Fotokonkurranse runde 8- Ditt landskap

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Fotokonkurranse- NÅ 5. RUNDE: "FERIE"

Mange mil, lange mil på svart asfalt....

Under svære porter....

Forbi ville dyr.......

......

Vedlegg

K

Konrad_Johnsen

Gjest

For tilslutt å komme dit sola alltid skinner......

Hvor man kan gå på høye fjelltopper......

Med belønning som seg hør og bør etterpå........

Mmmmmmm... ferie 8)

Vedlegg

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.135
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2

Her er bilde fra juleferien min. Kjekt med kamera som kan tas med under vann uten undervannshus (Olympus mju725SW).

Vedlegg

T

Thomas1

Gjest

Det er Jomfruland. 2 tårn heter arrangementet. Det varer ca 1 uke. Paal Flaata og Thomas Dybdal ble valget for mitt vedkommende i år.

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Antall liker
    100
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1

Beklager vist jeg ikke fyller et eller annen regelverk... men hovedfokuset i denne tråden må vel å dele gode bilder med folk?

Her er noen få tilfeldig utvalgte fra en speiderleir jeg var på i sommer:

Det var vist flere en meg som skulle på leir...

Temaet for leiren var vikingtiden.

Et hustelt som aldri kom hjem til eierne sine ::) (øvelse)

MVH

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6

KW skrev:
    Komponenten skrev:
    KW skrev:
    Komponenten skrev:
    Her ser vi nylakkerte Komponenttær på Ivars strand ;D
    Mvh.KW
    Var det Ivar sin strand jeg satt og breiet meg på... :eek:

Jeg skjønner nå at bildet ikke er fra Løkken i Danmark ;D
    Ellers så er du litt .... ;)
    Mvh.KW

Jeg var nok usedvanlig treeeeeeeeg der ja.... burde strengt tatt tatt den.. ;)

Det var ikke Løkken, men det var ikke så langt unna heller... fin strand er det i alle fall. :)

Skrotnisse

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.03.2006
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1

og

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.298
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

07.07.07 er en grei dag å huske når du gifter deg. Vi er etterhvert blitt så opp i årene at det nå er barn og gudbarn som gifter seg... Dette er et gudbarn.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6

Nå har jeg nettopp telt igjennom, og det er faktisk 106 bilder med i denne runden med stort og smått... så det er ikke verst, selv om denne runden har pågått en hel måned, så har jo mange vært bortreist i perioder.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6

Fint bilde akto… og man ser jo helt klart familielikheten… selv om jeg vel må innrømme at den yngste tar seg bedre ut… ;) ;D

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.000
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1

For spenningens skyld, håper jeg at det var fjære da dette bildet ble tatt......... ;D

T

Thomas1

Gjest

Koker denne tråden helt vekk? Nå har jeg kostet på meg kamera og objektiver til 10 talls kroner for å kunne delta her og greier. ;)

Jeg blir altså så eitranes forb#nna ;D

akto

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.10.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Akershus

johna skrev:
    For spenningens skyld, håper jeg at det var fjære da dette bildet ble tatt......... ;D
    Det var nok ikke fjære, men tenk om det hadde vært selsesong ;D

Vedlegg

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33

ErosLoveking skrev:
    Hei, hei alle sammen
    Beklager at jeg ikke har lagt inn noen svar, eller tatt noen dommeravgjørelse i denne konkurransen. Mye reiseaktivitet og lite nettilgang for ta litt av skylden. Det viktigste er vel at temaet "Ferie", for mange er en realitet for mange i disse dager, og ikke overraskende la litt demper på aktiviteten her på forumet for mange.
    Skal vi si at deadline for denne runden er 1. August klokka 20.00

Kom igjen og send inn en haug med bilder nå i innspurten.

Mvh
    Eros

:) :) :)
    Synes denne tråden glir ut. Her synes jeg trådstarter bør trå til og avsi dom, og finne på nytt emne.
    Eros er ikke sitt ansvar bevisst. Ser han har vært inne på sentralen 3 august men ikke gjort noe. Han har vel rotet til mer enn en gang i denne tråden nå. Må vel være litt orden?
    Synes det var morsomt å følge med på alle de fine bildene som kom inn her under de forskjellige emnene :)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo

Hagto skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Hei, hei alle sammen
    Beklager at jeg ikke har lagt inn noen svar, eller tatt noen dommeravgjørelse i denne konkurransen. Mye reiseaktivitet og lite nettilgang for ta litt av skylden. Det viktigste er vel at temaet "Ferie", for mange er en realitet for mange i disse dager, og ikke overraskende la litt demper på aktiviteten her på forumet for mange.
    Skal vi si at deadline for denne runden er 1. August klokka 20.00

Kom igjen og send inn en haug med bilder nå i innspurten.

Mvh
    Eros

:) :) :)
    Synes denne tråden glir ut. Her synes jeg trådstarter bør trå til og avsi dom, og finne på nytt emne.
    Eros er ikke sitt ansvar bevisst. Ser han har vært inne på sentralen 3 august men ikke gjort noe. Han har vel rotet til mer enn en gang i denne tråden nå. Må vel være litt orden?
    Synes det var morsomt å følge med på alle de fine bildene som kom inn her under de forskjellige emnene :)
    Beklager hvis det ansees at jeg har rotet det til. Var nok litt tøff i trynet med å sette 1. August som konkuransestopp. Dog var jeg en kort tur innom den 3. August, men den skal jeg love dere var kort. Browsing på sider som det her via mobil, selv om en har 3G-linje, så tar det tid. Utstrakt reising land og strand rundt, og ikke minst utland for ta mye av skylden. Må ærlig innrømme at HFS ikke har hatt helt min fokus i 15-20 timers arbeids/reisedager. ;)

Nuvel
    I neste innlegg vil dere se mitt valg av vinner. :)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo

MonkeyCountry Audio skrev:
    Beklager vist jeg ikke fyller et eller annen regelverk... men hovedfokuset i denne tråden må vel å dele gode bilder med folk?

Her er noen få tilfeldig utvalgte fra en speiderleir jeg var på i sommer:

Det var vist flere en meg som skulle på leir...

MVH
    Når jeg ser og tenker bilder, ønsker jeg gjerne innhold. Ikke nødvendigvis bare postkort eller "fine" bilder til familiealbumet.
    Bilder for meg handler om det å se, og det og fortelle en historie. Veldig enkelt, men samtidig veldig vanskelig.
    Hvem kjenner seg ikke igjen i bildet til MonkeyCountry Audio. Feriestart for mange betyr kø. Bildet's innhold formidler og forsterkes gjennom flere elementer. Det eneste jeg har å utsette på det, er at det er litt flatt, kunne gjerne vært "rocka" opp litt i et bildebehandlingsprogram. (Kontrast/Sharping)
    Uansett, gratulerer MonkeyCountry Audio, med rundeseieren.

Ellers vil jeg takke alle for innsendte bidrag og tålmodighet. Skal jeg være helt ærlig så tror jeg det var like greit at denne runden drøyde, tror nok mange har vært bortreist nå i sommer, og hatt et liv utenfor HFS. ;) Arrester meg hvis jeg tar feil, og igjen beklager jeg at jeg likevel ikke har vært raskere ut.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo

Ellers vil jeg takke for alle bidrag. Noen prøver å smøre dommeren, en ihuga sportsfisker, med fiskebilder, men den gikk ikke.
    Har lyst til å trekke frem akto's to bilder av jenta som sitter på bakken, maten og kråka. Bildene er et stjerneeksempel på hva fotografi handler om: være tilstede i rett tid, og oppfatte situasjonen. Bildene har en historie, og ikke minst brodd.
    Holdt på å kåre de 2 som vinnerbilder, men må ærlig innrømme at jeg fikk et snev av tvil. Akto og dere andre får ha meg unskyldt, jeg vil ikke beskylde noen for fusk og fanteri, aller minst akto. Syns kråka på bakken er litt frynsete. Maten kråka har i nebbet på bilde 2 må komme fra foran jenta eller? Brødbiten ved siden av jenta ligger der fortsatt på bilde to.
    Vet hvor enkelt det kan være, men i min verden er manipulasjoner fy fy. Jeg sier ikke at det er tilfelle her, men jeg føler jeg må stille spørsmålet. Forøvrig viser jo akto visse photoshop-talenter med spekkhoggerbildet da..... ;) ;) ;)

-Eros

akto

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.10.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Akershus

Du har rett vedrørende kråkebildet. Det er ikke manipulert rent fototeknisk, men det lå egentlig to brødbiter på bakken. Således skulle bildene byttet plass. Kråke # 1 tok den første brødbiten, men kråke # 2 var verken rask eller modig nok da jenta flyttet seg nærmere maten sin. Bildene er uansett ekte, og situasjonen var tankevekkende. Moren til jenta stod ute i veien og tagg etter penger. De tre andre barna satt til venstre for jenta, men de var litt eldre.

På tro og ære - bildene er ekte. Photoshop er et verktøy, manipulasjon er så mangt. Et utsnitt er en manipulasjon, det kommer helt ann på hva man fjerner. Bruk av sort/hvit film er også en manipulasjon, alt etter hvordan man definerer det :)

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Antall liker
    100
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1

Må si jeg enkelt og greit ble litt satt ut her. Hadde aldri forventet å gå seirende gjennom i en tråd som dette med så mange bra bilder. Det viser vel at jeg lenge klarer meg med et kompaktkamera av eldre dato og kan legge speilrefleksplanene mine på hylla?

Tror aldri jeg har manipulert et eneste bildet. Men er enig at det er lit trist og flatt. Men, jeg liker det. Sant skal sies, jeg tok 4 bilder av samme "motiv" før jeg ble fornøyd.

Men over til neste tema. Det slo meg i grunnen ganske så raskt. Jeg satt nemlig her og spilte musikk etter et bedre måltid mat samtidig som jeg snakket med gode folk rundt omkring i landet på MSN. Det er rett og slett det gode liv!:)

Skal vi se, jeg har ikke peiling på regler enda. Så kan noen oppdatere meg på det?

Men i utgangspunktet vil jeg ha 2 uker (Søndag 26, KL: 19.00) før jeg kårer en vinner, om det ikke blir alt for store opptøyer for det.

Lykke til folkens, og pøs på!:)

MVH

akto

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.10.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Akershus

Det gode liv :D
    Flott.

Et bilde av en gorilla. Det ser ut som om han trives, selv om han bor i en dyrepark.

Vedlegg

akto

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.10.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Akershus

På fisketur i Hardanger. Tatt med et gammelt (men godt) Minolta analog speilrefleks. Brennvidde på 300mm, sola på vei opp kl. 05:00 om morgenen.

Vedlegg

L

Ludo

Gjest

Har ikke sett denne tråden før nå og en ting må jeg si; steike så mange flinke fotografer det finnes her inne! Mange utrolig flotte bilder!!! ;D

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1

Hei!
    Photoshop er et verktøy, manipulasjon er så mangt. Et utsnitt er en manipulasjon, det kommer helt ann på hva man fjerner. Bruk av sort/hvit film er også en manipulasjon, alt etter hvordan man definerer de
    Skrev Akto

Helt enig her Akto, her kan det fort bli mange definisjoner, noe jeg har erfaring med fra jobb.
    Fotografene er ikke alltid spessielt konsekvente på dette med hva som er manipulasjon eller ikke, det går mer på hva de sjøl synes og hvor grensen går for den enkelte av de.

Jeg har manipulert vinnerbildet litt i den retningen som juryformannen ønsket seg?

Mvh.KW

Vedlegg

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6

Godt å se at en vinner omsider er kåret, det var rett før eros fikk et spark bak nå, men gratulerer til Monkey… med seieren, likte bildet ditt godt. :)

Egentlig har vi hatt en uke på oss, men nå har jo eros dradd det ut litt kan man si, så vi får si søndag 26. siden det ennå er sommer, men etter det tror jeg vi får stramme inn litt og gå tilbake til en uke.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Runde 6.- Det gode liv

Som akto har også jeg inntrykk av at dyrene stort sett lever det gode liv:

Vedlegg

T

Thomas1

Gjest
    Runde 6.- Det gode liv

Koser meg litt ekstra når jeg har fri og kan ta med barna på tur. Det gode liv.

Ikke noen form for mesterbilde, kun et godt motiv synes jeg. Litt essens på en måte.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Runde 6.- Det gode liv

Litt kveldsmat i Roma...

zorry

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.05.2005
    Antall liker
    0
    Runde 6.- Det gode liv

Sommer og is må da vel være det gode liv?

Vedlegg

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    Runde 6.- Det gode liv

Å være nygift er supert :)

En fin sommerdag 07.07.07