Fostex hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.370
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Har et par av TH-900 i bestilling, og er spent på lydsignaturen i disse. :)
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.383
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Grattis. Håper det kommer noen ord om hvordan de er i forhold til he-500/lcd-3 :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.370
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Er bare noe med audeze og hifiman sine.. Alt får litt mer kjøtt på beina i mellomtonen i forhold til alle "vanlige" hodetelefoner jeg har testet så langt.
    ^Dette ... er ... særdeles ... viktig.

    Hvis TH-900 gir meg den "fyldige" mellomtonen - og annet morro; så blir dette bra. :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.370
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Her er et bilde av visstnok prototypen, som jeg faktisk mener ser bedre ut enn produksjonsmodellen.

    d51b4432_296495_272516452780759_272510622781342_897038_1060482104_n-1.jpeg
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Fostex TH-900s utseende: Urushilakk

    Her er et bilde av visstnok prototypen, som jeg faktisk mener ser bedre ut enn produksjonsmodellen.
    [...]
    Yttersiden av klokkene på Fostex TH-900 og Audio-Technica ATH-W3000ANV er lakket med urushilakk. Dette er både en lakktype og et gammelt japansk håndverk.

    En del bilder av Fostex TH-900 kan villede slik at klokkefargen fremstår som "vassere" og/eller mer glorete enn den gjør i virkeligheten. Audio-Technica ATH-W3000ANV fremstår dog som klart mer dempet.

    Urushilakk benyttes både på gjenstander (ensfarget, mønstre, skrifttegn og figurer) og til rene bilder.

    Mer om urushilakk:
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Gleder meg til å lese lytteinntrykk når den tid kommer :). Håper TH-600 ender som prototypen med sort utførelse og god lyd!
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    @Loevhagen: Regner med du har mottatt Fostex TH 900. Hvordan er førsteinntrykk ol? :).
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.370
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Supply / demand for TH-900 er litt i ubalanse for tiden, så jeg venter levering om ikke så lenge. Den som venter osv. - har noe å glede seg til. :)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    ^
    Snurrig bilde ifht. det normale Loevhagen-uttrykk. Eksperimenterende modus, "fort og gæli" eller noe utenfor min fantasi?

    Akkurat oppakket, første tilkobling, og dermed altfor tidlig med initielle inntrykk?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.370
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Sjekket, og disse er i gruppen "...while some pairs do not show any signs of this..." S/N er 002xx.

    Litt tidlig med en liste av inntrykk, men jeg kan skjønne fascinasjonen disse har fått. :)

    Prøvde et par timer med Burson Soloist og resten har vært med V200 - og samme DAC (V800). Forskjellen på disse to forsterkerne skinner godt gjennom på TH-900.

    Bilde av dama i post 47: TH-900 er litt sprekere i fargen enn hva det bildet gir inntrykk av.
     
    Sist redigert:

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.383
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Gleder meg til å høre om disse har noe magic sauce som gjør at de kan være i samme rom som he-500 og lcd'ene, eller om det er samme gamle leksa hvor plannar/ortho'ene er noe for seg selv.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Sjekket, og disse er i gruppen "...while some pairs do not show any signs of this..."
    Det var jo bra.

    Stammer den fra parti 2+ som er importert til Norge siden du måtte vente?

    S/N er 002xx.
    Det var lavt (i løpet av snart ett år). Begynte de på 1? Har de sendt ut serienummerblokker til ulike land/områder av verden?

    Litt tidlig med en liste av inntrykk, men jeg kan skjønne fascinasjonen disse har fått. :)
    Har du hørt Denon AH-D7000 (eller subsidiært AH-D5000)?

    Bilde av dama i post 47: TH-900 er litt sprekere i fargen enn hva det bildet gir inntrykk av.
    Det bildet har jeg aldri blitt helt fortrolig med. Noe er på en eller annen måte galt. Den unge damen ser jo nesten litt porselensdukkeaktig ut.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Fostex TH-900 viser sine kvaliteter over tid(?)

    Det slo meg her om dagen at Fostex TH-900 antagelig er en av disse hodetelefonene som ikke nødvendigvis bergtar ved første møte, men derimot til gjengjeld viser sine kvaliteter over tid og spesielt i hjemlig ro.

    Tilbakemeldingene etter lanseringen under RMAF 2011 var ikke akkurat overstrømmende, og spesielt ikke når skribentene husket prisen. Senere har totalinntrykket snudd som dokumentert i tråden "Fostex TH900 Impressions & Discussion Thread" startet og i betydelig grad drevet frem av MuppetFace.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.370
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Distribusjonbatch og S/N-fordeling ellers vet jeg lite om. Har ikke hørt AH-D7000 eller AH-D5000.

    Om disse har the Magic Sauce for de som liker orthoer, skal jeg komme tilbake til. Må lytte mer - og deretter switche tilbake til "referansen" min.

    Fikk forståelse at TH-900 var så ekstrems lettdrevne at man nesten ikke kunne touche volumhjulet på forsterkeren. Heldigvis så opplever jeg ikke det. (Impedance: 25 ohm. Sensitivity: 100dB / mW).
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.259
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    Jeg synes disse (TH-900) rett og slett er for dyre, for min smak. De låter flott og har kjempefin finish, læret er top notch osv, men synes de totalt ikke forsvarer prislappen. Men det er bare min mening, ut fra mine lyttevaner.
    TH-600 kan bli mer interessant, tror jeg, mht. ytelse/pris. Men det er vel fortsatt helt i det blå når de blir sluppet på markedet?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Følsomhet og forsterkning

    [...]
    Fikk forståelse at TH-900 var så ekstrems lettdrevne at man nesten ikke kunne touche volumhjulet på forsterkeren. Heldigvis så opplever jeg ikke det. (Impedance: 25 ohm. Sensitivity: 100dB / mW).
    Den er som nedennevnt en del mindre følsom enn Denon AH-Dx000. I tillegg vil jo dette i hvert fall avhenge av om hodetelefonforsterkeren har stor effekt-/strømkapasitet ved så lave hodetelefonimpedanser som 25 ohm. Mange begynner å runde av lenge før det.

    Det vil ikke overraske meg om den fungerer meget fint med Grace Design m903 slik Denon AH-D7000 gjør. Ditto skal være tilfelle for Grace Design m902, og Denon AH-D5000 skal også være vellykket med dem.

    Aproposinformasjon
    Denon AH-Dx000: Inngangsimpedans: 25 ohm

    Følsomhet:
    • Denon AH-D7000: 108 dB/mW
    • Denon AH-D5000: 106 dB/mW
    • Denon AH-D2000: 106 dB/mW
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.370
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Før loppekassa så kan følgende kjappe momenter dras frem etter 1 dag:


    • Oj. De var lette!
    • Hm. Mange synes de er så pene med den der japanske lakkmetoden i rødt og klarlakk. Jeg synes de ser ganske bra ut - men å legge så mye arbeid ned i klokkene - og velge og skrive "Fostex" med store hvite bostaver gjør at man får litt følelse av at det var litt bortkastet med hele urushi greia. Men, jøsses - de ser godt ut
    • Oj. De var flimsy. Med det mener jeg at det er ikke mye friksjon å snakke om når det gjelder hvordan klokkene dreies i horisontal- og vertikalplanet. Sikker en vanesak da Audeze og HiFiMANs klokker er skrudd sammen "like a tank" i forhold.
    • Lukkede? Åpne? Vet ikke helt. Noe midt i mellom. Det som er gledelig er at lydlekkasjen UT av klokkene er mindre enn mine øvrige hodetelefoner. Lyd INN i klokkene fra rommet er også litt mer dempet enn på Audeze og HiFiMAN. Lydlekkasjen UT av klokkene er mindre enn INN. Naturlig egentlig for noe som er en lukket / delvis lukket hodetelefon. Greit å vite for de som har en husregel om å ikke forstyrre kona når hun ser på Gray´s Anatomy. Men å isolere lyden fra skrikende doktorer gjør altså ikke TH-900.
    • Kabelen og 1/4" TRS pluggen virker svært solid og forseggjort. Kabelen er overhode ikke mikrofonisk. Bra.
    • Kabelen er fast - så skal man ha balansert kobling til forsterker, så er det enten loddebolt (iiik!) eller spesielbestille dem med balansert plugg (ikke mange jeg har sett som leverer det)
    • For de som vurderer TH-900 til en iDings eller lignende, så husk at 1/8" TRS følger ikke med - så her må det en overgang til. Da blir det en del meter kabel / adapter å drasse rundt på
    • Oj. De er lette!
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Er Anfields varslede testomtale publisert?

    Er Anfields for lengst varslede testomtale av Fostex TH-900 og Denon AH-D7100 publisert i Watt, eller venter vi fremdeles?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.370
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Den er som nedennevnt en del mindre følsom enn Denon AH-Dx000. I tillegg vil jo dette i hvert fall avhenge av om hodetelefonforsterkeren har stor effekt-/strømkapasitet ved så lave hodetelefonimpedanser som 25 ohm. Mange begynner å runde av lenge før det.
    V200 høres ut - og virker på papiret å være kapabel for oppgaven til 25ohm. Med en utgangsimpedans langt ned mot null, så er det også (i teorien) sikret:

    effekt.png
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Dette skal bli kjekt å lese mer om i morgen! Regner med å skaffe meg TH-900 dersom TH-600 faller igjennom. Kan jeg spørre deg om ca pris på TH-900? Sist jeg sjekket her hjemme var det 12.5 k.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Følsomhet og forsterkning

    [...]
    Fikk forståelse at TH-900 var så ekstrems lettdrevne at man nesten ikke kunne touche volumhjulet på forsterkeren. Heldigvis så opplever jeg ikke det. (Impedance: 25 ohm. Sensitivity: 100dB / mW).
    Den er som nedennevnt en del mindre følsom enn Denon AH-Dx000. I tillegg vil jo dette i hvert fall avhenge av om hodetelefonforsterkeren har stor effekt-/strømkapasitet ved så lave hodetelefonimpedanser som 25 ohm. Mange begynner å runde av lenge før det.
    V200 høres ut - og virker på papiret å være kapabel for oppgaven til 25ohm. Med en utgangsimpedans langt ned mot null, så er det også (i teorien) sikret:

    Vis vedlegget 179074
    Jeg skrev generelt og ikke hodetelefonforsterkermodellspesifikt. Det var dessuten flere poenger i mitt innlegg.

    Denon AH-D7000 er altså en god del mer følsom enn Fostex TH-900 og det meste annet.

    Spesifikasjoner for noen kjente hodetelefoner:
    • AKG K 701: 62 ohm, 105 dB SPL/V (må konverteres til dB/mW)
    • Audio-Technica ATH-W3000ANV: 40 ohm, 102 dB/mW
    • beyerdynamic T 1: 600 ohm, 102 dB (1 mW / 500 Hz) nSPL
    • beyerdynamic T 5 p: 32 ohm, 102 dB (1 mW / 500 Hz) nSPL
    • Denon AH-D7000: 25 ohm, 108 dB/mW
    • Denon AH-D5000: 25 ohm, 106 dB/mW
    • Denon AH-D2000: 25 ohm, 106 dB/mW
    • Fostex TH-900: 25 ohm, 100 dB / mW
    • Sennheiser HD 800: 300 ohm, 102 dB SPL
    • Sennheiser HD 700: 150ohm, 105 dB SPL (1kHz, 1 Vrms) (må konverteres til dB/mW)
    • Sennheiser HD 650: 300 ohm, 102 dB (1 Vrms at 1 kHz) (må konverteres til dB/mW) (også oppgitt som 103 dB SPL)
    • Sennheiser HD 600: 300 ohm, 97 dB at 1 mW SPL
    Fostex TH-900 har altså ikke spesielt høy følsomhet. Den er endog kanskje i den lave enden av det normale for dynamiske hodetelefoner i dagens marked.

    Denon AH-D7000 fungerer fint for meg med Grace Design m903, og jeg lytter som kjent med lavere lydstyrkenivåer enn de aller fleste. Den fungerer altså utmerket med noen hodetelefonforsterkere. Burson Audio HA-160 er derimot neppe brukbar.

    Jeg står fast på at mange hodetelefonforsterkere dabber av, og endog mer eller mindre gir opp, ved lave hodetelefonimpedanser. Avdabbingen må kompenseres ved å skru opp lydstyrkereguleringen. Dette kjenner vi også fra effektforsterkere ved fallende høyttalerimpedanser.

    Jeg har jo dessuten lenge fremhevet at det er nyttig, gjerne nødvendig, at hodetelefonforsterkere har gainjustering og/eller lydstyrkeregulering med meget stort spenn, og at lydstyrkereguleringen er trinnløs eller har mange trinn.

    Tillegg:
    Vi må også huske på at parametre som f.eks. impedans ofte varierer med signalfrekvens o.l. Dette gjelder både hodetelefoner og hodetelefonforsterkere. Fase(variasjon) kan også gi følger.

    Det er mange faktorer som kan påvirke samspillet mellom hodetelefon og hodetelefonforsterker. Noen er "snillere"/mer medgjørlige enn andre, og noen er mer robuste enn andre.
     
    Sist redigert:

    Lateralus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    438
    Antall liker
    41
    Torget vurderinger
    0
    Dette skal bli kjekt å lese mer om i morgen! Regner med å skaffe meg TH-900 dersom TH-600 faller igjennom. Kan jeg spørre deg om ca pris på TH-900? Sist jeg sjekket her hjemme var det 12.5 k.
    Fostex TH-900 koster kr. 12.495 i Norge. I USA er veiledende pris $2.400, men den annonseres til $2.000 (før lokale avgifter).

    Mvh
    Sture
    Audio Norge
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.383
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Mao så blir den billigere i Norge. Tollvesenet sin kurs for dollar står på 5,59 nå, så får du den til 2000 dollar så betaler du 11.180kr + minst 40 dollar i frakt = 224kr. Så må du legge på moms på de 11404kr = 14255kr, og så kommer ett forenklet tollbehandlingsgebyr på rundt 250kr på det igjen. Vips - 14505kr. Kjøper mye heller i Norge fra en hyggelig forhandler med god service da :)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.531
    Antall liker
    1.056
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Audionorge knuser selvimporten! Kred!
     

    InExile

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.05.2012
    Innlegg
    60
    Antall liker
    2
    Mao så blir den billigere i Norge. Tollvesenet sin kurs for dollar står på 5,59 nå, så får du den til 2000 dollar så betaler du 11.180kr + minst 40 dollar i frakt = 224kr. Så må du legge på moms på de 11404kr = 14255kr, og så kommer ett forenklet tollbehandlingsgebyr på rundt 250kr på det igjen. Vips - 14505kr. Kjøper mye heller i Norge fra en hyggelig forhandler med god service da :)
    Helt enig, vi vil jo ha mulighet å prøve disse tingene innen vi kjøper også i fremtiden. Stå på, støtte lokale forhandlere. De kroner man eventuelt sparer forsvinner raskt når noe ikke er som det skal.
     
    Sist redigert:
    T

    Tittentei

    Gjest
    Kommer det noen lytteinntrykk fra Loevhagen snart, mon tro? :D
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.370
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Dag 2:

    Har da gjort det jeg egentlig hater intenst: Sitte å lytte til 2-3 hodetelefoner for å finne forskjeller og dissekere musikken. Har i hovedsak benyttet TH-900 og HE-500 - og tatt frem LCD-2r2 innimellom. Spilt en del kjente sanger om-og-om-igjen. Faren her er at man går lei musikk man liker - så derfor er det som jeg har gjort i dag noe jeg ytterst sjelden gjør. Nok om det. La oss ta dette kort og brutalt.

    mariusaa lurte på om TH-900 har såkalt magic sauce *) Siden denne sausen ikke er helt definert når det gjelder smak, så lister jeg opp følgende ingredienser (slik jeg tror mariusaa lager den):

    a) det er en sammenheng i lydbildet - og ulike biter i sausen ikke sees flytende rundt hver for seg
    b) mellomtonen fremstilles med (passe) fylde og krydder - uten at det blir uspiselig

    Når det gjelder mellomtonen så prøver TH-900 å kokkelere på en slik måte at sausen smaker slik den skal. TH-900 klarer dette ganske godt. Såpass godt at jeg vil gi godkjent på dette området. Har hørt på et vell av ulike vokaler og uansett fremførelse så har jeg ikke fått snev av tanken "oj - det der var litt pågående". Så, derfor godkjent. Skal jeg være svært pirkete, så ville jeg i enkelte tilfeller lagt på litt mer krydder her på enkelte vokalfremførelser fra menn. For kvinnelige, så savner jeg ikke noe av betydning. Høres kanskje litt rart ut, men sånn er det jeg opplever det. So far so good.

    Så var det at hele greia henger sammen da. Gjør den magiske sausen det?

    La oss ta de øvre frekvenser først. Her er forskjellen på HE-500 og TH-900 relativt små. Såpass små at jeg ikke henger meg opp i forskjellene i det hele tatt. Det jeg imidlertid under sammenligningen synes var litt leit var at etter å ha hørt på TH-900 og satte HE-500 på hodet - så låt HiFiMAN på grensen til anemiske i bassgjengivelsen. Hey - hvor ble bassen i orthoene av? Phew. Den er der - etter en stund - når ørene venner seg til hodetelefonskiftet. Dette oppleves ikke på all musikk i like stor grad, men på en del av mine favoritter så er det ganske fremtredende. På samme måte oppleves økningen i bass når orthoene forlater hodet og TH-900 plasseres der i stedenfor. Er man sensitiv for dette - vil man potensielt ende opp med å få heng på dette med den fare det medfører. På oppsiden, så gir litt "added bass" litt mer partyfaktor på musikk som kler det - og TH-900 kan underholde der.

    Så da er vi ved sakens kjerne. Og, den består av to deler.

    Sammenhengen i lydbildet og musikkgjengivelsen - slik jeg elsker den fra orthoene - er ikke der på samme måte i TH-900. Det blir mer "bass" + "mellomtone" + "diskant" fra Fostexene. Det var den ene delen av kjernen, så det som betyr noe er jo egentlig om jeg synes TH-900 formidler musikken på en slik måte at jeg trives. Svaret på det er (selv om det er preliminært) et ja. De som finner Audeze LCD-2 for "mørk" vil finne HE-500 fra HiFiMAN som et svakt friskt pust - og de vil finne TH-900 som et langt større friskt pust. Men, ikke så friskt at sausen blir usmaklig. Men, smaken er som kjent delt...

    graphCompare-2.php.png


    TH900_005.jpg


    *) Gleder meg til å høre om disse har noe magic sauce som gjør at de kan være i samme rom som he-500 og lcd'ene, eller om det er samme gamle leksa hvor plannar/ortho'ene er noe for seg selv.
     
    Sist redigert:

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.383
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Hmmm. Så det høres det ut som samme gamle leksa hvor ortho'ene er noe for seg selv, og dynamiske kan være gode - men blir bare ikke det samme, får ikke samme fylden/kroppen?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.370
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Riktig forsåvidt. Fostexene låter ganske fyldige ut OG klare samtidig. Men, hvis du elsker mellomtonen i HE-500 / LCD-2 så får du beklageligvis ikke den i TH-900, men du får som nevnt noe annet. TH-900 er et par svært gode hodetelefoner. Definitivt. Orthoer er de ikke - både på godt og vondt.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.383
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Takker for det. Etter all hype'n så lurte jeg litt på om fostex hadde gjort noe magisk, men det er bare hype (som vanlig). Og ingenting galt med at de ikke er orthoer - jeg hører fortsatt på audio technica w1000x og denon d7100. Bare he-500 hele tiden blir kjedelig.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Takker for det. Etter all hype'n så lurte jeg litt på om fostex hadde gjort noe magisk, men det er bare hype (som vanlig). Og ingenting galt med at de ikke er orthoer - jeg hører fortsatt på audio technica w1000x og denon d7100. Bare he-500 hele tiden blir kjedelig.
    Har vel vanskelig for å se at TH-900 er spesielt mye mer hypet enn Orthoene fra HifiMan og Audeze.... ;-)
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.383
    Antall liker
    583
    Torget vurderinger
    9
    Nei, men nå har hifiman og audeze bevist at det ikke bare er hype og da ;)
     

    InExile

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.05.2012
    Innlegg
    60
    Antall liker
    2
    Nei, men nå har hifiman og audeze bevist at det ikke bare er hype og da ;)
    Jeg får et annet inntrykk når jeg leser det her forumet og jevnfører med head-fi.org. Tykker bestemt at man sitter igjen med et mer differensiert inntrykk derifra, også over tid. Der finnes det for eksempel fremdeles folk som høyer HD800 til skyene ;-)

    Personlig har jeg betydelig mer glede av mine D5000 enn for eksempel LCD2, for meg er bruksområdet helt enkelt et annet og kommer TH900 opp i nivå så er de vel vert prisen for meg. I den miljø som jeg lytter er ikke Audeze eller Hifiman et alternativ, derfor er D7100 og D7000 en mer interessant jevnføring:).

    Nå skal jeg i vei å lytte til Momentum og Amperior, en annen pris, et annet bruksområde men fult likevel moro. Jeg vil heller ikke jevnføre disse med D2000/D5000, kanskje bare litt ;-)
     
    Sist redigert:

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.370
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Når jeg valgte å skaffe TH-900 så forventet jeg ikek at de skulle være helt like orthoene jeg har, men mer et supplement av god kvalitet. Ut ifra diskusjoner på head-fi.org så er det mer slik at TH-900 skiller seg ut fra f. eks. LCD-2. Enkelte begynte å snakke om at TH-900 var en dynamisk utgave av SR-009 - men det ble fort avfeid. Ser man på en del av brukerne som liker TH-900, så vil enkelte indikere at de også liker f. eks. hodetelefonene fra f. eks. Audeze - og andre liker TH-900 nettopp fordi TH-900 (i følge dem) ikke spiller slik Audeze gjør. Så, man ser fort at en eventuell hype ikke ligger i en enighet om TH-900s lydegenskaper er lik orthoene - men at de er et par svært gode dynamiske hodetelefoner som mottar "Likes" både fra orthoelskerne og -haterne.

    Nei - nok prat. Nå kjenner jeg fredagsfølelsen siger på. All jobb denne uka er ferdig og neste uke planlagt. Nå skal jeg hjem og ta helg - og dra frem TH-900 og nyte en bunch med musikk. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn