M
Morpheus
Gjest
@ Loevhagen: Jeg er nysgjerrig på hvilke hodetelefoner som får mest spilletid for tiden, og eventuellt hvorfor .
Noen som har hørt noe mer, om de lukkede klokkene fra Audeze? Jeg, klarte å finne et bilde av de som jeg postet i Audeze tråden, men nå her jeg ikke funnet et eneste ord om de på lenge?Takker for svar . Jeg venter nok på omtaler av TH-600 før jeg bestemmer meg for neste premiumklokke. Jeg myser faktisk litt på beyer's dt 770 jubileumsmodell som en liten forrett. Audeze sine lukkede klokker er også på radaren...
Her om beyerne: The Beyerdynamic We Love: DT770 Anniversary Edition | Headfonia
Ja, "FOSTEX"-teksten blir gjerne litt markskrikersk. Det er noe man mer forventer på studio- og ikke minst DJ-hodetelefoner.TH-900 er horete i designet (aka japansk). TH-600 burde hatt "Fostex" i sølvskrift, elns. Hadde vært touch of upper class.
TH-900 burde hatt sine Urushiklokker uten reklameskriften. Jeg kan ikke fatte at såpass mange sier de ser "...så nydelige ut...". De ser ut som en reklameartikkel med Fostextrykket. Mulig jeg ser sær - men av og til er det litt greit med en sense-check.
Japanere (Fostex eller Stax) er (xxxxxxx) mennesker som foretrekker (yyyyy). Jeg klarer ikke helt å identifisere meg med dem.
[Bilde]
Dét er (fremdeles) ikke lett, enn si intuitivt, å forstå. For meg ser det fremdeles ut som om innlegg #134 (første sitat) gjelder japanske mennesker (mer enn japanske hodetelefoner).?
Jeg snakker om hodetelefonene og ikke de menneskelige utgavene av japanerne.
Hei Sture, What will the price be aprox. ?Mail fra Fostex ang. TH-600:
We will start to ship TH600 in Mar. and memorandum will be sent to you
by the end of Feb.
Vi håper dermed å ha prisen klar i slutten av denne mnd., og TH-600 på lager i løpet av mars.
Mvh
Sture
Audio Norge
Interessant. Blir også spennende å se hva prisen her hjemme havner på.En omtale av Fostex TH-600 på Head-Fi.org skrevet av AnakChan og publisert 18.02.2013: "An Introduction to the Fostex House Sound".
Jeg tror vi har vært inne på dette for en stund siden, men AnakChan skriver at klokkeskallene til TH-600 er laget av magnesium i motsetning til TH-900 som har klokkeskall laget av tre.En omtale av Fostex TH-600 på Head-Fi.org skrevet av AnakChan og publisert 18.02.2013: "An Introduction to the Fostex House Sound".
Det er vel foreløbig ukjent i hvor stor grad lydforskjellene mellom TH-600 og TH-900 skyldes forskjellige klokkeskallmaterialer, drivere/elementer og/eller andre forskjeller/faktorer.[...]
Visually the biggest difference is the magnesium textured black ear cups.
[...]
The textured magnesium cup is actually very feels rather industrial to touch.
[...]
En omtale av Fostex TH-600 på Head-Fi.org skrevet av AnakChan og publisert 18.02.2013:
An Introduction to the Fostex House Sound
.
Vi venter som små overivrige ekorn selv på å få oppgitt pris og tidspunkt for norsk lansering av TH-600. Så fort jeg vet noe mer skal dere være de første til å få høre om det.@blekansikt: Hva blir den norske prisen og når tar dere dem inn??
@Anfield:[...]
Savner
[...]
Jeg savner også en grundig(ere) sammenligning med (spesielt) Denon AH-D7000 både ang absolutt (lyd)kvalitet og vs. pris. Utfra artikkelen synes det også naturlig å sammenligne grundig med Audeze LCD3 og HiFiMAN HE-6, kanskje også STAX SR-007.
Hvis jeg husker rett, har Anfield i hvert fall Denon AH-D7000. Hvordan det er med de øvrige vet jeg dog ikke. Det vil være fint om Anfield kan ta seg tid til å utdype. Jeg kan dog forstå det om han ser seg nødt til å vente til etter salgsperioden for Watt 2/2013.
På forhånd takk.
Den blir nok større.Lawtons treklokker virker jo gedigne i forhold - og hvis volumet er mye større - så lurer jeg på hvilken vei dette tilter lyden.
Etter et par dager i det "fargerike" Aberdeen, så var det godt å være hjemme til de de facto fargerike TH-900 (på NAd M51 og V200).
Virker den ikke?Kort sagt så kan man lettere beskrive lyden av NAD-en. "Artikulert bass, masse detaljer i lydbildet, bla, bla, bla". V800 lar seg ikke beskrive, fordi i mine ører så låter den "ingenting".