Fostex hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• M

Morpheus

Gjest
    @ Loevhagen: Jeg er nysgjerrig på hvilke hodetelefoner som får mest spilletid for tiden, og eventuellt hvorfor :).

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    LCD-2 og LCD-3 via Mjolnir er mest engasjerende. TH-900 er supplement - og jeg liker den, selv om den ikke engasjerer meg på samme måte. Men, jeg spiller en del musikk med TH-900. Den lille isoleringen de gir er positivt. Etter litt testing - så spiller jeg musikk på NAD M51 / V200 / TH-900. HE-6 er jo solgt - og HE-500 benyttes sjelden.

Venter du framleis på TH-600?

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Noen av bilder er fra prototypen - og det påstås at prototypen av TH-900 hadde tykkere pads enn produksjonsmodellen. Kan bli slik for TH-600 også. Gjernstår å se.

S

sorgenfri

Gjest
    Takker for svar :). Jeg venter nok på omtaler av TH-600 før jeg bestemmer meg for neste premiumklokke. Jeg myser faktisk litt på beyer's dt 770 jubileumsmodell som en liten forrett. Audeze sine lukkede klokker er også på radaren...

Her om beyerne: The Beyerdynamic We Love: DT770 Anniversary Edition | Headfonia
    Noen som har hørt noe mer, om de lukkede klokkene fra Audeze? Jeg, klarte å finne et bilde av de som jeg postet i Audeze tråden, men nå her jeg ikke funnet et eneste ord om de på lenge?

Idag har jeg spilt på en T amp, og Sennheiser..Kontrollert. Men, ikke kult:)

Bart

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Antall liker
    55
    Håper de beholder Fostex logoen i samme farge som klokken. På TH-900 blir logoen veldig synlig.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    TH-900 er horete i designet (aka japansk). TH-600 burde hatt "Fostex" i sølvskrift, elns. Hadde vært touch of upper class.

TH-900 burde hatt sine Urushiklokker uten reklameskriften. Jeg kan ikke fatte at såpass mange sier de ser "...så nydelige ut...". De ser ut som en reklameartikkel med Fostextrykket. Mulig jeg ser sær - men av og til er det litt greit med en sense-check. :)

Sist redigert:

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Japansk kan meget vel være sobert

TH-900 er horete i designet (aka japansk). TH-600 burde hatt "Fostex" i sølvskrift, elns. Hadde vært touch of upper class.

TH-900 burde hatt sine Urushiklokker uten reklameskriften. Jeg kan ikke fatte at såpass mange sier de ser "...så nydelige ut...". De ser ut som en reklameartikkel med Fostextrykket. Mulig jeg ser sær - men av og til er det litt greit med en sense-check. :)
    Ja, "FOSTEX"-teksten blir gjerne litt markskrikersk. Det er noe man mer forventer på studio- og ikke minst DJ-hodetelefoner.

Derimot er det ikke opplagt at japansk = markskrikersk, enn si horete. Ta f.eks. en titt på Denon AH-Dx000 generelt og AH-D7000 spesielt, samt Audio-Technica ATH-W-serien. Victor/JVC DX-treklokkeserien er heller ikke markskrikersk. Noen av dere kan muligens være interessert i den nye JVC HP-DX2000. STAX kan muligens beskrives som gammeldags eller endog traurig, men neppe horete. Ditto for Leben o.l.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Japanere (Fostex eller Stax) er (xxxxxxx) mennesker som foretrekker (yyyyy). Jeg klarer ikke helt å identifisere meg med dem.

anime_headphone_guide.jpg

Sist redigert:

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Kulturforskjeller og -rariteter

Det finnes gysla mange japanere.

Alle nasjoner, folkegrupper, osv. har sine særegenheter og rariteter. Vi liker og gjør mye som selv svensker og dansker undrer seg over. Ditto er det for alle andre.

Man kan velge å se etter "rare" forskjeller, eller man kan se etter likheter og berikende forskjeller. Japansk snekker- og tresløydtradisjon er interessant. Ditto for annet håndverk, arkitektur, landskapsforming inkl. terrasering, film og sikkert mye mer.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    ?

Jeg snakker om hodetelefonene og ikke de menneskelige utgavene av japanerne.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Japanere (Fostex eller Stax) er (xxxxxxx) mennesker som foretrekker (yyyyy). Jeg klarer ikke helt å identifisere meg med dem.

[Bilde]
    ?

Jeg snakker om hodetelefonene og ikke de menneskelige utgavene av japanerne.
    Dét er (fremdeles) ikke lett, enn si intuitivt, å forstå. For meg ser det fremdeles ut som om innlegg #134 (første sitat) gjelder japanske mennesker (mer enn japanske hodetelefoner).

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Hvis du insisterer - og det gjør det mer spennende, så må du gjerne tolke meg dithen. ;)

Lateralus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    44
    Torget vurderinger
    0
    Mail fra Fostex ang. TH-600:

We will start to ship TH600 in Mar. and memorandum will be sent to you
    by the end of Feb.

Vi håper dermed å ha prisen klar i slutten av denne mnd., og TH-600 på lager i løpet av mars.

Mvh
    Sture
    Audio Norge

PerFlemming

Medlem
    Ble medlem
    16.08.2009
    Antall liker
    3
    Mail fra Fostex ang. TH-600:

We will start to ship TH600 in Mar. and memorandum will be sent to you
    by the end of Feb.

Vi håper dermed å ha prisen klar i slutten av denne mnd., og TH-600 på lager i løpet av mars.

Mvh
    Sture
    Audio Norge
    Hei Sture, What will the price be aprox. ?
    Thanks

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Fostex TH-600: Klokkeskallene er laget av magnesium

En omtale av Fostex TH-600 på Head-Fi.org skrevet av AnakChan og publisert 18.02.2013: "An Introduction to the Fostex House Sound".
    Jeg tror vi har vært inne på dette for en stund siden, men AnakChan skriver at klokkeskallene til TH-600 er laget av magnesium i motsetning til TH-900 som har klokkeskall laget av tre.

[...]
    Visually the biggest difference is the magnesium textured black ear cups.
    [...]
    The textured magnesium cup is actually very feels rather industrial to touch.
    [...]
    Det er vel foreløbig ukjent i hvor stor grad lydforskjellene mellom TH-600 og TH-900 skyldes forskjellige klokkeskallmaterialer, drivere/elementer og/eller andre forskjeller/faktorer.

Audio-Technica lager hodetelefoner med aluminiumsklokkeskall (ATH-AD og ATH-A) i tillegg til treklokkeskall (ATH-W).

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Ser duden sier TH-600 har ett minus; Fragile. Uten å ha sett dem, men kun lest omtalen og de forutsetninger som inngår der, vil jeg si meg enig i den vurderingen.

Lateralus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    44
    Torget vurderinger
    0
    @blekansikt: Hva blir den norske prisen og når tar dere dem inn??
    Vi venter som små overivrige ekorn selv på å få oppgitt pris og tidspunkt for norsk lansering av TH-600. Så fort jeg vet noe mer skal dere være de første til å få høre om det.

Mvh
    Sture
    Audio Norge

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Utdypning av Anfields testomtale av Fostex TH-900 i Watt 2/2013

[...]
    Savner
    [...]
    Jeg savner også en grundig(ere) sammenligning med (spesielt) Denon AH-D7000 både ang absolutt (lyd)kvalitet og vs. pris. Utfra artikkelen synes det også naturlig å sammenligne grundig med Audeze LCD3 og HiFiMAN HE-6, kanskje også STAX SR-007.

Hvis jeg husker rett, har Anfield i hvert fall Denon AH-D7000. Hvordan det er med de øvrige vet jeg dog ikke. Det vil være fint om Anfield kan ta seg tid til å utdype. Jeg kan dog forstå det om han ser seg nødt til å vente til etter salgsperioden for Watt 2/2013.

På forhånd takk.
    @Anfield:

Har du anledning til å utdype nå som Watt 2/2013 er avløst av Watt 3/2013 i butikkene?

På forhånd takk.

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    Du kommer nok aldri til å bli 100% fornøyd med noen produktomtaler på glanset papir, hverken nå eller fremover, CDM.... Til det er plassen for liten, og jeg er nok ikke inspirert til å skrive en doktorgradsavhandling her på nett heller. Det er snakk om prioriteringer ;-)

Produktene TH-900 ble sammenlignet med er de samme som stod beskrevet i omtalen av Denon AH-D7100; Denon AH-D7000, Sennheiser HD-700, AKG 550. På slutten om også Audeze LCD-3 inn døra, men den omtalen blir publisert i neste magasin, så det får vente.

Mener også at jeg belyste nok TH-900 vs AH-D7000 i omtalen? TH-900 er strålende klokker, og er en solid videreforedling av AH-D7000. Liker du 7000, vil en nok elske TH-900. De er klart bedre, har en bedre sammenheng og er bedre balansert enn 7000, men koster jo igjen en del mer enn hva 7000 gjorde. Da blir det igjen snakk om personlige prioriteringer og økonomi. Men TH-900 er bedre, hands down.

Selv valgte jeg å beholde TH-900 og bruker dem nå som mine faste klokker. Jeg har solgt AH-D7000 og bruker TH-900 sammen med Audiolab M-DAC, en strålende combo.

TH-900 er gode, men langt fra best. Den vil fremdeles være en lukket konstruksjon, med de fordeler og ulemper det har. HiFiMan og Audeze sine klokker har et mer åpent og mer vidstrakt lydbilde, og er enda bedre balansert enn TH-900. Men sistnevnte gir meg fot og engasjerer meg på all type musikk, på alle slags oppløsninger og kvalitet. Det gjør ikke alltid de andre. Om de da er bedre? Vel, sikkert rent HIFI-messig. Men jeg foretrekker ikke alltid alt 100% korrekt. :)

Jeg kan kanskje supplere mer når jeg får bedre tid, nå er det på tide med familieliv, fotball på TV og en øl.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Lawtons treklokker virker jo gedigne i forhold - og hvis volumet er mye større - så lurer jeg på hvilken vei dette tilter lyden.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Etter et par dager i det "fargerike" Aberdeen, så var det godt å være hjemme til de de facto fargerike TH-900 (på NAd M51 og V200). :)

Lateralus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    44
    Torget vurderinger
    0
    Fostex TH-600 pris i Norge

Norsk pris på Fostex TH-600 er satt til kr. 6.995. Denne modellen vil være tilgjengelig hos oss i begynnelsen av april.

Mvh
    Sture
    Audio Norge

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.093
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Etter et par dager i det "fargerike" Aberdeen, så var det godt å være hjemme til de de facto fargerike TH-900 (på NAd M51 og V200). :)

Litt off topic, men åssen er dacene NAD M51 vs Violectric V800

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Kort sagt så kan man lettere beskrive lyden av NAD-en. "Artikulert bass, masse detaljer i lydbildet, bla, bla, bla". V800 lar seg ikke beskrive, fordi i mine ører så låter den "ingenting".

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.093
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Kort sagt så kan man lettere beskrive lyden av NAD-en. "Artikulert bass, masse detaljer i lydbildet, bla, bla, bla". V800 lar seg ikke beskrive, fordi i mine ører så låter den "ingenting".
    Virker den ikke?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn