Formel 1 er igang

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Syns årets biler er forferdelig stygge. Dessverre ser det ut til at regelendringene skal gjøre forbikjøring enda sjeldnere, og Mercedes kommer til å være minst like overlegne i år som tidligere. Det blir nok trått i år...
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Formel1 er blitt litt tamt. Det hasardiøse er borte, turtallet er redusert til håndsveivnivå, råheten er borte og ikke minst....lyden av V12'ere, V10'ere og V8'ere som hadde et turtall på opp i mot 20000rpm er erstattet av en lyd som minner om en oppskremt V6'er fra 80-tallet.
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.359
    Antall liker
    3.268
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Formel1 er blitt litt tamt. Det hasardiøse er borte, turtallet er redusert til håndsveivnivå, råheten er borte og ikke minst....lyden av V12'ere, V10'ere og V8'ere som hadde et turtall på opp i mot 20000rpm er erstattet av en lyd som minner om en oppskremt V6'er fra 80-tallet.
    Snart like "interessant" med Formula E... :rolleyes:
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Folk romantiserer fortiden fordi de husker det som var bra. Det var ikke alltid like spennende når Senna vant kvaliken med 1.5-2 sekunder og enten brøt eller ledet fra start til mål heller.
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.400
    Antall liker
    3.182
    Snart like "interessant" med Formula E... :rolleyes:
    Jeg prøvde å følge med på formel E, men det var bare teit. Like spennende som å se maling tørke. F1 har langt å gå før det blir like kjedelig som formel E.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.061
    Antall liker
    7.910
    Torget vurderinger
    12
    Skal man ha full glede av F1 hjelper det med engasjement og favorittlag evt fører. Personlig klarer jeg ikke mer enn 2 minutter fotball før jeg mister interessen. Antar delvis samme årsak. Resten skyldes at fotball faktisk er kjedeligere enn malingstørking.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.061
    Antall liker
    7.910
    Torget vurderinger
    12
    På løp live med ørepropper, ja. På TV spiller det mindre rolle selv om jeg minnes Ferrari V12 på 13-14-15000 omdreininger med fryd. Det hørtes ut som den gikk dobbelt så fort som de samtidige Ford V8'ene :).
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.061
    Antall liker
    7.910
    Torget vurderinger
    12
    Om den er den fineste er håpløst å si i og med at Ferrari, som eneste team, har hatt biler fra 1950 til dd. Selv er jeg svak for 312, 640/641 og F2006. Dagens bilen har for mye aerodill til å være like vakre.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.061
    Antall liker
    7.910
    Torget vurderinger
    12
    Stemmer, det er flere som har laget racerbiler også ;)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.061
    Antall liker
    7.910
    Torget vurderinger
    12
    Da er det slik det skal være. Perfekt løp fra Vettel!!!!
    Fredag 24/3-2017:
    Wolff: Hamilton 'in a league of his own'

    Ok, da vet vi det....... :)
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    The first runner up league? :p

    Flott løp av Vettel i dag. Det lover godt for Ferrari at de er såpass konkurransedyktige tidlig i sesonge, det kan bli viktige poeng når Mercedes får opp dampen igjen (om to uker, i Kina).
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.061
    Antall liker
    7.910
    Torget vurderinger
    12
    Jeg synes da absolutt at Mercedes har fått opp dampen. Saken er vel at Ferrari har like mye damp og det var det nok ikke alle som innerst inne trodde, ref Autosport, TV etc.
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.400
    Antall liker
    3.182
    Jeg så ikke en eneste forbikjøring i løpet. Men så sovnet jeg også på sofaen etter at ca 2/3 av løpet var overstått. Våknet da de spilte nasjonalsangene på podium. Det var ikke så spennende å se på nei.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.061
    Antall liker
    7.910
    Torget vurderinger
    12
    Det var forbikjøringer, om ikke mange. Det var ikke mange i fjor heller. Motorsport dreier seg ikke bare om forbikjøringer, men god kjøring. Hvis det er så kjedelig så se heller på noe annet. Det hjelper med engasjement, favoritter etc. Å sette seg ned passivt og forvente å bli underholdt er ikke hva det dreier seg om. Personlig kan jeg ikke huske å ha sett en eneste underholdende fotballkamp så dette er nok ikke enestående.
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.400
    Antall liker
    3.182
    Det var forbikjøringer, om ikke mange. Det var ikke mange i fjor heller. Motorsport dreier seg ikke bare om forbikjøringer, men god kjøring.
    Hvis det er så kjedelig så se heller på noe annet.
    Jeg har jo håp for F1 i år, men det var altså så kjedelig at jeg sovnet.

    Det hjelper med engasjement, favoritter etc.
    Ja, selvfølgelig. Og førere/team man hater, det er også bra.

    Å sette seg ned passivt og forvente å bli underholdt er ikke hva det dreier seg om. Personlig kan jeg ikke huske å ha sett en eneste underholdende fotballkamp så dette er nok ikke enestående.
    Vet ikke helt hva fotball har med dette å gjøre. Fotball ser jeg ikke på.

    Jeg følger med på WEC, Australske V8 Supercars og MotoGP. Håper jo at det skal være verd å følge med på F1 også.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.061
    Antall liker
    7.910
    Torget vurderinger
    12
    Jeg tror det skal bli en severdig sesong.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.105
    Antall liker
    9.411
    Endelig får Bottas anledning til å blomstre. Han har vært et lovende talent lenge nå.
    Det blir spennende å se om de to største talentene får bedre biler etterhvert.
    Det som skar mest i øynene var de rosa vannvognene.
     
    Sist redigert:

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.400
    Antall liker
    3.182
    Jeg håper Bottas tar rotta på Hamilton.
    Jeg håper Raikkonen tar rotta på Vettel.
    Jeg håper Haas og Renault får fart på bilene sine.

    Noe mer?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.105
    Antall liker
    9.411
    Verstappen må modne ett år til. Gi lagkameraten en ordentlig bil så feier han alle av banen. Sirkusets beste fører.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.105
    Antall liker
    9.411
    Vettels tvilsomme startposisjon bar ikke frukter. Heldigvis. Brusgutta gjorde en god jobb, Verstappen i særdeleshet. Løpets beste?
    Forøvrig så liker jeg ikke haifinnen som er på bilene. Ligner en varebil i profil.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.385
    Antall liker
    102.354
    Torget vurderinger
    23
    De blir styggere og styggere disse bilene. Og haifinner er ufyselig - det gjelder også på prototype sportsvogner etc. Fint sted for reklame selvsagt, ser den..
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.061
    Antall liker
    7.910
    Torget vurderinger
    12
    Syte og klage. Sesongen i år ser ut til å bli bedre enn på lenge med jevn fight fra 2 team, bilene ser bedre ut, dommerne mindre strenge ved race incidents. Vi har dyktige Vettel, Hamilton, Alonso (som trenger en bil) og råtassen Verstappen. Dette blir bra og langt over fotball f.eks.
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.400
    Antall liker
    3.182
    Det bør nevnes at jeg akkurat hadde sett på ett billøp i en annen serie med wall to wall action.
    F1 var som å hoppe etter Wirkola i forhold.
    Så det er ikke så rart F1 var mer som en søvnig parade i forhold.

    Forøvrig, MotoGP i går kveld var meget underholdende!
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.105
    Antall liker
    9.411
    For min del så kan Ferrari gjerne havne på siste plass i mesterskapet. Jeg har ikke hatt den store entusiasmen for dem etter behandlingen av Barichello. Han hadde blitt verdensmester minst en gang hadde det ikke vært for stallordrene som favoriserte Schmacher, som de antageligvis hadde betalt alt for mye for.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.061
    Antall liker
    7.910
    Torget vurderinger
    12
    Det tviler jeg på. En ting er at han hadde kontraktsfestet rolle som annenfører, men Schumacher var den bedre føreren. Det er ikke stort anderledes enn Red Bulls favorisering av Vettel etc.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.105
    Antall liker
    9.411
    Nahhh...ikke enig. :) Schumacher var en mester i å ty til skitne triks hvis det ikke gikk hans vei og det hadde ikke Ferrari noen innsigelser til.
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.400
    Antall liker
    3.182
    Barichello var nok under ganske mye press den gangen. Men det hadde vært morsomt å se hva som hadde skjedd hvis han ikke hadde bremset rett før mållinjen.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.061
    Antall liker
    7.910
    Torget vurderinger
    12
    Jeg synes du overdriver det litt. Se på andre bra førere som Senna og Montoya så ser du at også de har latt det gå litt hett for seg. Schumacher måtte dessuten også betale for seg når det gikk litt over streken. Senna ble verdensmester fordi han proklamerte at han ikke hadde tenkt å vike en tomme for Prost og gjorde det heller ikke. Hårfine forskjeller det der. Jeg tror uansett ikke Barrichello hadde blitt verdensmester selv i fri konkurranse innad i teamet. Personlig driter jeg i føreren så lenge Ferrari vinner og det begynner å bli altfor lenge siden nå. Temaet kan også styre hvem som kan vinne så lenge det ikke blir så teit som i Østerrike 2002 da Barrichello slapp forbi Schumacher demonstrativt rett før målstreken. Dumt å signere en avtale hvis man ikke har til hensikt å holde den...... Husker også radiobeskjeden til Massa: "Fernando is quicker than you. Please confirm you understand"........
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.400
    Antall liker
    3.182
    Jeg forsøkte å si at jeg syntes Barichello skulle stått på sitt og vunnet det løpet.
    Men det er lett for meg å si.
    Om han kunne blitt verdensmester er vel tvilsomt.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.061
    Antall liker
    7.910
    Torget vurderinger
    12
    Selv om det virker selvmotsigende ift mitt forrige innlegg så er jeg enig i at Barrichello enten skulle vunnet det løpet og tatt konsekvensen av det eller fulgt kontraktens antatte intensjon og blitt nummer 2 uten å demonstrere så tydelig at han hadde signert en kontrakt som han etterpå angret på.....
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Formel 1 er jo blitt så tamt at det grenser til kjedsomhet. V12 ble til V10 ble til V8 ble til V6. Turtallet er redusert fra 20000 omdr, til sånn slapp, sent 1978 Granada nivå. Det er jo mer spenning på vei hjem fra jobb på 2 felts motorvei. Der er jo faktisk bortimot ALLE verdensmestre, i alle fall i venstrefilen :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn