I
Ikke33206
Gjest
Kult du har funnet en match du er så fornøyd med! Det er vel det alle er på jakt etter, og alle oppgraderinger og utskiftninger bør ikke uten videre legges på kontoen for hifi-nevrose, men snarere handler det om ambisjoner. Tube-rolling burde bli en lystbetont aktivitet nå, og det er vel en av fordelene at man har muligheten til å tweake litt videre, og vri ut enda ett par dråper av godlyd av systemet InspirerendeJa Både DAC OG Pre er av høy klasse. Jeg har vært på leit lenge og skifta og bytta og styra på. Brukt altfor mye både tid og penger, men nå føler jeg at lyden er komplett. Har vært nære et par ganger før, men er liksom alltid noen småting jeg irriterer meg over. Denne gangen kan jeg si at det er perfekt matching og at lyden sitter som ei kule.. Til og med kona er fornøyd.. Hu digga designet og synes at det uten tvil var den beste lyden jeg har hatt så langt (hu har mye bedre ører enn meg forøvrig).. Er ekstremt vanskelig å motstå dragningen mot mannehula dagen .. Men ja både DACen og Pre har vært store skritt i rett retning.. Den ampen jeg bytta ut nå (Anthem STR) var også knallbra så det er ikke sånn at det er natt og dag. Men det skjedde noe magisk når jeg fikk inn de AGD ampene.. Er svært hørbart. Faktisk på nivå med bytte av Preampen den gang jeg fikk inn den.. Neste nå blir å leike seg litt med rulling av rør i både pre og DAC (selv om jeg har vanskelig for å se at lyden kan bli så mye bedre). Føler at jeg har fått maksa ut bra det Sopraene er i stand til å levere. Skal det bli noen få prosent bedre må jeg isåfall legge mye penger i nye høytalere, noe som ikke er aktuelt på nåværende tidspunkt. Når jeg sier "se endeløst inn i musikken" mener jeg egentlig dybden i lydbildet.. Stereoperspektivet også er ulikt noe annet jeg har hørt før.. Pinpointing av instrumenter er spot on og artisten har du rett foran deg. Det bidrar i veldig stor grad til å gjøre gjengivelsen "naturlig". Det er det som er målet for meg.. Mest mulig realistisk og naturlig gjengivelse uten at noe vektlegges mer enn noe annet.