redd glasshuset står ustøtt.vredensgnag skrev:Nei - du har helt i tråd med problemet Do-mentor påpeker først kommet med uriktigheter, og så utvidet disse, til tross for at du ble fortalt (#69) hva Asbjørn har uttrykt, selv om du ønsket å ta hans utsagn til inntekt for dine standpunkt.Kule-Trygve skrev:Jeg nevnte noe nøytralt og uskyldig om kabler, og så var det en kabelfornekter som kom med et partsinnlegg, og så var vi i gang ;Dvredensgnag skrev:Hvorfor insisterer du på å gjøre dette til en kabeltråd, Kule-Trygve?
hmmmpffff...Vidar P skrev:Hvis du hadde hatt noen argumenter verdt å lese, så hadde det vært mye bedre å skrive de enn å dele ut spark under beltestedet. Ingen som liker slikt vettu, ei heller på HFS tenker jeg. Slike ting burde vært moderert.lars_erik skrev:.. Ei heller av at noen gnagere vredefult tror de er bedre enn andre.
Det uforståelige er at de modererte en kunnskapsrik mann som Orso helt ut på gangen. Gudene vet hva de egentlig bedriverVidar P skrev:Hvis du hadde hatt noen argumenter verdt å lese, så hadde det vært mye bedre å skrive de enn å dele ut spark under beltestedet. Ingen som liker slikt vettu, ei heller på HFS tenker jeg. Slike ting burde vært moderert.lars_erik skrev:.. Ei heller av at noen gnagere vredefult tror de er bedre enn andre.
lars_erik skrev:Vet ikke om jeg skal le eller gråte av hvordan denne tråden utvikler seg. Ei heller av at noen gnagere vredefult tror de er bedre enn andre.
Kanskje først prøve med dette, for å sette det hele i perspektiv;
God intensjon, men kapitalt feil strategi. Du må gjerne komme med innlegg som korrigerer/klargjør det du mener, men å endre på et åpningsinnlegg så lenge etter blir meningsløst.DoMentor skrev:Hei igjen
Kanskje det er noen som bør lese introduksjonen på nytt igjen ? Det er litt editert nemlig, enjoy
Mvh
Fysh, neiFatmanFlump skrev:Nå må vi bare komme med et slagord som "Alle skal lykkes" e.l.
"Alle skal få", ref herr Valen... Jeg gremmes.. 8) ;DFatmanFlump skrev:Dette blir jo rene terapi-tråden. Nå må vi bare komme med et slagord som "Alle skal lykkes" e.l.
Virus finnes det få gode botemidler mot. Når jeg leser enkelte av innleggene, både i denne tråden og på forumet generelt, tenker jeg at manglende selvinnsikt, stort ego, fanatisme og variabel evne til respekt også vanskelig lar seg bøte på, det krever for mye av den som er infisert.vredensgnag skrev:Det er et virus.HCS skrev:Pussig...Dette er iferd med å bli nok en kabeltråd.... zzzzzzz.....
Alle lykkes? Nei, da blir det jo ikke noe å fryde seg over. Lite terapi i det.FatmanFlump skrev:Dette blir jo rene terapi-tråden..... "Alle skal lykkes" e.l.
Form en større setning og bruk ett innlegg per ord, så kan vi feire i lag med et glass brus!ottone skrev:Alle lykkes? Nei, da blir det jo ikke noe å fryde seg over. Lite terapi i det.FatmanFlump skrev:Dette blir jo rene terapi-tråden..... "Alle skal lykkes" e.l.
Litt av en tråd dette, der jeg ikke klarte å bestemme meg for om jeg skulle skrive noe, eller hva. Jeg hadde egentlig sett for meg terapien i å passere 4000 i kveld, men ble sittende og tenke mens vreden satte inn et overraskende rykk og halset forbi.
Debatter er da alltid patetiske, respektløse og ikke minst unødvendige. Ikke bare i kabelhjørnet - men helt generelt i livets store og hele.DoMentor skrev:God kveld, da prøver vi igjen kjære hifinerder & musikkvenner
......
Ergo synes jeg ærlig talt at mange av debattene er både patetiske, respektløse og ikke minst unødvendige, spesielt i kabelhjørnet.
Hahaha, så kom det jo noe godt ut av tråden også. En god latter og et lengre liv Morsom allegori materialiseresottone skrev:.. men ble sittende og tenke mens vreden satte inn et overraskende rykk og halset forbi.
Da tror jeg du tolket meg feil. Formuleringen var med utgangspunkt i å designe elektronikk og lydgreier ift evt. målsetting om en eller annen «lydsignatur». Det er en viss sammenheng mellom hvordan ting er desinget, hvordan det yter/måler og det vi sitter i gjenn med av lytteinntrykk. Men sammenhengen er på ingen måte perfekt da bl.a. forståelsen av sammenhengen mellom teknisk ytelse og inntrykk er mangelfull og tildels svær sammensatt og kompleks; foruten at lytteinntrykkene/opplevelsene ofte er farget av andre forhold enn de lydtryksvariasjonene som treffer trommehinna - det som ofte og ganske mangelfult benevnes som placebo. En annen kompliserende faktor er at vi ikke alltid er helt ærlige med oss selv om grunnlaget for de prioriteringene vi gjør, både med hensyn til «faktisk» lyd, egne preferanser og med hensyn til andre forhold. Av en eller annen grunn så er det «eneste» saliggjørende for prioriteringene «bedre» lyd, uten at vi hverken kan eller vil kvalifisere hva vi mener med «bedre». Mht objektiv ytelse så kan det av og til være «dårligere», uten at det egentlig er noe «feil» med det, jf. noe av det jeg tror er trådens utgangspunkt - preferanser. Jeg tror vi stort sett hører ganske «likt» (avvik forekommer selvfølgelig, med ulike følsomhet for ulike lydlige elementer, f.eks. antas det at omlag 5% av befolkningen er tildels svært følsomme for infralyd), men at vi i stor grad tolker og vektlegger ulikt mht lyd. Et problem er at vi ofte bruker «bedre» som en universell størrelse, selv om det ofte er en refleksjon av egne subjektive prefranser. Uten noen beskrivelse eller forståelse for de aktuellle preferansene så er «bedre» fullstendig innholdsløst. Et annnet problem med «bedre» som ukvalifisert refleksjon av preferanser er at det så radikalt overforenkler kompleksiteten i lydreproduksjon, lytting og lydligepreferanser at det nærmest er parodisk.Kule-Trygve skrev:KJ du skrev:
"Litt vanskeligere er det å modellere ørene og de SUBJEKTIVE inntrykkene, men det er kanksje heller ikke nødvendig dersom man VET HVA MAN VIL."
Tolket dette som at du mente jeg hørte "det jeg ville høre" og var et offer for placebo fordi kablene var dyre osv. den samme reglen. :'(
...
Jeg bestrider ikke ditt "Faktum:", men det ble litt for mye person og litt for lite kontekst i noen tidligere tråder slik at selv jeg (som jo har en mørk side) slet med å fordøye det.Kule-Trygve skrev:Jeg har blitt beskyldt for å prøve å drite ut Asbjørn?
Da vil jeg bare si at Mr Asbjørn er en som ser ut til å mene mye om mangt, noen ganger åpenbart på manglende/ tynt grunnlag. Og om man påstår noe som ikke passer inn i hans formelbaserte verdensbilde (i hvert fall når det gjelder hifi), så får man placeboforklaringen slengt etter seg fortere enn svint. Det finnes tydeligvis liten evne til å revurdere dersom noen sier virkeligheten ikke stemmer med teorien (hans).
Faktum: Det finnes sikkert 100 kabelprodusenter som alle har modeller i prisleiet over og også langt over der han mener ytelsen tar slutt og placeboen begynner. Ville være rart om ikke prisene ble presset ned med alle disse konkurrentene. Men det finnes fortsatt en zillion kabler til over kr 500 og vel så det. Kanskje han kunne ta innover seg denne virkeligheten og prøve å finne forklaringer utenfor placebo- sfæren.
Man takker.Vidar P skrev:Hahaha, så kom det jo noe godt ut av tråden også. En god latter og et lengre liv Morsom allegori materialiseresottone skrev:.. men ble sittende og tenke mens vreden satte inn et overraskende rykk og halset forbi.
(ps; må tilføye at jeg har sansen for vredens rykk, det var bare så morsomt sagt)
Jeg synes han er den som begrunner sine utsagn absolutt grundigst, jeg. Kan du sette fingeren på noe som er galt i noen av disse innleggene?Kule-Trygve skrev:Da vil jeg bare si at Mr Asbjørn er en som ser ut til å mene mye om mangt, noen ganger åpenbart på manglende/ tynt grunnlag.
Hvorfor er det så rart å ville kunne forklare de fenomener man obserberverer, eller ønske seg dokumentasjon på de man ikke ser, mens andre mener å oppleve?Kule-Trygve skrev:Og om man påstår noe som ikke passer inn i hans formelbaserte verdensbilde (i hvert fall når det gjelder hifi), så får man placeboforklaringen slengt etter seg fortere enn svint. Det finnes tydeligvis liten evne til å revurdere dersom noen sier virkeligheten ikke stemmer med teorien (hans).
Ditt innlegg nummer fire tusenottone skrev:Den forjettede herlige rusen
ved å strekke seg til fire tusen
ble brått knust av Vreden
som knuste den gleden
og ødela susen og dusen.
Synes Marsboer fint beskriver motoren i alle krangletrådene her på HFS. Inntil noen kommer opp med en testmetode for å avsløre reelle forskjeller som begge leire kan enes om vil kranglinga bare fortsette i tråd etter tråd på dette og andre hifi forum. Men gjør det noe? Synes egentlig disse trådene er ganske underholdene lesning ;Dmarsboer skrev:Det sier seg selv at diskusjoner basert på kunnskap og fakta der alle er inneforstått med at dette er utgangspunktet er langt mer fruktbare og vennlige enn diskusjoner basert på følelser og synsing. Eller enda verre, og opphavet til mang en krig her på hfs, når følelser og synsing legges frem som om det skulle være fakta.
Fakta kan faktisk utveksles og verifiseres slik at man selv kan gå god for at det stemmer.
Følelser og opplevelser er det verre med. Der må man ta hverandres ord på det. Det fungerer dårlig når det er såpass blandede drops som her på hfs, som alle er godt innenfor hi-fi nerd kategorien, med dertil sterke meninger om temaet.
Lege og poet, who would have known... ;DVidar P skrev:Ditt innlegg nummer fire tusenottone skrev:Den forjettede herlige rusen
ved å strekke seg til fire tusen
ble brått knust av Vreden
som knuste den gleden
og ødela susen og dusen.
vil drukne straks i brusen
Denne tråden gir det ikke dets rettmessige ære
og slike tråder holder du ikke blant dine kjære.
Mens kranglefantene fråder
burde du heller søke opp en av dine vanlige tråder
Hvorfor fortsetter vi å diskutere en som ikke er her?Kule-Trygve skrev:Asbjørn har en teknisk forklaring på alt mulig (som jeg stort sett ikke greier henge med på), men det han mener om kabler krasjer med det jeg har opplevd fra kabler i mitt anlegg. Du får lete i trådene selv etter eksempler på det jeg mener, burde ikke være vanskelig å finne.
Ute etter å provosere? Jeg? ;D
Jeg måtte svare Dazed.FatmanFlump skrev:Hvorfor fortsetter vi å diskutere en som ikke er her?Kule-Trygve skrev:Asbjørn har en teknisk forklaring på alt mulig (som jeg stort sett ikke greier henge med på), men det han mener om kabler krasjer med det jeg har opplevd fra kabler i mitt anlegg. Du får lete i trådene selv etter eksempler på det jeg mener, burde ikke være vanskelig å finne.
Ute etter å provosere? Jeg? ;D