F1 hadde vært mye mer spennende uten alt det tullete reglementet og bilselger'n Bernie Ecclestone. Fritt frem for alle og enhver med alle ideer som finnes, først da hadde det blitt like spennende som det engang var - regler er til for å brytes...
Hadde en gjort det uten å bygge om banene hadde en sannsynligvis fått samme dødstall som i gamle dager.F1 hadde vært mye mer spennende uten alt det tullete reglementet og bilselger'n Bernie Ecclestone. Fritt frem for alle og enhver med alle ideer som finnes, først da hadde det blitt like spennende som det engang var - regler er til for å brytes...
Et CART løp i USA ble avlyst i 2001 pga at flere av førerne opplevde svimmelhet under trening og kvalifisering på Texas Motor Speedway. Raskeste rundetid ble satt under trening av Paul Tracy og var på 22,542 sekunder, noe som tilsvarer 380,896 km/t i snittfart rundt den 2,4km lange banen. Av disse 22-23 sekundene, var førerne utsatt for over 5G i 18 sekunder med opptil 5,5G på det meste.Førerne kan dessuten få blackout når de utsettes for mer enn fire G, da de ikke tar g-kreftene i samme retning som jagerpilotene.
Mercedes, Ferrari og red bull? Ikke fulgt med på noen år med de to første er vel alltid med og sistnevnte har vel også vært med en stund??Minner om Spania GP kl 14 på viasat motor. Antar at drosjen tar det, men håper på racerbilen og med brusbilen som outsider. De som følger med skjønner nok hvem jeg mener.
Som team har mercedes vært med i 1954-55 og fra 2010 til i dag. Red bull har vært med siden 2005 og det er 3 år mer enn mercedes....... Mercedes har dog vært involvert på motorsiden siden 1994. Ferrari har vært med siden 1950, dog var de ikke med i det aller første løpet.Mercedes, Ferrari og red bull? Ikke fulgt med på noen år med de to første er vel alltid med og sistnevnte har vel også vært med en stund??Minner om Spania GP kl 14 på viasat motor. Antar at drosjen tar det, men håper på racerbilen og med brusbilen som outsider. De som følger med skjønner nok hvem jeg mener.
Host. De 2 beste bilene ...Dette var en vanvittig spennende runde. 1, 2, 3 og 4. plass var jo ikke avgjort før de passerte mållinjen. Ironisk at de to beste sjåførene måtte kjøre seg av banen for å få frem denne kampen!
Lyd er aldri en bi-ting på HFSJeg må ærlig innrømme at jeg skjønner ikke hvorfor dere er så opphengt i lyden.
Det er mye verre at dagens motorer bare gir ca 600 hk, + ca 160 hk med ERS.
Likevel, dagens motorer er mye mer teknisk interessante enn V10 og V12 motorene.
Feilen F1 har gjort er å begrense effekten, den burde vært økt til ca 1000hk,
slik som de raskeste bilene hadde i gamle dager.
Det hadde vært morsommere å se på, og bilene hadde blitt vanskeligere å kjøre.
Lyden er en bi-ting i sammenhengen.
Lyden var mye bedre før i F-1, -----akkurat som med HiFi`nLyden i F1 bilene i dag gjør faktisk at jeg ikke gidder å følge med. Få tilbake V-12'erne og V-10'erne som varvet nesten 20000 omdr. Det var saker det.