Snickers-is skrev:
Gjestemedlem skrev:
Greit at det finnes et godt alternativ til dem begge da.
En liberal sentrum/høyre regjering... så slipper man å bekymre seg over fløypartiene.
Du ønsker nok en handlingslammet mindretallsregjering?
En mindretallsregjering er alt annet enn handlingslammet. Den kan samarbeide med Frp i saker der dette er hensiksmessig og den kan samarbeide med AP/SV/SP i saker der dette gir det beste resultatet. Dette er den absolutt mest fleskible løsningen i dagens politikk. Hvorfor låse seg til en av sidene og måtte ta hele pakken, både de søte og de råtne eplene når man heller kan velge det beste fra sak til sak.
Så ja, jeg ønsker meg en mindretallsregjering.
En ren FrP regjering vil være handlingslammet fordi den ikke har denne muligheten. Den dagen det ikke finnes noen til høyre for dem som de kan få flertall for sakene sine sammen med, så vil de enten gå på smell etter smell i stortinget eller måtte føre en politkk som ikke har noe med Frp å gjøre i det hele tatt... så hva er poenget med det?
Jeg ønsker meg vel egentlig en flertallregjering bestående av Venstre og Høyre, men det er nok vel optimistisk i dagens politiske klima..
Så en handligskraftig, fleksibel sentrum/høyre regjering er det beste alternativ til den rød/røde regjeringen vi har nå.